BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 20:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Schemat elektryczny EWS 3 BMW 2.8L 97-98r.
PostNapisane: 6 lipca 2010, 21:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: E30 325i 1985
Witam czy ktoś posiada schemat elektryczny do EWS 3 do BMW 2.8L 97-98r. lub wie jak podłączyć EWS'a, żeby samochód odpalił, posiadam cały komplet tylko brak wiązki z EWS do reszty. Foto EWS'a:
Obrazek

Zdjęcie gniazda EWS'a:

Obrazek

Piny:
1 - czarny gruby
2 - czarny gruby
3 - brak
4 - czarny z fioletowym paskiem
5 - żółty z zielonym paskiem
6 - niebieski z czarnym paskiem
7 - niebieski z czarnym paskiem
8 - brak
9 - brązowy z czarnym paskiem
10 - czerwony z żółtym paskiem
11 - fioletowy z czarnym paskiem
12 - żółty z brązowym paskiem
13 - biały z czerwonym paskiem
Dodam że piny 5 i 12 chyba znalazłem w wiązce te same kolory co przy pierścieniu stacyjki. Może ktoś wie jak to podłączyć, żeby tylko silnik zapalał, kable do dodatków typu automatyczna skrzynia itp. są zbędne, tylko te które trzeba podłączyć w celu odpalenia silnika, a może ktoś posiada schemat do tego typu EWS'a, można znaleźć sporo ale do EWS 2 które trochę się od tego różni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Schemat elektryczny EWS 3 BMW 2.8L 97-98r.
PostNapisane: 4 września 2010, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: E30 325i 1985
Już sobie poradziłem z całą tą elektryką. WDS, plus schematy z autodaty pozwoliły podłączyć silnik 2,8 98r., z EWS III. Dla zainteresowanych trzeba mieć komplet: komputer + EWS III + pierścień stacyjki + pestka z kluczyka, u mnie jest EWS III więc niema już żadnych wzmacniaczy. Oczywiście dodatkowe kobinacje z przekażnikami paliwa i podłączeniem czujnika temp. na wskaźniki w kabinie (bo są zupełnie różne), niestety zupełnie inny układ obrotomierza więc chyba on nie będzie podłączony (w e30 palec rozdzielacza, w E39 6 oddzielnych cewek) i autko śmiga aż miło Vmax 180km/h, ale jazda bokami jest możliwa swobodnie na drugim biegu. Z trójki można ruszać z miejsca:) Trzeba chyba założyć most z jakiegoś dieselka. Pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL