Okej, juz wiem czemu foty sie nie wyswietlaly, ponizej poprawione powinno byc widac




Z takich malych ciekawostek, ponizej slady na kielichu pozostawione po druciarskim wierceniu camber pina.

W koncu mam troszke czasu na popisanie na forum, wiec czas na malutki update z tego co aktualnie sie dzieje.
Moja dzielna, mala, ciasna lecz wlasna stacja warsztatowa

Zabralem sie za drobny serwis oleju, filtrow i odmy (bo nie mialem pojecia kiedy byla ostatnio wymieniana).
1) Na pierwszy ogien poszedl filtr kabinowy. Podoba mi sie, ze w przeciwienstwie do moich poprzednich aut, filtr nie jest gdzies gleboko upchany za deska.
Stary filtr

Wpada nowy Knecht


Przed koncowym montazem

2) Wypadla wkladka KN z auta (jak ktos chce moge sprzedac). Wlecial OEMowy filtr powietrza Knechta. Patrzac ze to silnik doladowany, wkladka o mniejszych oporach nie ma tu najmniejszego sensu. Upewnilem sie jeszcze u Jacka z TCPerformance, ktory z reszta robil tu remap, ale potwierdzil tylko to co sadzilem. OEMowy filtr za to o wiele lepiej filtruje powietrze, a jezdzac w Krakowskim syfie, przede wszystkim warto zadbac o czystosc.
Wyciagniety filtr KN do wyczyszczenia i regeneracji
OEMowy filtr

3) Wymienilem odme. Co prawda musialem to na raty robic, bo akurat nie mialem nasadki torxowej zenskiej by odkrecic ostatnie mocowanie :duh: Jak by byla potrzeba, moge zrobic tutorial jak wymienic odme w 335d, ale nie jest to jakas sztuka tajemna.
Nowa odma

Stara odma i nowa odma

Zalegajacy olej w odmie

4) Zrobilem serwis olejowy z filtrem Knechta. Poprzednio auto bylo zalane Millersem 5w30 z norma ACEA C3. Patrzac, ze auto nie ma juz dpf zdecydowanie chcialem zalac silnik czyms o wiele mniej lichym, co by potrafilo lepiej smarowac o wiele bardziej wysilony silnik. Wybor padl na chwile obecna padl na Specola 5w40. Pelna baza PAO swietnie sie sprawdzi patrzac, ze przewiduje interwaly na 8-10 kkm. Przed wymiana oczywiscie plukana Archoila AR2820. Nie mam pojecia w jak wczesniej bylo zalewane auto, ale raczej nie byly to czeste interwaly, wiec na chwile obecna jest zalane Archoilem AR2300. Przy nastepnej wymianie sadze, ze mozna uznac silnik za relatywnie czysty.
Zestaw olejowy

Oczywiscie wynikly pewne komplikacje. Nie chcialem wymieniac oleju u siebie pod blokiem, by sie potem nie bujac z utylizacja i nie uwalic polowy miejsca parkingowego. Tak wiec, pojechalem zlac olej w pierwszym lepszym miejscu. Wszystko robili na wariackich papierach, wiec zamiast spuszczac odsysali olej by zaoszczedzic czas. Niemniej nie odessali wszystkiego i przy zalewaniu oleju (a zaznaczalem by zalac by bylo jedynie 7l / pol bagnetu) przelali olej o ok 100-200 ml.
Jak by ktos potrzebowal, ponizej taki maly zestawik DIY do odsysania - ~3zl w aptece


Jesli chodzi o same auto. Udalo mi sie nakrecic spokojnie ponad 1kkm od malego remontu zawieszenia i moge przyznac, ze auto jezdzi zdecydowanie lepiej, a drgania sie napewno zmniejszyly. Niemniej, to wciaz nie jest super zwinne i bezposrednie auto - wciaz jest dosc gumowe i jest niesamowicie podsterowne w zakretach.
W najblizszym czasie planuje w sumie 3 rzeczy:
1) Naprawe podajnika pasa kierowcy - bo nie lapie pasa, a prasowanie nie pomoze raczej.
2) Wymiane oleju i miski w automacie - musze tylko ogarnac co dokladnie trzeba wymienic poza miska (widzialem, ze gdzieniegdzie do zestawow dodaja takie male tulejki)
3) Pozbyc sie obecnego wydechu z MG Motorsportu, bo nie jest do konca w moim klimacie, acz to dobry wydech. Jak ktos bylby zainteresowany wydechem ponizej (zdjetym po ok 9 miesiacach z auta) to chetnie sprzedam


Na dalszym planie, ciagle zamierzam zrobic z tego auta, auto jezdzace przynajmniej tak dobrze jak M3 tylko, ze w dieslu
