BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2024, 03:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 358 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 18  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Forest -->> 330d N57 Hamownia str. 7
PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 11:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8281
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
A jak sprawdzić tunera i jego program pod kontem ustawien zapewniających optymum trwałości podsespołów ? Chyba po samym wykresie sie tego nie wybada? Czy tez mylę się i sam wykres do tego starczy bo są tam wszystkie informacje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> 330d N57 Hamownia str. 7
PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 12:27 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 340
Moje BMW: BMW F10
Kod silnika: 530D
nie wystarczy wykres ... kazda turbina ma swoją mapę kompresora na podstawie której mozemy wyliczyć optymalne warunki jej pracy , to tak w skrócie . a już sam soft to trzeba zajrzeć do środka bo czas wtrysku to umie podniesc kazdy pseudotjuner ale wtedy mamy rozkalibrowaną tablice wtrysków i niestety paliwo jest nie tam gdzie chcemy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> 330d N57 Hamownia str. 7
PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 13:24 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8281
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Ale by to sprawdzic potrzebna jest hamownia? Czy wystarczy komputer i wyciagniecie ofpowiednich danych z ktorych ktos kto sie zna potrfilby wyciagnac odpowiednie wnioski na podstawie ktorych ocenilby nową mapę? A co zrobic gdy nie wiadomo jakie jest turbo tzn bylo wymienione na hybrydowe i jego potencjal jest nie znany? Wszystko idzie ustalic na hamowni?
Dziekuje za odpowiedz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> 330d N57 Hamownia str. 7
PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 13:35 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 340
Moje BMW: BMW F10
Kod silnika: 530D
jak może nie byc znany potencjał turbo ? chyba firma która je robiła zna wymiary nowych podzespołów i zna flow turbiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> 330d N57 Hamownia str. 7
PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 14:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8281
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Tzn wiadome są np wymiary nowych czesi w srodku, ale czy idzie z tego wyliczyc potencal bez sprawdzania na hamowni? Nie wiem... jaki jest flow? Nie wiem, pewnie firma przerabiajaca turbo wie... mi bardziej chodzi o to co trzeba miec za dane i jak je wydobyc(tzn czy jest do tego potrzebana hamow ia czy nie) aby sprawdzic dokladnie nowy program i umiejestnosci tunera.

Np taki chyba kreator mocy ktory reklamuje sie ze poprawi program - tylko jak juz chyba slusznie zauwazylismy wiecej koni nie oznacza ze jest lepszy program. A mi chodzi o mozliwosc sprawdzenia przez laika kto zrobil dobra mape. Chyba ze lakiowi bez zdobycia odpowiedniej wiedzy i doswiadczenia takie dane i tak nic nie powiedza. To w tedy mozna wydobyc odpowiednie dane i np je udostepnin na forum celem weryfikacji przez osoby wykwalifikowane?
Ale jak to zrobic i co wydobyc? Chyba wszyscy sie zgodzimy ze duzo mocy to nie wszystko. Najwazniejsze zeby to bylo zrobione z glowa . No i o to chodzi. Jak ma ocenic zwykły klient czy tuner ktory opracowal nowy program jest bardzo dobry?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> 330d N57 Hamownia str. 7
PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 14:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1565
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Czyli wychodzi na to, ze nie do konca wiedzialem jak to jest z tym dpf-em, ale teraz wiem. Fajnie, ze mozna sie tu czegos dowiedziec, a nie tylko zbierac baty od doswiadczonych uzytkownikow.

Ja sie ciesze, ze latam praktycznie autostrada i jest to duzy plus tego kraju, ale nieraz zdarza sie, ze 3, 4 pasy sa zapchane na maxa, bo oni nie potrafia tu jezdzic. Kilkunastometrowe przerwy miedzy samochodami i zbyt mala dynamika, a do tego na zjazdach najlepiej 5km/h.


Czyli cisnenie to nie jeden element ukladanki, ktory wplywa na wzrost mocy. Fakt jest taki, ze nawet jak jest duzo mocy i momentu, nie oznacza, ze wszystko sie rozsypie. Przykladem jest 335d ze Slowacji jak sie nie myle, ktore mialo wydech robiony w MG Motosport. Wagner jest dorzucony, dolot,dpf out i ostry program na 410KM i 849Nm. Koles objezdzal m3 e92 na cwiartke i samochod jezdzil dlugo bez problemow.

Jesli chcemy samochod na codzien, to np trzymajmy sie limitow skrzyni i silnika, a nie bedzie problemow. Takie jest moje zdanie. Jesli skrzynia ma 700Nm, to ja ja na tyle zostawiam. Wiem, ze wtryzma wiecej, ale narazie nie ryzykuje. Jesli kiedys bede mial wersje lci z mocniejsza skrzynia, to pomysle o zrobieniu wszystkiego,aby dobic do 400KM i ponad 700Nm tak dla siebie, przy jak najmniejszym obciazeniu pompy paliwa i turbo.

alduwiel napisał(a):
Tzn wiadome są np wymiary nowych czesi w srodku, ale czy idzie z tego wyliczyc potencal bez sprawdzania na hamowni? Nie wiem... jaki jest flow? Nie wiem, pewnie firma przerabiajaca turbo wie... mi bardziej chodzi o to co trzeba miec za dane i jak je wydobyc(tzn czy jest do tego potrzebana hamow ia czy nie) aby sprawdzic dokladnie nowy program i umiejestnosci tunera.

Np taki chyba kreator mocy ktory reklamuje sie ze poprawi program - tylko jak juz chyba slusznie zauwazylismy wiecej koni nie oznacza ze jest lepszy program. A mi chodzi o mozliwosc sprawdzenia przez laika kto zrobil dobra mape. Chyba ze lakiowi bez zdobycia odpowiedniej wiedzy i doswiadczenia takie dane i tak nic nie powiedza. To w tedy mozna wydobyc odpowiednie dane i np je udostepnin na forum celem weryfikacji przez osoby wykwalifikowane?
Ale jak to zrobic i co wydobyc? Chyba wszyscy sie zgodzimy ze duzo mocy to nie wszystko. Najwazniejsze zeby to bylo zrobione z glowa . No i o to chodzi. Jak ma ocenic zwykły klient czy tuner ktory opracowal nowy program jest bardzo dobry?




Dobre pytania zadales. Tez chcialbym sie dowiedziec.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> 330d N57 Hamownia str. 7
PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 14:46 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Filmik z wczorajszej proby 100-200
https://www.youtube.com/watch?v=EyQGM1Y ... freload=10

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> 330d N57 Hamownia str. 7
PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 14:52 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7022
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Ale syf Forest w temacie robicie......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> 330d N57 Hamownia str. 7
PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 15:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2202
Moje BMW: e92
Garaż: Jest - E92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158707
Było - E91 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147240
Bylo - e46 330d
forest napisał(a):


Jechales sam? :) Szybciej niz moje e91 xd 267ps/ 597nm , niezle!

_________________
320 km / 650nmm by TC :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> 330d N57 Hamownia str. 7
PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 15:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1565
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Zdzira 850I napisał(a):
Ale syf Forest w temacie robicie......



A tam syf. Chcemy tylko Foresta namowic na program, ale tak zeby nie zczail :luka:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> 330d N57 Hamownia str. 7
PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 16:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8281
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Z tego co wiem to Forest chce zrobic program, wiec napewno mu sie to przyda. Ide o zakład,ze jak pojade do firmy x1 na program to po tuningu odwiedzajac nastepnie firme x2 ta stwierdzi - boze co za syf panu zrobili... my poprawimy :)
Nastepnie jadac do firmy x3 uslyszym podobne biadolenie, ze ale syf itp trzeba poprawiac bo sie silnik zepsuje lub inne podobne nakrecania... i tak dalej.
I teraz jak biedny potencjalny klient ma sie polapac kto sciemnial ,a kto dobrze zrobil ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> 330d N57 Hamownia str. 7
PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 16:06 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
TTom3k, tak jechalem sam

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> 330d N57 Hamownia str. 7
PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 19:07 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3719
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 92&start=0
Ładnie się zbiera :ok:
Filmik oczywiście z niemieckiej autostrady :hyhy:

_________________
Zapraszam do komentowania
Moje E46 330Ci
viewtopic.php?f=6&t=160792&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> 330d N57 Hamownia str. 7
PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 19:32 
TTom3k, u Ciebie niestety napęd 'x' plus masa obnizaja osiągi. :/ :zdegustowany:

Idzie dobrze forest, rób tego czipsa . :ok:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> 330d N57 Hamownia str. 7
PostNapisane: 30 sierpnia 2015, 00:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2202
Moje BMW: e92
Garaż: Jest - E92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158707
Było - E91 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147240
Bylo - e46 330d
sirek napisał(a):
TTom3k, u Ciebie niestety napęd 'x' plus masa obnizaja osiągi. :/ :zdegustowany:

Idzie dobrze forest, rób tego czipsa . :ok:


Choc do 100 powinienem byc szybszy, ja krecilem filmik z pasazerem wiec pewnie sam bylo by ciut lepiej to nie zmienia faktu ze forest'a zapierdziela rowno :D

_________________
320 km / 650nmm by TC :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> 330d N57 Hamownia str. 7
PostNapisane: 30 sierpnia 2015, 14:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1565
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Kombi jest chyba conajmniej 200kg ciezsze, podobnie jak cabrio, wiec nie masz sie co dziwic, ze coupe tak sie zbiera, skoro jest lzejsze chyba nawet od sedana o ok 30-40kg.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> 330d N57 Hamownia str. 7
PostNapisane: 30 sierpnia 2015, 14:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2202
Moje BMW: e92
Garaż: Jest - E92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158707
Było - E91 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147240
Bylo - e46 330d
Nooo niestety na dowodzie mam wbite 1775kg ;/

_________________
320 km / 650nmm by TC :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> 330d N57 Hamownia str. 7
PostNapisane: 30 sierpnia 2015, 14:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1565
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
To sporo naprawde, a do tego aerodynamika coupe przebija i Forest ma N57, ktory z tym automatem jest naprawde szybki. Sam pisal, ze szedl rowno z e90 335d, wiec to nowa generacja silnikow, ktore warto kupic, jesli ktos chce miec szybki samochod, a zarazem oszczedny.

Ja mam w e92 335d 1650kg, wiec zobacz jaka jest roznica. Zatem Twoja e91 wazy ok 150kg wiecej od Foresta i masz odpowiedz dlaczego jego sie tak szybko zbiera.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> 330d N57 Hamownia str. 7
PostNapisane: 30 sierpnia 2015, 15:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
U mnie masa w dowodzie to 1600kg wiec to 170kg roznicy - coupe jest duzo lzejsze od kombi.
Nie wiem czy w kombi i sedanie sa tez blotniki z tworzywa ? bo coupe tak ma.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> 330d N57 Hamownia str. 7
PostNapisane: 30 sierpnia 2015, 16:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2202
Moje BMW: e92
Garaż: Jest - E92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158707
Było - E91 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147240
Bylo - e46 330d
forest napisał(a):
U mnie masa w dowodzie to 1600kg wiec to 170kg roznicy - coupe jest duzo lzejsze od kombi.
Nie wiem czy w kombi i sedanie sa tez blotniki z tworzywa ? bo coupe tak ma.

+ pasazer moj 55kg ;), blotniki raczej normalne nie z tworzywa. N57 jak widac to naprawde swietny silnik, sam bym zainteresowal sie takim lecz cena na chwile obecna jest dosc wysoka w porownaniu do Pre lci . Działaj z autem bo potencjal ogromny az szkoda nie wykorzystac ;)

_________________
320 km / 650nmm by TC :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 358 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 18  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL