BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 22:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: luszczy mi sie lakier
PostNapisane: 27 października 2007, 17:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 149
Lokalizacja: Słupsk / Koczała
Moje BMW: e46 318i
czy ktos moze pomoc....?
dalem autko do polerki.. wszystko ladnie...
kilka dni pozniej pojechalem na myjnie....wszystko ladnie

ale zobaczylem ze przy bagazniku (klapie) lakier mi zszedl...
i schodzi dalej, przypomina mi to luszczenie sie skory :P :kwasny:
gdzie szukac przyczyny
oto fotka
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2007, 18:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
Co to za myjnia była?
Ktoś przetarł ci lakier tą polerką pewnie! A teraz bazę widać!
Jeszcze jedno, czy wcześniej ten element był malowany?

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2007, 18:08 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
lolejko napisał(a):
Ktoś przetarł ci lakier tą polerką pewnie!


pewnie tak , a później na myjni Karcherem przeciągnął i zaczęło się łuszczyć :(

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2007, 19:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 149
Lokalizacja: Słupsk / Koczała
Moje BMW: e46 318i
lolejko napisał(a):
Co to za myjnia była?
Ktoś przetarł ci lakier tą polerką pewnie! A teraz bazę widać!
Jeszcze jedno, czy wcześniej ten element był malowany?

reczna myjnia....
a element nie byl malowany... przynajmniej przeze mnie... a mam auto od ponad roku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 08:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
witam jesli masz samochod w metalicku lub akryl 2 warstwowy to łuszczy ci sie klar są tego rózne przyczyny jedna z nich może być że dany elemeny był już lakierowany lecz został zaastosowany nieodpowiedni rozpuszczalnik do bazy i w konsekwencji po jakimś cxzasie zaczyna sie luszczyć z niego klar jesli mnialem polerowane autko i ktoś ci przetarł wierzchnią warste klaru do bazy to niepowinno sie dalej łuszczy ja bardziej stawiam na to ze masz lakieroane jużte dane elementy i są niezrobione nalezycie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 10:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: WrocÂław
ja bym był tego samego zdania co juniorszogun. ale na forum było już o tym i było coś na temat malowania clarem na drugi dzień czy coś takiego, nie pamiętam dokładnie. chodziło o to że jak za duża przerwa będzie między malowaniem bazą a clarem to się słabiej zwiąrze lakier i właśnie clar będzie schodził.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 16:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
lakierowanie clarem na drugi dzien nic niezaszkodzi gdyz baza musi i tak byc sucha zeby nakładać clar wszystko tutaj jest zalezne od odpowiednich rozcienczalników


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 18:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 149
Lokalizacja: Słupsk / Koczała
Moje BMW: e46 318i
slucham tego wszystkiego i chyba wiem ze musze poszukac dobrego lakiernika? :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 20:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
Cytuj:
lakierowanie clarem na drugi dzien nic niezaszkodzi gdyz baza musi i tak byc sucha zeby nakładać clar wszystko tutaj jest zalezne od odpowiednich rozcienczalników


Coś tutaj przesadziłeś!!!
Klar się najlepiej kładzie jak jeszcze baza do końca nie wyschła! Niby sucha ale jeszcze po dotknięciu np. palcem jest delikatnie lepka! A o łuszczenie się to bardziej bym podejrzewał za dużo utwardzacza w klarze! Chociaż z rozcieńczalnikiem różne jaja wychodzą! Wiadomo że każdy lakiernik wie co stosować do rozcieńczania i to było by śmieszne nawet!
Zazwyczaj stosuje sie całą technologie jednej firmy więc myślę że to nie rozcieńczalnik!
Poza tym bezbarwny, nawet najlepszy, nałożony na bazę po zbyt długim czasie (czyli powyżej kilku godzin) zawsze ma kiepska przyczepność.

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2007, 23:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
A o łuszczenie się to bardziej bym podejrzewał za dużo utwardzacza w klarze! :kwasny:


gdyby bylo za duzo utwardzacza w klarze to by tygladal jak porysowany (spękany) a to najprawdopodobniej jest wina samego klaru tzn producent lipny! jakis czas temu kolega malowal wloskim klarem? :znudzony: i po roku zdzieralismy wszystko bo odchodzil! dokladnie tak samo jak na fotkach wyrzej!

a jesli chodzi o nakladanie klaru na lepka baze to raczej to kiepsko wychodzi tzn. moze dojsc do tego ze baza zmieni odcien tzn klar ją zmiekczy i wyjdzie kiszka, mialem cos takiego osobiscie! :hyhy: lakiernictwo to temat rzeka,

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2008, 10:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 246
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e39 528ia
przyczyn moze byc wiele :) nic juz nie zrobisz czeka cie lakiernik;P lol

_________________
było:P e32 735i ,e34 2,4 td ,e36 320i ,e36 323i coupe , e39 740 , e32 735,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2008, 22:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E39
Przyczyna prosta ... element był lakierowany. Baza schnie bardzo szybko (jak nitro) i ktoś pozwolił jej wyschnąć, jakby to zrobił kolega juniorszogun.
Baza nie ma prawa wyschnąć przed pryśnięciem claru, bo będzie to wyglądało to tak, jakbyś prysnął ją na szybę - zero przyczepność. One musza się wręcz "wtopić" w siebie.
A po co matujesz lakier?
A czemu nie matujesz bazy pod clar?
A po co używa się dwóch pistoletów?
Pomijając już aspekt specyfiki lakierów po to, by nie tracić czasu na mycie pistoletu po bazie, by clar jeszcze wtopił sie w bazę. Byleby ją jak najszybciej "zapylić"

Myślę, że to już jasne :)

Nic nie zrobisz, musisz drzeć do bazy, od nowa prysnąc bazą i bezbarwnym.

_________________
Pozdrawiam
Piotrek

TOURING 530d na co dzień
CORRADO G60 z ... miłości :serce:
ZJ V8 Gold '96 dla ... bulgotu V8 :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2008, 17:40 
shogun_zag napisał(a):
Przyczyna prosta ... element był lakierowany. Baza schnie bardzo szybko (jak nitro) i ktoś pozwolił jej wyschnąć, jakby to zrobił kolega juniorszogun.
Baza nie ma prawa wyschnąć przed pryśnięciem claru, bo będzie to wyglądało to tak, jakbyś prysnął ją na szybę - zero przyczepność. One musza się wręcz "wtopić" w siebie.
A po co matujesz lakier?
A czemu nie matujesz bazy pod clar?
A po co używa się dwóch pistoletów?
Pomijając już aspekt specyfiki lakierów po to, by nie tracić czasu na mycie pistoletu po bazie, by clar jeszcze wtopił sie w bazę. Byleby ją jak najszybciej "zapylić"


Baza ma prawo wyschnąć :zdziwko: , oczywiście jest określony czas na malowanie bezbarwnym, ok. 6- 12 godz...( muszą powstać wiązania między bazą a lakierem bezbarwnym). Na mokrą bazę lakierem raczej się nie "sika", tymbardziej nie ma tu mowy o wtapianiu się jadnego w drugie ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2008, 16:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E39
Hmmm, to w jaki sposób pomalowałem te wszystkie auta i do dzis nie mam reklamacji, że się coś się łuszczy, odchodzi? :23:

Jestem praktykiem a nie teoretykiem i nic mi do tego, malujcie jak chcecie, to Wasze auta więc "rórbta co chceta"

_________________
Pozdrawiam
Piotrek

TOURING 530d na co dzień
CORRADO G60 z ... miłości :serce:
ZJ V8 Gold '96 dla ... bulgotu V8 :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 06:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Z Szóstek często schodzi klar - z fabrycznego lakieru :).. Co prawda po 20 latach..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 20:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
Cytuj:
Baza nie ma prawa wyschnąć przed pryśnięciem claru
a jak ścierasz zapylenie z bazy przed nałożeniem klaru?? :zdziwko:

shogun_zag napisał(a):
nie tracić czasu na mycie pistoletu po bazie, by clar jeszcze wtopił sie w bazę. Byleby ją jak najszybciej "zapylić"
:zdziwko: hmm :/ sporo lakierowalem ale tak jeszcze nie :|

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 21:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: TwardogĂłra
lex2222 napisał(a):
Cytuj:
Baza nie ma prawa wyschnąć przed pryśnięciem claru
a jak ścierasz zapylenie z bazy przed nałożeniem klaru?? :zdziwko:

jakie zapylenie???? przed nałożeniem bezbarwnego powinno się przetrzeć pyły które osiadły po wyschnięciu bazy. Widocznie macie na lakierni kiepski pistolet który pyli lakierem a nie nakłada lakier


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, 07:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
Tomash-26 napisał(a):
przed nałożeniem bezbarwnego powinno się przetrzeć pyły które osiadły po wyschnięciu bazy
a jak chcesz to zrobic? skoro nakladasz, klar na mokra baze? :zdziwko:
a co do pistoletu to poraz kolejny jestes w bledzie :hyhy: :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2008, 21:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1327
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57TU
a kolega lex2222 jest lakiernikiem iż tak się zna ?? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, 20:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
Cytuj:
a kolega lex2222 jest lakiernikiem iż tak się zna ?
sam sobie odpowiedziales na pyt!
skoro uważasz ze sie zna to chyba tak!? :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL