BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 09:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] Landi Renzo A/1-V05-ER - kilka pytań
PostNapisane: 19 października 2010, 20:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E32 730i
Kod silnika: M30B30
Witam ;]

udało mi się dzięki uprzejmości dwóch kolegów z forum pobrać program a dzięki zakupionemu interfejsowi - połączyć z centralką w moim BMW E32 3.0 M30...

zrobiłem 4 screenshoty (do każdego mam pytania):

Obrazek

1) czy mogę przestawić tryb przełączania gaz-benzyna na hamowanie silnikiem bez skutków ubocznych? strasznie drażni mnie sposób w jaki załącza się on teraz (szarpnięcie)?
2)co to znaczy TPS - bez TPS?
3) czy temperatura 226 stopni oznacza że mam uszkodzony czujnik???
4) czy opóźnienie lambdy nie powinno być dłuższe?


Obrazek

1) czy to że lambda pokazuje teraz nagle 0V oznacza że jest uszkodzona?
2) co to jest to na dole, stała pozycja wyjsciowa attuatora?

Obrazek

1) co daje włączenie tych opcji?

Obrazek

1) co daje opcja ekonomicznej jazdy? ;-)

to z grubsza tyle, sorki ale jestem totalnie zielony w LPG

W TYM MOMENCIE AUTO CHODZI IDEALNIE NA noPB i bardzo dobrze w czasie jazdy na gazie. Mogłoby być jedynie odrobinę szybsze. Delikatnie (naprawdę) falują mu także wolne obroty - czuć drgania na tyłku, na obrotku nie widać. W programie wahały się w granicach 760-800obr/min. Zapłon cały zrobiony, zawory ustawione.

_________________
1990 BMW E32 730i - 188KM
1976 Lada 2103 2.0i DOHC - 122KM
1979 Wołga GAZ-24 - 2.4D - 67KM
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Landi Renzo A/1-V05-ER - kilka pytań
PostNapisane: 21 października 2010, 02:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Cytuj:
1) czy mogę przestawić tryb przełączania gaz-benzyna na hamowanie silnikiem bez skutków ubocznych? strasznie drażni mnie sposób w jaki załącza się on teraz (szarpnięcie)?
2)co to znaczy TPS - bez TPS?
3) czy temperatura 226 stopni oznacza że mam uszkodzony czujnik???
4) czy opóźnienie lambdy nie powinno być dłuższe?

1. Zapewne tak, ale może to być niebezpieczne. Jedziesz na benzynie, dojeżdżając do krzyżówki puszczasz pedał gazu, komputer przełącza na gaz. Jeśli z jakiegoś powodu (brak gazu lub dowolna awaria) nie nastąpi przełączenie, to jedziesz na środek skrzyżowania bez wspomagania hamulców, bo auto zapewne zgaśnie.
Gdy przełączasz przyspieszeniem, to zazwyczaj masz miejsce, aby jechać, a przynajmniej nie musisz awaryjnie hamować.
2. Odsyłam tutaj, gdzie zapewne znajdziesz odpowiedzi na większość pozostałych pytań:
http://www.forumsamochodowe.pl/instalac ... t16569.htm
3. Albo walnięty czujnik, albo źle wybrany model czujnika - nie zgodny z tą jednostką sterującą.
4. Ale po co? Przełączenie na gaz trwa dłużej niż 5 sekund?

Cytuj:
1) czy to że lambda pokazuje teraz nagle 0V oznacza że jest uszkodzona?
2) co to jest to na dole, stała pozycja wyjsciowa attuatora?

1. Zielony kwadrat obok niej sugeruje co innego - wcześniej był czerwony. Zapewne 0 oznacza zgodność z przyjętą normą dla układu.
2. http://www.autocentrum.pl/lpg-mania/slownik-lpg/

Cytuj:
1) co daje włączenie tych opcji?

Tobie nic, bo nie możesz z nich skorzystać - nie masz automatu. Patrz: link pierwszy z tego postu.

Cytuj:
1) co daje opcja ekonomicznej jazdy?

Zapewne zmniejsza ostatnią wartość z drugiego obrazka. Opcja powyżej niej zmniejsza zapewne pierwszą zmienną na tym samym obrazku.

Nie jeździłem dużo autami na sekwencji, ale generalnie przy sekwencji nie powinno być szarpnięcia podczas przełaczania. Nie ma go w Vectrze B 1.6 16V, nie ma go w Golf4 1.6 i nie ma go w Leon 1.8T.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E32] Landi Renzo A/1-V05-ER - kilka pytań
PostNapisane: 21 października 2010, 10:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
może jeszcze na 25 forach założysz ten sam temat ?

jak się nie znasz nie rozumiesz i nie możesz zrozumieć instrukcji obsługi

zostaw to i pojedz do kogoś kto się zna

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Landi Renzo A/1-V05-ER - kilka pytań
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 13:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E32 730i
Kod silnika: M30B30
ależ Ci ludzie z Warszawy nerwowi :cwaniak:
dzięki ULLISSES :)

_________________
1990 BMW E32 730i - 188KM
1976 Lada 2103 2.0i DOHC - 122KM
1979 Wołga GAZ-24 - 2.4D - 67KM
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL