Co do szczeliny - OK
Ale ma jedną wadę - wnętrze auta to złożony układ akustyczny odbijania i tłumienia fal.
Dlatego pomimo wyliczeń możemy z BR zrobić korektę na " słuch " w aucie poprzez zmianę długości rury BR co przy szczelinie jest nieco kłopotliwe.
...No bo kto kupuje w markecie głośnik i patrzy choćby na parametr Qts ?
A to od niego "zależy" szybkość basu. Do tego trudno o głośnik z niskim Qts i Fs co oznacza niski , szybki i dobrze kontrolowany bas.
Podałem wyżej jeden z ciekawszych głośników 17cm na rynku.
Taki głośnik ( jeden na kolumnę + wysokotonowy ) był stosowany w kolumnach ProAC RSPONCE 2.5 za 16tyś zł.
I uważam że można na nim zrobić suba o niewielkich gabarytach ( pudło zamknięte od 10 litrów )
Który idealnie zgra się z 13tkami w E39 nie zajmując przy tym wiele miejsca.
A tutaj macie GŁOŚNIKI z prawdziwego zdarzenia :
http://www.loudspeakershop.eu/glosniki- ... c-200.htmlhttp://www.loudspeakershop.eu/glosniki-c-187.htmlNo i chyba najlepszy na świecie tej średnicy do basu:
http://www.loudspeakershop.eu/glosnik-s ... -1798.html