BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] gwizdanie glosnikow przy wzroscie obrotow
PostNapisane: 10 października 2009, 14:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 124
Lokalizacja: myslowice
Moje BMW: 318 is
witam.temat szeroko omawiany na wielu forach ale zadna informacja nie podchodzi mi do mojego problemu..mianowicie zakupilem nowy wzmacniacz + skrzynie -zabudowalem to w bagazniku (poki co wzmacniacz jeszcze lezy nie przykrecony)kable zasilajace wzmak prosto z akumul. ktory znajduje sie rowniez w bagazniku,kable typu chinch z radia prowadzone po stronie pasazera wzdluz progu.kabel sygnalowy do zal wzmaka wziety z tylnej zlaczki do ktorej sie powinno wpiac antene wysuwana,wzmak zasila skrzynie oraz dwa glosniki 6/9 na tylnej polce.Dodam ze gdy wszyskie glosniki (przod,tyl i te na drzwiach) byly zasilane z radia bylo ok wszystko a teraz po zabudowie wzmaka i wpieciu pod niego glosnikow z tylnej polki i skrzyni slychac denerwujace piszczenie glosniejsze z narastaniem obrotow...i slychac je tylko przez tylne glosniki,przednie zasilane z radia tego nie maja..pytanie do fachowcow-czy jest na to jakas prosta rada???teraz mi jeszcze tak przychodzi do glowy..moze z akumulatora idzie kabel+ tez z tej strony na przod auta i to jego sasiedztwo zaklocenia robi???

_________________
kriss


Ostatnio edytowano 10 października 2009, 14:52 przez hornet1975, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 14:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 124
Lokalizacja: myslowice
Moje BMW: 318 is
wc

_________________
kriss


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 15:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Podłącz inne radio, i sprawdź czy ten dźwięk jest nadal... ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 19:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 149
Lokalizacja: Okolice Bydgoszczy
Moje BMW: E36 316i
Kod silnika: M43
Może trzeba zastosować jakieś dodatkowe filtry ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 20:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 124
Lokalizacja: myslowice
Moje BMW: 318 is
co do filtrow nie mam pojecia ale wydaje mi sie za jak kupuje nowego wzmaka helixa za prawie 600 zeta to ma on niezbedne elementy zawarte w srodku.. z podl innego radia tez mysle ze nieco pozwoli okreslic czy przyczyna tkwi w radiu i kablach sygnalowych czy przy podlaczeniu wzmacniacza i skrzyni...

_________________
kriss


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 21:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
mam takie samo rozwiązanie chyba i MIAŁEM ten sam problem. piszczało wraz ze wzrostem obrotów w tylnych głośnikach. kup kondensator, wepnij go przed wzmacniacz i problem z głowy. sprawdzone u mnie. niewielki koszt a działa. w zależności jak bardzo to audio masz rozbudowane i jak je zamierzasz rozbudować, kup kondensator o odpowiednich parametrach. u mnie wystarczył najzwyklejszy.pzdr

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 08:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 124
Lokalizacja: myslowice
Moje BMW: 318 is
czy mowimy o czyms takim??
http://www.allegro.pl/item772704832_dob ... locen.html

_________________
kriss


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 20:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 124
Lokalizacja: myslowice
Moje BMW: 318 is
sprawdzilem..kolega podjechal innym autem obok mojego i podlaczylem poprzez inne kable jego radio do mojego wzmacniacza i dzwieku nie bylo slychac (auto mialem zapalone,moje radio wl.aby wzmak sie zalaczyc mogl)co oznacza jesli dobrze mysle ze mam zle poprowadzone kable sygnalowe z mojego radia..Radzili mi zeby je poscic strona od pasazera gdyz od kierowcy leca kabelki pradowe na tyl auta tyle tylko ze ja mam wersje z akumul.w bagazniku i kabel glowny pradowy leci do komory silnika po stronie pasazera wiec juz sam niewiem gdzie i ktoredy moge poscic sygnal do wzmaka..??
macie jakies propozycje??

_________________
kriss


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 14
Lokalizacja: Łódź | Krośniewice
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Przed wzmacniaczem od strony akumulatora powinno zagościć coś takiego http://www.allegro.pl/item794984003_kon ... uning.html conajmniej. 1 Farad wystarcza do 500 RMSów mocy. Jak nie wiesz którą stroną poprowadzić to poprowadź środkiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 15:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 124
Lokalizacja: myslowice
Moje BMW: 318 is
spinaczo napisał(a):
Jak nie wiesz którą stroną poprowadzić to poprowadź środkiem.

Gdybym chcial eksperymentowac i zrywac pol wykladziny w aucie aby dostac sie do srodka to bym nie pytal na forum innych ktorzy moze mieli podobne problemyu badz wiedza jak pomoc.a co do kondensatora to co mi on da w tym temacie???bo jesli gwizdanie mialoby ustac to ok ale wowczas po co zmieniac polozenie kabli???

_________________
kriss


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 07:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 492
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E34 Touring
Kod silnika: M50B20
spinaczo napisał(a):
Przed wzmacniaczem od strony akumulatora powinno zagościć coś takiego http://www.allegro.pl/item794984003_kon ... uning.html conajmniej. 1 Farad wystarcza do 500 RMSów mocy. Jak nie wiesz którą stroną poprowadzić to poprowadź środkiem.


Kolego, nie pisz bzdur.. Kondensator stosuje się w wypadku spadków napięcia przy dużym obciążeniu prądowym pobieranym z wzmacniacza po to aby przebieg napięcia był jak najbardziej liniowy (o ile wiesz o czym mowa), i to ni jak pomoże na świsty, po drugie te twoje RMS'y to tylko moc muzyczna, którą zasilacz/przetwornica wzmacniacza jest wstanie oddać prze ułamek sekundy..zresztą nie będę się rozpisywał o jakichś mocach muzycznych, znamionowych, bo autor nie pisze nic o tętnieniach zasilania..

Kolego hornet1975, jakie kable sygnałowe posiadasz? Podstawą dobrego dźwięku, są kable właśnie.. Już pomijam zasilające, bardziej nacisnąłbym na jakość sygnałowych..
Powinny być dobrze ekranowane, gdyż w samochodzie każdy kabel w obwodzie zamkniętym wytwarza pole magnetyczne, zakłócające sygnał blisko położonych przewodów sygnałowych.
Warto wydać troszkę więcej i kupić kable RCA podwójnie ekranowane, znacznie zmniejszy to wpływ niechcianego "syfu" łapanego właśnie przez słabe ekranowanie kabla..
pozdro

_________________
Fun for ride...only with BMW :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 14:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 182
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m42b18
Poprawdz inna droga kable sygnalowe, jezeli nie pomoze mozesz miec efekt zapetlonej masy, rozwiazanie -> http://allegro.pl/item797345819_sinusli ... y_f_v.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 15:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 124
Lokalizacja: myslowice
Moje BMW: 318 is
wyglada na to ze musze je wyciagnac i poscic chocby prowizorycznie po wierzchu miedzy fotelami aby sie przekonac czy pomoze... a co do kabli to nazwy nie pamietam ale na fakturze (kupione w media markt za 129 zl) pisze "RTO RE-N 20 zestaw kabli do wzmacniacza"..w komplecie kable 20mm zasilajace wzmak oraz te kable sygn. 2xchinch..

_________________
kriss


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 15:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 492
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E34 Touring
Kod silnika: M50B20
Hrynio napisał(a):
Poprawdz inna droga kable sygnalowe, jezeli nie pomoze mozesz miec efekt zapetlonej masy, rozwiazanie -> http://allegro.pl/item797345819_sinusli ... y_f_v.html


Przy zapętlonej masie, lub gdy jest słaba z przetworników wydobywa się jednostajne bucznie. Bardzo częstym powodem też może być alternator.. to nie wyssane z palca.. najczęściej problemy mają z nim posiadacze CB radia. Alternator wytwarza bardzo duże pole które potrafi sięgnąć po kabinę samochodu, i wytworzyć właśnie takie świszczenie wzrastające wraz z obrotami..

_________________
Fun for ride...only with BMW :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL