Witam
Postanowilem taki to wątek zalozyć, o nawigacjach prznosnych ktorych uzywamy u siebie.
Ja niedawno kupilem sobie komórko-palma SPV (HTC) M650, z nawigacją. Na karcie jest soft AUTOMAPA 4. Ponoć najlepszy polski soft nawigacyjny...... ponoć.
Tak tytulem wstepu, to nie myślcie że mając nawigacje można się pozbyć mapy samochodowej.
No i lepiej nie uzywac nawigacji, jak sie zna droge.
Pare przykladow. Jade z W-wy do Wloszczowy. Trasa jest oczywista - W-wa - Radom - Kielce, w prawo do Wloszczowy. Nawigacja każe mi jechać gorszą drogą, przez Dębice,Nowe MIasto. No OK, powiedzmy że to moge jeszcze skumać.
Ale, jadąc dalej, nawigacja na sile każe mi dojechac do tamtej drogi, zjechac z E7. Drogi w ktore mi kaze zjechac to jakies dróżki 5 kategorii odśńieżania, gdzie asfalt pamięta czasy Gomólki, i gdzie dwa auta wymijajać się muszą pojechać po lące jednym kolem. Nawigacja skumala, jaka drogą chce jechać, jak już skręcilem za Kielcami , w droge na Wloszczowe......
Jade z Katowic do Gliwic pod konkretny ares w strefie ekonomicznej: Wyjezdzam na A4, nawigacja kaze mi skrecac juz po 7 km jazdy po A4, gdzies w jakas droge... Ja nie zjezdzam, kazdy nastepny zjazd jest wskazywany do zjazdu. Nawigacja kurna bez sensu ta droge dobiera - opcja: droga szybka, lub optymalna. Przeciez wiadomo, że A4 pozwala na najszybsze dotarcie do Gliwic. A jak pojechalem jeszcze droga ktora skreca w lewo, a nie w prawo, robiac delikatne kólko, by potem przeciąć autostradę i dojechac dokladnie do strefy przemyslowej w Gliwicach, od tylu miasta, to nawigacje mozna bylo kompletnie wylaczyc. Serpentynki do A4 byly kompletnie poza zasiegiem nawigacji, kazala mi jezdzic po rowach i betonowych barierkach.
W czasie jazdy po W-wie, nawigacja kaze jezdzic uliczkami miedzy domkami i kamienicami, zamiast glowna droga. Jak sie dostac spod Pomnika Lotnika, na ulice Solec? Trasa Lazielnkowska, potem wislostrada, skret w lewo, i jestesmy. Czasm przejazdu 4 minuty. Nawigacja chce od razu zjezdzac z Lazienkowskiej, i pcha sie w uliczki Srodmiescia...
Plus to znaczniki fotoradarow, nawigacja ostrzega w czasie jazdy o nich, mozna tez dokladac samemu punkty z nowymi fotoradarami. Plus kolejny, to mozliwosc odnalezienia bankomatu ( z nazwa banku wlącznie, stacji paliw danej firmy i wszytskiego innego co moze nam sie przydac, szkoly, sklepy, parkingi, myjnie). jest opcja szukania najblizszego obiektu typu bankomat. Dostajemy liste bankomatów np. z odleglościa od nas do obiektu. Klikamy na niego i nawigacja nas do nie prowadzi. To samo stacje paliw,mozemy zoom oddalic i zerknac jakie stacje paliw mamy w okolicy.
Odpowiadam tez od razu, ze palm (telefon) jest szybki, i radzi sobie z moca obliczeniową, w W-wie potrezbuje 5 sekund na przekalkulowanie nowej trasy, kiedy pojedziemy inaczej jak chciala nawigacja.
Cytat z Twojej Komórki :
Kapelusz Z tych wszystkich argumentów w powszechnej opinii AutoMapa uchodzi za najlepszą cyfrową mapę Polski przewidzianą do nawigacji. W tym stwierdzeniu jest nieco przesady, co zresztą postaramy się wykazać. Prawdą jest natomiast, że w dużych miastach ta mapa, jako jedyna, pokazuje obrysy budynków z prawdziwą numeracją. W innych mapach numeracja budynków jest tylko wyliczana, więc dość często system pilotuje nas nie dokładnie pod drzwi, ale w ich okolicę.
Z prezentowanych teraz rozwiązań też tylko AutoMapa zna w większych miastach kierunki ruchu. Wytyczając więc trasę z punktu A do punktu B możemy z dużym prawdopodobieństwem przyjąć, że nie zostaniemy skierowani w ulicę jednokierunkową pod prąd. Pamiętajmy jednak, że ważniejsze od kierunku jazdy nawigatora są nasze oczy – patrzenie na ekran nie zwalnia z obserwacji znaków drogowych.
Znacznie gorzej i – przyznam szczerze – nie do końca zrozumiale AutoMapa wytycza trasy przejazdu. Z Wrocławia do Warszawy najkrótsza trasa prowadzi drogą krajową nr 8. Jak to w Polsce nie jest to droga idealna i jedzie się miejscami powoli, ale to tylko 350 km. M650 wytyczał trasy natomiast niczym z kapelusza. Przy wybraniu parametrów „najszybsza” kierował z Wrocławia na autostradę i potem przez Opole i Częstochowę. Faktem jest, że tą trasą jeździ się szybciej (szkoda, że tak szybko trzeba z autostrady zjechać), ale to ponad 420 km.
Ta sama trasa została wskazana przy parametrach „optymalna”, co jednak jest pewnym przekłamaniem. A zgoła kuriozalne rozwiązanie zostało pokazane przy zadaniu pokazania drogi „najkrótszej”. Otóż AutoMapa kieruje wtedy bocznymi drogami i każe przejechać ponad 400 km. Przy czym ani jeden kilometr nie prowadzi przez krajową ósemkę.
Rower Urządzenie testowaliśmy też w terenie na rowerach. Jeśli trudno mieć zastrzeżenia do pokazywania mało nawet używanych dróg asfaltowych to znacznie gorzej mapa radziła sobie z drogami nieutwardzonymi. Choć na przykład w rejonie Milicza tylko tak można dojechać do niektórych wsi, nawet zaznaczonych na mapie. Szkoda, bo Nokia 6110 Navigator była w takich momentach znacznie precyzyjniejsza.
Sporym utrudnieniem w czasie jazdy na rowerze był wspominany wcześniej ekran dotykowy. Gdy urządzenie było w kieszeni bardzo często „wychodziło” z aplikacji tylko po to, by połączyć się z Internetem lub przejść w tryb fotografowania (aparat ma rozdzielczość dwóch milionów pikseli). Trudno M650 zamontować na kierownicy roweru, poza tym nigdzie nie ma danych na temat jego wodoszczelności i zachowania w czasie deszczu. W końcu udało się znaleźć miejsce w kieszonce torby rowerowej. Rychło okazało się jednak, że po kilku godzinach wycieczki w urządzeniu rozładowywała się bateria. Przydatność więc do korzystania w terenie, w czasie wypraw pieszych czy rowerowych jest ograniczona.
Okazało się jednak, że przy wyłączeniu funkcji telefonu bateria wytrzymuje znacznie dłużej i da się nawigować nawet cały dzień. Co nam jednak wtedy z uniwersalności SPV M650?
Przy planowaniu wycieczki warto też zarezerwować sobie kilka minut na start urządzenia. Nie mam tu na myśli włączenia go, czy wyliczenia trasy, ale połączenia z satelitami. Bardzo często zajmowało to nawet 10 minut.
Z moich doswiadczen, aparat lapies sygnal GPS w ok. 1 minute.
_________________

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg
Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN
|