BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 19:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2008, 06:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
kazzik_yo, o! A powiedz mi czy masz lakiery RM? Czy inną firmę prowadzisz?

Gasper, dobrze mówisz :) Powiedz jeszcze kiedy idziemy na piwko :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2008, 08:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: warszawa
A moze brazowy metalik z umiarkowanym ziarnem z palety Lexusa? Stonowany kolorek, ladnie lezy na autach z epoki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2008, 09:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Zaraz poszukam fotki e30 brąz baur :)

Rok 81:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2008, 17:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1592
Lokalizacja: West
Moje BMW: Z4 3.0i
Oliwka !!! tzn taki stonowany seledynek. Nie moge znalezc fotki :(

OOO tak OT to tysieczny post sobie napisalem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2008, 19:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
nie mam RM. mamy spies heckera tak samo jak w otwocku jest sklep.
czemu pytasz akurat i RM?? rzadko kto szuka tej akurat firmy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2008, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: warszawa
Co do R-M'a musze sie zgodzic. Droga marka a jakosc produktow (podklady, rozcienczalniki,itd) tylko troche powyzej sredniej. Niektore ceny (np. podklad mokro na mokro) mnie zabijaja...

Z tych kolorkow ktore tu dales nie ma tego brazu o ktorym mowie.Chodzi mi o cos troszke ciemniejszego od tego http://www.corvetteblogger.com/images/c ... 0907_1.jpg z wyraznym drobnym ziarnem. Zreszta mam ten kolorek obcykany, tj wiem ze z mieszalnika (niestety wodnego) pewnej taniutkiej firmy wychodzi naprawde przyzwoity.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2008, 08:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1592
Lokalizacja: West
Moje BMW: Z4 3.0i
Bardzo ładny, kpopis1. Również piekny efekt na oldtimerach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2008, 11:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Wczoraj kupiłem lakier KoronaGelb (nabili mi sprey wg. numeru). Wyszedł intensywny żółty jak Golf na fotkach.

Jakie wg Was (kolegów z branży lakierniczej) są najlepsze lakiery i czym właściwie się one tak naprawdę różnią od siebie?


I jeszcze jedno pytanie - do Was również, czym najlepiej zabezpieczyć blachę po oczysczenia a przed lakiernikiem? Wczoraj słyszałem od gościa że nie podkładować tylko natrzeć olejem (np. rzepakowym) żeby nie rdzewiało, a oni o zdejmą i zapodkładują po swojemu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2008, 22:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
moim zdaniem to kazdy lakiernik ma jakies swoje upodobania i kazdy woli robic czym innym.
moim zdaniem w czolowce jakosci w branzy lakierniczej sa PPG, Spies Hecker, Standox i Dupont. dalej tez R-M ale to jakos kroczek za nimi. sa oczywiscie jeszcze tansze lakiery ale jakosc jest juz inna... slabsze krycie, gorsza pasowalnosc kolorow, moze gorzej sie malowac itd itp. do mnie do sklepu(spies hecker) przychodza ludzie ktorzy dobierali lakiery Deberr'a i innych tanszych firmdlatego ze byly tansze. ale po roku przyjezdzali do nich klienci bo schodzil im bezbarwny z bazy. i taka wlasnie mieli oszczednosc ze musza komus auto poprawiac :kwasny:
z lakierami jest tak jak ze wszystkim, ze jesli za cos dobrze placisz to mozesz tez duzo wymagac, jesli placisz mniej tylko mozesz miec nadzieje ze bedzie dobrze :/
to jest oczywiscie tylko moje zdanie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2008, 22:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: warszawa
Do czolowki dodalbym jeszcze Glasurita. Osobiscie jade na DuPoncie. Korzystalem juz z najrozniejszych materialow i przyznam ze najlepiej robi sie na markowym towarze. Jest jednak wiele tanich produktow ktore niewiele odbiegaja od ich zachodnich odpowiednikow - chodz trzeba przyznac otwarcie ze sa to wyjatki.

Tansze bazy gorzej kryja, wymagaja wyzszych umiejetnosci i wiekszej dokladnosci. Jednak w praktyce ja uzywam zawsze VS'a (tlo zapewniajace dobre krycie) i czy biore baze Duponta Centari czy Cromaxa (woda) czy taniutkiego Profixa, Debbera, Haye itd to kryje na dwie warstwy. Mam kilka sprawdzonych tanich mieszalnikow ale eksperymentowalem tylko na swoich samochodach ;)

Smutna prawda jest taka ze 99% lakiernikow jedzie na shitcie takim jak Troton, NewChem itd...Znam warsztat zajmujacy sie renowacja luksusowych samochodow angielskich ktory korzysta tylko z materialow HAYA...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2008, 22:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: warszawa
A co do tego zabezpieczenia: Nigdy w zyciu nie rob tego numeru z olejem rzepakowym!

Za zabezpieczenie powinien byc odpowiedzialny lakiernik od A do Z. Czasem, dostaje zlecenia od blacharzy i radze im zeby po wspawaniu elementu zanim odprowadza samochod do mnie zapodkladowali gola blache, spawy itd uzywajac podkladku 1k w sprayu. Ochrony przed korozja za duzej nie daje ale przynajmniej moge go latwo usunac przy uzyciu rozpuszczalnika Nitro. Potem daje juz swoja game produktow i gdyby cos bylo nie tak nie ma watpliwosci ze ktos cos przede mna zle zrobil - za wszystko odpowiedzialny musi byc lakiernik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, 06:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Duzo info, poraz kolejny widzę że jak zaczynam wchodzić w jakiś temat to wiem mniej niż wiedziałem na początku a temat jest ogrom :)

Podwozie i wnęki robię sam od A do Z.

Problemem jest to że zanim oczyszczę do ZERA całe auto to miną 2-3 tyg. więc muszę to czymś na chwilę zabezpieczyć... :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, 07:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
z glasuritem nie mialem stycznosci wiec dlatego o nim zapomnialem :kwasny:
zgodze sie ze niektore tanie firmy maja kilka rzeczy dobrych. profix ma np b dobre rozpuszczalniki i jest wiele takich przypadkow.
moge jeszcze polecic kilka rzeczy novola. maja b dobry stosunek cena-jakosc. np szpachla Spectral jest zaje... nie pozostawia dziurek i jest super latwa do obrobki recznej, ostatnio bezbarwny MS podniosl swoja jakosc i za swoja cene jest naprawde godny polecenia( szybko schnie, ma b dobry polysk, mora tez sie ladna robi i nie matowieje po jakims czasie jak takie tanie lakiery)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, 09:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: warszawa
Dla mnie VHS novola to hit sezonu.

Co do zabezpieczania wnek przed lakiernikiem, to tez ma swoje minusy. Wosk zawsze daje sie po malowaniu. Jesli dasz przed to potem moga byc niezle jaja - rybie oczka i inne rozne przygody na powierzchni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, 09:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
kpopis1, wosk do wnęk dam po malowaniu. Przed lakiernikiem zrobię podogę podkładem + Lakierem, myślałem o farbie POLREN - poliuretanowy dwuskładnik używany malowania stalowych łodzi.

Po oodbraniu auta zrobię barany i wosk we wnękach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, 13:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: warszawa
Nie ma sensu. Zrob starym i sprawdzonym sposobem : na gola blache podklad reaktywny a potem akrylowy.

Ewentualnie jesli chcesz zeby to bylo naprawde super zabezpieczone to podklad reaktywny, potem epoksyd (epoksyd ciezko sie obrabia, szlif papierkiem maks 240) i na to akrylowy. Jesli dobrze oczyscisz przed takim zabiegiem to zabezpieczenie bedzie praktycznie "wieczne".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, 13:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
kpopis1, Posiadam podkład reaktywny Wurth (będzie ponad 0,5litra) więc pewnie bym go wykorzystał, bo wydaję mi się bardzo dobry. Jaki epoksyd na to położyć? Prośba o podanie jakiejś polecanej firmy. Potem na to położę akryl i na akry barana od kamieni?

Dzięki za pomoc.

P.S. Jakiego najlepiej użyć uszczelniacza? Chodzi mi o tą pastę wzdłuż progów, podłużnic itp. To się nakłada pędzlem żyłkowym?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, 15:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: warszawa
Epoksyd mozesz uzyc z novola. Nie jest za drogi a to bardzo przyzwoity produkt. Wyszlifuj go potem krazkami 180 i 240 i poloz podklad akrylowy.

Nie wiem za bardzo o co ci chodzi z pasta? Jesli jest to masa uszczelniajaca to kladzie sie ja z tuby na wyciskarce. Natomiast jesli jest to plasko rozlozona guma (jak na kielichach) to kladzie sie ja ze zwyklego cienkiego i twardego pedzla ale koniecznie na jedno pociagniecie (estetyka).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, 21:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
kpopis1 napisał(a):
Epoksyd mozesz uzyc z novola. Nie jest za drogi a to bardzo przyzwoity produkt. Wyszlifuj go potem krazkami 180 i 240 i poloz podklad akrylowy.


Dzieks.


kpopis1 napisał(a):
Natomiast jesli jest to plasko rozlozona guma (jak na kielichach) to kladzie sie ja ze zwyklego cienkiego i twardego pedzla ale koniecznie na jedno pociagniecie (estetyka).


Dokładnie o to pytam ;) Jaki polecasz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, 21:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
kurcze jak ja tu czytam sposob przygotowania tego podwozia to ten samochod bedzie naprawde na wieki :hurra:
tez mam taki plan ze kiedys sobie takie auto zrobie, ze je rozbiore, kazda srobke i potem zloze tak jak uznam za najlepsze. no ale niestety nie mam na to warunkow narazie. tak to jak robilem jakies auta to u kogos goscinnie ale tedy to trzeba robic byle szybciej zeby nie zawalac komus za dlugo miejsca.
a jesli chodzi o ta mase o ktorej mowisz to jest to masa uszczelniajaco klejaca tak sama jak kniopis pisal ze w tubie tylko ze pod pedzel. cos takiego mozna polecic z novola czy bolla.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL