Ja tutaj napewno nie bede chciał narzucic jukej czy china stajlingu
Z tym Super stanem to róznie bywa moze wizualnie i wyposazeniowo malinka ale
moje auto przy zakupie jezdziło swietnie lecz po miesiacu uzytkowania zaczeła sie przygoda ze slizgajacym sprzegłem -Za kazdym razem po przejechaniu kilku km sprzegło zaczynało sie uslizgiwac tak ze samochód po dodaniu gazu nie ruszał od 900obr,lecz od 2000 -4000 czemu towarzyszyły straszne szarpniecia
opisze cała historie która ciągła sie bardzo długi czas.
SMG
W koncu po 4 miesiacach po kilku wizytach w ASO i 4 prywatnych warsztatach rzekomo specjalistów wyspecjalizowanych lepiej niz jaki kolwiek bmw dealer service udało mi sie przypadkiem odnalesc problem w moim samochodzie
Gosc do którego pojechałem nie podał sie za Specjaliste ani boga od SMG czy kogokolwiek, ale udało mu sie w 2 godziny ogarnac usterke, a nie jak reszta mechaników domniemała tylko co moze byc podpinając komputery
Dodam tez ze poprzedni Mechanik zapewniał mnie ze w tym Samochodzie nie moze sie nic slizgac tylko sprzegło...
A wiec skasował mnie za naprawe i czesci - samochód rzekomo naprawiony - zakupiony oryginalny zestaw sprzegłowy - przy odbiorze było ok zrobiłęm kilka km i
Po powrocie do domu historia sie powtórzyła pieniądze wyrzucone w błoto
Fakt ze stara tarcza była fioletowa ale to nie ona była powodem tego poślizgu
Mechanik który naprawiał samochód nie zauwazył, ze mam wyciek plynu hydraulicznego z wysprzeglika na sprzegło co powodowało slizganie i zuzycie tarczy sprzegłowej dlatego nie działo sie do odrazu po pierwszych km tylko po tym jak wieksza ilosc płynu dostała sie na set
Zapewniał ze wysprzeglik jest sprawdzony w 100% dobry
Próbował odpowietrzac układ po wymianie sprz. i zepsół mi gwint przy pompie smg,
Po ponownym sciagnieciu skrzyni okazuje sie, ze mozna było temu zapobiec i odrazu wymienic wysprzeglik (slave cylinder) - nikt mnie o tym nie poinformował a przeciez wszyscy sie znali tylko wiekszosc wolała jezdzic tym samochodem dojezdrzac nowe sprzegło i podłanczac do niego komputer sugerowac wiele niepotrzebnych czesci do wymiany :-/
Rospisałem ten temat z 2 powodów
Miedzy czasie jeszcze było kilku mistrzów którzy wymieniali czejniki w skrzyni ale to tez nie to
W tym temacie trzeba, aby naprawde ktos sprawdził komputerem zachowanie samochodu - Pompe SMG której koszt regeneracji badz zakup nowej to duzy wydatek i wysprzeglik - wyeliminował mechaniczne usterki w których 90 procent to te czesci,a pozniej w razie czego zdiagnozował co dalej...
Cała Naprawa kosztowała mnie wiele nerwów i pieniedzy - Okazuje sie ze do wymiany ponownie sprzegło z kołem 2mas + wysprzeglik + łozysko na wałku które miało luz
Tylko kto zwróci pieniadze za złą diagnoze????
Mało tego 1 gosc który wymienił sprzegło zostawił mi stare łozysko które sie rozleciało i uszkodziło docisk
Koszta orginalnych czesci
Wysprzeglik do smg wraz z czujnikiem nowy 3500zl do manuala ok 1000zł (wyglądem niczym sie nie różni)
Koło dwumasowe nowe2000zl
Sprzegło Luk 1400zl x2
łozysko 150zl
naprawa 1500zł
Jesli chce sie kupic smg z niemałym przebiegiem warto przetestowac dobrze samochód sprawdzic jego historie co było wymieniane i gdzie - zachowanie skrzyni i sprzegła jest bardzo ważne .Ja popełniłem ten bład i wydawało mi sie ze wszystko działa idealnie a to dlatego ze nie miałem nigdy stycznosci z tego typu skrzynią .
Koledzy pytają mnie co sądze o SMG ?
Odp: Jesli chcecie miec spokojną głowe kupcie manuala, a jesli chcecie frajdy z jazdy i macie grube portfele kupcie SMG

chociaz wiecej nie popełnie tego błedu

sam wysprzeglik jest 3 razy drozszy jak w manualu
Kilka fotek z naprawy:

Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us