Heloł, jakoś tak zaglądam tu od czasu do czasu i jakiś sentyment do forum został. Może znowu nie bmw, ale chyba najciekawsze auto jakie miałem i w końcu żaden wypadek przy pracy

Długo szukałem lexusa gs450h brałem pod uwagę nawet gs300 czy gs430, ale jak wspominałem wcześniej okrutnie zgniłe auta. Do głowy mi przyszło potem znaleźć coś innego w benzynie jakiejś takiej mocniejszej, awd grzane dupy automat pdc skóry itd. Brałem pod uwagę cc vr6 czy nawet superba, ale też te które mnie interesowały były pognite. Miałem chwile słabości i skończyło się tylko na paru telefonach do sprzedawców F10 523i a nawet 520d. Po ponad roku jakoś tak trafiło się Infiniti Ex37 GT (jako ciekawostka w Japonii wyszło jako Skyline crossover), które spełniało moje podstawowe wymagania. Przód, lampy kontrowersyjne, fx o wiele lepiej wygląda, ale nie to było priorytetem. Auto bez rudego, zadbane, z nalotem 150k z ambasady US. Myślałem że jakaś ściema z tym USA tym bardziej że ostatnio pełno wałków na żołnierza USA czy innego wnuczka, ale dostałem masę zdjęć faktur z serwisu infiniti i faktycznie okazało się że to prawda. W skrócie z wyposażenia : napęd awd Attesa ets (jeszcze o nim wspomnę poźniej), skóry grzane przód z pamięcią i pompowanymi lędźwiami, elektryka tył przód, navi , bt, elektryczna kolumna kierownicy, tempomat, tpms, xenony z afs, kamery 360, pdc tył przód, skrzynia 7 biegowa, audio Bose itd.
Auto mimo gabarytów dosyć ciasne w środku, ale też korzystam z opcji komfortowego wsiadania i wysiadania. Dla mnie w sumie wystarczające. Wygodnie tym się jeździ, tym bardziej po dziurawym Trójmieście. Waga 2T sprawdzone na certyfikowanej wadze. Do tego VQ37VHR pędzone na 4 koła to udany przepis na duże spalanie w jeździe miejskiej. W trasie bez problemu 8-9 litrów jadąc do 140kmh. Miasto duże korki lekko 15. System Attesa ets wzięli sobie z GTRa i działa to dziwnie w cywilnym aucie. Każde ruszenie auta z miejsca pędzi auto na 4 koła i potem odłącza przód. Do jakiej prędkości nie znalazłem info i czekam na zimę. A ogólnie charakterystyka jazdy jest taka że ciągnie jak RWD dołączając w razie co przód w rozdziale max 50/50. Niby fajnie brzmi, ale już raz na deszczu postawiło lekko bokiem. System ten jednak pozwala na dużo i dopiero jak w poślizgu wbiłem gaz w podłogę to dołączył przód. Z tego co znalazłem na necie to taki jakiś specyficzny ten napęd. Wg specyfikacji napęd też jest tak skonstruowany, że w przypadku solidnego wypadku, wał napędowy ma zadbać o dodatkową sztywność budy. Zobaczymy zimą jak się to będzie sprawowało. Na razie ciężko mi coś więcej o tym napisać. Dźwięk silnika petarda na wolnych grzeczny cichutki, ale jak już się wbije gaz w podłogę to pięknie to brzmi.
Na razie zrobiłem z 3000 km, póki co wymieniłem filtry powietrza dwa. Ta wersja silnika ma dwie przepustnice. I jade za pare dni na olej. Zalewam 5w40 od Elfa i wstawiam powiększony filtr oleju, bo do silnika wchodzi niecałe 5 litrów więc trochę mało. Auto już po detailingu, jednoetapowa korekta i nałożona przeze mnie powłoka kwarcowa która została mi jeszcze po lexie. Na to po paru dniach nałożyłem dodatkowo wosk soft99. Wygląda to dobrze jeśli chodzi o zabezpieczenie, a efekt na srebrnym jest jaki jest







Kamerkę wrzuciłem sobie tak że jej nie widać od zewnątrz bo mam ten ciemny pasek na górze. Zostało mi tylko kabel przeciągnąć.

Z tyłu na kanapie miałem delikatnie uszkodzoną tapicerkę i skorzystałem ze starego zestawu Colourlocka. Zostało tylko odgniecenie.


Z kierownicą podobnie, jak będę miał więcej czasu to ją może porządnie zregeneruję. Póki co w oczy nie kłuje.


Jeszcze jakieś fotki wnętrza


Po moich robotach i po deszczu


Sobą bym nie był jakbym nie zaczął grzebać infa różnymi programami no i twardszy zawodnik jak lex. Na forum infa pisali nie da się, a mi się udało póki co zakodować tryb świateł dziennych co prawda samego xenonu, ale w pełnym trybie automatycznym. Samo się przełącza po zmierzchu dorzuca postojówki i tył.

Launchem słabo szło kodowanie, wręcz w ogóle nie przyjmowało

Carly oraz Motordata obd tylko do diagnostyki i to takiej awaryjnej po elm327


Natomiast Carista ruszyła już coś z kodowania i ma też fajne opcje jeśli chodzi o diagnostykę, co ciekawsze też po elm327

Po serwisie auta też będę chciał zrobić czyszczenie przepustnic i ich adaptacje oraz podniosę sobie launchem obroty jałowe. Coobcio doradził żeby nie więcej jak 800 rpm i tego będę się trzymał.

Z planów i wyszukanych informacji będę chciał wrzucić aktualizacje softu silnika oraz skrzyni. Z tego co znalazłem spalanie w dół po aktualizacji skrzyni potrafi spaść o 1-1,5litra. Dodatkowo żeby auto nie pędziło ciągle z 4 koł w korkach można zrobić pstryczek elektryczek odcinający sygnał do modułu rozdziału napędu. Co jak wiem jedynie musiałbym wdsa przejrzeć czy mam taką samą instalacje.
Póki co jestem zadowolony
