BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 04:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Ustawianie gazu na sróbke
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 20:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 146
Lokalizacja: z nienacka :D
Moje BMW: e36 320 bez vanosa
Kod silnika: m50b20
Witam jak w temacie Chce dowiedziec sie jak i od czego zaczac zeby To dobrze ustawic zeby nie bylo falowania obratow na biegu jalowym i gasniecia po wcisnieciu sprzegla po dluzej jezdzie. Dodam ze instalacja na tzw srobke jedna na mixeze czy jak to zwa parowniku 2 na roze gumowej duza sroba ze sprezynka :) bodajze od powietrza.. Jak zaczac od poczatku bo juz kompletnie mi sie rozregolowalo. ps jesli to ma jakies znaczenie na mixerze pisze modello 100 kw

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 21:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
jak na ten silnik to masz ciekawą instalkę
ale lepiej podjedż do gaziarza bo tak na odległość trudno doradzić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 22:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 146
Lokalizacja: z nienacka :D
Moje BMW: e36 320 bez vanosa
Kod silnika: m50b20
no jak na ten silnik to poraszka ale tak juz bylo jak kupilem jak na razie zainwestuje tylko w blosa :zdegustowany:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 16:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
ale za to ringi masz OK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 17:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
kminek6 napisał(a):
jesli to ma jakies znaczenie na mixerze pisze modello 100 kw

Zacznijmy od tego, ze 100KW to okolo 136KM czyli masz za slaby reduktor/parownik do takiego silnika. Jezdzic sie da ale bedzie sporo mniej mocy oraz przy wyzszych obrotach ciezej bedzie wyregulowac.

Jezeli chodzi o regulacje:
Trzeba podlaczyc analizator spalin (stacja diagnostyczna lub cos podobnego) i regulacja na wolnych obrotach tak aby sklad mieszanki byl odpowiedni. Na stacji diagnostycznej powiedza Ci jakiego skladnika musi byc najwiecej, a jakiego najmniej w spalinach. Nastepnie taka sama regulacje robisz na wyzszych obrotach 2500-3500obr/min. Potem wracasz do wolnych obrotow i sprawdzasz jak bardzo wartosci sie pozmienialy. Takim sposobem szukasz optymalnych ustawien miedzy jalowymi, a srednimi obrotami. Jezeli wartosci beda ciezki do ustawienia to masz jeszcze srubke regulacyjna na reduktorze, odpowiedzialna za wolne obroty, wtedy reduktorem ustawiasz bieg jalowy, a sruba na wezu srednie.
Sprawa falujacych obrotow i gasniecia silnika po wcisnieciu sprzegla jest raczej zwiazana z reduktorem. Jezeli takie objawy wystepuja takze na benzynie, radze sprawdzic/przeczyscic silniczek krokowy.

P.S inwestycja w blosa jest bardzo rozsadna, jezeli chcesz poprawic osiagi. Przydalby sie jeszcze wiekszy reduktor ale i tak bedziesz zadowolony.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 18:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 146
Lokalizacja: z nienacka :D
Moje BMW: e36 320 bez vanosa
Kod silnika: m50b20
ryszard55 napisał(a):
ale za to ringi masz OK

no szkoda ze nie ccfl w planach bo w dzien wogole ich nie widac :zalamany: :zalamany:
mongooes a jaki parownik byl by odpowiedni moze cos polecasz ?? a co myslisz o zalozeniu blosa ?? Na benzynie chodzi okey obroty stoja ok 1000ob nie faluja miale jako tako wyregolowany gaz dobrze chodzilo nie gaslo ale na wolnych obrotach pod swiatlami latala mi wskazowka od 1200 ob do 700 i to bylo wkurzajace a pozniej rozregolowalo sie calkiem gasl po wcisnieciu sprzegla obrosty spadaly do 500 albo gasl Kiedys przy regulacji podlaczli pod analizator spalin i gosc mowil ze wszystko okey bo duzo palila na benzynie sprawdzali przyczyne i przyokaji na gazie tez sprawdzali. POzdrawiam i dzienki za zainteresowanie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 18:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
kminek6 napisał(a):
Na benzynie chodzi okey obroty stoja ok 1000ob

troche za duzo

Nie znam sie dokladnie na producentach parownikow itp ale musi byc conajmniej 110KW. Nowe pewnie troche kosztuja, wiec mozna cos kombinowac z uzywka + zestaw naprawczy. Blos jak najbardziej, mniejsze straty w osiagach nawet na benzynie (mniejsza zwezka w dolocie). Musisz tylko policzyc cos sie bardziej oplaca i ile bedziesz jezdzil tym autem.
Jezeli chcesz zostac przy obecnym parowniku to polecam regeneracje parownika czyli wyczyszczenie oraz zmiane uszczelek, sprezynek i membran - do zrobienia we wlasnym zakresie.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 11:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 146
Lokalizacja: z nienacka :D
Moje BMW: e36 320 bez vanosa
Kod silnika: m50b20
Obrazek
Po kreceniu ta srobka na reduktorze nic sie nie dzieje no moze przy odkreceniu jej mocno zaczyna sie ulatniac gaz kolo srobki :) dam troszke gazu puszcze obroty spadaja do 500 silik przydusi sie ale lyknie i chodzi falujac grrr a jadac samochodem wciskajac sprzeglo gasnie ;/ mowlilscie ze falownie to wina reduktora ze jest za maly
Obrazek
Obrazek
Co kupic to http://allegro.pl/item595474311_redukto ... super.html
czy to http://allegro.pl/item605419497_omvl_d_ ... 00_km.html
a co do blosa http://allegro.pl/item598311921_brc_blo ... a_vat.html
ladnie podrozaly od grodnia prawie o 100 zl :zly:
i tu pytanie gdzie zamontowac blosa przed przeplywka czy za montujac blosa cos musze wyjac z intalacji czy tylko to dokladam i reszta sie nie interesuje ??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 12:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
kminek6 napisał(a):
mowlilscie ze falownie to wina reduktora ze jest za maly

To raczej nie jest kwestia, ze jest za maly tylko jest wyeksploatowana membrana i nie pracuje prawidlowo.

Obecnie masz BRC wiec lepiej kupic tez BRC - przewody beda wychodzic w tych samych miejscach i nie bedzie trzeba nic przerabiac. Ew taki do 190KM http://allegro.pl/item588167832_brc_at9 ... olska.html

Sam kupowalem kiedys Blosa od tego usera z allegro. Konkretny gosc, mozesz smialo brac. Niestety ceny czesci poszly mocno w gore :/

kminek6 napisał(a):
i tu pytanie gdzie zamontowac blosa przed przeplywka czy za montujac blosa cos musze wyjac z intalacji czy tylko to dokladam i reszta sie nie interesuje ??

Z instalacji wyjmujesz srube do regulacji dawki gazu (ta na przewodzie miedzy reduktorem a mikserem). Demontujesz mikser z przepustnicy i zakladasz gumowy dolot tak jak w fabryce. Nastepnie montujesz blosa miedzy przeplywka, a przepustnica - u mnie byl tuz za przepustnica (tutaj potrzebujesz dodatkowego polaczenia gumowego o odpowiedniej srednicy + opaski metalowe). Bedziesz musial wysunac do przodu puszke z filtrem, zeby to wszystko upchnac.

Ponizej pogladowa fotka jak u mnie bylo zainstalowane.
Obrazek

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Ostatnio edytowano 11 kwietnia 2009, 12:54 przez Piotrek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL