BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 sierpnia 2019, 23:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 20 marca 2019, 00:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 31
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25 (256S5)
TEraz już po zimie to chyba wszystko jedno, ale ja u siebie starałem się coś tam na zime zakonserwować, bo samochód mam w ładnym stanie a jescze parę lat chciałbym nim pojeździć, więc głupio jakby go rdza zaczęłą zjadac :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 11 maja 2019, 09:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 82
Moje BMW: 3er
Kod silnika: N47d20c
Z doświadczenia wiem że trzeba uważać bo jak ktoś zaleje cały dół bitexem to później mechanicy nie chcą tykac się wielu rzeczy... miałem tak 12 lat temu przy astra 1 ale może się technologią zmieniła:D

_________________
Ex: e39 528i
Ex: e39 528iAt Touring
Ex: e34 520i Touring
Ex: e32 735i
Obecnie: e91 320d Touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 3 sierpnia 2019, 02:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1285
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Moja rada jest taka, jak rdza nie wychodzi to niczym nie konserwuj.

Zalej tylko progi od środka żółtym woskiem.

Większość bitumicznych konserwacji powożonych jak leci pęka i odpada.

Lepiej doglądaj auto co roku i rób na bieżąco bo zasmarkanie całej podłogi na czarno nic nie daje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 4 sierpnia 2019, 19:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 318
Lokalizacja: KrK
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
dziabi3 napisał(a):
Moja rada jest taka, jak rdza nie wychodzi to niczym nie konserwuj.

Zalej tylko progi od środka żółtym woskiem.

Większość bitumicznych konserwacji powożonych jak leci pęka i odpada.

Lepiej doglądaj auto co roku i rób na bieżąco bo zasmarkanie całej podłogi na czarno nic nie daje.


Ale błysnołeś teraz radą, czyli jak rdzewieje to dopiero konserwujesz? Jak dla mnie konserwuje się aby nie rdzewialo, a nie jak już rdzewieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 8 sierpnia 2019, 11:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1089
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
karambol napisał(a):
dziabi3 napisał(a):
Moja rada jest taka, jak rdza nie wychodzi to niczym nie konserwuj.

Zalej tylko progi od środka żółtym woskiem.

Większość bitumicznych konserwacji powożonych jak leci pęka i odpada.

Lepiej doglądaj auto co roku i rób na bieżąco bo zasmarkanie całej podłogi na czarno nic nie daje.


Ale błysnołeś teraz radą, czyli jak rdzewieje to dopiero konserwujesz? Jak dla mnie konserwuje się aby nie rdzewialo, a nie jak już rdzewieje.


A dla mnie zalewanie podłogi bitexem czy innym tego typu szmelcem to proszenie się o kłopoty, po tylu latach zawsze będzie jakas ruda, chociażby nie widoczna np. na zgrzewach, zalejesz to tym kiblem i nic nie widzisz co się dzieje z podłogą, a tam ruda sobie szaleje.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 8 sierpnia 2019, 19:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 5162
Ja w swojej E36 stosowałem środek do konserwacji podwozia (Bolla). Twierdzenie, że Ruda zawsze się gdzieś znajdzie i nie ma sensu konserwować to jakaś abstrakcja.
Podczas zakupu auta przywiązywałem wagę do zdrowiej podłogi bo w E36 jest ona goła , po fabrycznym zabezpieczeniu w pełnoletnim aucie z x przebiegiem, nie ma śladu!, goła, aby brudna blacha. Dopiero Od E39/e46 zaczęto podłoge fabrycznie osłaniać plastikiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 13 sierpnia 2019, 18:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 753
Lokalizacja: Betonowy Las
Moje BMW: E46
Kod silnika: m57n---
Ja zawsze wszystkie wnęki, newralgiczne punkty gdzie mogę pędzelkiem nakładam hammerieta, ale to wiadomo nie do całej podłogi bo się zajedziesz, tym bardziej że to jest płynne jak woda. :rotfl:

_________________
22.08.2019 godz 19:30 SPOT 3 STAWY
Forumowiczu drogi wpadaj na spoty w Kato. :)

https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=13&t=57218&start=4080

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 15 sierpnia 2019, 00:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
kszyhu napisał(a):
Ja w swojej E36 stosowałem środek do konserwacji podwozia (Bolla). Twierdzenie, że Ruda zawsze się gdzieś znajdzie i nie ma sensu konserwować to jakaś abstrakcja.
Podczas zakupu auta przywiązywałem wagę do zdrowiej podłogi bo w E36 jest ona goła , po fabrycznym zabezpieczeniu w pełnoletnim aucie z x przebiegiem, nie ma śladu!, goła, aby brudna blacha. Dopiero Od E39/e46 zaczęto podłoge fabrycznie osłaniać plastikiem.

totalna bzdura kolego , a boll to kibel

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 15 sierpnia 2019, 13:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 19416
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Skoro idziesz punkt po punkcie to musi być dobbrze :ok: :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 15 sierpnia 2019, 18:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 5162
killer23 napisał(a):
totalna bzdura kolego , a boll to kibel

Co jest bzdurą? I czym się zabezpiecza podwozia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 15 sierpnia 2019, 19:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
to kolego ze fabrycznie szla masa natryskowa "sika " bodajże, co rdzewieje łącznia blach , dlaczego a dlatego ze ze zgrzewane blachy zazwyczaj były surowe. boll jest słaby pęka , łuszczy sie itd.

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 15 sierpnia 2019, 20:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 5162
Pokazałbym ci jak wyglądała moja podłoga w E36 po 18 latach od produkcji. Robiłem relacje z przebiegu konserwacji w swojej byłej galerii.. Niestety przez imageshacka poszło sie wsio jeb...

Wyglądało to tak, że po tej niby masie natryskowej nie zostało nic. Po przeleceniu szczotą, suchutko, aby blacha o różnych odcieniach szarości. Pokryte zostały wnęki nadkól i podłoga gdzie był do niej dostęp. Nic nie odpadało. A auto stało jeszcze pod chmurką. Druga sprawa nikt nie oczekuje, że jaka kolwiek konserwacja ma wytrzymywać cały żywot auta. Tymbardziej, kiedy autem się jeździ a nie chucha, a zimą trzyma w garażu.

Blachę bierze Ruda tam gdzie staje woda. Wcześniej miałem również E36. Ale jej los nie był łaskawy, progi zniknęły, nie było tego nawet widać zewnątrz. Syf który okrył podłogę w połączeniu z moją nie wiedzą skutecznie oszukały mój wzrok. Na nie szczęście, Dopiero mój znajomy po odkupieniu auta ode mnie przekonał się o tym, po mocnym opukiwaniu progi rozpadały się w rękach. Najgorsze są te prowadnice rurkowe w progach na dedykowane podnośniki. Woda penetruje te miejsca jak rumuńskie prostytutki. Chyba nie jeden zdziwił się kiedy auto na podnośniku po prostu siadło, bo w środku wiury zamiast stali. Nie bez powodu bawarscy spece zrezygnowali z tego wspaniałego rozwiązania w kolejnych generacjach.

Bill zły, to który środek lepszy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 15 sierpnia 2019, 20:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
może miałeś wersje która nie miała konserwacji , nie ma takiej możliwości żeby ta masa zniknęła. boll ze swoimi produktami i tymi czarnymi go.. nie chce mi się rozpisywać i tłumaczyć w skrócie. Polecam sika kto raz użyje i porówna sam się przekona . Skala od 0-10 jak dla mnie sika 10 boll 3

niebawem wrzucę tu galerie 2 x e32 z odbudowy praktycznie od 0

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL