BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 16:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Modyfikacja sinika "pod gaz"
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 20:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Witam
Wiem ze pytanie ogolnikowo nie powinno znajdowac sie w tym dziale ale docelowo chodzi o instalacje gazowa ...
Czy jest mozliwosc w jakis sposob dostosowac/zmodyfikowac silnik pod instalacje gazowa tak by gaz byl bardziej "przyjazny" . Nie chodzi mi tu o standardowe ingerence przy montazu instalacji, a o jakiejs konkretnieszej modyfikacji silnika , cos w kierunku takiego silnika jaki jest montowane w autach z seryjnym gazem ....
Pytam w zwiazku z tym iz planuje montaz lpg ale uprzednio zmiane silnika ( na taki z duzo mniejszym przebiegiem )
pozdrawiam

_________________
NIe zrozumiesz tego, dopóki jezdzisz pospolitym autem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Modyfikacja sinika "pod gaz"
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 20:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
a jaki motor ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Modyfikacja sinika "pod gaz"
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 20:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
2,3 lub 2,5 benzyna ..

_________________
NIe zrozumiesz tego, dopóki jezdzisz pospolitym autem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Modyfikacja sinika "pod gaz"
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 21:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Fajnie, tylko że silnika 2.3 to ja na oczy nie widziałem :P Oznaczenie 523 nie informuje o silniku 2.3 cm3, jest to silnik o pojemności 2494 cm3 czyli popularne 2.5l

E39 525i to silnik M54 też o pojemności 2.5l

Jakiekolwiek "modyfikacje pod gaz" są bez sensu przy montażu sekwencyjnego wtrysku gazu. Silnik eksploatuje się jak na benzynie.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Modyfikacja sinika "pod gaz"
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 23:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Przeoczyłem ten maly szczegół :)
A jest sens montowac lpg w silniku 2.0 z 240000 przebiegu ??? czy lepiej uprzednio wymienic na cos z mniejszym przebiegiem ...
Jesli juz decyduje sie na gaz to moze cos mocniejszego wsadzic , myslalem o podmianie na 2,8 ....

_________________
NIe zrozumiesz tego, dopóki jezdzisz pospolitym autem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Modyfikacja sinika "pod gaz"
PostNapisane: 21 kwietnia 2010, 00:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
bleq napisał(a):
A jest sens montowac lpg w silniku 2.0 z 240000 przebiegu ???

Jest sens, Nikodem montował w V8 grubo po 400 000.
bleq napisał(a):
Jesli juz decyduje sie na gaz to moze cos mocniejszego wsadzic , myslalem o podmianie na 2,8 ....

Instalacja ~3000 zł, swap ~5000, czyli wydasz ~8.000 złotych, byś musiał długo jeździć żeby Ci się to zwróciło.
bleq napisał(a):
czy lepiej uprzednio wymienic na cos z mniejszym przebiegiem ...

jeśli silnik ok, to po co zmieniać? Masz jakieś dziwne objawy? Pali olej? Leje się z niego?
Chyba że mocy brakuje...

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Modyfikacja sinika "pod gaz"
PostNapisane: 21 kwietnia 2010, 00:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Hmmm . instalacje liczylem 4000 ( to wygorowana cena??? znajde gdzies dobra instalacje za 3000?? ) , z silnikiem 2,8 mnie troche ciekawi skad taka kwota ???
znalazlem przykladowo na allegro 2,8 z 110000 przebiegu za 1000 zl ....
http://moto.allegro.pl/item986298063_bm ... 4_884.html
a na miejscu w krk http://moto.allegro.pl/item993857738_si ... a_bmw.html
z tym ze martwi mnie troche blok po szlifie i tulejowaniu .
osprzet jest taki sam jak w 2.0 za wyjatkiem obudowy filtra powietrza ( 200zl ) wiec w sumie nie daje to napewno 5 tys ...
nie wzialem oczywiscie pod uwage kosztow przekladki ( mechanik) .
wyglada na to ze nie wiem o jakichs kosztach przy przekladce ..... jesli tak prosze o podanie
Co do obecnego silnika... chodzi dobrze, nawet bardzo dobrze , mocy faktycznie czasem troche brakuje ale nie jest to to decydujace przy pomysle o przekladce , bardziej chodzi mi o przebieg... jesli zamontuje gaz chcialbym jeszcze dobrych pare lat pojezdzic, a ze wzgledu ze jest to pierwsze auto mysle ze nawet parenascie :P
Z olejem jest taka sprawa .... w ponad rocznym okresie (zrobilem nieco ponad 33tys) miedzy wymiana dolalem ponad litr oleju, no moge powiedziec ze prawie 2 litry ..... z tym ze wiekszosc kilometrow zrobiem w trasie i sporo na autosradach gdzie nie schodzilem ponizej 180 km/h - znajomy powiedzial ze prawdopodobnie przez do "podjadl" troche oleju . Obecnie autko jest wlasnie nawymianie oleju..

_________________
NIe zrozumiesz tego, dopóki jezdzisz pospolitym autem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Modyfikacja sinika "pod gaz"
PostNapisane: 21 kwietnia 2010, 08:09 
cena bardzo niska, obydwie aukcje dotycza samego bloku, do tego jeszcze dolicz glowice

i na silniku SWAP sie nie konczy, do wymiany jeszcze caly naped.

srednia cena m52b28 wacha sie od 2000 do 2500zl.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e39] Modyfikacja sinika "pod gaz"
PostNapisane: 21 kwietnia 2010, 09:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
rybik napisał(a):
srednia cena m52b28 wacha sie od 2000 do 2500zl.

Silnika który jest w miarę ok :)
bleq napisał(a):
osprzet jest taki sam jak w 2.0 za wyjatkiem obudowy filtra powietrza ( 200zl ) wiec w sumie nie daje to napewno 5 tys ...

Nie tylko obudowy, bo skrzynia biegów, wał, dyferencjał, półosie, wydech, komputer, przepływomierz, hamulce z tyłu, tego nikt nie sprzeda i nie przełoży za darmo.
bleq napisał(a):
Hmmm . instalacje liczylem 4000 ( to wygorowana cena??? znajde gdzies dobra instalacje za 3000?? )

Jeśli chcesz Landi Renzo Omegas no to taka kwota jest faktycznie realna, ale i adekwatna do samej instalacji.
Cena którą podałem jest za instalację składaną na różnych elementach, ale o tym więcej możesz poczytać:
Nikodem napisał tak:
Odpowiedź na pytanie jaką instalacje gazową założyć do BMW.



Większość problemów z ustawieniem sekwencji to źle dobrany sprzęt. 90% przypadków na forum rozbija się o tematy:

1. Mam reduktor Alaska AT-09 lub inny za słaby reduktor i mam problem.
2. Mam czerwone, żółte,niebieskie, czarne różowe itp., Valteki/Raile i mam problem.
3. Mam KME lub ZENIT-a albo SEC-a i mam problem.
4. Mam jedno i drugie i trzecie, a mój gazownik nosi koszulkę z napisem "drut team", a w kieszeni 400zł więcej, bo zaoszczędziłem na instalacji
Jeśli więc nie masz do zagazowania Poloneza, Matiza, Kia, Pikaczento czy innego Logana, to unikaj pkt 1-4 jak ognia.




Opcja 1 -> Mam auto na handel wiec muszę założyć gaz, bo inaczej nie sprzedam auta:

Elektronika Zenit
Wtryskiwacze Valtek Czerwone
Reduktor KME GOLD


Opcja 2 -> Nie mam kasy na instalacje gazową zresztą i tak jeżdżę 4000km rocznie, więc kiedy by mi się ona zwróciła:

Elektronika STAG 300
Wtryskiwacze Valtek Czerwone
Reduktor 2 x Zavoli Zeta N/S


Opcja 3 -> Nie mam kasy, ale instalacje gazową założę z sensem 200zł mnie nie zabawi:

Elektronika STAG 300
Wtryskiwacze Magic Jet
Reduktor 2 x Zavoli Zeta N/S


Opcja 4 -> Nie mam kasy, ale instalacje gazową założę z sensem 350zł mnie nie zbawi:

Elektronika STAG 300
Wtryskiwacze Magic Jet
Reduktor 2 x EG 200 KW


Opcja 5 -> Chce mieć konkretną instalacje gazową nie najdroższą:

Elektronika STAG 300 plus
Wtryskiwacze Matrix HD544
Reduktor 2 x EG 200 KW


Opcja 6 -> Chcę mieć najlepszą instalacje gazową na pl rynku:

Elektronika Landi Renzo Omegas
Wtryskiwacze Med Białe
Reduktor 2 x IG1 Magg


Opcja 7 -> Chcę mieć najlepszą przereklamowaną instalacje gazową na rynku naczytałem się o niej, ale się okazuje że coś benzyny za dużo mi ubywa:

Elektronika VSI Prins II
Reduktor VSI Prins
Wtryskiwacze keihin żółte (lub mocniejsze)


Opcja 8 -> Chcę mieć najlepszą przereklamowaną instalacje gazową w POLSCE naczytałem się o niej, ale się okazuje, że coś benzyny za dużo mi ubywa:

Elektronika BRC Sequent P&D
Wtryskiwacze BRC żółte
Reduktor Genius MAX



Radze przemyśleć Między opcją 4 a 5 a 6.

Na twoim miejscu zrobiłbym tak:

Opcja 4 mało jeżdżę = 10 000km rocznie
Opcja 5 średnio jeżdżę = 30 000km rocznie
Opcja 6 dużo jeżdżę i autem chcę 5 lat pojeździć

Jeśli nie wymieniłem innych instalacji to znaczy, że musi być to mega dno.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Modyfikacja sinika "pod gaz"
PostNapisane: 21 kwietnia 2010, 11:57 
jurexxx napisał(a):
Nie tylko obudowy, bo skrzynia biegów, wał, dyferencjał, półosie, wydech, komputer, przepływomierz, hamulce z tyłu, tego nikt nie sprzeda i nie przełoży za darmo.
.

Przepływka jest taka sama, komputer taki sam.

Inne jest sprzeglo i wybierak skrzyni jeszcze.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e39] Modyfikacja sinika "pod gaz"
PostNapisane: 21 kwietnia 2010, 12:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
rybik napisał(a):
Przepływka jest taka sama, komputer taki sam.

Przepływka jest większa w m52b25 i m52b28. Komputer może i jest taki sam, ale mapa jest inna.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Modyfikacja sinika "pod gaz"
PostNapisane: 21 kwietnia 2010, 13:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Dziekuje za obszerna pomoc.
Czyli przekladka nie jest konieczna no i jak widac bardziej kosztowna niz myslalem
Pozostaje mi tylko znalezc dobrego fachowca od lpg w krk lub okolic ...
Moze ktos kogos poleci ???
Dziekuje jeszcze raz i pozdrawiam

_________________
NIe zrozumiesz tego, dopóki jezdzisz pospolitym autem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Modyfikacja sinika "pod gaz"
PostNapisane: 21 kwietnia 2010, 19:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
jurexxx napisał(a):
Przepływka jest większa w m52b25 i m52b28


Nie prawda silniki od 2.0 do 2.8 zarówno M52TU jaki i M54 mają przepływomierz
Siemensa o oznaczeniu 5WK9 605 montowane w E46 E39 E38 Z3 z silnikami
M52B(20 6 S3)Vanos;
M52B(20 6 S4);
M52B25 Vanos;
M52B28;
M54B22;
M54226S1;
M54256S5

Kolejna sprawa.
Po co do M52B28 dwa reduktory, żeby zapełnić miejsce w komorze silnika ?? ;)
Istnieje ANA04, tłokowy Magic, Gold.

Czemu się czepiasz KME ?? Nie montujesz, nie komentuj, instalacja o niebo lepsza od Zenita, a o SEC-u nie wspomnę, stoi na poziome Staga.

Co do wtryskiwaczy się zgadzam :P

Komentarz w opcji 7 i 8 mi sie podoba :super:

AD 6 nie koniecznie, jest jeszcze Elpigaz i Bigas w tej samej konfiguracji, obie firmy mają swoje reduktory, ale obie korzystają z medów.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Modyfikacja sinika "pod gaz"
PostNapisane: 21 kwietnia 2010, 21:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
to było zestawienie najbardziej popularnej Konstrukcji

Reduktory ANA sa ciekawe , Magic 3 maja kiepska reakcje na ruchy przepustnica , Kme Gold Kiepsko grzeje gaz

a co do staga to niestety jest oczko wyżej niż kme , ale możliwe że ta sytuacja może ulec zmianie

ps. Montuje , Demontuje i komentuje :)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 22 kwietnia 2010, 03:12 przez Nikodem, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Modyfikacja sinika "pod gaz"
PostNapisane: 21 kwietnia 2010, 22:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Toudi napisał(a):
Nie prawda silniki od 2.0 do 2.8 zarówno M52TU jaki i M54 mają przepływomierz

"TU", a ja pisałem o zwykłym m52 na pojedynczym vanosie, które również w e39 występowały, chyba że osprzęt m52b20 w e39 różni się czymś od e36 ;)
Toudi napisał(a):
Kolejna sprawa.
Po co do M52B28 dwa reduktory, żeby zapełnić miejsce w komorze silnika ??

To było zestawienie poglądowe, do innego motoru, ale zasada jest ta sama, cytat Nikodema.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Modyfikacja sinika "pod gaz"
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 10:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
to zestaw do v8 4,4

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Modyfikacja sinika "pod gaz"
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 11:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
powiem tak... czytam to co piszecie (nie od dziś) i powiem szczerze że nie wszystko jest G... fakt może i gorsze niż inne ale ludzie jeżdżą na tym i nie narzekają...

ja mam w E36 taki zestaw:
Elektronika Zenit
Wtryskiwacze Valtek Czerwone
Reduktor KME GOLD - co do reduktora to nie jestem pewien...
autem zrobiłem 40000 na gazie i wszystko jest ok. i bez problemów ;)
W e46 mam instalację KME elektronika + reduktor + wtryski czarne chyba coś takiego... lub bardzo podobne do tych:
http://moto.allegro.pl/item1002100091_l ... dysze.html
i też nie narzekam... więc morał jeden... liczy się gaziarz a nie tylko sprzęt który nam założy ;)

Jeszcze jedno gaz zakładany był w E36 po przebiegu 205tys. a w E46 265tys... ;) Liczy się stan silnika a nie jego przebieg ;)

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Modyfikacja sinika "pod gaz"
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 16:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
zgadza się Dobry gaziarz wie jak zamydlić oczy klientowi ;)

oraz jak klient jest wymagający

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Modyfikacja sinika "pod gaz"
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 16:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Nikodem, widzisz dla mnie najważniejsze jest to by to działało... jak najdłużej bez problemów ;)
Nie mam szałowych instalacji które tak bardzo "polecacie" i nie narzekam. Nie wykosztowałem się przy ich założeniu a i nie mam problemów. Fakt że teraz jak by coś było nie halo to wybrałbym np. wtryskiwacze jakieś lepsze bo wiem o co biega... ale tak do zwykłej jazdy nie potrzeba żadne BRC czy Prins czy też Omegas...
Fakt że są dużo lepsze... ale są też przereklamowane... chyba że mowa o sekwencji 5 generacji to fakt... jest to inna bajka... ale jeśli mowa o zwykłej sekwencji to w zupełności wystarczy jeśli jest dobrze założona :hyhy:

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL