Witam wszystkich forumowiczów .Od marca 2013 roku stałem się posiadaczem BMW E46 320D. Wcześniej był e46 316i lecz to już przeszłość. W wyborze samochodu kierowałem się przede wszystkim mocnym silnikiem (do 2l) i małym spalaniem. Jako iż jestem osobą modą niestety nie stać mnie na utrzymanie 330D

No ale zabierzmy się za 320.
Dane pojazdu:
Numer podwozia WBAAP72070PM45362
Kod typu AP72
Typ 320D (EUR)
Typoszereg E E46 (3FL)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji TOUR
Układ kierowniczy RL
Drzwi 5
Silnik M47DO1
Pojemność skokowa 2.00
Moc 110
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor SILBERGRAU METALLIC (A08)
Tapicerka STOFF JACQUARD/ANTHRAZIT (H9AT)
Data prod. 2004-02-06
Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S167A ABGASNORM EU4 Norma spalinowa EU 4
S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów
S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy
S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S2BBA LM RAEDER DOPPELSPEICHE 98 Obr. BMW, st. le. podw. spr. 98
S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa
S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu
S386A DACHRELING Reling dachowy
S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy
S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)
S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD
S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe
S7NAA BMW SERVICE INCLUSIVE PLUS 5/100 Technika serwisowa BMW
L812A ENGLAND/IRLAND AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Anglia / Irlandia
S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Dodatkowe napełnienie zbiorn. na eksport
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej
S880A ENGLISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, angielski
S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie CO2
Składanie Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy
S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku
S853A SPRACHVERSION ENGLISCH Wersja językowa, angielski
Auto kupione w kraju. Przekładka była robiona u gości którzy się tym zajmują profesjonalnie dlatego też portfel to zabolało.




Podczas pierwszych tras zauważyłem moim zdaniem duże spalanie oscylujące w okolicach 10l . Po diagnostyce niestety się okazało iż wtryski są uszkodzone i leje ropą aż miło. Po za tym w niedługim czasie wyszły problemy z falowaniem obrotów i z przygasającymi światłami i kontrolkami. Wtedy zaczęło robić się nieciekawie lecz ze względu na to iż samochód kupiłem po dobrej cenie to i na naprawę oraz przywrócenie go do świata żywych trochę zostało.
Podczas pierwszej wizyty w warsztacie wymienione zostały:
- wtryski (0 986 435 084) a przy okazji wyczyszczony układ paliwowy
- filtr oleju ( 1457 429 185)
- filtr kabinowy (PURFLUX PX AHC187)
- filtr powietrza (SOFIMA S5920A)
- olej silnikowy syntetyczny (Castrol EDGE 0W-40)
- termostat środka chłodzącego (AKUSAN LCCF 03050)
- OE BWM -termostat zaworu EGR
- pasek wieloklinowy ( BOSCH 1 987 947 824)
- czyszczenie EGR
Przyznam że rachunek spory lecz taki sam jest krok w uzdrowieniu 320.
Przy kolejnej wizycie u mechaników zrobione zostały:
- wahacze przód + tuleje przód i tył ( lewy i prawy nr. katalogowy: 17875 01 i 17919 01 firmy LEMFORDER)
- nowy alternator
- wężyki podciśnienia
- wycięte klapki zawirowań
- uszczelniony kolektor
- wymieniony przepływomierz
- moduł świec żarowych
- wymiana środkowego prawego czujnika PDC
- wymiana modułu sterującego ( pojawiły się problemy z otwieraniem samochodu i samoistnie włączającym się alarmem)
Z rzeczy czysto estetycznych :
- oklejenie listewek wnętrza folią carbon

- dorobienie elementu przy drążku skrzyni biegów z aluminium (sami oceńcie jak wyszło)
- dodane oświetlenie na nogi
- wyciszenie tyłu auta i maski specjalnymi matami akustycznymi
- zmiana żarówek wewnątrz na LED SMD
- rozpórka do pana Nakrętki z lekką modyfikacją
- przyciemnione tylne szyby
- w NCS Expert ustawione : światła dzienne , ryglowanie drzwi po przekroczeniu 20km/h , mruganie światłami stop podczas gwałtownego hamowania , zmieniona częstotliwość mrugania świateł awaryjnych, otwieranie i zamykanie szyb z pilota,
W planach:
- wydech z kwaswki o ile starczy funduszy
- większy IC
- wymiana tarcz hamulcowych z klockami
- doprowadzenie do ładu maski , na której są dość widoczne odpryski po kamyczkach znajdujących się na naszych kochanych drogach
- ringi SMD lub bi-xenon oczywiście markowy
- oświetlenie tablicy SMD
- ramki na zegary
- obszycie kierownicy
- pomalowanie zacisków na kolor niebieski
Po wymianie przepływki i wężyków podciśnienia bunia w końcu nabrała mocy. Wymienione elementy zawieszenia również robią robotę i jest teraz cicho i przyjemnie a co najważniejsze poprawiło się prowadzenia.
Żałuję tylko jednej rzeczy a mianowicie braku zdjęć. Przeszedłem z autkiem ładny kawał drogi , który nie został udokumentowany

Teraz pora naprawiać błędy. Więcej zdjęć będzie niebawem
