BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2024, 02:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: kosiniak -->> M3 e46 CarbonSchwartz,Supercharger 461Ps/482Nm
PostNapisane: 24 maja 2011, 17:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
kosiniak, no tak, tylko ten pstryczek mógł być np. na listewce z przyciskami pod panelem klimatronika :cool:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kosiniak -->> M3 e46 CarbonSchwartz,Supercharger 461Ps/482Nm
PostNapisane: 24 maja 2011, 18:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 260
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: M3E46 SC
Kod silnika: S54B32
w zasadzie moglbyc wszedzie, jest gdzie jest i tyle :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kosiniak -->> M3 e46 CarbonSchwartz,Supercharger 461Ps/482Nm
PostNapisane: 24 maja 2011, 21:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
kosiniak napisał(a):
kostek_ja napisał(a):
A nie lepiej byłoby wrzucić coś na takiej zasadzie jak w zestawie Active Autowerke, tzn. iż załącza się jak doładowanie przekroczy jakąś wartość i wtryskuje tym więcej im wyższe ciśnienie?
a nie wydaje ci sie ze jakos to trzeba uruchomic zeby tak sie dzialo? przeciez dokladnie tak jest i to nie zaden patent active, te zestawy poprostu tak maja :)

Nie mówię że jest to jakiś skomplikowany patent.
Po prostu uważam że chyba lepiej mieć to zawsze włączone, a ustawione tak żeby działało powiedzmy od 4k rpm i wówczas jak jedziemy spokojnie nie zużywa metanolu a jak depniemy włącza się automatycznie. Nie trzeba wówczas szpecić wnętrza ani w ogóle pamiętać żeby to załączyć, a z tego co czytałem metanol wcale tak szybko nie schodzi więc też nie bardzo jest sens go oszczędzać. Ale to moje zdanie ;)

A tak z ciekawości, gdzie umieściłeś zbiornik i pompę, masz jakieś zdjęcia?
Ciekawi mnie też w które miejsce wpiąłeś wtrysk. Przed IC, za, do airbox'a?

Planujesz zmieniać kółko na mniejsze w najbliższym czasie?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kosiniak -->> M3 e46 CarbonSchwartz,Supercharger 461Ps/482Nm
PostNapisane: 25 maja 2011, 17:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 260
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: M3E46 SC
Kod silnika: S54B32
kostek_ja napisał(a):
Po prostu uważam że chyba lepiej mieć to zawsze włączone, a ustawione tak żeby działało powiedzmy od 4k rpm i wówczas jak jedziemy spokojnie nie zużywa metanolu a jak depniemy włącza się automatycznie
pytanie tylko po co?
kostek_ja napisał(a):
a z tego co czytałem metanol wcale tak szybko nie schodzi więc też nie bardzo jest sens go oszczędzać. Ale to moje zdanie ;)
nie wiem co czytales i gdzie ale moze koles mial dysze od zabawki spalinowej? na zawodach schodzi w oczach!
kostek_ja napisał(a):
A tak z ciekawości, gdzie umieściłeś zbiornik i pompę, masz jakieś zdjęcia?
przy pompie ABS, w tym shcowku :)
kostek_ja napisał(a):
Planujesz zmieniać kółko na mniejsze w najbliższym czasie?
tak :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kosiniak -->> M3 e46 CarbonSchwartz,Supercharger 461Ps/482Nm
PostNapisane: 25 maja 2011, 23:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
kosiniak napisał(a):
kostek_ja napisał(a):
Po prostu uważam że chyba lepiej mieć to zawsze włączone, a ustawione tak żeby działało powiedzmy od 4k rpm i wówczas jak jedziemy spokojnie nie zużywa metanolu a jak depniemy włącza się automatycznie
pytanie tylko po co?

Tak jak pisałem, żeby nie szpecić wnętrza i nie zawracać sobie tym głowy ;)
kosiniak napisał(a):
kostek_ja napisał(a):
a z tego co czytałem metanol wcale tak szybko nie schodzi więc też nie bardzo jest sens go oszczędzać. Ale to moje zdanie ;)
nie wiem co czytales i gdzie ale moze koles mial dysze od zabawki spalinowej? na zawodach schodzi w oczach!

Oczywiście mowa o wolnym schodzeniu była przy jeździe ulicznej, a na zawodach i tak masz przecież zawsze włączone ;)
kosiniak napisał(a):
kostek_ja napisał(a):
A tak z ciekawości, gdzie umieściłeś zbiornik i pompę, masz jakieś zdjęcia?
przy pompie ABS, w tym shcowku :)

A no właśnie ty masz wersje przed liftem i masz tam pompę ABS, a co za tym idzie i zbiornik masz stosunkowo mały. Zbiornik w tym miejscu widziałem tylko w po liftowych (dużo więcej miejsca) albo w bagażniku, tak jak u Marosa. Wówczas można dać dosyć duży zbiornik i wiadomo wystarcza na więcej ;)

Ja bym po prostu nie chciał takiego wielkiego przełącznika, ale skoro tak go wyeksponowałeś to musi ci się podobać.

Czytałem o pewnym projekcie w którym koleś do zestawu ESS VT2-500 (7psi) dołożył wtrysk metanolu, pobawił się jego ustawieniem na hamowani i przyrost mocy był dosyć spory. Moc maksymalna na kołach wzrosła o 36KM, a w pewnym miejscu nawet o 47KM. Link do tematu:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=803243
Myślę że warto to porządnie wyregulować na hamowni i przy okazji zmierzyć ;)
kosiniak napisał(a):
kostek_ja napisał(a):
Planujesz zmieniać kółko na mniejsze w najbliższym czasie?
tak :)

Jakie planujesz doładowanie? Coś jeszcze masz zamiar zmieniać poza kółkiem?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kosiniak -->> M3 e46 CarbonSchwartz,Supercharger 461Ps/482Nm
PostNapisane: 26 maja 2011, 00:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
sirek napisał(a):
piotres napisał(a):

Ale fakt faktem cos dlugi tez drazek zmiany biegow ...to ori ?


Można zapodać drążek od 6cio biegowej przeznaczonej min. do 330 Cd oraz gałeczkę ///M. Biegi wchodzą szybciej ----podobno. :hyhy: ...........


Panowie nic nie jest bez celowe każda M3 e46 w manualu ma właśnie taki długi drążek do zmiany biegów coś jak w E39 wszystko dlatego,że w M3 biegi wchodzą sporo ciężej niż w zwykłych E46 nawet z takim długim lewarkiem. Moim zdaniem nie ma sensu jego skracanie i męczenie się z każdym włożeniem biegu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kosiniak -->> M3 e46 CarbonSchwartz,Supercharger 461Ps/482Nm
PostNapisane: 26 maja 2011, 14:24 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 260
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: M3E46 SC
Kod silnika: S54B32
kostek_ja napisał(a):
Jakie planujesz doładowanie? Coś jeszcze masz zamiar zmieniać poza kółkiem?
0,62bara
kostek_ja napisał(a):
Tak jak pisałem, żeby nie szpecić wnętrza i nie zawracać sobie tym głowy ;)
kostek_ja napisał(a):
Oczywiście mowa o wolnym schodzeniu była przy jeździe ulicznej, a na zawodach i tak masz przecież zawsze włączone ;)
jezeli chodzi o wnetrze to jeszcze jest do przyjecia, ale ty nadal nie rozumiesz tego ze ja nie zawsze tego uzywam! uzywam jak jest goraco mega, innej potrzeby nie mam. Instalacja tego na stale pozbawiona jest sensu!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kosiniak -->> M3 e46 CarbonSchwartz,Supercharger 461Ps/482Nm
PostNapisane: 26 maja 2011, 18:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
kosiniak napisał(a):
kostek_ja napisał(a):
Tak jak pisałem, żeby nie szpecić wnętrza i nie zawracać sobie tym głowy ;)
kostek_ja napisał(a):
Oczywiście mowa o wolnym schodzeniu była przy jeździe ulicznej, a na zawodach i tak masz przecież zawsze włączone ;)
jezeli chodzi o wnetrze to jeszcze jest do przyjecia, ale ty nadal nie rozumiesz tego ze ja nie zawsze tego uzywam! uzywam jak jest goraco mega, innej potrzeby nie mam. Instalacja tego na stale pozbawiona jest sensu!

Przy założeniu iż ten wtrysk ma służyć tylko chłodzeniu dolotu, to masz rację, nie ma sensu żeby pracował cały czas.

Jednak metanol nie tylko chłodzi dolot ale też w pewien sposób zwiększa liczbę oktanową paliwa, wówczas komputer może wrzucić ostrzejszą mapę co owocuje większą mocą. Przynajmniej ja jak jeżdżę eMką to albo jadę spokojnie do maksymalnie 4k rpm, a jak jadę ostro to praktycznie zawsze mam ponad te 4k rpm. Przy ustawieniu które zaproponowałem podczas spokojnej jazdy nie zużywalibyśmy metanolu a podczas ostrej korzystali z dodatkowej mocy którą oferuje. Ponad 30KM powinno być wyczuwalne ;)

Oczywiście nie traktuj tego jako jakąś uwagę, czy broń boże krytykę. To jedynie moje sugestię, ja bym po prostu u siebie wolał takie rozwiązanie ;)

--==Mały==-- napisał(a):
Panowie nic nie jest bez celowe każda M3 e46 w manualu ma właśnie taki długi drążek do zmiany biegów coś jak w E39 wszystko dlatego,że w M3 biegi wchodzą sporo ciężej niż w zwykłych E46 nawet z takim długim lewarkiem. Moim zdaniem nie ma sensu jego skracanie i męczenie się z każdym włożeniem biegu.

Trochę bym polemizował z tym ciężko chodzi w M3. Moim zdaniem w M3 chodzi po prostu normalnie. Nie jest to rozlazłe. Ja mam short shiftera, jest dużo krócej i już faktycznie jest trochę cieżko, ale moim zdaniem pasuje to do charakteru tego samochodu. Jedna z najlepszych modyfikacji do tego samochodu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kosiniak -->> M3 e46 CarbonSchwartz,Supercharger 461Ps/482Nm
PostNapisane: 26 maja 2011, 18:53 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 260
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: M3E46 SC
Kod silnika: S54B32
pamietaj 30 amerykanskich koni to jak 3 nasze!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kosiniak -->> M3 e46 CarbonSchwartz,Supercharger 461Ps/482Nm
PostNapisane: 26 maja 2011, 19:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
kosiniak, olej jednostkę. Spójrz na przyrost procentowy. Ponad 8% przyrostu mocy. Gdyby u ciebie był taki przyrost miałbyś 500KM, a nawet przy 4% miałbyś 480. To nie jest taka mała różnica :)
Obrazek
Można się kłócić o jednostki i o to jak porównywać pojedyncze pomiary różnych samochodów. Ale ten wykres przedstawia ten sam samochód w tym samym dniu z metanolem i bez. Tylko trochę spędzili na regulacji tego wtrysku na hamowni żeby wyciągnąć jak najwięcej mocy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kosiniak -->> M3 e46 CarbonSchwartz,Supercharger 461Ps/482Nm
PostNapisane: 26 maja 2011, 20:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 260
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: M3E46 SC
Kod silnika: S54B32
tam regulacja ot jest start i stop, cudow nie ma :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kosiniak -->> M3 e46 CarbonSchwartz,Supercharger 461Ps/482Nm
PostNapisane: 26 maja 2011, 21:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
No właśnie nie tylko :) Nie wiem jak to wygląda u ciebie, ale w zestawie o którym mówię reguluje się też przepływ metanolu w zależności od doładowania. Jak ze wszystkim istnieje wartość optymalna.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kosiniak -->> M3 e46 CarbonSchwartz,Supercharger 461Ps/482Nm
PostNapisane: 26 maja 2011, 21:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Kostek skrzynia w M3 chodzi ciężko w porównaniu do zwykłej E46 przy short shifterze musi już porządnie męczyć w korkach i nie wierzę,że jest inaczej ja bym się na to nie zdecydował chyba,że autem jeździ się raz na tydzień wtedy nie ma znaczenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kosiniak -->> M3 e46 CarbonSchwartz,Supercharger 461Ps/482Nm
PostNapisane: 26 maja 2011, 21:15 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 29
Posty: 1200
Lokalizacja: WZ
Moje BMW: Najlepsze :)
Kod silnika: m54b30
Panowie skrzynie SMG ma jakieś wady jeśli chodzi o doładowanie silnika? Jest słabsza czy to zwykły manual z m3 tylko sprzęgło działa na siłowniku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kosiniak -->> M3 e46 CarbonSchwartz,Supercharger 461Ps/482Nm
PostNapisane: 26 maja 2011, 21:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 260
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: M3E46 SC
Kod silnika: S54B32
kostek_ja napisał(a):
No właśnie nie tylko :) Nie wiem jak to wygląda u ciebie, ale w zestawie o którym mówię reguluje się też przepływ metanolu w zależności od doładowania. Jak ze wszystkim istnieje wartość optymalna.
tam sa dysze i nic sie nie reguluje, masz start boost i koniec, ustawiasz zakres w ktorym ma psikac i do kiedy a nie ile, ilosc zalezy od wielkosci dyszy! nie tylko w moim zestawie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kosiniak -->> M3 e46 CarbonSchwartz,Supercharger 461Ps/482Nm
PostNapisane: 26 maja 2011, 23:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
kosiniak, tu się nie zgodzę, bo fakt dysza daje dużo ale też jest w niektórych zestawach udział sterownika. Są takie z ustawieniem kontroli EGT lub po boost-cie, dodatkowo procentowo maximum płynu jaką może wcisnąć przy pełnym doładowaniu - Czyli np. z butem w podłodze na 2ce nie poda więcej niż 40% wtrysku czyli tym samym zmniejsza dawkę w całym przedziale.


kostek_ja, co do przyrostów to zbyt wiele bym nie oczekiwał... ;) Nie tak łatwo ustawić wtrysk aby dawał duży przyrost bo przy zmianie pogody może się okazać, że podaję za dużo (albo za mało?) na dane doładowanie i mocy może ubyć.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kosiniak -->> M3 e46 CarbonSchwartz,Supercharger 461Ps/482Nm
PostNapisane: 26 maja 2011, 23:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
--==Mały==--, miałem serię, mam short shiftera który naprawdę konkretnie skraca biegi. Jeszcze niedawno jeździłem M3 dzień w dzień w korkach po Warszawie i pod kątem zmęczenia prawej ręki czy lewej nogi nie widziałem różnicy między M3 a każdym innym manualem. A zauważmy że od dłuższego czasu do wysportowanych nie należę :)

Aczkolwiek muszę zauważyć że potrzebna jest pewna wprawa w operowaniu tak pracującym drążkiem. Nie bardzo wiem jak to opisać, ale zmieniając biegi bardzo powoli faktycznie jest ciężko i ręka się męczy, ale jak zrobimy to zdecydowanie, z odpowiednią siłą to od razu wskakują i jest OK. Mi przyzwyczajenie się do tego zajęło może z 2-3h jazdy ;)

Berbel007, SMG w BMW to manual sterowany za pomocą siłowników. Skrzynia, a nawet sprzęgło są dokładnie takie same. Aczkolwiek z tego co czytałem z jakiś powodów SMG przy sporo większych mocach niż seria wymaga mocniejszego sprzęgła niż manual. Ale mówimy tutaj o ponad 700KM ;)

deejeys, czytając temat który zapodałem aż sam się zdziwiłem iż przybyło tak dużo mocy. Trzeba jednak zauważyć że koleś spędził sporo czasu na hamowni testując różne ustawienia przy bodajże 3 dyszach. Jakby wrzucić to samo i ustawić tak na pałę to wiadomo że przyrost byłby dużo mniejszy a możliwe że wręcz znikomy.

kosiniak, to ile wtrysk wyrzuci metanolu zależy też od ciśnienia jakie wytworzy pompa, a to możemy sterować elektronicznie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kosiniak -->> M3 e46 CarbonSchwartz,Supercharger 461Ps/482Nm
PostNapisane: 27 maja 2011, 08:34 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 29
Posty: 1200
Lokalizacja: WZ
Moje BMW: Najlepsze :)
Kod silnika: m54b30
Tak myślałem, dzięki Kostek ;)

Piękne auto, jakieś planowane mody poza mniejszym kółkiem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kosiniak -->> M3 e46 CarbonSchwartz,Supercharger 461Ps/482Nm
PostNapisane: 27 maja 2011, 17:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 260
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: M3E46 SC
Kod silnika: S54B32
Berbel007 napisał(a):
Piękne auto, jakieś planowane mody poza mniejszym kółkiem?
moze klapa csl, mechanicznie raczej dosc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kosiniak -->> M3 e46 CarbonSchwartz,Supercharger 461Ps/482Nm
PostNapisane: 27 maja 2011, 21:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Heble by się jej lepsze przydały ;)

Ogólnie fajny samochód :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL