BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 22:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Grubość lakieru
PostNapisane: 7 lipca 2009, 23:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 320iA coupe
Kod silnika: M52B20
Nie znalazłem takiego tematu więc zakładam nowy. Jaka jest fabryczna grubość powłoki lakierniczej na poszczczególnych elementach karoserii? Wybieram się oglądać auto z testerem i przydałaby mi się ta informacja. Jak kupowałem swoje poprzednie auto to znalazłem tę informację bez problemu...
I drugie pytanie: jaka jest grubość warstwy lakieru nakładanego przez lakiernika? Podejrzewam, że różni się od fabrycznej z powodu innej klasy używanego sprzętu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 16:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Zabrze&londyn
Moje BMW: e34 M///
Kod silnika: SSS
hey .nie jestem pewny ale dla e36 to chyba ponizej 200 mikronow powinno byc jak lak orginal.pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 20:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
Cytuj:
Nie znalazłem takiego tematu
jest kilka i nawet sporo tam zostalo wyjaśnione :hyhy:
marasss napisał(a):
Jaka jest fabryczna grubość powłoki lakierniczej na poszczczególnych elementach karoserii
z tym to różnie, od 70 do około 150/200
przednie błotniki maja cieńszą powlokę niż reszta nadwozia. ale to w mlodszych rocznikach (po 2000r)
marasss napisał(a):
jaka jest grubość warstwy lakieru nakładanego przez lakiernika? Podejrzewam, że różni się od fabrycznej z powodu innej klasy
tak różni sie, będzie powyżej 200.

[edit] http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... sc+lakieru
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=36910
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... sc+lakieru

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 20:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: swiat
AC_SCHNITZER napisał(a):
marasss napisał(a):
jaka jest grubość warstwy lakieru nakładanego przez lakiernika? Podejrzewam, że różni się od fabrycznej z powodu innej klasy
tak różni sie, będzie powyżej 200.


:zdziwko: ,chyba ze walkiem naklada :rotfl: :rotfl: :rotfl:
albo lakieruje bezbarwnym na 10 warstw :hyhy:
Lakiery jakie teraz sie uzywa to lakiery wysoko stezone.Zalecane nakladanie tych lakierow to 1.5 warstwy gdzie ta druga ma do 50µ na pelnym przejsciu,do tego lakier bazowy,niech by jeszcze podklad m/m celem zabezpieczenia antykorozyjnego,to w calosci i tak nie osiagniemy nigdy 200µ.


Ostatnio edytowano 9 lipca 2009, 22:24 przez piotrek78, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 22:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: waw
ac-schicer
Cytuj:
marasss napisał/a:
Jaka jest fabryczna grubość powłoki lakierniczej na poszczczególnych elementach karoserii
z tym to różnie, od 70 do około 150/200
przednie błotniki maja cieńszą powlokę niż reszta nadwozia. ale to w mlodszych rocznikach (po 2000r)
marasss napisał/a:
jaka jest grubość warstwy lakieru nakładanego przez lakiernika? Podejrzewam, że różni się od fabrycznej z powodu innej klasy
tak różni sie, będzie powyżej 200.


w E46 kombi z lat 2004-2005 musi byc po calej budzie 140-150 jak nie bylo dzwona albo zbyt duzo polerek z wyjatkiem tylego slupka gdzie ma byc 40-50. jak ktos twierdzi inaczej to klamie, albo zyje w słodkiej nieswiadomosci.

co do grubosci lakieru nakladanego przez lakiernika to sredniej fuchy lakiernik pyta sie jaka ma byc grubosc i taka robi.

ci ktorzy, klada 200 czy wiecej to albo partacze, albo slabo oplacani fachowcy, ktorzy zeby zrobic dniowke nie przykladaja sie do roboty i robia fuszerki o ktorych mozemy poczytac na tym forum. :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 22:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 320iA coupe
Kod silnika: M52B20
Dzięki za odpowiedzi. Pozdrówka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 11:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: e36 turing
Kod silnika: M52B25
mierzyłem swoją e36 takim miernikiem

http://www.allegro.pl/item681813941_mie ... gr_10.html

i pokazywało mi 90/100 czy to znaczy ze brakuje mi jednej warstwy?? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 20:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
robiola1 napisał(a):
w E46 kombi
a co z innymi nadwoziami? piszesz ze jak ktoś inaczej twierdzi to kłamie a ty zaznaczasz ze w Kombi :/ można jaśniej?
robiola1 napisał(a):
co do grubosci lakieru nakladanego przez lakiernika to sredniej fuchy lakiernik pyta sie jaka ma byc grubosc i taka robi
co ty za głupoty piszesz? skąd ty to wiesz? :znudzony:
robiola1 napisał(a):
ci ktorzy, klada 200 czy wiecej to albo partacze, albo slabo oplacani fachowcy, ktorzy zeby zrobic dniowke nie przykladaja sie do roboty i robia fuszerki

następny :wstyd: przeciez nie naklada lakieru na goła blache tylko na stary lakier + podklad, i jak ma nie wyjść powyżej 200µ? jak sam oryginalny lakier ma około 150µ
piotrek78 napisał(a):
albo lakieruje bezbarwnym na 10 warstw
2,5
szpachlówka natryskowa, podkład akrylowy + lakier i na bank wychodzi 200 µ

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 22:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 320iA coupe
Kod silnika: M52B20
AC_SCHNITZER napisał(a):
następny :wstyd: przeciez nie naklada lakieru na goła blache tylko na stary lakier + podklad, i jak ma nie wyjść powyżej 200µ? jak sam oryginalny lakier ma około 150µ

Koledze chodziło chyba o grubość warstwy robionej przez lakiernika a całkowitą grubość oryginał + lakierowanie.
W takim razie zakładam, że oryginał + 1 lakierowanie bez szpachli powinno wyjść 200-300um. A jak wychodzi więcej, np. 500-600 to już szpachla jest pod spodem. Dobrze kombinuję?

A jak z fabryczną grubością lakieru pod maską (na pasie przednim, podłużnicach i kielichach amortyzatorów) i pod szmatą w bagażniku? Powinna być taka sama jak na elementach zewnętrznych a może jest minimalnie grubsza, bo np. nie jest polerowana tak jak na elementach zewnętrznych?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 22:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 320iA coupe
Kod silnika: M52B20
AC_SCHNITZER napisał(a):
następny :wstyd: przeciez nie naklada lakieru na goła blache tylko na stary lakier + podklad, i jak ma nie wyjść powyżej 200µ? jak sam oryginalny lakier ma około 150µ

Koledze chodziło chyba o grubość warstwy robionej przez lakiernika a całkowitą grubość oryginał + lakierowanie.
W takim razie zakładam, że oryginał + 1 lakierowanie bez szpachli powinno wyjść 200-300um. A jak wychodzi więcej, np. 500-600 to już szpachla jest pod spodem. Dobrze kombinuję?

A jak z fabryczną grubością lakieru pod maską (na pasie przednim, podłużnicach i kielichach amortyzatorów) i pod szmatą w bagażniku? Powinna być taka sama jak na elementach zewnętrznych a może jest minimalnie grubsza, bo np. nie jest polerowana tak jak na elementach zewnętrznych?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 22:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: swiat
AC_SCHNITZER napisał(a):
szpachlówka natryskowa, podkład akrylowy + lakier i na bank wychodzi 200 µ

mialem na mysli element nowy,w katoferezie,na ktora po wyszlifowaniu nakladam podklad akrylowy m/m cienka warstwe,lakier bazowy i bezbarwny na 1.5 warstwy,wiec wytlumacz mi jakim cudem mam osiagnac 200µ?
Na jakich ty lakierach pracujesz,ze lejesz 2.5 warstwy bezbarwnego ? :hyhy:
nastepna sprawa jezeli chodzi o fabryczne grubosci lakierow,to trzeba wziasc pod uwage rowniez lakiery 3 warstwowe,gdzie grubosc powloki bedzie wieksza anizeli standardowych dwu warstwowek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 14:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: e36 turing
Kod silnika: M52B25
co myślicie o moim 90/100 czy to norma fabryczna czy jakieś anomalia??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 20:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
piotrek78 napisał(a):
wytlumacz mi jakim cudem mam osiagnac 200µ
juz tłumacze :hyhy:
ja tez nie stawiam ze na 100% fabryczny lakier może sięgać 200µ bardziej skala od do, a napisałem tak bo nie jestem tez pewien na 100% jaka jest górna granica w poszczególnych markach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 20:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: e36 turing
Kod silnika: M52B25
a na mojej e34 z 90r pokazywało z tego co pamiętram 120/130


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 20:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
czesio76 napisał(a):
90/100
tu
i tu
czesio76 napisał(a):
120/130
jest ok
jak widać starsza bawarka ma nieco grubsza powlokę

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL