BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 23:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Uszkodzone e34 - zmieniac czy zostawiać?
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 13:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: BiaÂłystok
Witam wszystkich!

Dwa dni temu został uszkodzony mi samochód, nie z mojej winy. Jest to bmw e34 w naprawdę przyzwoitym stanie, ma założony niedawno gaz sekwencyjny, dobre nagłośnienie i ładne felgi 17". Silnik to M50b25 zdrowy w 100%(kompresja na 6 garach po 12,3). Po zdarzeniu jest uszkodzona maska, grill,zderzak. błotnik, nadkole, 2 drzwi, lekko próg, 2 felgi, opona, amortyzator przedni lekko zgięty i blacha za drzwiami tylnymi. I teraz mam wątpliwości co robić dalej. Zastanawiam się jak:

1.Będzie z odszkodowaniem, czy nie będzie szkody całkowitej? I ile mniej więcej mi wycenią

2.Czy zostawić sobie samochód i zrobić idealnie + cały nowy lakier + włożyć klimę i skóry + zawieszenie kompletne itd. czyli wypicować auto
a)kupować części oddzielnie
b)kupić zwłoki e34 z wypasem za np 2000zł

3.Naprawić szkodę dość tanio(kupić elementy w kolorze), sprzedać aktualny samochód. I zmienić na e32 na wypasie bądź e39, e38 z pierwszych roczników(za resztę odszkodowania)

Chciałbym się was poradzić bo macie na pewno większe doświadczenie. A ja sam mam już mętlik w głowie.

Oto zdjęcia zniszczeń:

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 14:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Ale co my ci mamy poradzić ? Chyba tylko jak to naprawić bo to że sam nie wiesz czego chcesz to chyba niema o czym gadać.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 17:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Rób najpierw wyceny, ile wypłacą i za ile ktoś zrobi. Nie widać żeby to było jakieś straszne uszkodzenie choć martwi ten zgięty amor, niewiadomo czy coś innego się pokrzywiło :/

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 21:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: BiaÂłystok
chodzi mi o to że nie wiem co zrobić z tą e34. Chce mieć duże komfortowe auto w idealnym stanie. I pewnie wiecie z praktyki. Czy lepiej kupić e32 w bdb stanie z koncówki produkcji na full wypasie. Czy zrobić tą e34 na pełną opcje i zadbac dosłownie o wszystko. Czy się po prostu nie opłaca i lepiej zmienić na nowszy model e39 czy e39 z pierwszych roczników i raczej tych tańszych (do 15k). Więc prosze o jakieś wypowiedzi z argumentami :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 21:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e34 530i
Kod silnika: M60B30
Trudno jest coś poradzić, trochę dziwna sytuacja...
Są pewne rzeczy przemawiające za- samochód zrobisz pod siebie, będziesz miał w nim to co chciałbyś mieć, nie zdziwi cię nagle odpadająca szpachla w nowo kupionym samochodzie, w który od nowa będziesz musiał wkładać i kasę i zdrowie, taki remont może być fajną zabawą na nudne jesienne wieczory.

Przeciw... sporo trzeba wymienić, biorąc pod uwagę wiek auta, kupione elementy blacharskie z różnych dawców będą różne przepracowane, trzeba będzie sporo gratów nowych, żeby to wszystko spasować, kupa roboty... a czy e34 to gra warta świeczki? żeby to było e24, które ma wartość kolekcjonerską, a taki powszechniak jak e34...

Musisz rozważyć za i przeciw, poczekać na wycenę szkody, wszystko to sobie sam przeanalizować... jasnej odpowiedzi nikt Ci tu nie udzieli..

_________________
niie znam sie nie orientuje sie, a opinia moja jest wiecej niz cholernie subiektywna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 23:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: BiaÂłystok
A więc był dziś rzeczoznawca. Porobił zdjęcia, pooglądał wszystko. Uzupełnił jakieś papiery i mówi że koszt naprawy to około 25k zł :rotfl: . To ja się pytam ile dostane, a on na to że przyjdzie do mnie papier z "Generali" w którym mam wpisać co jest w aucie i wtedy policzą wartość wg. Eurotaxu + dodatki. Ja mówię mu że mam to i to w wyposażeniu, nowy gaz sekwencyjny, alu 17", nowe sprzęgło itd. To facet każe mi pokazać za to wszystko rachunki(a ja mam tylko na gaz i to zaniżony o 2000zł). To ja znów się pytam ile dostane z tym wszystkim, a on do mnie że szkoda całkowita to jak koszt naprawy przekracza 70% wartości auta. I u mnie może będzie taka szkoda ale wartość wraka jest dość duża bo wszystko jest tylko mocno przetarte :|



Może ktoś miał do czynienia z tym że naprawa przekracza wartość auta? Jeżeli tak to co z tym zrobić żeby dostać jak najwięcej pieniążków? Jak udowodnić im że np. mam nowe sprzęgło, wysprzęglik, opony z tyłu itd(mają max 1500km)? Proszę serdecznie o pomoc po jestem pierwszy raz w takiej sytuacji :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 23:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Raczej niewiele uzyskasz, poza tym opony nie mają wpływu na wartość auta ;P

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 07:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 440
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny
Moje BMW: E61 530D ^^
Kod silnika: M57 D30 :]
Ja miałem podobnie po dachowaniu z autocasco. Przyjechał rzeczoznawca, porobił foty, podałem maila i mi przysłali wycene. Wycenili naprawę na 16tys. czyli wyszła szkoda całkowita i to co po aucie zostało wycenili na 3950 zeta :zdegustowany: I do tego mi odliczyli 400zeta za opony właśnie, bo rzeczoznawca napisał, że miały 2mm :zdziwko: Oczywiście się odwołałem i mi dodali 300zeta do odszkodowania. A w sumie w mojej miałem całą do lakierowania, dach wgnieciony z tyłu, wybitą tylną szybę i lewe drzwi przód i tył do wymiany. Też miałem dylemat czy puścić ją na części i kupić nową czy jednak robić i wybrałem to drugie. Po znajomości robił mi ją blacharz i za całą robociznę łącznie z częściami wyszło mnie to 3tys ;) Oczywiście te drzwi i szybe sam załatwiłem co kosztowało mnie 280zeta za całość :hyhy:
Tak więc moja rada - czekaj na odpowiedź ile Ci wypłacą bo na pewno będzie szkoda całkowita a później szukaj kogoś kto by Ci ją naprawił i za ile, wtedy ocenisz czy się opłaca:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 12:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: BiaÂłystok
Ok ok :hyhy:

Ale jak podnieść wartość auta przy wycenie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 12:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2972
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
Cytuj:
To facet każe mi pokazać za to wszystko rachunki(a ja mam tylko na gaz i to zaniżony o 2000zł).
po co to zanizenie??

_________________
Obrazek


https://picasaweb.google.com/100024553116878785483/Indochiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 12:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
rolex napisał(a):
szkoda całkowita to jak koszt naprawy przekracza 70% wartości auta.

70% wartosci samochodu jest w przypadku AC, przy OC naprawa musi przekroczyc 100% wartosci samochodu.

Wycene pojazdu mozesz zlecic rzeczoznawcy z pzmotu, zaplacisz 200-400pln i jezeli ta wycena pokaze wieksza wartosc niz Eurotax beda musieli zwiekszyc wartosc samochodu + zwrot kosztow za wycene.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 10:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Mozesz tez udac sie do drogiego zakladu mechanicznego (np aso albo jakis duzy serwis ktory da Ci auto zastepcze w gratisie) i z ta wycena isc do nich. Z tego co wiem to naprawiaja auto we wskazanym warsztacie bezgotowkowo. Przy starszych autach w gre wchodza tylko zamienniki czesci ale np felgi + drzwi + amorki (no bo przeciez jednego nie wymienia) to juz wychodzi spora kwota. Przekalkuluj wszystko i jak wychodzi 1000zł gorki to bierz kase, jak mniej to ja bym robil bezgotowkowo- wiadomo, zawsze sie okaze ze cos tam jeszcze sie popsulo.

Z tego co wiem to za twoja wlasna wycene nie zwracaja ale warto ja zrobic bo mozna prostym sposobem sporo ugrac. Co do zanizonych faktur to nic nie wyczarujesz. Jakies lipna faktury np za sprzeglo to da rade zalatwic jak masz jakiegos znajomego z branzy. W koncu sprzeglo na prawde jest wymienione a jakos trzeba sobie radzic.

Ja patrzac po uszkodzeniach zrobilbym ten bok, felgi wyprostowal i spolerowal, z zawiasem trzebaby tylko dojsc do ladu. Sprzedalbym w calosci z tym uszkodzonym przodem.

Jak masz czas to oplaca sie na czesci handlowac, na silnik szybko amatora znajdziesz, kolor masz popularny wiec i blacharke szybko zbedziesz, na gaz znajdzie sie chetny, felgi to zalezy jak bardzo dostaly. Minusem jest czas i upierdliwosc tej operacji. Wydaje mi sie ze to bedzie najbardziej oplacalne ze wszystkich mozliwosci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Uszkodzone e34 - zmieniac czy zostawiać?
PostNapisane: 26 listopada 2009, 09:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e34 530i
Kod silnika: M60B30
Witam. Mam podobny problem, tylko moje bmw już nie pojedzie.
Zastanawiam się nad kilkoma rozwiązaniami:
1) wystawić wrak na allegro, dołożyć do kasy z odszkodowania i kupić, audi albo volvo
2) kupić e34 530i poprzekładać wszystko co da się przełożyć, sprzedać wrak ze słabszymi częściami
3) kupić e34 530i lub 525i tamtego wybebeszyć, zezłomować ramę, zawalić gratami garaż i sukcesywnie wysprzedawać części na allegro, lub naprawiać swój.
Wiem że sam muszę zdecydować co lepsze, ale może ktoś miał podobną sytuację, może ktoś wie jak finansowo wychodzi się na sprzedaży na części.

Poza tym pytanie jak to jest z wyrejestrowaniem, jeśli np rozebrał bym samochód to jak pozbyć się rejestracji? Może ktoś ma doświadczenie w tym temacie?

_________________
niie znam sie nie orientuje sie, a opinia moja jest wiecej niz cholernie subiektywna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Uszkodzone e34 - zmieniac czy zostawiać?
PostNapisane: 26 listopada 2009, 13:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
JSG napisał(a):
Witam. Mam podobny problem, tylko moje bmw już nie pojedzie.
Zastanawiam się nad kilkoma rozwiązaniami:
1) wystawić wrak na allegro, dołożyć do kasy z odszkodowania i kupić, audi albo volvo
2) kupić e34 530i poprzekładać wszystko co da się przełożyć, sprzedać wrak ze słabszymi częściami
3) kupić e34 530i lub 525i tamtego wybebeszyć, zezłomować ramę, zawalić gratami garaż i sukcesywnie wysprzedawać części na allegro, lub naprawiać swój.
Wiem że sam muszę zdecydować co lepsze, ale może ktoś miał podobną sytuację, może ktoś wie jak finansowo wychodzi się na sprzedaży na części.

Poza tym pytanie jak to jest z wyrejestrowaniem, jeśli np rozebrał bym samochód to jak pozbyć się rejestracji? Może ktoś ma doświadczenie w tym temacie?


Najwięcej wyciągniesz jak będziesz sprzedawał po kolei każdą część za wrak dostaniesz jakieś grosze. Jak długo ci się z tym zejdzie to już ciężko powiedzieć bo albo klient się trafi od razu i wypuki wszystko albo będzie to leżeć przez pół roku.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Uszkodzone e34 - zmieniac czy zostawiać?
PostNapisane: 26 listopada 2009, 13:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e34 530i
Kod silnika: M60B30
Tego się spodziewam... problem w tym że wrak stoi w nie najlepszym miejscu, musiał bym go rozłożyć i części skatalogować i przenieść a skorupy się pozbyć, teraz pytanie jak jest z wyrejestrowaniem. Pytanie też ile czasu potrzeba na rozłożenie samochodu, może ktoś ma doświadczenia, pewnie najlepiej było by z doskoku nurkować o każdą część, ale musiał by przewieźć cały samochód, a to z pięć stówek by kosztowało... nie polecam wypadków, sam problemy.

_________________
niie znam sie nie orientuje sie, a opinia moja jest wiecej niz cholernie subiektywna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Uszkodzone e34 - zmieniac czy zostawiać?
PostNapisane: 26 listopada 2009, 13:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
JSG napisał(a):
teraz pytanie jak jest z wyrejestrowaniem
ja tez nie wiedziałem i sprzedałem papiery za 50zl, kłopot z głowy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL