BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 04:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Reduktor LPG a ciśnienie
PostNapisane: 7 marca 2011, 20:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 244
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 compact
Kod silnika: M43B19TU
Witam
Na wstępie napiszę że bardzo słabo znam się na instalacjach gazowych.

Problem polega na tym że coś podnosi mi ciśnienie w układzie chłodzenia, non stop coś cieknie.
Czy jest możliwość że niesprawny reduktor podnosi ciśnienie w układzie chłodzenia co za tym idzie pojawiają się nieszczelności. Może jakaś inna przyczyna związana z lpg ?
Auto jest w pełni sprawne silnikowo,elementy ukł chłodzenia w 3/4 wymienione - teraz to już musi być problem z lpg :kwasny: :mur:
Auto e36 1.6 m43 instalacja stag 300

Pomocy

_________________
zielony kompot -->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156963


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Reduktor LPG a ciśnienie
PostNapisane: 7 marca 2011, 20:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Jaki masz reduktor? Sprawdź czy po odkręceniu korka od zbiorniczka płynu nie śmierdzi z niego gazem

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Reduktor LPG a ciśnienie
PostNapisane: 7 marca 2011, 20:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 244
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 compact
Kod silnika: M43B19TU
Lukasz_S napisał(a):
Jaki masz reduktor? Sprawdź czy po odkręceniu korka od zbiorniczka płynu nie śmierdzi z niego gazem


Reduktor to Tomasetto, prawdę mówiąc nic nie poczułem jeszcze.
Zostawiam auto na noc a rano plama, codziennie :mur:
Cos jakby pod reduktorem właśnie. Tzn teraz pod reduktorem wcześniej w wielu innych miejscach ciekło i co dało się wymienić to wymieniłem :mur:

_________________
zielony kompot -->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156963


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Reduktor LPG a ciśnienie
PostNapisane: 7 marca 2011, 23:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 780
Lokalizacja: 100lica
Moje BMW: E36 328
Kod silnika: M52B28
Reduktor może walić gazem w układ chłodzenia. Aby się upewnić najprościej jest zamknąć zawór na butli, jeśli to reduktor to problem ustąpi.

_________________
Nie mówcie jak mam żyć, bo nikt z Was za mnie nie umrze.
Obrazek
Oceń moją E36 328i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Reduktor LPG a ciśnienie
PostNapisane: 8 marca 2011, 22:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Tomasetto AT09 jest dosyć prostą ale i solidną konstrukcją, raczej nie zdarzało się że puszczał gaz do układu chłodzenia.

Problem masz gdzieś indziej. Tym bardziej że wyciek powstaje podczas stygnięcia auta.
Albo odkształciły się plastikowe elementy łączące (króćce, trójniki), albo układ jest zalany niewłaściwym płynem (oby nie wodą) który ma niską temperaturę wrzenia. O zapowietrzaniu nie wspomnę ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Reduktor LPG a ciśnienie
PostNapisane: 8 marca 2011, 23:10 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 7
Lokalizacja: Wp Mazowieckie
Moje BMW: E36 2,5
Kod silnika: M50
Witam :) dwa tygodnie temu borykałem się z tym samym problemem :/ w końcu wymieniłem
zbiorniczek wyrównawczy,bo był cały popękany tak jakby od środka :niepewny: plus pęknięcie przy wejściu oringu górnego w chłodnicę które zobaczyłem dopiero jak go zdemontowałem.Prawdopodobnie przyczyną całego zamieszania był korek zbiorniczka,który nie puszczał ciśnienia koszt wymiany to zbiorniczek 87pln firmy febi i korek 44pln. i mam spokój :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Reduktor LPG a ciśnienie
PostNapisane: 8 marca 2011, 23:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 244
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 compact
Kod silnika: M43B19TU
Toudi napisał(a):
Tomasetto AT09 jest dosyć prostą ale i solidną konstrukcją, raczej nie zdarzało się że puszczał gaz do układu chłodzenia.

Problem masz gdzieś indziej. Tym bardziej że wyciek powstaje podczas stygnięcia auta.
Albo odkształciły się plastikowe elementy łączące (króćce, trójniki), albo układ jest zalany niewłaściwym płynem (oby nie wodą) który ma niską temperaturę wrzenia. O zapowietrzaniu nie wspomnę ;)


Obrazek
Rozumiem że mówisz o tych elementach co są na fotce ? Można chyba wymienić te króćce.

Chłodnica nowa, korek też. Wymieniłem ostatnio trójniki wpięcia instalacji gazowej w układ chłodzenia. Termostat , część węży ukł. chłodzenia wymienione.
Auto jest zalane oryginalnym płynem bmw więc nie ma mowy o wodzie.
Dokładnie jak napisałeś cieknie podczas stygnięcia auta. Po paru godzinach zazwyczaj.
Nie wiem już co wymyślić i ręce mi opadają.

_________________
zielony kompot -->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156963


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Reduktor LPG a ciśnienie
PostNapisane: 10 marca 2011, 11:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Mam podobny problem. Wyeliminowałem już zapowietrzony układ, uszczelka pod głowicą OK, płyn mam Prestone, nowa chłodnica, termosta, visco, i KOREK.. jednak to jego obwiniam jako przyczynę zbyt wysokiego ciśnienia w układzie. Wczoraj założyłem drugi, i zobaczę jak będzie.
Po dokładnym odpowietrzeniu miałem taki objaw, że po nagrzaniu, płyn w zbiorniczku miał niższy poziom niż na zimnym, po odkręceniu korka podnosił się powyżej poziomu jak był na zimnym (czyli normalnie), upuszczałem powietrze ze zbiorniczka. Wyglądało to tak jakby płyn nie przepływał tym otworkiem od strony odpowietrznika, przez korek, do zbiorniczka wyrównawczego. gdy ściskałem wąż idący od silnika do chłodnicy, płyn się unosił, ale na tym "nowym" korku nie słychać było jak płyn się przelewa korkiem do zbiorniczka, na drugim korku już wyraźnie było to słychać.
Jutro jadę w dłuższą trasę, zobaczę co się będzie działo.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Reduktor LPG a ciśnienie
PostNapisane: 10 marca 2011, 19:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 244
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 compact
Kod silnika: M43B19TU
DanyU napisał(a):
Mam podobny problem. Wyeliminowałem już zapowietrzony układ, uszczelka pod głowicą OK, płyn mam Prestone, nowa chłodnica, termosta, visco, i KOREK.. jednak to jego obwiniam jako przyczynę zbyt wysokiego ciśnienia w układzie. Wczoraj założyłem drugi, i zobaczę jak będzie.
Po dokładnym odpowietrzeniu miałem taki objaw, że po nagrzaniu, płyn w zbiorniczku miał niższy poziom niż na zimnym, po odkręceniu korka podnosił się powyżej poziomu jak był na zimnym (czyli normalnie), upuszczałem powietrze ze zbiorniczka. Wyglądało to tak jakby płyn nie przepływał tym otworkiem od strony odpowietrznika, przez korek, do zbiorniczka wyrównawczego. gdy ściskałem wąż idący od silnika do chłodnicy, płyn się unosił, ale na tym "nowym" korku nie słychać było jak płyn się przelewa korkiem do zbiorniczka, na drugim korku już wyraźnie było to słychać.
Jutro jadę w dłuższą trasę, zobaczę co się będzie działo.


Układ chłodzenia to jak walka z wiatrakami :mur:
Też mam visco i termostat wymieniony,
teraz ewidentnie widać że to kapie pod reduktorem. Tylko jest pytanie jak uszczelnie przy nim układ to gdzie znów zacznie kapać :cenzura: :cenzura: :cenzura:
Polece do gazownika wymontuje, może zregeneruje go na wszelki wypadek ,może te króćce faktycznie do wymiany będą. Nie chcę wróżyć z fusów

Powodzenia w trasie, oby nic się nie przydarzyło bawarce :ok:

_________________
zielony kompot -->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156963


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Reduktor LPG a ciśnienie
PostNapisane: 10 marca 2011, 21:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Dokładnie, walka z wiatrakami.

Dziś przejechałem kawałek, silnik zdążył się rozgrzać do 90stopni, poziom płynu w zbiorniczku minimalnie się podniósł, a nie jak wcześniej opadał :ok:

To że uszczelnisz nic CI nie da, bo problem dużego ciśnienia pozostanie. Sprawdź po przejechaniu kilkunastu km czy węże są twarde (normalny objaw), ale po kilku godzinach czy zrobią się na nowo miękkie, jak nie to znaczy że ciśnienie w układzie nie było wyregulowane przez korek, a duże ciśnie będzie szukało ujścia przez najsłabsze punkty. Taka jest moja teoria.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Reduktor LPG a ciśnienie
PostNapisane: 12 marca 2011, 18:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
To nie wina korka, mechanik z warsztatu gazowego powiedział że to albo uszczelka pod głowicą albo nie odpowietrzony układ (no ale odpowietrzałem). Po odkręceniu korka nie wyczuł spalin, wiec obstawiał zapowietrzony układ.
Dziś odpowietrzałem jeszcze raz, i to do przesady :P odpowietrznikiem zlałem z litr płynu, jednocześnie dolewając do zbiorniczka wyrównawczego. długo co chwila wyskakiwały bąbelki, wiec powietrze było. Jutro test trzydziesto kilometrowy, zobaczymy czy pomogło.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Reduktor LPG a ciśnienie
PostNapisane: 16 marca 2011, 17:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 244
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 compact
Kod silnika: M43B19TU
Po testach sytuacja wygląda tak:
Od niedzieli nie jeżdże na gazie - plam pod autem zero , stan płynu w chłodnicy trzyma poziom.
Wina musi być po stronie instalacji gazowej.
Może ktoś ma jakieś pomysły na to ?

_________________
zielony kompot -->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156963


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Reduktor LPG a ciśnienie
PostNapisane: 16 marca 2011, 21:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Czy jedyne co zrobiłeś to to że nie jeździsz na gazie ?? nic nie grzebałeś przy układzie chłodzenia ?? cokolwiek ??

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Reduktor LPG a ciśnienie
PostNapisane: 16 marca 2011, 22:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Sprawdź przewody idące od silnika do nagrzewnicy bo do parownika jest z tamtych brany obieg. może tam gdzieś ci leci. ew. silnik ci się przegrzewa i chłodnica popuszcza zaworkiem bezpieczeństwa na dole.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Reduktor LPG a ciśnienie
PostNapisane: 17 marca 2011, 09:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
tommo21 napisał(a):
Sprawdź przewody idące od silnika do nagrzewnicy bo do parownika jest z tamtych brany obieg. może tam gdzieś ci leci
stachoo1981, pokazał gdzie mu cieknie, i napisał że od kiedy nie jeździ na gazie to problemu wycieku/dużego ciśnienia w układzie nie ma.

tommo21 napisał(a):
chłodnica popuszcza zaworkiem bezpieczeństwa na dole.
możesz wskazać o jaki zaworek na dole Ci chodzi ??

Zakładając że reduktor powoduje wzrost ciśnienia, to pytanie do fachowców:

Jakie powinno być ciśnienie reduktor ??

Od czego to zależy??

U mnie jest komputer od LPG Versus, program diagnostyczny pokazuje jakieś ciśnienie, czy to jest Ciśnienei reduktora ??

Obrazek
Są to wartości demonstracyjne, wiec nie zwracajcie uwagi na nie, chodzi o ty czy to co zaznaczyłem to ciśnienie reduktora ??

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Reduktor LPG a ciśnienie
PostNapisane: 17 marca 2011, 10:39 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Zamiast filozofować wymień reduktor od razu na coś innego po ten i tak jest za słaby.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Reduktor LPG a ciśnienie
PostNapisane: 17 marca 2011, 18:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 244
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 compact
Kod silnika: M43B19TU
Cytuj:
Czy jedyne co zrobiłeś to to że nie jeździsz na gazie ?? nic nie grzebałeś przy układzie chłodzenia ?? cokolwiek ??



Dokładnie tak jak napisałeś nic nie dotykałem bo mi ręce opadły. Jedynie zaznaczyłem sobie poziom płynu na zbiorniczku.I chwilowo jest OK. Coprawda ceny pb mnie przerażają.
Pod koniec miesiąca postaram się znaleźć jakiegoś ogarniętego gazownika, wymontuje się reduktor i zregeneruje lub wymieni, później polatam i zobacze jak się sytuacja ma.

DanyU napisał(a):
tommo21 napisał(a):
Sprawdź przewody idące od silnika do nagrzewnicy bo do parownika jest z tamtych brany obieg. może tam gdzieś ci leci
stachoo1981, pokazał gdzie mu cieknie, i napisał że od kiedy nie jeździ na gazie to problemu wycieku/dużego ciśnienia w układzie nie ma.


Czasem ktoś nie doczyta tematu i pisze jakąś "złotą myśl" :rotfl:

Dudek II napisał(a):
Zamiast filozofować wymień reduktor od razu na coś innego po ten i tak jest za słaby.


Chodzi Tobie o ten Tomasetto co mam ?
Chyba jest z zapasem do 125 km

_________________
zielony kompot -->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156963


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Reduktor LPG a ciśnienie
PostNapisane: 17 marca 2011, 22:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Alaska Tomasetto w Twoim aucie wyda pod warunkiem ustawienia ciśnienia na 1.2 ale spadki i tak mogą osiągać ciśnienie 0,8 bar ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Reduktor LPG a ciśnienie
PostNapisane: 17 marca 2011, 22:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 244
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 compact
Kod silnika: M43B19TU
Toudi napisał(a):
Alaska Tomasetto w Twoim aucie wyda pod warunkiem ustawienia ciśnienia na 1.2 ale spadki i tak mogą osiągać ciśnienie 0,8 bar ;)


Powiedzmy że chciałbym zmienić reduktor. Co polecasz w przystępnej cenie?

_________________
zielony kompot -->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156963


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Reduktor LPG a ciśnienie
PostNapisane: 17 marca 2011, 23:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
stachoo1981 napisał(a):
Toudi napisał(a):
Alaska Tomasetto w Twoim aucie wyda pod warunkiem ustawienia ciśnienia na 1.2 ale spadki i tak mogą osiągać ciśnienie 0,8 bar ;)


Powiedzmy że chciałbym zmienić reduktor. Co polecasz w przystępnej cenie?


Alaska jest za słaba. Ja polecam AC R01

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL