BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 22:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pordzewiale elemnety jak sie z nimi uporac
PostNapisane: 9 lipca 2009, 13:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: internet
Witam


Jak sie zabrać profesjonalnie w miare za elementy skorodowane po zimie jest kilka z boku samochodu na drzwiach wiec widac dosyc bardzo
Moze ktos napisac w podpunktach jak to zrobic w miare fachowo . Przygotowuje samochód do sprzedaży.

Z gory dziekuje za pomoc
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 15:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 213
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
ja robie tak:
1 zrywasz dokladnie cala rdze do golej blachy
2 nakladasz szpachle
3 po wyschnięciu papierem wodnym 800 scierasz aby bylo jak najrowniej
4 pozniej dajesz podklad a nastpnie lakier
wiem ze jest to malo profesionalne ale jesli nie ma sie kasy na lakiernika to nie ma sie zbyt wielkiego wyboru :/ no i po jakims czasie mozna zrobic to tak zeby w miare wygladalo... moje pierwsze zaprawki to byla masakra :rotfl: ale i tak radze udac sie z tym do lakiernika jesli tego jest naprawde duzo, ja robilem sam bo nie bylo tego wiele :P zycze powodzenia i wytrwalosci

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 20:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: swiat
lukasz8908 napisał(a):
ja robie tak:
1 zrywasz dokladnie cala rdze do golej blachy
2 nakladasz szpachle
3 po wyschnięciu papierem wodnym 800 scierasz aby bylo jak najrowniej
4 pozniej dajesz podklad a nastpnie lakier
wiem ze jest to malo profesionalne ale jesli nie ma sie kasy na lakiernika to nie ma sie zbyt wielkiego wyboru :/ no i po jakims czasie mozna zrobic to tak zeby w miare wygladalo... moje pierwsze zaprawki to byla masakra :rotfl: ale i tak radze udac sie z tym do lakiernika jesli tego jest naprawde duzo, ja robilem sam bo nie bylo tego wiele :P zycze powodzenia i wytrwalosci

po oczyszeniu do czystej blachy,nalozyc podklad reaktywny,nastepnie po wyschnieciu podklad akrylowy,zeszlifowac na rowno papierem P320 na klocku,nastepnie jezeli potrzeba nalozyc szpachle.
Nie naklada sie szpachli na gola blache,ktora byla wczesniej skorodowana tymbardziej.
Nie szlifuje sie szpachli na mokro,gdyz szpachla jest jak gabka,chlonie wilgoc,nastepnie gdy to zamkniesz podkladem,to po kilku miesiacach w tym samym miejscu nie bedzie juz korozji,tylko dziury ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 20:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1327
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57TU
zależy czym kolega dysponuje. Najlepiej oddać element do piaskowania tak żeby wyczyścili do gołej blachy, następnie odtłuścić go po czym 2 warstwy mini tlenkowej następnie kładziesz podkład oraz lakier na 100 % nie wyjdzie tobie rdza.

_________________
Obrazek
Najnowsza sesja zapraszam serdecznie --> viewtopic.php?f=6&t=50515&start=300


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 22:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: swiat
citizen napisał(a):
...2 warstwy mini tlenkowej...

a coz to za wynalazek?,czy chodz ci o podklad epoxydowy?
Tlenkowa to sobie mozna slupki ogrodzeniowe pomalowac a nie samochod ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 22:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
ja przed nałożeniem szpachli dałem podkład na gołą blachę oczywiście odtłuszczoną. mineły ponad dwa lata i nie ma ani sladu (odpuka w nie malowane :D ) a ważne jest żeby usunąć całą rdze jak coś zostanie to za chwile wyjdą bąble i zacznie się od nowa. lakiernik na błotniku nie dał podkładu pod szpachle i bąble wyskoczyły po 5 miesiącach spowrotem. Minia tlenkowa to nie podkład epoxydowy, to zwykły podkład o barwie wpadającej w brudną czerwień, jeśli podkład jest w sprayu to i epoxydowy może być ważne aby pisało że nadaje sie pod powłoki lakiernicze ja używam zwykły siwy podkład. Acha jedna uwaga jaką przekazał mi lakiernik, poszpachlowane miejsca dobrze zapodkładuj ( jeśli podkład w spraju to tak ze 4 warstwy jak natrykowy z pistoletu to 2 oczywiście poszczególne warstwy muszą dobrze wyschnąć) no i przed malowanie papierem wodnym na mokro (często go płucząc) dobrze wygładź pozostałe nierówności


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 23:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 213
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
piotrek78 napisał(a):
po oczyszeniu do czystej blachy,nalozyc podklad reaktywny,nastepnie po wyschnieciu podklad akrylowy,zeszlifowac na rowno papierem P320 na klocku,nastepnie jezeli potrzeba nalozyc szpachle.
Nie naklada sie szpachli na gola blache,ktora byla wczesniej skorodowana tymbardziej.
Nie szlifuje sie szpachli na mokro,gdyz szpachla jest jak gabka,chlonie wilgoc,nastepnie gdy to zamkniesz podkladem,to po kilku miesiacach w tym samym miejscu nie bedzie juz korozji,tylko dziury ;)


dzieki kolego. mam nadzieje ze nie bedzie tak jak mowiles :/ no ja niestety uczylem sie sam i dlatego o tym nie wiedzialem :/ mam pytanie: mam szpachle w spreyu i podobno jest ona wymieszana juz z pokladem, moge ja klasc bezposrednio na oczyszczona blache? pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 17:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: swiat
lukasz8908 napisał(a):
... mam szpachle w spreyu i podobno jest ona wymieszana juz z pokladem, moge ja klasc bezposrednio na oczyszczona blache? pozdrawiam

ogolnie wszystkie produkty 1K w sprayu to polsrodki.Nie sa to profesjonalne produkty.
Produkt taki nie posiada utwardzycza,a co za tym idzie jego wlasciwosci sa o wiele gorsze anizeli produktow chemoutwardzalnych tzw. 2K.
Po wiecej info zapraszam cie TUTAJ ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 18:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E38 740iA [m62]
na rdzę tylko Hammerite :hyhy:

_________________
Prowadzę swoje życie, a nie... BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL