BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 21:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 317 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: woytek13 -->> e87 120d, str.8: hamownia
PostNapisane: 8 grudnia 2015, 11:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
woytek13 napisał(a):
??
a nic nic.. błąd systemu :P

Fajny wykresik, dym dymem, ja nie lubię jak dymi, więc jak pisze Rora, zrobił był korektę ;)

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> e87 120d, str.8: hamownia
PostNapisane: 8 grudnia 2015, 12:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
DanyU, ktoś tu czyta temat "po łebkach" :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> e87 120d, str.8: hamownia
PostNapisane: 8 grudnia 2015, 13:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
stresujący dzień, a próbuję być na bieżąco w Twojej galerii, bo (nie bierz tego do siebie) mojej żonie bardzo się podoba seria 1 :hyhy:

.. i doczytałem że będzie reemap, po wywaleniu katów ;) potwierdziłem tylko że to dobry pomysł ;)

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> e87 120d, str.8: hamownia
PostNapisane: 17 grudnia 2015, 22:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Od samego zakupu auta nie podobały mi się delikatne wibracje odczuwalne na plecach. Teraz zobaczyłem, że podczas przyspieszania drży mi obraz we wstecznym lusterku więc nie wytrzymałem dłużej i kupiłem nowe koło pasowe Corteco. Zdjęcie pudełka mam ale chwilowo mam je w tyłku gdyż kolejny raz wracam z garażu na tarczy :wstyd:

Cholerna śruba koła pasowego jest nie do odkręcenia :mur: Urwałem wszystkie pokrętła jakie miałem, zabiłem dwie nasadki i próbowałem nawet drastycznej metody odkręcania śruby rozrusznikiem. A ta dalej siedzi niewzruszona... Myślałem, że to będzie prosta robótka (... miesiąc wódka :rotfl: ) a tu nic z tego. Kolejnych kluczy nie kupię, bo taki który wytrzyma przekręcanie 1,5-metrową rurą będzie kosztował więcej niż dwie wymiany tego koła w serwisie. :rozpacz:

Cokolwiek robię w tym aucie to wiatr wieje w oczy :cenzura:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> e87 120d, str.8: hamownia
PostNapisane: 17 grudnia 2015, 23:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
woytek13 napisał(a):
Cholerna śruba koła pasowego jest nie do odkręcenia :mur: Urwałem wszystkie pokrętła jakie miałem, zabiłem dwie nasadki i próbowałem nawet drastycznej metody odkręcania śruby rozrusznikiem. A ta dalej siedzi niewzruszona... Myślałem, że to będzie prosta robótka (... miesiąc wódka :rotfl: ) a tu nic z tego. Kolejnych kluczy nie kupię, bo taki który wytrzyma przekręcanie 1,5-metrową rurą będzie kosztował więcej niż dwie wymiany tego koła w serwisie. :rozpacz:

Nie wiem jak w silniku M47N2, ale we wcześniejszych wersjach po takiej próbie wymiany lubił pękać wał korbowy,
no chyba że używałeś blokad koła pasowego i koła zamachowego.
Tu masz opisane: viewtopic.php?f=1&t=129011&p=1642486#p1642486
Jakiej firmy nasadki odmówiły współpracy?

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> e87 120d, str.8: hamownia
PostNapisane: 17 grudnia 2015, 23:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Wał pękał w M47, ale tam to pękał bo miał na to ochotę :rotfl: i nie potrzebował siłowania się z nim jakimiś kluczami. Podałeś jeden temat, a w internecie jest ich znacznie więcej i opinie co do tego że takie odkręcanie może "ukręcić" wał są podzielone. Wg mnie problem ten pojawia się w autach gdzie przebieg jest mocno podkolorowany. Tak samo jak było z klapkami w kolektorze, gdzie w każdym aucie miały się urywać a wiem jak wyglądały u mnie przy 250tys. Koła pasowe też wytrzymują wszystkim 130-150tys. U mnie ciągle fabryczne koło. Wydaje mi się, że tak samo jest z innymi "wadami".

Moja najstarsza nasadka, duuużo starsza ode mnie czyli " RWAb/S SPMO Lubań" pękła podczas próby odkręcenia. Kolejna to jakiś noname, który wczoraj znalazłem pod ręką. Chyba kupiona kiedyś w makro, ale to był straszny syf.

Pokrętło które wczoraj urwałem to też klucz mojego ojca, ręcznie robione metrowe ramie, typowe "L". Odkręcaliśmy nim koła w ciągnikach i innych maszynach rolniczych. Tutaj zawiodło i urywałem kolejne kawałki. Ostatecznie było tak krótkie, że próbowałem przyspawać do niego nasadkę którą dziś kupiłem za 10zł w jakimś sklepie po drodze i tą nasadkę zabił bardziej mój spaw, bo sama w sobie wytrzymywała kolejne klucze ;)

Ogólnie auto jutro idzie do serwisu, tylko znajdę jakiś co ma klucze serwisowe do bmw.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> e87 120d, str.8: hamownia
PostNapisane: 18 grudnia 2015, 17:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Dobra, auto zrobione. Oddałem jedynkę do serwisu sawa auto perfekt w Lublinie. Ogólnie zrobili co mieli zrobić, wzięli za to sowite honorarium i gbury z nich okropne. Obsługi klienta dosłownie na poziomie bełkotu pomiędzy dwoma żulami ale co poradzić. Widziałem że właściciel do swoich pracowników odzywa się tak samo jak do klientów czyli to jakiś większy jego problem :zdziwko:

Ogólnie piszę to po to, żeby potwierdzić to co podejrzewałem. Ogólnie wg mechanika to niepotrzebnie się czepiałem tego koła bo pomimo 256tys przebiegu nie było z nim nic złego. Tzn ja widzę lekkie pęknięcia gumy i lekko się już uginało ale dalekie było od rozpadnięcia czy większych fizycznych uszkodzeń. Tym samym mit, że koła wytrzymują 120tys został obalony. W internetach krąży za dużo aut z przekręcanymi licznikami i chyba stąd wynikają takie mongolskie teorie. :oczami:

Auto śmiga jak powalone, wiele różnic nie ma. Po prostu zbliżam się do ideału albo raczej osiągam skraj czepialstwa. Chciałbym się z tego wyleczyć, bo za dużo wymieniam w aucie bez większej potrzeby :suchy: :suchy:



edit:

Obrazek

Bez pudełka jak bez ręki :D

Obrazek


Posprawdzałem, posłuchałem na spokojnie i pracuje trochę lepiej, nie mogę powiedzieć że nie ma żadnej różnicy ale po prostu spodziewałem się większej. Szczególnie patrząc na wydaną kwotę :przestraszony:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> e87 120d, str.8: hamownia
PostNapisane: 18 grudnia 2015, 18:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 152
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e92, x3
Kod silnika: N57, M57N2
Garaż: jest e92 330d LCI x-drive
jest X3 3.0sd
było e46 330cd
woytek13, wydaje mi się że trafiłeś w sedno z tymi wadami :) u mnie w e46 przy przebiegu 250 tyś, jest oryginalne turbo, dwumas ze sprzegłem, koło pasowe, amortyzatory a nawet tylne tarcze hamulcowe i dodam że te elementy są naprawdę w bardzo dobrym stanie ;)
Super autko, podoba mi się bardzo z tym zawiasem i letnia felgą no i po programie pewnie ładnie lata :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> e87 120d, str.8: hamownia
PostNapisane: 18 grudnia 2015, 18:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Juz nie ma tych wibracji i drzenia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> e87 120d, str.8: hamownia
PostNapisane: 18 grudnia 2015, 19:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
styks, nie odpowiem na Twoje pytanie :D Ponieważ muszę się przejechać innym autem z tym silnikiem, najlepiej w tej samej budzie. Nie miałem takiej okazji i po wymianie większości "tłumików" widzę, że chyba byłem zbyt nadgorliwy. Na postoju nie wibruje praktycznie nic. Nawet plastik silnika leży spokojnie no ale jak już wiele razy na forum pisano: "m52 to nie jest" :rotfl: :rotfl:

Obecny problem to przednie tarcze ATE, które po przetoczeniu znów się pokrzywiły :( i znów bije kierownicą przy hamowaniu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> e87 120d, str.8: hamownia
PostNapisane: 18 grudnia 2015, 21:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30373
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65
Garaż: Było:
420iA+ LCI
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
woytek13, chyba tu jest problem:

woytek13 napisał(a):
"m52 to nie jest"


:D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> e87 120d, str.8: hamownia
PostNapisane: 18 grudnia 2015, 22:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 185
Moje BMW: e39 540
Kod silnika: M62B44TU
woytek13, Też często wymieniał części bez przyczyny :) Ale za to jestem pewien swojego samochodu, lubię mięć wszystko w jak najlepszej kondycji.
Ładna 1dyneczka :) Szerokości!

_________________
e39 540iA M62B44TU 286km/440nm V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> e87 120d, str.8: hamownia
PostNapisane: 18 grudnia 2015, 22:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
miałem to samo napisać, kup woytek13 jakieś R6 to i wibracji nie będzie :D
a poduchy pod silnikiem dobre?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> e87 120d, str.8: hamownia
PostNapisane: 19 grudnia 2015, 12:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
rorafalki, kilka stron temu wymieniłem komplet poduszek (silnik + skrzynia) lemforder.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> e87 120d, str.8: hamownia
PostNapisane: 19 grudnia 2015, 12:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
może faktycznie Ci się "wydaje", że coś jest nie halo, a to po prostu R4 w klekocie tak wibruje

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> e87 120d, str.8: hamownia
PostNapisane: 19 grudnia 2015, 20:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
rorafalki napisał(a):
może faktycznie Ci się "wydaje", że coś jest nie halo, a to po prostu R4 w klekocie tak wibruje
słuszna uwaga :P
Myślę że przejażdżka takim samym autem rozwieje Twoje wątpliwości ;)

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> e87 120d, str.8: hamownia
PostNapisane: 20 grudnia 2015, 16:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Muszę to sprawdzić dokładnie, bo porównywałem z czterocylindrowymi dieslami ale w wersjach dci (renault scenic ojca) i cd? (mazda 3 kolegi z pracy). Mazda pracuje jak benzyna, w środku zero wibracji. Scenic ojca to inna bajka bo znacznie starszy od mojego i trochę inna klasa ale tak czy inaczej silnik pracuje znacznie delikatniej i w środku aż tak go nie czuć.

Mimo wszystko weekend trochę pojeździłem, odpalałem na zimno pod blokiem i stwierdzam że różnica po wymianie koła jest zauważalna. Jest znacznie lepiej ale nadal nie jest idealnie :rotfl: Muszę na lokalnym forum znaleźć kogoś z e90 / e87 z tym silnikiem i sprawdzić czy jest sens tak czepiać się biednego auta czy po prostu trzeba jeździć :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> e87 120d, str.8: hamownia
PostNapisane: 20 grudnia 2015, 18:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 83
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E30, E46 coupe
Kod silnika: M43TU,M52TU
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150732
No miałem E91 LCI z N47 i tam było idealnie, nie było żadnych wibracji, nawet przy odpalaniu na zimnym ledwo było cokolwiek czuć (ale było go słychać).
Mój znajomy miał w tym samym czasie E91 przed liftem z M47 i mam wrażenie, że bardziej było czuć wibracje, aczkolwiek może to być kwestia zużycia auta, moje nie miało 100 000, a jego ponad 200.
Najprościej będzie jak zmienisz auto na benzyniaka :hyhy: .

_________________
Było:
-E30 318is 2x
-E30 335 M30
-E36 320 cabrio 2x
-E36 320--> 325 sedan gruz
-E46 compact 320d
-E91 320xd LCI
Jest:
-E30 w trakcie prac
-E46 coupe po swapie M52TUB25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> e87 120d, str.8: hamownia
PostNapisane: 20 grudnia 2015, 21:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2720
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
woytek13 napisał(a):
Muszę na lokalnym forum znaleźć kogoś z e90 / e87 z tym silnikiem i sprawdzić czy jest sens tak czepiać się biednego auta czy po prostu trzeba jeździć


Może na OLX i Allegro ktoś będzie w okolicy. :rotfl: :rotfl: Szybszy kontakt, od razu numer masz :P

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> e87 120d, str.8: hamownia
PostNapisane: 21 grudnia 2015, 17:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Mateusz118, ;) pomyslimy

Dziś odwaliłem przygotowanie auta do zimy. Przy okazji przetestowałem nową pianownicę, która przyspieszy pracę oraz zwiększy ogólny komfort czyszczenia auta. Dokupiłem też kilka metrów wężą żeby myjki nie nosić w trakcie mycia. Od razu inaczej się "ditejlinguje" :hyhy:

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Tutaj była piana K2 Sambo, tania i fajna. Oczywiście podrasowałem ją wieloma innymi chemikaliami w losowych proporcjach bo chciałem zmyć resztki starego wosku i dobrze odtłuścić. Następnie mycie ręczne, też korzystając z wszelkich butelek jakie mam w piwnicy i auto wyszło takie:

Obrazek


Kolejnych zdjęć nie mam, ale wszystko odtłuściłem ipą i nałożyłem Sonax PNS, bo wg mnie to ideał na zimę. U ojca trzyma się od roku :rotfl: . Poprawiłem sobie też niewidzialną wycieraczkę na szybach i opony dostały trochę 'black to the future'. Jutro muszę zająć się jeszcze jedną rolką bo pasek z niej wystaje 1mm, założyć dystanse na tył i dokończyć suszenie przedniej lampy. Od zakupu paruje mi prawa lampa, a teraz jak jest wilgotno to mogę tam rybki chodować :cisza:

Urlop to fajna rzecz :super: :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 317 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL