obecny model posiadam od blisko dwóch lat, jednak przygodę z BMW zacząłem od e30 316i coupe (wspominam to autko z sentymentem bo było naprawdę fajne), potem było e30 324td touring a następnie e34 525 tds (to dało mi nieźle popalić, remont kapitalny silnika i ostatecznie przeszcze innej jednostki, do dzisiaj autko widuję na toruńskich ulicach), w domu posiadam jeszcze e39 530d touring (autko taty) i e36 320i sedan (autko mamy), wracając do mojego obecnego perszinga:
BMW e39 520i sedan z 1999r przed liftem (zabrakło kilku miesięcy i byłby lift), co do wypasiania to podeprę się rozkodowanym vinem:
Wartość
Numer podwozia WBADM11000GP12359
Kod typu DM11
Typ 520I (EUR)
Typoszereg E E39 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M52/TU
Pojemność skokowa 2.00
Moc 110
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor ORIENTBLAU METALLIC (317)
Tapicerka STOFF FLOCK/MARINEBLAU (F6DL)
Data prod. 1999-04-22
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S235A TRAILER-HITCH WITH REMOVABLE HEAD Zaczep holowniczy zdejmowany
S266A LT/ALY WHEELS RADIAL SPOKE 48 Obr. BMW, st. le. spr. rad. 48
S339A SATIN CHROME Shadow-Line
S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S438A WOOD TRIM Wersja z drewna szlachetnego
S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi po niemiecku
S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.
Składanie Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów
i to na tyle co dała fabryka, jednak jak to mam w zwyczaju najpierw zakładam że wszystko zostaje fabryczne a niedługo potem zaczynają się mody:
jako że auto było w naprawdę rewelacyjnym stanie obsługa po zakupie ograniczyła się do filtrów, olei i płynów, a co do modów na pierwszy ogień poszło audio jako że fabryczna instalacja wg. mnie nie nadawała się do niczego, pierwsza myśl oryginalne DSP ale kupienie całego kompletu na naszą stronę (bo anglików było pełno) okazało się trudne i dość drogie, więc opcja rezerwowa czyli wymiana całego car audio na komponenty markowych firm
jednostka centralna: pioneer DEH-1100MP
głośniki przednie: helix dark blue 5.1 + fabryczne wysoko tonowe
głośniki tylne: helix dark blue 5.1
wzmacniacz: helix dark blue two
skrzynia: clarion SW2512B
okablowanie: nakamichi hi-end
zestawik gra naprawdę przyjemnie i mogę polecić takie rozwiązanie gdyby ktoś robił
potem przyszła zima i jak to zimą bywa nic się nie działo z wyjątkiem zmiany kół na zimowe, jednak jak przyszła wiosna okazało się że 10 letnie zawieszenie przyzwyczajone do niemieckich autostrad zaczęło wykazywać oznaki zużycia jak przejeździło cała zimę po naszych drogach, i jak to w takich przypadkach bywa trzeba było zainwestować, jako że nie lubię wymieniać części po kolei jak się stopniowo rozwalają to kupiłem wszystko co jest potrzebne przy wymianie przedniego zawiasu, części oczywiście markowe, wahacze, drążki, łączniki kupiłem lemfordera, amorki zaś bilsteina, robocizna bezpłatnie bo robiłem sam. jak zabrałem się za wymianę zawiasu to okazało się że za niedługo będę musiał wymienić tarcze i klocki na przedzie i same klocki na tyle, wyskrobałem więc jeszcze troszkę grosza i kupiłem tarcze brembo i klocki lucasa (taki sam zestaw miałem w e34 i był super). po tych zabiegach było troszkę przerwy aż do niespodzianki z awarią separatora odmy, po prostu się rozleciała wirówka bo sam separator działa na zasadzie cyklonu do trocin, jeden telefon i następnego dnia odbierałem oryginalny nowy separator a koszt okazał się nawet miłym zaskoczeniem niecałe 200zł. robocizna jedno popołudnie a przy okazji jak miałem kolektor wyjęty to go umyłem od środka. jako że auto ma już troszkę lat niedawno wymianie podległ również zawór regulacyjny kolektora ssącego bo pękła membrana na cięgle a samych membran nie produkują. w silniku m52 tu jest jedno dziwne rozwiązanie a mianowicie jest taki wężyk łączący podciśnienia pierwszego i szóstego cylindra a z tego co szukałem lubi on pękać na zgięciu przy pierwszym cylindrze, i jak się okazało ma on duży wpływ na równą pracę silnika bo pewnego dnia coś obroty zaczęły delikatnie falować, pierwsza myśl krokowiec, ale jak się poszukało to okazało się zupełnie co innego na szczęście. było wymieniane jeszcze kilka innych części ale długo by opisywać więc ze spraw czysto technicznych to wszystko, teraz to tylko obsługa okresowa i tankowanie.
autko kupiłem na aluskach 15 styling 31, więc ich miejsce szybko zastąpiły oryginalne alpiny z poprzedniego autka, jednak opony 255 na tylnej osi dość skutecznie zamulały pojazd i na autko trafił następny felunek tym razem 16 styling 44, docelowo jednak kupiłem 18 styling 32 s linii brylantowej, (oby jak najszybciej przyszła wiosna

co do modyfikacji a raczej doposażania autka to zamontowałem tempomat, w miejsce seryjnej jasnej podsufitki pojawiła się czarna od m5 (sam demontowałem z anglika), benzynowe webasto ( szkoda że tak późno bo sima się kończy), niedawno kupiłem troszkę niższe sprężyny na przód (jak miałem 17 alpiny to tył stał fajnie jednak przód wyglądaj jakby silnik wyjęto)
a tak to autko sprawuje się super, spalanie w normie, silnik i buda zdrowe, czego więcej chcieć- tańszego paliwa

no i podstawa to oryginalne części, nie uznaję zamienników









