BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] BŁĘDNE KOMENDY KOMPUTERA. JAKA PRZYCZYNA?
PostNapisane: 1 października 2009, 22:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 22
Lokalizacja: Obrzycko
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50 B25 Vanos
witam. posiadam E34 z silnikiem M50 B25 z 93r. autko mam szczęście użytkować już drugi rok a co za tym idzie drugi okres jesienno zimowy. nawiązując do okresu jesienno zimowego po raz drugi pojawia mi się znów ten sam problem. zawsze kiedy temperatura powietrza spadnie poniżej 10'C pojawia się bardzo często ta sama sytuacja. po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłonu na komputerze pojawiają mi się komendy KENNZEICHENLICHT (oświetlenie tablicy rejestracyjnej) oraz RUCKLICHT (światło cofania przepalona żarówka lub bezpiecznik) muszę zwrócić tu uwagę że komendy się powtarzają w czasie jazdy. dosyć często (ale tylko w czasie jazdy) zapala mi się chyba jeden z najgorszy błędów z możliwych >KEIN BREMSLICHT< czyli brak świateł hamowania. komputer z okresie gdy jest wyższa temperatura powietrza nigdy mnie nie zawodzi i jeśli coś działa nie tak to od razu mi to poprawnie komunikuje. biorąc wszystko na prostą logikę wiadomo ze gdzieś musi dostawać się wilgoć ze komputer po prostu pokazuje niewłaściwie komendy lub coś w podobnym stylu ale dokładnie nie wiem co to może być? mój mechanik stwierdził że tzw. moduł komfortu głupieje bo może brakować gdzieś masy... może ktoś z was koledzy spotkał się już z takim przypadkiem lub wie gdzie szukać przyczyny? nie ukrywam ze jest to bardzo uciążliwe tym bardziej ostatnia komenda gdy się jedzie z ponad przeciętną prędkością na autostradzie. na koniec dodam iż sprawdziłem kilkukrotnie czy owe usterki występują w danej chwili zapalenia się komendy informującej o błędzie i z pewnością stwierdzam że błąd wyświetlany na komputerze w rzeczywistości nie istnieje.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 23:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 230
Lokalizacja: Gołdap
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131331
można to tłumaczyć na rożne sposoby. ja bym oceniał zaśniedziałe styki żarówek.. gdy obwód jest przerwany zapala sie kontrolka błędu. posprawdzaj czy aby nie ma tam jakiś luzów. do tego pogoda ma chyba znaczenie nieszczelności wilgoć jak sam nawiązałeś. uszczelnij co sie da i testuj. skoro to w lecie nie ma miejsca.. musi wina leżeć w pogodzie. ale nie jestem pewny przyznam sie że strzelam.

_________________
Obrazek
Bety krążą po mieście i część twarzy płonie. Bo siedząc na przystanku ty też marzysz o niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 23:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Styki żarówek i pewnie zasniedziałe ścieżki na ich mocowaniu.
Wyjmij wkład z żarówkami i zobacz czy nie ma śniedzi a także, czy jakiś kabelek od wyżej wymienionych żarówek nie przerwał się lub zwiera z masą.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 17:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 22
Lokalizacja: Obrzycko
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50 B25 Vanos
sprawdziłem już chyba wszystko (połączenia, wtyczki, lampy wszystko popryskałem specjalnym środkiem do wyparcia wilgoci) wypróbowałem dwa inne moduły CC i nic nadal to samo. czy ktoś może mnie nakierować gdzie mogę znaleźć "masy" widziałem że dwie są w w błotnikach przednich za zbiorniczkiem na płyn do spryskiwaczy i z drugiej strony przy lewym błotniku w tym samym miejscu, oczywiście je wyczyściłem i nadal nic. czy ktoś może mnie jeszcze nakierować gdzie mogę znaleźć masy przykręcane do karoserii??? ma może ktoś jakiś schemat lub osobistą wiedzę na ten temat bo nie chcę "ryć" całego auta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL