BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 23:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak przygotowac zderzaki do lakierowania?
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 16:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 145
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam,

chce przygotowac zderzaki do lakierowania i nie wiem do jakiej gradacji papieru sciernego trzeba je wyszlifowac. Zderzaki sa juz wyrownane jesli chodzi o glebsze rysy w plastiku itp i cale sa wyszlifowane na gladko papierem o gradacji 360.

Na jakiej gradacji papieru sciernego powinienem zakonczyc szlifowanie?

Jakiego podkladu uzyc do tych zderzakow? Czy jest jakis specjalny? (kolor bedzie szary metalik)

Z gory dzieki i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 21:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
Jeśli jeszcze są jakieś głębsze ubytki to szpachlujesz te miejsca i szlifujesz P-120 a następnie np P-360.
wyszlifowałeś cale zderzaki wiec musisz je pokryć podkładem akrylowym (filer,calosc)
są w spreyu a ja bym polecał nakładanie pistoletem, ale przed filerem (jesli sa odkryte gole polacie plastiku) musisz nałożyć izolator czyli podkład na plastik, dostępny w każdej mieszalni. Masz cale zderzaki w podkładzie , musisz zaświecić sobie kontrolkę, ,i przypruszasz czarnym matem w spreyu, lub inna ciemna baza, (robisz takie delikatne kropki) i to szlifujesz np na mokro P-800 aż z podkładu znikną te kropki i podkład będzie gładziutki , suszysz i zderzak jest gotowy :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 22:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 145
Lokalizacja: KrakĂłw
Dzieki za zainteresowanie ale nie jasna jest dla mnie twoja odpowiedz. Jestem laikiem w tym temacie. Nie wiem co to sa filery, izolatory, itp. itd.
Zderzak jest caly w fabrycznym lakierze i caly wyszlifowany p360. Nie ma golego plastiku.

Na to mam malowac zwyklym podkladem czy tym specjalnym do zderzakow?

Wystarczy p800? Niektorzy chyba laduja p1500.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 21:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
ok :niepewny:
-zderzak wyszlifowany P-360
-rozszlifowujesz wszystkie rysy i uszkodzenia
-szpachlujesz nierówności kitem/szpachlówka
-szlifujesz szpachlowke P-120
-poprawiasz P-360 miejsca szlifowane wcześniej P-120
-nakładasz podkład, akrylowy/filer (dostępny w spreyu)
-nazajutrz szlifujesz podklad P-800 (nie 1500 bo jest za drobny) na mokro aż będzie gładziutki ,ale tak aby nie zetrzeć całego podkładu
-suszysz i jest gotowy do lakierowania :hyhy: ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 21:48 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2468
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M50B30
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
papier 800 w zupełności wystarczy ja na nim zakańczam matowanie elementu.Jeżeli nie masz gołego plastiku to jest ci zbędny izolator(on jest po to aby wiązał i zwiększał przyczepność lakieru do plastiku) zapodkładuj podkładem i polecał bym zmieszanie uelastyczniacza z lakierem bezbarwnym ,on ma za zadanie uelastycznić lakier i przy np.podczas małej stłuczki kiedy zderzak się wegnie i zpowrotem odejdzie to lakier nie popęka w mieszalni farb będą wiedzieli o co chodzi.pisz jak czegoś nie rozumiesz nawet na pw.POZDRAWIAM

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2008, 12:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 145
Lokalizacja: KrakĂłw
dzieki za pomoc :ok:
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2008, 21:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
bmw_e36.pawel napisał(a):
podczas małej stłuczki kiedy zderzak się wegnie i zpowrotem odejdzie to lakier nie popęka
masz racje, ale moim skromnym zdaniem po takiej stłuczce na powłoce zostaje ślad/odprysk itp, czyli zderzak tak czy inaczej jest do lakierowania :/
stosuja te preparaty ale ja osobiście nie widzę takiej potrzeby :hyhy:
pozdro ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 20:03 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2468
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M50B30
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
stosując uelastyczniacz masz zalety ponieważ plastik tak czy inaczej pracuje jak nie przy stłuczcze to przy zjeżdzie z krawężnika zaczepisz zderzakiem i on dię rozciągnie to lakier nie popęka.Kiedyś pomalowałem kawałek uszkodzonej tapicerki skóżanej w samochodzie i dodałem uelastyczniacza oczywiście większą ilość wymieszałem i mogłem to miejsce gnieść jak chciałem o farba i tak nie pęka.ps te auto widzę od czasu do czasu i jest wszystko :ok: Ja polecał bym stosować taki produkt na elemęty plastikowe auta to zawsze sie przyda. :super: POZDRAWIAM.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 22:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
owszem masz racje, ale jeśli chodzi o to zaczepienie zderzaka podczas zjeżdżania z krawężnika to i tak zostanie ślad zaczepienia wiec mało prawdopodobne ze uchroni sie przed lakierowaniem, indywidualna sprawa lakiernika ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 grudnia 2008, 19:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 89
Lokalizacja: ÆMIELÓW
do lakierów dwuwarstwowych czyt. baza + bezbarwny ja nie używam plastyfikatorów (uelastyczniaczy jak kto woli ) lakier bezbarwny jest na tyle elastyczny ze napewno nie popęka spróbujcie pomalowac folie bezbarwnym i sami zobaczycie ze nie pęka plastyfikator dodaje do jednowarstwówek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 grudnia 2008, 21:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
KOSIOR napisał(a):
do lakierów dwuwarstwowych czyt. baza + bezbarwny ja nie używam plastyfikatorów (uelastyczniaczy jak kto woli ) lakier bezbarwny jest na tyle elastyczny ze napewno nie popęka spróbujcie pomalowac folie bezbarwnym i sami zobaczycie ze nie pęka plastyfikator dodaje do jednowarstwówek


nie twierdze inaczej :niepewny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL