BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 16:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Wysokie spalanie w 520D, co moze byc przyczyna??
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 20:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Wroclaw
Witam,

Czy spalanie na poziomie jest prawidlowe:
9,8l/100km w miescie, przy spokojnej jezdzie,
8,1l/100km w trasie po autostradzie max V 160km/h, rowniez bez szalenstw.

Znalazlem posty na formum o spalaniu po miescie 7-7,5 l/100km, stad moje pytanie.

Co moze byc przyczyna tak wysokich "osiagow"??
Niepokojace objawy to, ze przy zapalaniu, musi kilka krotnie zakrecic zanim uruchomi sie silnik.

Dodam tylko, ze auto ma przebieg 121000 km z 2001 roku.
Bede bardzo wdzieczny za wszelkie informacje, rady, pomoc.

Pozdrawiam
Wojtek Wroclaw


Ostatnio edytowano 28 sierpnia 2009, 06:38 przez WojtekR, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 00:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 40
Moje BMW: e39
moim zdaniem to jest normalne spalanie w mieście
tylko mię dziwi trasa bo ja mam 2.5L w benzynie i mi pali 6-7L/100km

_________________
Nie raz nie dwa opony pękały
Lecz najważniejsze jest serce w Beemie,
Motor pod maską jak dziki zwierz drzemie.
Gdy go obudzisz i dasz mu jeść,
Przez całe życie będzie Cię wieźć.
Zdradzi dziewczyna, przyjaciel i żona,
Ale na pewno nie będzie to ona


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 09:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
No 7.5 to chyba w 320d nie 520d.

A jak z moca? Narasta równo i liniowo? Moze przepływomierz? Byłeś na komputerze?

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 09:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Nie jest normalnie, zwłaszcza miasto, prawie 10l, u mnie żeby 3 litrówką przekroczyć 10l to muszą być spore korki.

Podłącz pod kompa czy nie ma jakiś błędów, jak nie to klasycznie, filtry, EGR...

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 10:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Wroclaw
Jestem uzytkownikiem tego auta od niedawna, ale moim zdaniem moc narasta prawidlowo tzn. przyspiesza jak na 2 litry tak jak powinien, plynnie, bez jakis "przestojow".
Filtry sa do wymiany, juz jestem umowiony na wymiane filtrow, mam zamiar wymienic:
filtr paliwa, powietrza, oleju, olej 0w30 slx ll-04, odme silnika.

Czy poinienem wymienic cos jeszcze lub przeczyscic??

Na komputerze bylem przed zakupnem auta, widzialem ze pojawily sie jakies bledy, ktore mialy byc spowodowane slabym akumulatorem czy rozladowaniem aku, poza tym zostalem zapewniony ze wszystko jest ok.

Pozdrawiam
Wojtek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 11:27 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
to wskocz jeszcze raz na kompa, jak juz troche pojezdziles.
jak nic ni wyskoczy to wtedy mozna kopac

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 13:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: e36 1.8is coupe
osobiście mam e39 2.0d i żeby spaliła 8 l to trzeba jej porządnie dać w palnik możesz sprawdzić czy uszczelki na kolektorze od turbo są dobre


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 13:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: WLKP
Tez miałem podobny problem. W miescie potrafil spalic 14l. okazalo sie, ze wąż od turbo był poluzowany i przepuszczał. Gdyby sie nie odpiął całkowicie nawet bym nie wiedziałbym, że coś jest nie tak. Po naprawie koszt 20zł pali 8l w miescie. Na trasie 6.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 11:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: E39
Kod silnika: M47
_RAZOR_ napisał(a):
Tez miałem podobny problem. W miescie potrafil spalic 14l. okazalo sie, ze wąż od turbo był poluzowany i przepuszczał. Gdyby sie nie odpiął całkowicie nawet bym nie wiedziałbym, że coś jest nie tak. Po naprawie koszt 20zł pali 8l w miescie. Na trasie 6.


530D w mieście 8 litrów??? Nawet instrukcja BMW nie przewidziała takiego spalania. Takie spalanie to ja mam w 520D. Nie wiem czy mam aż tak paliwożerne auto czy Twoje tak mało pali.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 13:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
Ja równo i konsekwentnie mam 7,8 litra cały czas. Jazda dość dynamiczna w warunkach podmiejskich i małych miastach bez korków. Sprawdź przepływkę - wartości i czy jest to oryginał. Wyczyść zawór sterowania EGR i turbiny jak i sam zawór EGR. Radzę spojrzeć też na stan odmy. Może te podzespoły nie wpływają bezpośrednio na spalanie ale pośrednio owszem a spalanko masz nieznacznie podniesione ale jednak.

_________________
---525e
---1802
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 18:54 
Miesiąc temu nabyłem moje kolejne BMW, pierwszego diesla i pierwszy automat. Dlatego mam kilka wątpliwości. BC pokazuje spalanie od tankowania do tankowania około 7,5-8l i wszystko było by ok gdyby nie to że to bzdura. Naprawdę to jest do spalanie około 12-14l, to wszystko przy bardzo delikatnej jeździe. Moc jest ok, kiedy zredukuje na 3 to sama radość z wyprzedzania. Spodziewałem się spalania raczej na poziomie około 6-7l a może nawet mniej biorąc pod uwagę moje bogate doświadczenie z BMW a zwłaszcza z przyrządem jakim jest ekonomizer. Teraz moje pytania:

1 Czy przyczyną jest jakiś element z osprzętu silnika np przepływomierz lub czujnik temperatury powietrza zasysanego? (dlatego głupoty jakie pokazuje BC)

2 Czy przyczyna jest może skrzynia automatyczna? Gdy samochód rozpedza sie na 2 biegu mam wrażenie jakbym jechał manualem i slizgało mi sprzęgło, na R i na 1 reaguje na naciśnięcie gazu prawie jak manual.

3 Jest wyciek oleju po stronie turbiny i o tyle o ile mogłem się dopatrzeć bez rozkręcania to olej cieknie gdzieś z góry po sprężarce od klimy. Może jest popuszczony wąż od doładowania jak to już ktoś tutaj pisał. Wyciek jest na tyle duży że zostawia plamy po postoju.

Pomóżcie bo strasznie mnie rozbraja to że mi coś nie gra.
Jutro jadę zostawić go w warsztacie i nie chciałbym żeby mi coś "fachowiec" wciskał.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 22:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Dworszowice
Moje BMW: E-39
Kod silnika: M47D20
Ja w swojej 520d kombi mam 7,3-7,5 a śmigam dość dynamicznie w trasie zeszłem do 6 przy 140-150km/h


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL