BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 13 maja 2024, 06:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Jaka instalacja dla 318IS?
PostNapisane: 19 marca 2007, 22:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 508
Lokalizacja: WSC
Witam serdeczenie wszystkich forumowiczów.
Od niedawna jestem szcześliwym (a nawet bardzo) posiadaczem e36 coupe 318IS.
W związku z niepokojąco wysoką ceną benzyny od razu decyduje się na zagazowanie podtlenkiem LPG:)
Od razu nasuwa mi się kilka pytań, na które nie znalazłem konkretnej odpowiedzi:
1) Auto bardzo wolno się rozgrzewa. Wcześniej jeździłem nissanem almerą 1.5L i rozgrzanie silnika to 1/4-1/2 zajmuje moment, dla BMW potrzeba czasu. Przy takiej pogodzie jak teraz to 2-3km spokojnej jazdy, żeby wyszło za niebieskie pole. Dlatego pytanie do osób jeżdżących również IS'ami jak to u Was wygląda, też tak wolno się rozgrzewa? Jest może na to jakiś zdroworozsądkowy sposób?
2) Druga sprawa. W związku z długim nagrzwaniem autka. Codziennie dojeżdzam nim do pracy. Problem jest taki, że to ok 4-5km. Zależy mi żeby przełączał się na gaz możliwie jak najszybciej się da. Pytanie do osób znających temat:
Jaki rodzaj instalacji gazowej wybrać i dlaczego?
Czy decydować się na II generacje + BLOS, czy sekwencja?
Czy na sekwencji można ustawić sobie opcje przełączania na gaz po przekroczeniu pewnych obrotów?
Co ogólnie polecacie zrobić, żeby jak najwcześniej przełączać na LPG?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 09:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 508
Lokalizacja: WSC
Temat nie wzbudził zainteresowania:)
Niechce zakładać drugiego tematu, więc dopisze w tym.
Mianowicie mam 2 pytania:
1) Mam Klimatronik w samochodzie i nie wiem czy tak powinno być, czy nie, ale jak wyłącze samochod (bez względu czy wyjme kluczyk czy nie), to z okolic panela klimatyzacji dobiega lekki szum. Przypomina ten dzwięk pracujący wiatrak w kompie. Oczywiście jest bardzo cichy, aczkolwiek cały czas to słychać. Nie wiem czy to norma, czy też może coś jest uszkodzone.
2) Silnik M44 B19, czyli rowne 1.9L:) Sprawa jest tego rodzaju, że czasami delikatnie klekocze na niskich obortach. Jest to ciche, ale delikatnie słychać klekotanie. Co ciekawe to raczej sie to zdarza na rozgrzanym silniku i nie zawsze występuje. Np dojade do skrzyżowania lekko klekocze, dojade do następnego i nic nie słychać. Nie wiem czym to może być spowodowane. Druga sprawa jest taka, że w żaden sposób nie wpływa to na prace silnika. Silnik normalnie pracuje nie zachowuje się dziwnie, ma pełną moc. Przy ok 1500 obortów całkowicie to zanika. Nie wiem może jest cos poluzowane i wpada w dragania uderzając w coś. Co o tym sądzicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2008, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43
co do temperatury silnika to może sprawdz termostat czy całkowicie sie zamyka na zimnym silniku,może być cały czas otwarty i pracować tylko na dużym obiegu,miałem ten sam problem w innym aucie którego już sie pozbyłem.Moje BMW łapie temp. praktycznie po paru kilometrach,nie jest to IS ,mam 1.9 8V.Odnośnie szumu z panela klimy to też mnie to zastanawia,to samo zjawisko mam u siebie także może tak mają ale jeszcze tego nie sprawdzałem bo dopiero co kupiłem autko.Klekotać mogą samoregulatory zaworów tzw.szklanki,zależy ile auto ma przejechane i na jakim oleju jeździsz, powinny cichnąć po o paru sekundach po odpaleniu ,też zależy od temp.na zewnątrz zimą klekoczą dłużej a latem krócej.Mam nadzieje że chociaż Cię naprowadziłem gdzie możesz szukać przyczyn.

_________________
JAREK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2008, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43
co do temperatury silnika to może sprawdz termostat czy całkowicie sie zamyka na zimnym silniku,może być cały czas otwarty i pracować tylko na dużym obiegu,miałem ten sam problem w innym aucie którego już sie pozbyłem.Moje BMW łapie temp. praktycznie po paru kilometrach,nie jest to IS ,mam 1.9 8V.Odnośnie szumu z panela klimy to też mnie to zastanawia,to samo zjawisko mam u siebie także może tak mają ale jeszcze tego nie sprawdzałem bo dopiero co kupiłem autko.Klekotać mogą samoregulatory zaworów tzw.szklanki,zależy ile auto ma przejechane i na jakim oleju jeździsz, powinny cichnąć po o paru sekundach po odpaleniu ,też zależy od temp.na zewnątrz zimą klekoczą dłużej a latem krócej.Mam nadzieje że chociaż Cię naprowadziłem gdzie możesz szukać przyczyn.

_________________
JAREK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2008, 20:59 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
polecam gaz BRC....http://www.czakram.pl/ co do panelu to jest on do drobnej naprawy /ten wentylatorek powinien sie wylaczyc/...poszukaj na forum ten temat :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2008, 16:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
witam! znajomy gazownik polecal instalacje STAG

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2008, 21:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 203
Lokalizacja: Warszawa/ Ke3n
offtopujac minimalnie - gdzie w Warszawie moge zserwisowac 318is'a z sekwencyjnym gazem?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2008, 21:41 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
thcrew napisał(a):
offtopujac minimalnie - gdzie w Warszawie moge zserwisowac 318is'a z sekwencyjnym gazem?

http://www.czakram.pl/nrits.php

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 17:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 78
Lokalizacja: ³ódzkie
miałem w is zamontowaną instakle KME, pomykałem przez rok i nic, wszystko ok - polecam.
jest natomiast pare minusów w twoim przypadku. w sekwencji raczej nie da rady aby się załączała przy wysokich obrotach, silnik musi osiągnąć odpowiednią temperaturę (jeśli się nie mylę to ok 25 -35 stopni) wtedy się przełączy na LPG(jeśli będzie za mała temperatura silnika auto nie będzie chciało jechać za bardzo). jeśli się mylę poprawcie. mój motor też słabo łapał temperaturę, przełączenie na gaz zajmowało jakieś 3-4 km (zimą, auto garażowane), latem po 0,5-1 km. wybór należy do Ciebie. pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2008, 12:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1605
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: E28 E24 E36 F07
Kod silnika: V8
polecam instalacjie KME :)

_________________
V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 17:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 140
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N
Mam STAG 300-przełącza na gaz po osiągnięciu temp silnika ok 30 st C poniżej tej temp nie przejdzie na gaz.Co do nagrzewania sie silnika to u mnie dzieje się to bardzo szybko.Jeżeli długo Ci się nagrzewa silnik to tak jak poprzednicy pisali sprawdz termostat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL