BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 08:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E46 328ci lightgelb - odświeżona NAPPA str.10
PostNapisane: 10 stycznia 2015, 19:41 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
woytek13, dzięki za informacje , coś będę szukał ;)
Mam nadzieje, że szara skóra tyłka mi nie ugriluje latem :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E46 328ci lightgelb - odświeżona NAPPA str.10
PostNapisane: 10 stycznia 2015, 20:02 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 624
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Skóra Nappa ma inne łączenia szwów, zarówno na siedzisku jak i oparciu. Jak sobie porównasz zwykłą i Nappę, to będzie od razu widać która jest która ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E46 328ci lightgelb - odświeżona NAPPA str.10
PostNapisane: 10 stycznia 2015, 22:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 469
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 323Ci
Kod silnika: M52TU25
Widzze, ze zestawik kosmetykow Ci sie powieksza :ok: Fajnie, ze zrobiles 50/50 z ta tyna kanapa, bo widac jak byla uwalona :)

Ogolnie fajna bunia, tylko nie lubie drewn :ok: . No ale to towje wozidlo ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E46 328ci lightgelb - odświeżona NAPPA str.10
PostNapisane: 11 stycznia 2015, 00:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Wygląda bardzo ładnie. Natomiast Nappa jest mniej trwała od innych rodzajów w bmw, ponieważ jest miększa. Montana, czy Dakota w nowszych modelach dużo lepiej znosi upływ czasu/kilometrów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E46 328ci lightgelb - odświeżona NAPPA str.10
PostNapisane: 11 stycznia 2015, 09:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
igor b. napisał(a):
Skóra Nappa ma inne łączenia szwów, zarówno na siedzisku jak i oparciu. Jak sobie porównasz zwykłą i Nappę, to będzie od razu widać która jest która ;)


To nie jest prawda, inne przeszycia mogą mieć również inne rodzaje skór. Także po tym nie rozpoznasz rodzaju użytej do obszycia skóry.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E46 328ci lightgelb - odświeżona NAPPA str.10
PostNapisane: 11 stycznia 2015, 14:31 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 624
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
j27 napisał(a):
To nie jest prawda, inne przeszycia mogą mieć również inne rodzaje skór. Także po tym nie rozpoznasz rodzaju użytej do obszycia skóry.

To nie wiedziałem :niepewny: Dasz jakiś odnośnik, w którym jest to jasno opisane?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E46 328ci lightgelb - odświeżona NAPPA str.10
PostNapisane: 17 stycznia 2015, 17:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Przyszła wiosna więc umyłem auto po ludzku. To zdjęcia po samym myciu i wysuszeniu, potem nałożyłem jeszcze Sonaxa BSD ale po zakończeniu było już szaro i aparat został w domu. Może jutro pójdę jeszcze na opony coś czarnego wrzucę to i zdjęcia zrobię. Klasycznie sesje pod domem albo przed garażem :|

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wcześniej przedpołudnie zajęte miałem ogarnianiem instalacji LPG. Zregenerowałem reduktor, usunąłem załamane faro i ułożyłem węże i kable "po mojemu".
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E46 328ci lightgelb - odświeżona NAPPA str.10
PostNapisane: 17 stycznia 2015, 17:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jak na początku nie mogłem przyzwyczaić się do tego koloru (czyt. nie podobał mi się :P ), tak teraz wygląda naprawdę fajnie :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E46 328ci lightgelb - odświeżona NAPPA str.10
PostNapisane: 17 stycznia 2015, 17:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8338
Plus za czyste auto.
Minus za te chromy,które dalej są i brak dekla :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E46 328ci lightgelb - odświeżona NAPPA str.10
PostNapisane: 17 stycznia 2015, 17:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Dekiel jest ale po incydencie z rozgrzaną do czerwoności tarczą zgubiłem naklejkę. Klej puścił od temperatury :zly: i zauważyłem to dopiero wczoraj. Trwają polowania na allegro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E46 328ci lightgelb - odświeżona NAPPA str.10
PostNapisane: 18 stycznia 2015, 11:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 29819
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
woytek13 napisał(a):
Przyszła wiosna więc umyłem auto po ludzku.


ja też, a dziś cała w śniegu, nawet nie zdążyłem zdjęć zrobić... :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E46 328ci lightgelb - odświeżona NAPPA str.10
PostNapisane: 18 stycznia 2015, 11:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
DaaN napisał(a):
woytek13 napisał(a):
Przyszła wiosna więc umyłem auto po ludzku.


ja też, a dziś cała w śniegu, nawet nie zdążyłem zdjęć zrobić... :rotfl:


To i tak masz lepiej, u mnie teraz cały czas leje i przed garażem zrobiło się bagno :zdegustowany: Może by tak w poniedziałek do pracy ojca francuzem pojechać .... :luka: :luka: :luka:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E46 328ci lightgelb - odświeżona NAPPA str.10
PostNapisane: 18 stycznia 2015, 11:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
woytek13, dobrze działasz! kolor coupety być może nie jest moim ulubionym(+ za stan), ale te chromy robią z nim masakre!
Za dużo złota i srebra, albo jedno albo drugie (wyjątkiem mogą być felgi czy też końcówki wydechu) :)

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E46 328ci lightgelb - odświeżona NAPPA str.10
PostNapisane: 7 lutego 2015, 15:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Nie ma aktualizacji z żadnym tuningiem. Co jest powodem? Otóż wolę inwestować kolejne pieniądze w mechaniczny stan auta żeby zbliżyć się do ideału. Trochę brakuje, ale nie odpuszczam :)

W ostatnim tygodniu auto było u kolego w warsztacie, w sumie spędził tam 3 dni przez brak części. Celem było dokładne przejrzenie układu chłodzenia w celu zlikwidowania wszelkich wycieków. Dosłownie wszystko zostało sprawdzone. Poza uszczelkami, oringami zmieniony został też termostat skrzyni:

Coś takiego:
Obrazek

Nie wiedziałem, że mam a okazało się, że nie działał więc do zmiany.

Jak już cały układ bulgotał wesoło spadł kolektor dolotowy w celu sprawdzenia odmy. Ponoć była wymieniana ale pominę to, że wszystkie węże odmy zawalone syfem, jeden rozpadał się w palcach, inny nieszczelny, jeden górny dorabiany :szok: Ogólnie burdel na kółkach... No ale to co się dało wyczyszczone, odma była faktycznie nowa więc nie wymagała zmiany, a uszkodzone węże kupione nowe (chore ceny ... :mad: ). Całość sprawdzona na szczelność i złożona w całość. Teraz po odpaleniu rano nie ma już nawet delikatnego wibrowania budą, myślałem że przyczyną była któraś cewka a to jednak odma okazała się lekko przytkana.


Ale to nie koniec bo dziś wziąłem się za hamulce z przodu. Planowałem to od dawna ale znów blokujący się hamulec nie dawał mi spokoju i kupiłem cały zestaw na przód czyli tłoczki, gumki i węże elastyczne.

Tłoczki wyglądały tak:
Obrazek

Mój błąd, że zrobiłem to dopiero teraz bo jedno koło ciągle miałem lekko ciepło gdyż rdzawy rant na tłoczku nie pozwalał mu się schować. Teraz hamulce puszczają bez mrugnięcia okiem :)


Końcowe słodkie zdjęcie: (zdjęcie oszukane, bo sprzed tygodnia. Dziś jest za brudny na zdjęcie :P ale galeria to galeria )
Obrazek



Tak, wiem że na feldze nie ma loga bmw :wstyd:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E46 328ci lightgelb - odświeżona NAPPA str.10
PostNapisane: 7 lutego 2015, 15:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
woytek13 napisał(a):
żeby zbliżyć się do ideału

za to wielki + dla Ciebie

auto wygląda naprawdę świetnie, nawet bez logo BMW na dekielkach ;)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E46 328ci lightgelb - odświeżona NAPPA str.10
PostNapisane: 7 lutego 2015, 21:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7468
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
woytek13 jak kiedyś to auto będziesz sprzedawał to je od Ciebie odkupię :szok:
Stary, sam widziałeś , że samochód był wyjściowo w bardzo dobrym stanie ...aż strach pomyśleć ile pracy i $ trzeba włożyć , żeby doprowadzić auto do takiego stanu samochód który wyjściowo był kiepski...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E46 328ci lightgelb - odświeżona NAPPA str.10
PostNapisane: 7 lutego 2015, 21:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
///david, ja Ci już pisałem- ktoś kto to składał miał dwie lewe ręce i to jest na prawdę kulturalny opis owego "mechanika" :wstyd:

Ciekawostka z dzisiejszego wieczoru: jeden żarnik mryga mi od czasu do czasu więc chciałem sprawdzić jakie mam żarniki. Teraz wiem, że jeden mam zamocowany oczywiście na trytytki :oczami: Także tego ... w wersji optymistycznej weekendy mam zajęte do końca tego roku :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E46 328ci lightgelb - odświeżona NAPPA str.10
PostNapisane: 11 lutego 2015, 20:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Minęło kilka dni a ja powróciłem do warsztatu ;) , tym razem powód banalny czyli poprawa instalacji LPG. Od jakiegoś czasu męczę się z ogromnymi spadkami ciśnienia. Sprawdzałem zagięte węże, zregenerowałem reduktor. Miałem już zamawiać nowy elektrozawór albo rozwiercać obecny. Kasa by leciała a efektów zero. Powód jednak okazał się banalny: filtr fazy lotnej był dosłownie zasrany w środku. Nie mam pojęcia kiedy wymieniany, a ja czekałem z nim do wiosny żeby cały ciepły sezon mieć świeże filtry.

Wymieniłem zestaw filtrów, oringów, opasek i jak zwykle ułożyłem to trochę inaczej niż poprzednio no i zamiast spadków przekraczających 0,5bar mam obecnie mam taki wynik (od startu do końca drugiego biegu, pod dużą górę):


Ciekawostka zrobiona przez poprzedniego gazownika: żeby nie przełączał na benzynę ustawił minimalne ciśnienie gazu na 0,01bar. RISPEKT

Jeżeli ktokolwiek miałby ochotę pomóc jeszcze z zagwozdką związaną z układem chłodzenia zapraszam do tematu:
viewtopic.php?p=1935705#p1935705

Dziękuję :serce:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E46 328ci lightgelb - odświeżona NAPPA str.10
PostNapisane: 21 lutego 2015, 19:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Ołkej, walki ciąg dalszy ;)

Tym razem zgodnie z zapowiedzią pokonywałem problemy związane z ....
Obrazek

... układem chłodzenia
Co chwila coś było nie tak, bo albo uciekał mi płyn albo po wymianie płynu ciężko było odpowietrzyć. Jedynie reduktor nagrzewał się szybko, trzymał temperatura i nie można było się do tego przyczepić ale to może tylko przypadek. Coś jednak było źle złożone, bo o ile wycieki są możliwe to zachowanie płynu takie jak na filmie jest kompletnym kosmosem:



Byłem z autem tu i tam, pytałem tu i tam (bmw-sport wiadomo - zero odzewu jeżeli chodzi o problemu mechaniczne :looka: ) no ale jak się chce coś zrobić dobrze, trzeba to zrobić samemu. Jak się nie umie to trzeba się nauczyć i zrobić. Więc zasięgnąłem wiedzy w USA :P tam ludzie mają bzika na punkcie DIY i o ile czasem robią głupoty to dobrze dokumentują pracę i po ich zdjęciach można coś wywnioskować bez potrzeby rozbierania własnego silnika na części. Największą podpowiedzią dla mnie był taki schemat, na którym NASZKICOWAŁEM :rotfl: jak to wyglądało przez moją ingerencją:

Obrazek

Tępa dzida ze mnie, że aż tak długo z tym walczyłem bo dopiero tu zobaczyłem że moja magiczna elektryczna pompka (którą z niewiadomych przyczyn prawdopodobnie dołożył majster od LPG) pompuje "pod wiatr"! Pomijam fakt, że wąż który przecięła zasilał reduktor zimną wodą z doły zbiorniczka (o ile można tak powiedzieć bo cały przepływ wody był mocno posrany) ale kierunek jej tłoczenia był sprzeczny z tym co robi główna pompa.

Decyzja prosta - wywalamy. Winowajca wygląda tak:
Obrazek

Cały układ złożyłem tak jak na tym schemacie, tak mi doradził kolega z 3er oraz lpg-forum.
Obrazek

Złożone schludnie, na metalowych trójnikach 19/16/19 (testy przeprowadzałem na szybko-złączkach do węża ogrodowego :rotfl: i kilka dni tak jeździłem modląc się nieustannie żeby nie walnęło) usuwając napięte węże, stare opaski i inne głupoty. Znów widać było, że auto poprawiał kolejny z kolei "mechanik". Wąż był sztukowany, wcześniej wyraźnie widać że wodę do grzania reduktora brał z dobrego węża! Nie mam pojęcia po co ktoś to spiepszył ... No ale nie ma co biadolić, bo już poprawione i auto śmiga zdrowo. Odpowietrza się banalnie, reduktor nagrzewa się równie szybko, ogrzewanie jest i nie znika w trakcie szybszej jazdy (wcześniej bywało i tak...) cały czas trwają testy gubienia płynu. No i to by było na tyle jeżeli chodzi o poprawianie strony mechanicznej.


Nie miałem dziś czasu na mycie auta, bo poświęciłem cały dzień na Szczeniaka ojca, który pierwszy raz od 20 grudnia był umyty. Wtedy go wypolerowałem i nałożyłem Sonax PNS. Polecam wszystkim! Auto umyło się praktycznie samą pianą aktywną. Miało to tylko wstępnie opłukać gruby brud, a po sptryskaniu ręczną pianownicą i spłukaniu myjką auto praktycznie czyste. No ale poszło poprawne mycie na 8 wiader :P Potem wycieranie, Sonax BSD i coś na opony. Taki tam prosty pakiet. Efekt na reno:

Obrazek
Obrazek

Moje auto stało w cieniu francuza...
Obrazek


... ale tydzień temu umyłem i wczoraj przed pracą odświeżyłem opłukując demineralizowaną za 2zł. Potem zrobiłem jakieś 80km i auto jest raczej czyste (lekko przykurzone):

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Już na sam koniec dnia umyłem plastiki pod maską i nabalsamowałem, ale zdjęcia nie pokazuje praktycznie nic:
Obrazek


Na dziś tyle :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13-> E46 328ci lightgelb refactoring układu chłodzenia
PostNapisane: 21 lutego 2015, 20:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7468
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
woytek13, Ty naprawdę masz chłopie talent :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL