BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 18:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Hertz ES 300 - budowa skrzyni zamkniętej
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Moje BMW: E36 1.8is coupe
Kod silnika: M42
Czyli mogę spokojnie wstawić ten głośnik do skrzyni 60 litrowej?Czy ktoś ma jakąś sprawdzoną metodę na obliczenie ile litrów ma moja skrzynia faktycznie z danych niżej:

Obrazek

H=37,5
W=39,5
D=34,5
Grubość płyty MDF:18mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hertz ES 300 - budowa skrzyni zamkniętej
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 21:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Spoko, jak dajesz nadwyżkę litrów sporą, nie musisz znać dokładnego litrażu. Skup się na solidnej stolarce: konfirmaty co kilka cm, oprócz tego klej do drewna. Buda ogólnie z MDF, lub 2 warstwowa MDF +sklejka, klejona na całej powierzchni, oraz konfirmaty też. Można dać jakieś wzmocnienie na środku największych ścianek, ale przy 60L to jeszcze nie jest konieczne. Jak chcesz utrudnienie, to przednia ścianka o większym polu od tylnej. No i ważne wytłumienie jak pisałem wcześniej. Ja daje wpierw gąbkę klejoną do wszystkich ścianek, po 4-8cm conajmniej. Na to watę, tego wejdzie Ci tyle ile zechcesz, im więcej tym lepiej. Głośnik wklejany na silnikon i na to śruby.

Jak już chcesz liczyć choćby z ciekawości, to liczysz wymiary wewnętrzne, odejmujesz też około 5-8L na kosz i magnes (o ile wkręcasz głośnik magnesem do środka, bo w sumie nie jest to konieczne). Magnez na zewnątrz i trochę litrów zyskujemy.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hertz ES 300 - budowa skrzyni zamkniętej
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 21:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Moje BMW: E36 1.8is coupe
Kod silnika: M42
Nie no sam jej nie będę budował,jak już coś to kupię,mam na oku taką:

Kod:
http://allegro.pl/obudowa-pod-subwoofer-basser-c-1550-zamknieta-i2055482958.html


Dlatego też pytam czy kupić tą wyżej czy warto poszukać 60 litrowej i mieć pewność że to już max.jaki mogę dać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hertz ES 300 - budowa skrzyni zamkniętej
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 21:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 438
Lokalizacja: Białystok; Sokółka
Moje BMW: e46 & e36 qp
Kod silnika: m47n & m52b28
Garaż: E36 coupe 2.8 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122905
E46 compact http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145959
mroova81 napisał(a):
Ty się mylisz. 1000km^3 też będzie dobre. Prawdę mówiąc taki głośnik można dać hipotetycznie do ścianki o nieskończonej powierzchni. Reszta obudowy będzie wtedy zbyteczna. Impuls na pewno nie ucierpi, bo nie wiem czemu by miał. Jeżeli już, to mała obudowa może ciśnieniem powstrzymywać membrany przed wypadnięciem. Ale skoro ES nada się także do BR, tego problemu tu nie ma.

Pojęcia nie masz i się jeszcze upierasz. Impuls może nie ucierpi ale wytrzymałość mocowa i efektywność tak i to znacząco :) Poza tym co by miało na celu budowanie tak ogromnej skrzyni.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 15 stycznia 2012, 22:01 przez elviis666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hertz ES 300 - budowa skrzyni zamkniętej
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 21:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
no nie mam, tak se pisze.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hertz ES 300 - budowa skrzyni zamkniętej
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 21:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 438
Lokalizacja: Białystok; Sokółka
Moje BMW: e46 & e36 qp
Kod silnika: m47n & m52b28
Garaż: E36 coupe 2.8 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122905
E46 compact http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145959
Są głośniki które muszą mieć spore skrzynie. ES takowej nie potrzebuję bo to nic konkretnego nie da, no może poza brakiem bagażnika. Skrzynia 50l wycisnie wszystko co się da z tego glośnika wiec nie widzę sensu kombinacji na siłe. Jeśli komuś mało to niech zrobi BASS REFLEX.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hertz ES 300 - budowa skrzyni zamkniętej
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 21:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Moje BMW: E36 1.8is coupe
Kod silnika: M42
Mam dwie opcje,dwie skrzynie po 50 litrów jedna z BR druga Ciśnieniowa,samochód jak widać BMW E36 Coupe,z blachą tłumiącą przedostający się dźwięk do kabiny.Którą skrzynię wybrać?Czy głośność w skrzyni 50 litrowej z BR będzie dużo większa niż w 50 litrowej ciśnieniowej?


Ostatnio edytowano 15 stycznia 2012, 21:28 przez ManhuntBMW, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hertz ES 300 - budowa skrzyni zamkniętej
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 21:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Ja wolę dzwięk z zamkniętej, bo rock, szybkość wykop, ale ty możesz woleć BR, moc; nisko schodzi, głośność, wręcz trzęsienie ziemi. Kto co lubi. Na pewno zamkniętą jest trudniej spartolić.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hertz ES 300 - budowa skrzyni zamkniętej
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 21:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 438
Lokalizacja: Białystok; Sokółka
Moje BMW: e46 & e36 qp
Kod silnika: m47n & m52b28
Garaż: E36 coupe 2.8 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122905
E46 compact http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145959
Zgadza się zamkniętą trudniej spartolić. Głośność skrzyni BR zależy od częstotliwości strojenia. Jeśli będzie dosyć wysoko strojona to będzie sporo głośniejsza jeśli nisko to będzie niżej schodziła, ale bas będzie wolniejszy i głośność się zbytnio nie zmieni. Ja również polecam skrzynię zamkniętą do coupe. Warto zdemontować tylne głośniki zostawiając otwory przez które bass będzie lepiej wchodził do kabiny.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hertz ES 300 - budowa skrzyni zamkniętej
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 21:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
ManhuntBMW jeśli ma być szybko i dokładnie to bierz zamkniętą a jeśli ma być grubo i mięsiście to bierz BR wybór jak najbardziej uzależniaj od słuchanej muzyki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hertz ES 300 - budowa skrzyni zamkniętej
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 21:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 938
Moje BMW: Z3 Coupe M-Power
Kod silnika: S50B32
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=84460
z instrukcja sie zapoznales?
http://www.hertzaudiovideo.com/Doc/pdf_es300.pdf

_________________
ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK<!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hertz ES 300 - budowa skrzyni zamkniętej
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 22:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Moje BMW: E36 1.8is coupe
Kod silnika: M42
Oczywiście że tak ale mogę śmiało powiedzieć że można ją sobie ... ;) wybieram skrzynię ciśnieniową a moje ostatnie pytanie to o moją skrzynie co podałem wymiary parę postów wyżej,wyliczałem ją na kilku stronach i niby ma 50 litrów,wymiary podane na zewnątrz skrzyni,czy ktoś ma sprawdzony sposób na obliczenie ile litrów ma faktycznie?bo chcę kupić skrzynię 50 litrową a może teraz mam taką lub np: 42 czy 45 litrową to nie ma sensu wydawać kasy na 5 litrów większą tylko nie wiem jak policzyć te dane żebym wiedział ile ma moja skrzynia.Czy ktoś jest w stanie to obliczyć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hertz ES 300 - budowa skrzyni zamkniętej
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 22:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 438
Lokalizacja: Białystok; Sokółka
Moje BMW: e46 & e36 qp
Kod silnika: m47n & m52b28
Garaż: E36 coupe 2.8 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122905
E46 compact http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145959
Obliczyłem ile litrów ma twoja skrzynia. Ma dokładnie 37,6litra

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hertz ES 300 - budowa skrzyni zamkniętej
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 22:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
A ja Ci mówię, że im więcej tym lepiej, a Elvis Ci powiedział, że najlepiej nie mniej niż 42L. Jak masz z zewnątrz 50L, to wewnątrz będzie >40L i moim zdaniem zostań przy tym co masz, jeżeli oczywiście pasuje Ci to do bagaja i jesteś zadowolony z wyglądu. Skrzynia zamknięta, to nie br i nie trzeba jejj liczyć dokładnie co do ml.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hertz ES 300 - budowa skrzyni zamkniętej
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 22:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Moje BMW: E36 1.8is coupe
Kod silnika: M42
hmm,czyli spokoknie mozna dokupic 50 litrow ?czy glosnik juz wtedy ucierpi?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hertz ES 300 - budowa skrzyni zamkniętej
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 22:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Dokupić można zawsze, tutaj można spróbować zostać przy tej kaście co masz. Jakbym już miał dokupywać, to celowałbym w 60L+, bo tak, to jak robić chiptutning na +3KM & +2Nm :)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hertz ES 300 - budowa skrzyni zamkniętej
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 22:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Moje BMW: E36 1.8is coupe
Kod silnika: M42
dzęki chłopaki za pomoc,w takim razie pozostane przy tym co mam,ewentualnie jeszcze wyglusze skrzynie jakaś gabką,ciekawi mnie ta skrzynia 50 litròw ale jak ma to grać tak sobie albo podobnie do tego co mam teraz to szkoda wywalać kasę w błoto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hertz ES 300 - budowa skrzyni zamkniętej
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 22:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Powiedz mi tylko, to 50L to skąd masz? Ktoś znajomy Ci robi, czy tak poprostu gdzieś z aukcji?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hertz ES 300 - budowa skrzyni zamkniętej
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 22:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 438
Lokalizacja: Białystok; Sokółka
Moje BMW: e46 & e36 qp
Kod silnika: m47n & m52b28
Garaż: E36 coupe 2.8 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122905
E46 compact http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145959
mroova81 napisał(a):
Dokupić można zawsze, tutaj można spróbować zostać przy tej kaście co masz. Jakbym już miał dokupywać, to celowałbym w 60L+, bo tak, to jak robić chiptutning na +3KM & +2Nm :)

Dokładnie tak. Ja bym został przy tym co jest, a jak zmieniać to na coś ok 60l. Taką skrzynię zawsze można na BR przerobić. A wtedy to w zależności od potrzeb port można zatkać np gąbka i znowu masz zamkniętą :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hertz ES 300 - budowa skrzyni zamkniętej
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 22:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Moje BMW: E36 1.8is coupe
Kod silnika: M42
odkupilem od znajomego bo mu byla nie potrzebna,kupil kiedys na allegro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL