BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 16:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 769 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 39  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 20:07 
stones1 napisał(a):
Na zdjęciu c215 vs c140 c215 jest wyposażone w ABC. Stąd brak przechyłu.


No właśnie to mnie tak zaciekawiło, tak sobie C140 płyyyyynie :)

Nigdy takim wielkim autem o dużej mocy nie jeździłem ostro w zakrętach dlatego też strasznie jestem ciekaw. No, jedynie X6 po jakimś łuku, nie ostrym, tyle, że ze sporą prędkością... no i miałem wrażenie, że E36 to bym już wyleciał na bandę :viva:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 00:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Fryderyk, pytając o zawieszenie, miej na uwadze, że owszem samochód jest głównie nastawiony na komfort, ale jednak szaleńcy w MB nie pracowali i nie mogli zawiesić auta z 400 konnym silnikiem na czymś przypominającym łózko wodne ;) .

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 03:03 
ja wiem, ja wiem, to nie w123 3.0d, ale jednak nastawione na komfort i ogromna masa, ciekaw jestem jak się czymś takim jeździ :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 18:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1592
Lokalizacja: West
Moje BMW: Z4 3.0i
Byłem dzisiaj u Garcarka, mają cl 500 z 98 roku (1 rej 99) za 39 tys zl, obok stala s-ka w220. Rozmiary tego coupe nawet przy tym modelu s-klasy sa imponujace.
Nie chcialem zawracac tyłka jazda próbną, ale wsiadlem do środka i musze powiedziec ze chyba w zadnym osobowym samochodzie nie musialem sie az tak przechylic aby zlapac prawe drzwi z miejsca kierowcy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 20:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1398
Lokalizacja: Rheinland-Pfalz
Moje BMW: Individual
Kod silnika: 2.5 VTEC
:ok:

Co tu duzo komentowac, swietny Merol. :super:
IMO o klase (lub pol) wyzej niz E38 czy W140.
Dla mnie jak i tez dla masy arabow, yakuzow i nowobogackich ruskich C140/W140 to ostatnie Mercedesy bez konkurencji. Bo wszystko co bylo po C140/W140 juz mialo pelnoprawna konkurencje Audi/BMW itp.

_________________
325i Coupe E36 lila metallic
323Ci Coupe E46 estorilblau metallic
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 11:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
el Presidente napisał(a):
Byłem dzisiaj u Garcarka, mają cl 500 z 98 roku (1 rej 99) za 39 tys zl, obok stala s-ka w220. Rozmiary tego coupe nawet przy tym modelu s-klasy sa imponujace.
Nie chcialem zawracac tyłka jazda próbną, ale wsiadlem do środka i musze powiedziec ze chyba w zadnym osobowym samochodzie nie musialem sie az tak przechylic aby zlapac prawe drzwi z miejsca kierowcy.



A Kucharz tu w temacie pisał jakiś czas temu że siedział w c140 i zaskoczyło go jak ciasne i małe jest to auto w środku :D

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 11:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
czym innym jest szerokość auta a czym innym poczucie ciasnoty

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 11:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2547
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E92
to nie auto male, to kucharz duży :hyhy:

_________________
Obrazek
Proud to be white - galeria białej E92 - zapraszam!
"SPORT I REKREACJA" - zapraszam do udziału w dyskusji!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 11:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Na szczęście w e39 się mieści :super:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 15:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Nie wiem czy już pisałem czy nie, jeśli tak to się powtórze

Jest zajebiaszczy :padam: :padam: :padam: :padam: :padam: :padam: :padam:

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 16:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Ech.. elegacja i ekstrawagancja w jednym. Pod wieloma względami "ultimate" ;)
Chciałoby się choćby CL500 ale pewnie jednak w porónaniu do W140 czy E38 koszty zabijają jeśli to ma być daily driver :/

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 22:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Dzięki.


TomekB, pod względem spalania jest dość normalnie. 600tka z M120.982 nie pali 40L ;) . Co prawda w trasie nie spali raczej mniej niż 15L, ale w mieście potrafi spalić mniej niż 750i e38.

Ceny podstawowych części są na poziomie e38 lub trochę niższym. Ale jest (zwłaszcza przy 600) spora grupa części zarezerwowanych wyłącznie na OE. I tu są ceny "S-klasowe" ;)



Kucharz jeśli chodzi o poczucie "ciasnoty". Zwracam uwagę że to Coupe. Siedzi się dużo niżej niż w w140 sedan, dach jest o wiele niżej, szyba przednia jest wyżej i jest dość niska. Po kilku dniach, po zakupie Vito, gdy pierwszy raz przesiadłem się z Vito do c140 czułem się bardzo dziwnie i wszystkie te cechy odczuwałem o wiele wiele mocniej niż normalnie.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 23:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
stones1 napisał(a):
TomekB, pod względem spalania jest dość normalnie. 600tka z M120.982 nie pali 40L ;) . Co prawda w trasie nie spali raczej mniej niż 15L, ale w mieście potrafi spalić mniej niż 750i e38.

Ceny podstawowych części są na poziomie e38 lub trochę niższym. Ale jest (zwłaszcza przy 600) spora grupa części zarezerwowanych wyłącznie na OE. I tu są ceny "S-klasowe" ;)


Namawiaj, namawiaj a się skończy na S500 coupe ;) E38 bardzo fajne, strasznie lubie to auto, jestem nawet mocno zdecydowany na zakup w tym roku ale podoba mi się w nim wszystko poza liczbą drzwi. I to jest dla mnie cholernie istotna kwestia w której MB jest do przodu w szerokiej gamie modeli. Nawet już myślałem o C124 lub CLK, wszystko ze względu na obawy o podołanie S-coupe :)
Co jest konkretnie takiego bardzo zarezerwowanego dla OE?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 23:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Sorry za OT

stones1, udzielasz się też na jakichś forach MB?

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 12:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
TomekB, wszystko zależy od wyposażenia. W 500tce bez ADS (odpowiednik EDC w BMW) będzie niewiele takich części. Podam Ci przykład z częściami OE - musiałem wymienić amortyzatory przednie (jeden, mimo że były sprawne, złamał się) i panel klimatyzacji (przestały działać dwa przyciski). Amortyzatory 2 x 2500 zł + panel 2000 zł. Ale jeśli myślisz poważnie o 140 coupe to nie mam zamiaru Cię straszyć tego typu cenami, bo wystarczy kupić 500tke bez ADS by bardzo mocno ograniczyć liczbę tego typu części.

Np. zawieszenie - wahacze, tuleje - mimo że jest ich więcej niż w e38, ich łączna cena nie jest wyższa. U mnie po 275 000 km trzeba (tzn. pojawił się minimalny luz) było wymienić tuleje dolnych wahaczy (duży trójkątny wahacz na którym spoczywa sprężyna, z wymiennymi tulejami i sworzniem) dwa na stronę wahacze/drążki tylnego zawieszenia i ostatnio górne wahacze przedniego zawieszenia (podobnie jak w BMW zaczęła minimalnie drżeć kierownica przy 90-110 choć luz był nie wyczuwalny na kołach, ale po wymianie wahaczy drgania zniknęły). Poza tym wymieniałem przednie amortyzatory i tylne NIVO ponieważ jeden zaczął "skrzypieć". Okazało się że powstał luz na tłoczysku. Zresztą taka sama była przyczyna wymiany tylnych amortyzatorów NIVO w brata e38. Pocieszające jest to że tylne amortyzatory do 140tki z NIVO-ADS i NIVO+ADS są dostępne z Sachsa. Jak widzisz gdyby nie to że mam ADS przez 1,5 roku i około 20 000 km nie poniósł bym dużych kosztów związanych ze zużyciem zawieszenia na polskich drogach. Amortyzatory do 140tki bez ADS są w normalnej cenie - przód Sachs około 400 zł / 1, tył bez NIVO około 420 zł / 1(z Nivo Sachs - około 1 500 zł / 1). I to są właściwie jedyne wyraźnie droższe części zawieszenia. Wahacze tylne w porównaniu do cen tych części w E39 czy E38 są śmiesznie tanie, ale że jest ich więcej cena wychodzi mniej więcej na równi.
Chociaż amortyzatory przednie bez ADS nie są bardzo tanie, pamiętaj że MB nie ma McPhersona, więc kupujesz sam amortyzator (odbojnik jest z nim zespolony) bo poduszek mocujących z łożyskiem po prostu w 140tce nie ma ;) . Kolejna zaleta z tym związana to wymiana amortyzatorów przednich w 15 minut bez wyjmowania niczego poza samym amorem.

Kolejne relatywnie tanie części to tarcze i klocki hamulcowe (przy e38). Tak samo jest z łożyskami kół. Z przodu w prawie każdym BMW są one zespolone z piastą i kosztują 200-400 zł. W 140tce są klasyczne łożyska.
Dużą zaletą są też trwałe automatyczne skrzynie biegów. MB zaleca wymianę oleju (Dextron III) co 60 000 km. Dzięki temu, po kupnie auta z 247 000 km na liczniku przy spuście starego oleju ze skrzyni i demontażu miski skrzyni zobaczyłem czysty olej, brak syfów na dnie miski olejowej skrzyni, normalny nie zatkany starym olejem i brudami filtr.





bialy, jestem zarejestrowany na jednym forum MB.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 13:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1592
Lokalizacja: West
Moje BMW: Z4 3.0i
Tak sie dba o samochod :ok: natomiast wiekszosc posiadaczy tego modelu w Polsce zalozylaby amortyzatory z anglika, panel od klimy z innego rozbitka...stad tez pozniej ceny tych aut zaczynajace sie od 20 tysiecy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 22:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Stones1, nie pomyliłeś się z tą ceną amorka? :| 400zł za prosty amor na przód? To co mam powiedzieć patrząc na rachunek na 1080zł za dwa amory na przód do E36? :|

A jak z M119? Jakieś szczególne bolączki? Padający alternator za 4000zł? Odkręcająca się pompa? Wymiana popychaczy za 200zł/sztuka? Jak z układem napędowym i wydechowym w tym aucie?
W ogóle dużo jest osprzętu wspólnego z W140 i innymi które miały M119?

Sorki że tak dużo pytam ale dowiedzieć się czegoś o tym aucie nie sposób, polskie fora MB to jakaś pomyłka w porównaniu do atmosfery i wiedzy jaka jest tutaj na BMW-Sporcie.

OT: Coś w tych autach jednak jest :D Bullit z racingforum wypytywał o jakieś solidne GT, nasmarowali cały wątek o Astonach i Corvette, ja nieśmiało doradziłem CL600 ale mój post został usunięty :lol:. A co właśnie kupił? CL600 z '96 :D

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 11:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
stones1, to jakby ktoś tam sprzedawał warte uwagi C123 to mam prośbę o info ;) bo ciężko coś wynaleźć :/

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 17:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
TomekB napisał(a):

A jak z M119? Jakieś szczególne bolączki? Padający alternator za 4000zł? Odkręcająca się pompa? Wymiana popychaczy za 200zł/sztuka? Jak z układem napędowym i wydechowym w tym aucie?
W ogóle dużo jest osprzętu wspólnego z W140 i innymi które miały M119?




W MB W140 nie ma tego typu bolączek. Wiadomo, może się trafić dojechany egzemplarz, ale jeśli chodzi o normalnie użytkowane 500tki czy w ogóle 140tki nie słyszałem o tego rodzaju typowych awariach. Alternatory nie padają, pompy się nie odkręcają, popychacze żyją tyle ile całe auto, wydechy przez pierwsze 20 lat raczej nie dają o sobie znać, układ napędowy jest raczej "wieczny".

500tka podobnie jak 600tka po 09/1995 dostała nową 5-cio biegową skrzynie biegów i ESP. Jest żwawsza i pozwala znacznie ograniczać zużycie paliwa. Również od 09/1995 M119 przeszło zmiany (M119.970 zastąpił M119.980). Różnicę to między innymi elektroniczny wtrysk paliwa, zastąpienie kopułek i przewodów ośmioma cewkami. Jedynymi stałymi problemami o jakich czytałem w 500tce są często spotykane wycieki z simmerringów (silnika, mostu, skrzyń) co nie jest drogą sprawą w naprawie i przy silnikach M119.970 awarię wiązek elektrycznych silnika. Z tych wszystkich powodów (skrzynia, ESP, nowsza wersja M119) polecam 140tkę po 09.1995. Chyba że szukał byś już CL500 (po 06/96). Ich zaletą jest wyposażenie - każdy CL miał w serii skórę Nappa (wcześniej tylko 600tka, pozostałe w opcji), Xenony, 4 poduszki powietrzne, PTS (odpowiednik PDC), czujnik deszczu (wcześniej niedostępne)

Nie pomyliłem się z ceną amorów ;) .

M119 i jego osprzęt w każdym modelu w którym występował (np. r129) jest taki sam. Skrzynia biegów (4-ro lub 5-cio biegowa) w każdym 140 jest taka sama. Różni się podobnie jak w BMW wielkością momentu obro. jaki może przenieść, ale "rodzina" skrzyń jest jedna.






Obrazek


:hyhy:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 17:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
Widziałem dziś podobnego do Twojego coupasa. Kolor granatowy, stan idealny. Wrażenie na drodze robił niemałe, same rozmiary budziły respekt. Domyślam się tylko jaki komfort gwarantuje jazda tym monstrem :) Auto mi się w gruncie rzeczy bardzo podoba, ale nie mogę przeboleć tych przednich lamp. Nie harmonizują kształtem z resztą auta - takie mam wrażenie. Mimo to naprawdę ciekawy samochód.

W tym tygodniu oglądałem również W126 SEC. Od pierwszego spojrzenia nogi miałem jak z waty ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 769 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 39  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL