BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 03:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Technika jazdy
PostNapisane: 22 maja 2009, 22:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Bielsko-BiaÂła
Witam

Jestem nowym forumowiczem i młodym kierowcą. W związku z tym mam prośbę bardziej doświadczonych kolegów o pomoc.

Z tego co wiem to ekonomiczna jazda polega na tym aby nie przyśpieszać gwałtownie i gwałtownie nie hamować. A co z jazdą na luzie? Gdy dojeżdżam do skrzyżowania to lepiej zredukować i dojechać na biegu czy lepiej wrzucić na luz i hamować. A gdy stoję już na światłach to lepiej trzymać samochód na jedynce czy lepiej na luzie?

Jakie są za i przeciw? Jakie ma to uzasadnienie w praktyce

Z góry dziękuję za odpowiedź


Ostatnio edytowano 23 maja 2009, 18:01 przez Skaven, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 23:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 238
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: 316i E36
Kod silnika: M43
Gdy dojeżdżasz do skrzyżowania to nigdy nie wrzucaj na luz !! Po pierwsze samochód spala mniej wtedy gdy hamuje się silnikiem, czyli przy redukcji (nie używa się wtedy gazu, tylko delikatnie puszcza sprzęgło), no i bezpieczniej jest mieć wrzucony bieg. Dajmy na to w sytuacji awaryjnej np. ktoś uderzył w tył samochodu stojącego za Tobą i ten podąża w Twoją stronę, Ty chcesz szybciutko uciec do przodu bądź w bok a tu zzoonkk furka na luzie, zanim wrzucisz bieg to będzie buuum i tylni zderzak załatwiony :D

_________________
Quot capita tot sententiae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 23:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
jazda na luzie niewiele ci da - po prostu jezdzij swobodnie- wyczuj auto - do wszystkiego sam dojdziesz - bowiem jazda ulanska odbija sie na kieszeni - podam ci konkretny przyklad - dawno temu jezdzilem omega na gazie - i na pelnym zbiorniku gazu mialem rozne przebiegi - przewaznie 650 - 600 - 550 - kilometrow - na autostradzie w jezdzie ciaglej- kiedys ta sama trase Brat moj przejechal - i na zbiorniku zrobil 835 km - wiele wolniejszy ode mnie nie byl - a jaka roznica -tak sie zlozylo ze prawko robilem dawno i uczono nas by na skrzyzowaniu a zwlaszcza pod gorke stac na polsprzegle bez zaciagania hamulca recznego stad i do dzisiaj stoje zawsze na 1 -pozdrawiam i zycze bezpiecznej jazdy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Dzięki
PostNapisane: 23 maja 2009, 00:20 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Bielsko-BiaÂła
Dzięki za odpowiedź chłopaki. Mnie też uczyli, że najlepiej jest wyhamować silnikiem zamiast gwałtownie przyśpieszać i gwałtownie hamować. Ale pomijając wszystkie inne aspekty, auto pali mniej:

Jadąc na luzie czy na biegu bez dodawania gazu?
Stojąc z wrzuconą jedynką czy stojąc i mając wrzucony luz.

Jeszcze raz dzięki za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 01:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
co prawda mam automat, ale się wypowiem


oczywiście hamując silnikiem oszczędzasz paliwo to fakt. Ale aby w miarę ekonomicznie przyspieszać należy wcisnąć pedał gazu tak, mniej więcej na 3/4 do podłogi i oczywiście szybciutko zmieniać biegi na wyższe, aż do uzyskania wymaganej prędkości. Na 1 biegu najlepiej jest przejechać długość swojego auta i wrzucić 2 bieg. Obserwacja drogi to podstawa w ekojeździe, widzisz w oddali czerwone światło zwolnij i postaraj się wstrzelić na zielone bez zatrzymywania. Jeśli przewidujesz, że postój będzie trwał dłużej niż minutę to najekonomiczniej jest zgasić silnik.

Skaven napisał(a):
auto pali mniej: Jadąc na luzie czy na biegu bez dodawania gazu?


jadąc na biegu bez gazu (hamowanie silnikiem)


Skaven napisał(a):
auto pali mniej: Stojąc z wrzuconą jedynką czy stojąc i mając wrzucony luz


według mnie stanie na biegu czy nie nie ma zbytniego wpływu na spalanie

tyle co do teorii jaką mi wiadomo, jeśli pomogłem to się ciesze :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 06:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
MaTiMa napisał(a):
Skaven napisał/a:
auto pali mniej: Stojąc z wrzuconą jedynką czy stojąc i mając wrzucony luz


według mnie stanie na biegu czy nie nie ma zbytniego wpływu na spalanie

tyle co do teorii jaką mi wiadomo, jeśli pomogłem to się ciesze :]


Tyle że stojąc z wrzuconą jedynką i wciśniętym sprzęgłem, męczysz docisk sprzęgła ale to inna sprawa.

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 08:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 238
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: 316i E36
Kod silnika: M43
dzapan napisał(a):
MaTiMa napisał(a):
Skaven napisał/a:
auto pali mniej: Stojąc z wrzuconą jedynką czy stojąc i mając wrzucony luz


według mnie stanie na biegu czy nie nie ma zbytniego wpływu na spalanie

tyle co do teorii jaką mi wiadomo, jeśli pomogłem to się ciesze :]


Tyle że stojąc z wrzuconą jedynką i wciśniętym sprzęgłem, męczysz docisk sprzęgła ale to inna sprawa.

Może i męczy się docisk, ale wg. mnie bezpieczniej jest stać z 1 wrzuconą, jak się coś zacznie dziać na skrzyżowaniu (np. mały karambol) i będziesz chciał uciec w bok mając taką możliwość to zanim wrzucisz bieg może być po wszystkim, tracisz wtedy tą cenną sekundę bądź dwie na wrzucenie biegu.. ;)

_________________
Quot capita tot sententiae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Wygląda na to, że wiem już wszytko
PostNapisane: 23 maja 2009, 12:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Bielsko-BiaÂła
Wielkie dzięki panowie za poświęcony czas i odpowiedzi. Moje auto to BMW E36. A dowiedziałem się ze 7 czerwca w Katowicach jest zlot. Może ktoś się wybiera ? I podpowie mi jak tam jest i czego można się spodziewać ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 12:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 908
Lokalizacja: Telford UK
Moje BMW: e39 530i Sport
Kod silnika: M54B30
Hmm a może ktoś powie do jakiej wartości obrotów silnika rozpędzać sie wrzucając kolejno wyzsze biegi tak by było ekonomicznie?

Może 2000 obr/min ? :niepewny:

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 13:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
marcin28 napisał(a):
Hmm a może ktoś powie do jakiej wartości obrotów silnika rozpędzać sie wrzucając kolejno wyzsze biegi tak by było ekonomicznie?

Może 2000 obr/min ? :niepewny:


w dieslu ;)

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 13:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 238
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: 316i E36
Kod silnika: M43
Wydaję mi się że 2500 obr/min

_________________
Quot capita tot sententiae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 14:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
mój automat w trakcie ekonomicznego przyspieszania wrzuca wyższy bieg niewiele powyżej 2 000 obrotów w 320 i więc myślę że to jest wysokość opracowana przez BMW i napewno przetestowana i najbardziej ekonomiczna ale wiadomo że wszystko zależy od drogi i od nogi ;)

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 10:12 
Przyspieszanie:

Z mojego doswiadczenia wynika ze lepiej jest dynamicznie przyspieszyc do danej predkosci np 80km/h i potem wrzucamy najwyzszy bieg i delikatnie muskajac gaz utrzymujemy stala predkosc. Lepiej jest np. przez 10 sek przyspieszyc do tcyh 80 km/h przy chwilowym spalaniu 30l/100km niz przez 30 sekund przyspieszac delikatnie i wtedy ekonomizer pokazuje 15l/100km ale trwa to 3 razy dluzej wiec wiecej paliwa wciaga.

Podsumowujac: przyspieszamy dynamicznie do danej predkosci potem najwyzszy bieg i utrzymujemy prekosc jak najmniejszym nakladem pedau gazu, czyli ledwo go wciskajac. Bardzo pomocne jest przy tym obserwowanie ekonomizera.Tyczy sie benzynowego silnika, w dieslu moze lepiej przyspieszac dlugo z delikatnie wcisnietym pedalem gazu chociaz nie wierze w to, wydaje mi sie ze z kazdym typem silnika jest tak jak napisalem.

Hamowanie:

Staramy sie jak najwiecej hamowac silnikiem, zdejmujac noge z gazu smochod spala 0 (slownie zero) paliwa, dolatujac tak do srzyzowania zaoszczedzamy 100 lub 200 lub nawet 300 metrwo co po zsumowaniu z calego baku wychodzi kilka lub kilkanascie kilometrow wiecej co automatycznie przeklada sie na mniejsze spalanie. Nawet jak hamujecie hamulcem noznym nie wyrzucajcie na luz, hamujcie dotad dokad sie da, dopiero na koncu jak juz przyjdzie czas wtedy sprzeglo wciskamy. Ta zasada najbardziej sprawdza sie na autostradach szczegolnie u helmuta jak jezdzilem duzo to tam z predkosci 200km/h jak zdejmowalem noge z gazu i zwalanialem silnikiem to potrafilem i kilometr przejechac bez grama paliwa co pozniej wychodzili mi spalanie 9l/100 km przy predkosciach 180- 200 km/h :ok:

Jazda ogolnie:

Przewidujemy sytuacje na drodze! np, ruszasz ze swiatel i widzisz na nastepnych juz zapala sie czerwone, nie przyspieszaj do 100km/h przyspiesz do 50km/h i dotocz sie do tych swiatel hamujac silnikiem, zoszczedzisz paliwo i hamulce :hyhy: Nie obserwuj tylko co sie dzieje 5 metrow przed wozem ale patrz daleko do przodu jak sie uda to przed samochody jadace przed toba, i przewiduj sytuacje,np: ktos na pasach 500 metrow przed toba zdejmij noge z gazu gosc przejdzie ty tylko delikatnie zwolnisz i nie bedziesz musial znowu sie tyle napedzac. Prawie wszystko da sie przewidziec.

Zdziwisz sie jak duzo mozna zaoszczedzic sama technika jazdy.

Pozdr


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 10:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 908
Lokalizacja: Telford UK
Moje BMW: e39 530i Sport
Kod silnika: M54B30
LeSiO, dzięki za rady. Na pewno się przydadzą :) bo kryzys mnie dopadł :zdegustowany:

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 03:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
MauerFranz napisał(a):
dzapan napisał(a):
MaTiMa napisał(a):
Skaven napisał/a:
auto pali mniej: Stojąc z wrzuconą jedynką czy stojąc i mając wrzucony luz


według mnie stanie na biegu czy nie nie ma zbytniego wpływu na spalanie

tyle co do teorii jaką mi wiadomo, jeśli pomogłem to się ciesze :]


Tyle że stojąc z wrzuconą jedynką i wciśniętym sprzęgłem, męczysz docisk sprzęgła ale to inna sprawa.

Może i męczy się docisk, ale wg. mnie bezpieczniej jest stać z 1 wrzuconą, jak się coś zacznie dziać na skrzyżowaniu (np. mały karambol) i będziesz chciał uciec w bok mając taką możliwość to zanim wrzucisz bieg może być po wszystkim, tracisz wtedy tą cenną sekundę bądź dwie na wrzucenie biegu.. ;)


Ale stojąc w korku czy na światłach za kimś i nie mając raczej szans na ucieczkę na pobocze to jest bezsensu, z drugiej strony żeby tak uciec musisz mieć super refleks.
Wszystko zależy od sytuacji i umiejętności kierowcy,
pozdro

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 07:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 437
Lokalizacja: GÂłogĂłw
Moje BMW: e60 535d
Kod silnika: M57
LeSiO napisał(a):
zdejmujac noge z gazu smochod spala 0 (slownie zero) paliwa


no może nie całkiem zero, bo przecież silnik pracuje....ale własnie dlaczego hamując silnikiem spala się mniej paliwa niż jadąc na luzie??wiem, że tak jest bo sam ekonomizer tak pokazuje ale dlaczego??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 08:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 908
Lokalizacja: Telford UK
Moje BMW: e39 530i Sport
Kod silnika: M54B30
Cytuj:
no może nie całkiem zero, bo przecież silnik pracuje....ale własnie dlaczego hamując silnikiem spala się mniej paliwa niż jadąc na luzie??wiem, że tak jest bo sam ekonomizer tak pokazuje ale dlaczego??


Hm.. też bym chciał to wiedzieć :zawstydzony:

Na pewno ktoś wie. :luka:

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 09:09 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Hamując silnikiem nie spala się w ogóle paliwa ponieważ nie jest ono wtedy podawane przez wtryskiwacze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 10:41 
labrentz napisał(a):
no może nie całkiem zero, bo przecież silnik pracuje....ale własnie dlaczego hamując silnikiem spala się mniej paliwa niż jadąc na luzie??wiem, że tak jest bo sam ekonomizer tak pokazuje ale dlaczego??


Bo pracuje, owszem :) Wtedy jak napisał kyo, nie ma dopływu paliwa do silnika, a silnik pracuje, ale nie jako silnik, tylko jako sprężarka :) Spręża sobie powietrze, tak jak normalna sprężarka tłokowa :)

Do tego przy hamowaniu silnikiem oszczędzamy hamulce.

ALE warto też po dłuższej jeździe takiej do 2500obr. i takim zamulaniu w mieście przejechać parę kilometrów z obrotami powyżej 4000 trochę popałować i odmulić silnik z syfu.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 11:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 437
Lokalizacja: GÂłogĂłw
Moje BMW: e60 535d
Kod silnika: M57
Fryderyk napisał(a):
Wtedy jak napisał kyo, nie ma dopływu paliwa do silnika, a silnik pracuje, ale nie jako silnik, tylko jako sprężarka :) Spręża sobie powietrze, tak jak normalna sprężarka tłokowa


i że niby nie ma zapłonu czyli wybuchów w tłokach??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL