BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 22:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36i] 325i -Spalanie M50B25...
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 21:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 338
Lokalizacja: starachowice
...i chyba jest sie czym martwic,ale od poczatku

Autka uzywam glownie na dojazdy do pracy,ok 3km,zatem silnik jest praktycznie ciagle niedogrzany,jak juz dojade do pracy wskaznik temperatury wychodzi nieco poza niebieskie pole,spalanie na takich odcinkach to ok 20l/100,jazda typowa dla emeryta,nie przekraczalem 3 tys rpm,leciutko muskajac gaz,opony zimowe 185/65/15i teraz pytania:

1 cos jest nie tak z moim silnikiem??

2 co ma bezposredni wplyw na zuzycie paliwa,oprocz prawej nogi kierowcy??wymienilem juz-swiece,filtr powietrza i paliwa,bylem na kompie nie wykrywa bledow,jakikolwiek wyciek paliwa tez nie ma miejsca

3 i ostatnia kwestia,wyjezdzilem paliwko prawie do zera(wskazowka pod koniec czerwonego pola)pojechalem na stacje,i do pelna weszlo 56litrow,producent deklaruje zbiornik 65L co z tymi 9 litrami??

_________________
Zobacz moje 325i-zmian ciÂąg dalszy...str 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 21:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: EÂłk
Hmm skoro byles na kompie to powinno pokazac ze saba lambda jest padnieta ale jak nie pokazalo to ok mjeszanka tez wporzadku hmm.. Mugl bys sprobowac rozgrzac silnik i wtedy zabaczyc ile ci wsarze spalania. A z tymi 9 litrami to; mozesz mjec uszkodzony czyjnik ja mjalem tak w golfie tyle ze z temperatura silnika. albo w baku pływak jest tak ustawiony zeby tak wsazywal tyle paliwa i dlatego te 9 litrow moglo uciec, znaczy jest tylko plywak tak ustawiony jest a mjales tak od zakupu? z tym paliwem? :zdziwko:

[ Dodano: 13 Styczeń 2008, 21:27 ]
Te 9 litrow to moze byc rezerwa ja mjalem w ciezarowce 20litrow w baku i pokazywalo rezerwe moze cos podobnego do tego przypadku

[ Dodano: 13 Styczeń 2008, 21:31 ]
A tak wogóle to jak auto sie sprawuje? dlugo je masz i byly jakies awarie? cos wymjeniales? od zakupu to takie pytanko na boku



Ale wracajac do tematu to moze byc ( tak mysle ) albo nie dogrzany silnik sonda lambda albo niewłasciwa mjeszanka ale predzej niedogrzany silnik. A te 9 litrow mysle ze rezerwa chociaz niekoniecznie. :zdziwko:

Na forum nie przeklinamy. Stones1


Ostatnio edytowano 14 stycznia 2008, 09:15 przez arkdab3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 21:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 338
Lokalizacja: starachowice
arkdab3 napisał(a):
Hmm skoro byles na kompie to powinno pokazac ze saba lambda jest padnieta ale jak nie pokazalo to ok mjeszanka tez wporzadku hmm.. Mugl bys sprobowac rozgrzac silnik i wtedy zabaczyc ile ci wsarze spalania. A z tymi 9 litrami to; mozesz mjec zjeb.. czyjnik ja mjalem tak w golfie tyle ze z temperatura silnika. albo w baku pływak jest tak ustawiony zeby tak wsazywal tyle paliwa i dlatego te 9 litrow moglo uciec, znaczy jest tylko plywak tak ustawiony jest a mjales tak od zakupu? z tym paliwem? :zdziwko:

[ Dodano: 13 Styczeń 2008, 21:27 ]
Te 9 litrow to moze byc rezerwa ja mjalem w ciezarowce 20litrow w baku i pokazywalo rezerwe moze cos podobnego do tego przypadku



chyba profilaktycznie wymienie lambde,chodz wydatek nie maly.Glownie chodzi mi o to czy jest mozliwe ze jazda na niezbyt dogrzanym silniku moze spowodowac tak duzy wzrost zuzycia paliwa,z tego co czytalem ten silnik powinien spalac ok 13l/100(city),tak wiec u mnie wystepuje wzrost spalania o 50%

co do wskaznika paliwa,nigdy nie pokazuje tyle ile faktycznie wlalem,zawsze staram sie wyjezdzac paliwo niemalze do zera,i tak np. tankuje ok 23litry,wskaznik pokazuje 30litrow,tankuje "do pelna" 53 litry,wskaznik pokazuje max

[ Dodano: 13 Styczeń 2008, 21:53 ]
Cytuj:
A tak wogóle to jak auto sie sprawuje? dlugo je masz i byly jakies awarie? cos wymjeniales? od zakupu to takie pytanko na boku


mam je ok 5 miesiecy,zaraz po zakupie standard(olej,swiece,filtr paliwa i powietrza,lozyska przod,lacznik stab.,koncowki draz.)awari zadnych nie mialem,staram sie doprowadzic samochod do jak najlepszej kondycji.

_________________
Zobacz moje 325i-zmian ciÂąg dalszy...str 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2008, 08:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: EÂłk
ZTYM DOGRZANIEM SILNIKA TO MOZE BYC POMYSL ALE PO ODPALENIU I NP. ZESKROBANIU MROZU Z SZYB POWINIEN SIE ZAGRZAC SILNIK WYSTARCZAJACA CHYBA ZE MA zepsuty CZYJNIK TEMP ALBO TERMOSTAT TERMOSTAT OTWIERA DUZY OBIEG WODY ODRAZY A NIE NAJPIERW MALY I PO ZAGRZANIU DYZY TO MOZE DLATEGO WSKAZUJE TAK DUZE SPALANIE. ALE WATPIE W TO WES ROZGRZEJ SILNIK TAK KONKRETNIE I SPRAWDZISZ JAK WSKAZUJE A JAK NIE TO NA WARSZTACIE SPRAWC SONDE LAMBDE JAK DOBRA TO PO CO WYMJENIAC A I NA KOMPIE USTAWIENIE MIESZANKI. xxxxxx DZIWNE ZUP TAK ROZGRZEJ GO A JAK NIC NIE DA TO SMIGAJ NA KOMPA DO DOBREGO WARSZTATU A NIE PRZYBODÓWKI. MAM NADZIEJE ZE DALEM CI JAKIES WSKAZÓWKI




Ciekawe jak bys wyjezdzil paliwo do 0 i asz by ci zgas i wlalbys 10 albo 20 litrow z karnistra ile by pokazalo? czyzby czujnik zepsuty ale to niemoszliwe xxxxxx dziwna sprawa pewnie jest to rezerwa sproboj zrobic jak napisalem zreszta jak chcesz

POZDRAWIAM ; Driver C+E SCANI

Piszemy małymi literami. Cztery klątwy w jednym poście to dość sporo, na forum nie przeklinamy. Stones1


Ostatnio edytowano 14 stycznia 2008, 09:10 przez arkdab3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 10:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Kostrzyn
maku325i, jeżeli pytanie nadal jest aktualne...w moim autku było to samo...mianowicie trudno było zejść poniżej 20l na 100km. Problemem u nas był walnięty termostat.
Czyli dobrze kombinujesz niedogrzany silnik, jeździ na ssaniu.
Najlepiej sprawdź po jakim czasie silnik osiąga odpowiednią temp. pracy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 21:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: GdaĂąsk
Witam, chciałem wtrącić swoje trzy grosze co do spalania.W prawdzie mam piątkę a nie trójkę ale silnik ten sam.Z rańca jak go odpalam to przez pierwsze 200-300 m jazdy komputer pokazuje mi zawsze 39,5l po czym powoli spada, po ok. 5 km mam już ok. 15l/100 a jeżeli się już dobrze nagrzeje 12-15km to potrafię zejść między 10,5 a 12,5 l/100 tak jak ty muskając gas. Ja do pracy mam 13.5 km więc szczerze mówiąc to kręce się bardziej wokół 12 litra.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 22:52 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
Jazda na niedogrzanym silniku i krotkich dystansach powoduje podwyzszone zuzycie paliwa, ale nie az do tego stopnia. ( 13l/100 norma w miescie - teraz 20l/100). Tu bym stawiaj jak kolega wyzej na termostat.
Komputer nie zawsze pokazuje uszkodzenie sondy. Jak silnik pracuje na wolnych obrotach? Stale sa czy faluja? Mozesz wykręcic sonde i zobaczyc jak sie zachowuje auto - jak gorzej tzn, ze sonda jest sprawna.
Spróbuj pojechac za miasto i jak silnik osiagnie temp ''depnij'' czy auto dobrze przyspiesza czy traci moc. Mozesz miec rowniez zabrudzony/uszkodzony przepływomierz (wtedy jest odczuwalny spadek mocy).
Natomiast jesli moc jest ok, to byc moze to przepustnica.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2008, 13:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 338
Lokalizacja: starachowice
pu5z3k napisał(a):
maku325i, jeżeli pytanie nadal jest aktualne...w moim autku było to samo...mianowicie trudno było zejść poniżej 20l na 100km. Problemem u nas był walnięty termostat.
Czyli dobrze kombinujesz niedogrzany silnik, jeździ na ssaniu.
Najlepiej sprawdź po jakim czasie silnik osiąga odpowiednią temp. pracy.


troche juz zapomniałem o moim poscie i przyzwyczailem sie do tego spalania,tłumaczyłem to sobie niska temp,zew.

wracajac do tematu.po dojechaniu do pracy(ok2km) wskazowka temp, plynu nieznacznie wychodzi poza niebieskie pole

_________________
Zobacz moje 325i-zmian ciÂąg dalszy...str 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2008, 22:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
maku325i napisał(a):
wracajac do tematu.po dojechaniu do pracy(ok2km) wskazowka temp, plynu nieznacznie wychodzi poza niebieskie pole


I wtedy dotknij reką chłodnicy. Powinna byc zimna. Jak jest ciepła to termostat nie trzyma.

Swoją dorgą w poprzednim samochodzie miałem tak. Ludzie opowiadali mi bajeczki że w trasie jak lecisz szybko to temperatura może spadać. Po wymianie termostatu w największe mrozy i przy dużej prędkości wskazówka w pionie, środek lata w korku w Warszawie wskazówka w pionie.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2008, 03:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 235
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nie wiem jak w m50 ale w m20 zanim sonda nie osiągnie swojej temp. pracy to spalanie jest dużo większe. Da się zauważyć nawet na ekonomizerze. później wyraźnie spada (jak temp. wyjdzie poza niebieskie pole).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2008, 17:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Z mazur
od pewnego czasu w moim bmw e36 325i skacza obroty i wzroslo drastycznie spalanie. nawet 25l/100 przy spokojnej jezdzie ok 120 km/h. Co moglo w nim pasc??? prosze o szybka rade


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 20:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: pl
jaka powinna byc temperatura na wskazniku w e39 520i? mi przy spokojnej jezdzie oscyluje w granicach 1/3 zakresu wskaznika, jak troche gonie to jest w pionie, chyba mam cos nie tak z termostatem. I czy ktos wie ile stopni wskazuje ten wskaznik czy on jest liniowy 0-100stopni czy jak? w instrukcji niema napisane, jest tylko napisane ze miedzy niebieskim a czerwonym to zakres normalnej pracy ale to nie prawda jesli wskaznik jest liniowy bo temp powinna być ok 80stopni caly czas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 22:14 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
wskazowka musi byc ZAWSZE w pionie! :)
zero wachan etc.
Termostat do wymiany.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 19:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Kikó³
kolego ja mam e30 2,0 m20. wskazowka temperatury nie jest u mnie na srodku. wymienilem termostat i jest to samo ? mam nie szczelny uklad i czekam na nowa chlodnice i wtedy zobacze, moze wie ktos jaka jest przyczyna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 19:21 
kolego sprobuj przez jakis czas zrobic taka rzecz.

uruchom motor, daj mu pochodzic z 5 minut niech sie podgrzeje tak za to niebieskie pole i wtedy rusz. wiem ze to moze zajmowac troche czasu ale przez kilka dni tak zrob i sprawdz wtedy czy spalanie spadnie.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 22:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
jak smakuje taki kotlet?

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 15:26 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
ja sprawdziłbym najpierw na komputerze.
jeśli komputer wykaże że sonda lub przepływomierz jest uszkodzony to mamy winowajcę
nie ma opcji spalania takiej ilości PB nawet na niedogrzanym silniku.
racja spalanie wzrośnie ale nie do tak skrajnych wartości.
takie jest moje zdanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL