BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 04:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Im większy silnik tym lepiej jezdzi na gazie prawda to
PostNapisane: 19 marca 2009, 23:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
Oczywiście mam dieselka, ale ostatnio (dziś) słyszałem taką opinię, notabene od mechanika. I zastanawia mnie czy jest to prawda czy po prostu jego zdanie ??!!

jeśli juz było to wielkie SORRY :kwasny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2009, 00:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Czy to prawda to nie wiem, ale fakt faktem że wśród moich znajomych jedyny który ma gaz i nie narzeka wozi sie Hondą Legend Coupe 3,2 B+G więc może coś w tym jest.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2009, 02:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
nic w tym takiego nie ma
pewne silniki poprostu gorzej znosza gaz a niektore lepiej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2009, 08:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 239
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: F10 535i
Kod silnika: N55
tomasz86 napisał(a):
nic w tym takiego nie ma
pewne silniki poprostu gorzej znosza gaz a niektore lepiej

Dokładnie :14:

_________________
I was born to FLY!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2009, 12:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
tomasz86 napisał(a):
nic w tym takiego nie ma
pewne silniki poprostu gorzej znosza gaz a niektore lepiej

Ja też się z tym zgodzę. Wszystko zależy od silnika i rodzaju zastosowanej instalacji LPG.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2009, 12:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
w większych silnikach częściej się gaz montuje stąd może taka obiegowa opinia że lepiej w większych ? napewno szybciej się zwraca choć jak widzę przedstawiciela w seicento z gazem to wydaje mi się że jemu szybciej się zwróciła instalacja niż mi. :wstyd:

O większych silnikach też słyszałem że lepiej sobie radzą z automatem ... hmm czyżby automat wymagał dużego momentu? nie wiem na czym to polega.

Zależy gdzie się ucho przyłoży :)

Mi mechanik powiedział że jak na wlewie pisze 95 PB to nie powinienem lać 98 a już napewno V-power ?! i tu też można by książki pisać ;)

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2009, 15:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 437
Lokalizacja: GÂłogĂłw
Moje BMW: e60 535d
Kod silnika: M57
mój ojciec ma daewoo nexie z silnikiem 1,5 od 12 lat.Przejechał nią ponad 300tys na gazie i nic sie nie popsuło :ok: z kolei znajomy ma seiciento 900+lpg i teżnie narzeka więc wszystko zależy czy silnik lubi gaz czy nie.U ojca nie czuć różnica gaz-benzyna a u mnie tak.Na gazie lubi szarpnąć, i nie jest tak dynamiczny jak na Pb.Mam niby dobrąinstalkę KME która ma niecały rok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 09:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: Kraków
Dokładnie to nie ma recepty , ale wiadomo , że większy silnik ma lepszą wytrzymałość mechaniczną i odporność na większe obciążenia. A jak wiemy lpg spala się w wyższej temperaturze niż benzyna i nie posiada dodatków smarujących. Więc chyba coś w tym jest.

_________________
Szukam klasyka BMW dla Żony. :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 13:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Mam do czynienia z astrą 1.4 60km, 8 lat pracy na gazie I generacji i do dzisiaj żadnych kłopotów.Wg mnie to nie ma reguły jaką mocą silnik dysponuje.Dobrze założony gaz, dobra regulacja, dobry stan przewodów WN, oraz świec i nie powinno być problemów :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 14:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Moim skromnym zdaniem jest tak ze osoby które mają małe pojemności silników zakładają starszej gen. gaz który jest bardziej wadliwy (ale tańszy) i częściej są z nim problemy zamiast sekwencji i przez to taki mit... do dużych silników bardzo rzadko znów zakłada się coś innego niż sekwencję... to też mniej jest problemów i z gazem i z silnikiem :super:
Ale i tak życie pokazuje że 90% sprawności zależy od tego jak gaziarz nam to założy... bo i jest (jak widać) dużo dobrze działających inst. 1 gen.

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 14:25 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Dobry gaz nie jest zły :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 15:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
I te słowa popieram kolego marcinekzdw :super: :super: :super:

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 15:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
info od gazownika, który gazował moje 528i

Powiedział mi kiedyś, że zagazować R6 (np. M52) to pikuś, prosta robota, i rzadko klient wraca z jakimiś problemami, ja tak miałem.

W przypadku M62b44 jest problem z gazem, a w zasadzie z kontrolką Check Engine, bo ten silnik ma tak duże różnice ciśnienia w dolocie, że ciężko jest wyregulować instalację by pracowała jak należy.

Więc niekoniecznie jest to prawda.

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 16:41 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Czyli tak jak wspomniano wcześniej, nie każdy silnik nadaje się założenia instalacji gazowej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 19:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: SZY 2G75
"i nie posiada dodatków smarujących"
Błąd kolego... Gaz posiada dodatek smarujący w postaci oleju mineralnego.. Wiem, poniewaz pracuje na stacji benzynowej, i odbieram dostawy gazu wraz z szczegółową dokumentacją składu mieszanki gazu. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba na 100l gazu, dodaje sie 100ml oleju mineralnego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 21:46 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
HITMAN napisał(a):
"i nie posiada dodatków smarujących"
Błąd kolego... Gaz posiada dodatek smarujący w postaci oleju mineralnego.. Wiem, poniewaz pracuje na stacji benzynowej, i odbieram dostawy gazu wraz z szczegółową dokumentacją składu mieszanki gazu. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba na 100l gazu, dodaje sie 100ml oleju mineralnego.

Z tego co się orientuję, żadne przepisy nie regulują składu LPG sprzedawanego na stacjach, więc dodatek smarujący to jedynie dobra wola sprzedającego :)
Poza tym, czy olej mineralny w paliwie to dobra rzecz? Nie ulega on spalaniu w komorze, razem z LPG? Bo jeśli tak, to ja dziękuję za taki dodatek smarująco-tworzący nagar :D
Jeśli się mylę - proszę o wyrozumiałość i sprostowanie ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 21:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Napewno silnik o małej pojemnosci <1.4 zniesie gorzej gazik niż o wiekszej pojemnosci.
Pracuje w Toyocie i jak widze jak znowu wjeżdża yaris 1.0 vvti z gazownia to wiadomo juz ze na 99% głowica do roboty.Nie ma co ukrywac małe silniki maja zazwyczaj tendencje do szybszego wypalania zaworów itp.. a to wiąze sie juz ze znacznymi kosztami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 22:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 318
Lokalizacja: m-w
prawda jest taka że im więcej koni np przy silniku 4,4 moc 286 KM jeżeli ucieknie te 20 koni to i tak bedzie praktycznie niezauważalne niż przy silniku 1,1 ze 65 KM ot i cała odpowiedź na pytanie ;)

marcinekzdw napisał(a):
Czyli tak jak wspomniano wcześniej, nie każdy silnik nadaje się założenia instalacji gazowej.


z tym się zgodze

Morfii napisał(a):
Moim skromnym zdaniem jest tak ze osoby które mają małe pojemności silników zakładają starszej gen. gaz który jest bardziej wadliwy (ale tańszy) i częściej są z nim problemy zamiast sekwencji i przez to taki mit...


z tym tez sie zgodze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 07:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 1855
Lokalizacja: Krk - Bobrza Góra :P
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: m57
pszczolek napisał(a):
Napewno silnik o małej pojemnosci <1.4 zniesie gorzej gazik niż o wiekszej pojemnosci


iiii tam :oczami:
miałam zagazowaną toyotkę (1,3), prymitywna instalacja, jeździłam 3 lata i zero problemów - z tego co wiem obecny własciciel tez żadnych kłopotów z nią nie ma

_________________
ex - e36 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 07:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: e36 turing
Kod silnika: M52B25
a moja e34 jeździ już piec lat na instalacji za 1400zł i nie mogę złego słowa powiedzieć, zrobiłem 110000km. i polecam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL