BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 22:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kolizja BMW E46. AC PZU.
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 12:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: BMW E91 LCI 325D
Witam,

Kilka dni temu mialem kolizje drogowa niestety z mojej winy. Na szczescie mam AC w PZU, wariant warsztat (nowe czesci, bez wkladu wlasnego). Byl juz rzeczoznawca na ogledzinach i to co mowil: do wymiany blotnik, przednie prawe drzwi, zderzak, prawy prog, felga. Na pewno w aucie trzeba jeszcze wymienic poduszke pod silnikiem i albo koncowke drazka, albo wachacz, poniewaz zeby jechac prosto musze miec skrzywiona kierownice (felga tutaj nie ma nic do rzeczy, bo jest tylko zarysowana). Prosze o pomoc, czy wycena jest ok, czy moge sie od niej odwolac. Godziny pracy blacharza i lakiernika sa zanizone, ale co jeszcze jest nie tak? Rzeczoznawca mowil na ogledzinach, ze zderzak i blotnik do wymiany, a w kosztorysie tego nie widze.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W razie czego moge jeszcze auto naprawic bezgotowkowo w serwisie BMW.

Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 15:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
na wycene nic ci nie powiem bo nie jestem w temacie ale apropo krzywo ustawionej kierownicy to sprawdz - wachacz drazek i obowiazkowo felge - bo jesli cos z wachaczem jest lub drazkiem to poszlo to poprzez felge -pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 16:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: waw
na dole masz napisane jak byk, szkoda na pograniczu szkody calkowitej. czyli jak dasz do ASO BMW to prawdopodobnie zrobia kasacje. w AC nie mam doswiadczenia wiec nic konkretnego ci nie podpowiem. skontaktuj sie z jakas firma co robi odszodowania zawodowo- niestety bedziesz za ich usluge musial zaplacic z wlasnej kasy, albo sprobuj dowiedziec sie ile twoje auto jest warte wg katalogu i ile bedzie kosztowac naprawa w ASO tak, zebys sie nie zalapal na kasacje - bo prawdopodobnie tak beda kombinowac ( w drugim wariancie wyjdziesz na "0".

dokladnie przeczytaj warunki ubezpieczenia tak zebys sie nie zdziwil, ze musisz cos tam doplacac albo co innego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 17:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: BMW E91 LCI 325D
Nie chce naprawiac auta bezgotowko. Chcialbym otrzymac pieniadze od ubezpieczalni i naprawic auta we wlasnym zakresie. No i tutaj mam problem, co moge napisac rzeczoznawcy, zeby wycena byla troche wyzsza. W kosztorysie brak jest zderzaka i blotnika oraz zanizone sa koszty pracy lakiernika i blacharza. Co moge jeszcze zasugerowac mailowo? Czy koszty w tej wycenie sa pomniejszone o 33%? Mam AC na nowe czesci.

Czy jezeli pojade do serwisu i zrobia mi tam wycene zalozmy na 20 tys zl, a auto katalogowo jest wycenione na 36 tys, to czy bede mogl ubiegac sie o te pieniadze od PZU, czy wtedy wszystko pojdzie na fakture i szkoda zostanie naprawiona bezgotowkowo?

Gdyby PZU przy AC wyplacalo kwote brutto, to byloby ok, bo chce za ta szkoda otrzymac okolo 10 tys zl do reki i zrobic we wlasnym zakresie. Niestety na 99 % otrzymam kwote netto:/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 17:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: waw
z tego co sie zorientowalem to na AC zawsze jestes w plecy, jedyne rozsadne rozwiazanie to zrobic w ASO i pogodzic sie ze auto jest juz walone. mozesz im napisac ze proponujesz ugode i chcesz 10 tys a jak nie to dajesz do ASO :hyhy: ciekawe czy zadziala


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 18:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: BMW E91 LCI 325D
Wlasnie chce im to zasegurowac, ale musze miec sensowne argumenty:)

Edit: Na 4 stronie na dole w objasnieniach jest napisane "cena - 35%" moglby mi ktos wyjanic co to ma byc?

Pytalem w 2 zakladach i roboczogodzina blacharza/lakiernika powinna byc ustalona na kwote 120 zl, a nie jak w wycenie rzeczoznawcy 70 zl. Po takiej zmianie wychodzi 9700 zl netto, a jest jeszcze kilka pozycji, ktore nie zostaly uwzglednione w kosztorysie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 22:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 129
Lokalizacja: SÂŁUPSK
Witam
Włączam się do tematu i piszę co zauważyłem:

1. błotnik i zderzak są ujęte w kalkulacji jako dwie pierwsze pozycje na liście części:
- kod audatex 283 - wykładzina zderzaka przedniego 406,97zł - ZDERZAK
- 742 - sc boczna prz p - 184,80zł - BŁOTNIK

nazewnictwo w audatexie bywa różne, bo program nie jest polski a tłumaczenia często wykonują ludzie nie mający pojęcia o autach...tak bywa

Litera "I" przy cenie tych części oznacza, że jest to zamiennik - stąd taka kosmiczna cena :), a ogólne warunki ubezpieczenia AC pozwalają im na stosownie tych części - na takie warunki się zgodziłeś, bo na rynku nie ma innych hehehe, bo wszystkie firmy kantują jak mogą. Warto sprawdzić w Polcarze, bo oni są dostawca tej części (najlepiej mailam) czy te części są wogóle dostępne - jeśli odpiszą, że nie ( a często tak bywa) to w odwołaniu do PZU zarzucić im brak dostępności tych części. I od razu sprawdzić po numerze (w Polcarze), czy jest to część od twojego samochodu, bo może się okazać, że zderzak owszem jest, ale na przykład bez otworów na reflektory lub spryskiwacze i już PZU może go sobie w buty wsadzić.

2. Zapis pod podsumowaniem kalkulacji -35% oznacza, że zastosowano kod 22 o wartości 35%, czyli krótko mówiąc od części oryginalnych potrącono 35% amortyzacji - o ile dobrze pamiętam zgodnie z OWU AC - sprawdź dokładnie w warunkach, będzie w nich tabela amortyzacji w rozbiciu na wiek pojazdu.

3. Przy podsumowaniu materiałów lakierniczych (strona 3) jest zapis "współczynnik odchylenia" 67% -385,14zł - czyli pomniejszono wartość materiałów lakierniczych o 33% (385,14zł) - i to już jest bezpodstawne!!! bo takiego zapisu nie ma w OWU AC, a każdy oddział PZU wali po materiałach aż huczy.

4. Dodatkowo pzu nie policzyło materiałów drobnych tzw normaliów - podkładki, szmatki itp. Normalnie liczy się je jako 2% od wartości części zamiennych - czyli w tym przypadku jakieś 80zł

5. Jeśli chodzi o próg to dali do wymiany tylko fragment, który jest pod drzwiami przednimi, a słupek przedni do naprawy.

6. Osadzenie/zdjęcie pojazdu na ramie - czas dali "z ręki" - 6JC czyli 0,5rbg, choć w audatexie jest czas przewidziany przez producenta (pewnie większy). Jeśli rama to powinno się uznać operację przezbrojenia ramy. - ale to już się czepiam drobiazgów, choć każdy ten drobiazg to dodatkowe złotówki.

To tyle co mi do głowy przychodzi. Trzeba przyznać, że kalkulacja zrobiona całkiem rzetelnie pod względem technologii naprawy, aczkolwiek w/w obcinki pojawiły się zgodnie z procedurami wewnętrznymi :)

Jeśli chodzi o netto/brutto to z AC przy rozliczeniu kosztorysowym wypłacana jest zawsze kwota netto - taki zapis jest w OWU AC i w każdej firmie. Co do stawki za roboczogodzinę 70zł to nie wiem jakie są średnie stawki na twoim terenie (bo zgodnie z OWU PZU płaci za stawki ŚREDNIE!), ale u mnie na prowincji w Słupsku sądy uznają jako średnią na poziomie 70-90zł. Jeśli masz gdzieś pod ręką Cech Rzemiosł Różnych to podejdź i poproś o średnie stawki z terenu i będzie jasność.

Co do wariantu ubezpieczenia warsztat/wycena tgo polega to właśnie na tym, że kupując warsztat zakładasz, że w razie szkody jedziesz do ASO albo każdego innego zakładu i przedstawiasz faktury za naprawę i zdaje się, że wtedy nie ma amortyzacji itp. A w OWU jest zapisane, że jeśli masz opcje warsztat a nie dajesz faktur to rozliczają w opcji wycena.

Jak możesz to wrzuć kilka fotek auta to wtedy łatwiej zweryfikować zapisy i kwalifikacje z kosztorysu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 23:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: waw
skuzi11, przerabiales moze cos z liberty direct. mam na mysli AC.?
mam opcje premium czyli niby w ASO, a ktos mi przerysowal z przodu lekko zderzak i w ASO pomalowanie zderzaka kosztuje 1800zl - dowiadywalem sie- i ile czasu mam na zgloszenie szody z AC - szczerze nie mam czasu tego robic - uszkodzenie jest niewielkie - przetarty lakier do bazy na dlugosci 3 cm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 09:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 129
Lokalizacja: SÂŁUPSK
U mnie Libert nie trafia się często, a wręcz prawie wogóle.
Nie miałem okazji analizować ich OWU AC, ale wiem, że za szkody OC płacą bardzo ładnie. Analizowałem klientowi szkodę OC jeepa i muszę przyznać, że wielki szacun dla Liberty - żadnych amortyzacji, ukrytych potrąceń itp. Zapłacili gościowi 100% tak jakby miał fakturę z warsztatu.

Jeśli chodzi o czas na zgłoszenie szkody to zależy jaki jest zapis w OWU - każda firma ma swoje terminy, ale zazwyczaj jest to np. 24 godziny, 2 lub 3 dni - musiałbyś zerknąć w OWU.

Ale zawsze zgłaszając taką szkodę możesz powiedzieć, że stało się to właśnie wczoraj :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 10:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: BMW E91 LCI 325D
Bardzo dziekuje za pomoc Skuzi:) Pytalem w 2 warsztatach i tam godzina pracy blacharza/lakiernika kosztuje 120 zl netto. Ogolnie jezeli auto jest warte 36 tys, wycenia sie je na 7600 netto, a na koncu w uwagach pisze sie, ze szkoda jest na pograniczu szkody calkowitej, to za wiele nie trzeba dodadawac:/ Bo jak sie ma 25 200 zl do 7600 zl? Gdyby wyplacali kwote brutto, to bylbym zadowolony, a tak nie pozostaje mi chyba nic innego jak wstawic auto do serwisu. Napisze dzisiaj maila do rzeczoznawcy i zobacze czy beda sklonni dolozyc do sumy 10 tys wtedy bede zadowolony podpisze ugode i na tym zakoncze. Jeszcze raz dziekuje za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 12:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: BMW E91 LCI 325D
Obrazek

Tak wygladaja ceny w serwisie, a to jeszcze nie wszystko :hyhy:

Jezeli wstawie auto do serwisu, to maja obowiazek zaplacic pelna fakture razem z VAT, czyli moze jednak jakos ich przekonam, ze warto isc na ugode i zaplacic 10 tys zl niz >20 tys zl na fakture z serwisu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 15:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: BMW E91 LCI 325D
Mam pytanie, czy Saphirschwarz to perla czy metalic? I Czy jest roznica miedzy perla, a metalic'iem przy wycenie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 15:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 129
Lokalizacja: SÂŁUPSK
Jeżeli lakier jest z dodatkiem perły to w kalkulacji powinno dorzuć się do materiałów lakierniczych 15%


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL