BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 20:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 630 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 32  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet/// Niespodzianka s.13
PostNapisane: 8 maja 2011, 11:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1978
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
Garaż: F11 touring http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141609
e46 compact: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140091
byłe e46 touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=87181
Tomsienow napisał(a):
dwa pytania:
1. EGR też naftą czyściłeś?
2. ciężko jest zdemontować w 2.0d EGR? trzeba całość rozbierać, czy można go samego wyciągnąć?
pytam bo w TDSie mogę egr wyciągnąć samego, a chciałbym wyczyścić u matki w e46 i nie wiem na co się nastawić.
pozdro


Najpierw ściągasz osłonę silnika, jakies 5 śrubek, później od egr odkecasz zacisk z wężem od turbo i drugą obejmę z dolotem spalin do egr. Sam egr odkręcasz od kolektora 4 śrubami na klucz 10mm lub imbus 5mm, i to tyle :) generalnie banał;]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet/// Niespodzianka s.13
PostNapisane: 8 maja 2011, 12:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1895
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136958
Dobra robota :) tez muszę się zabrać do przeczyszczenia kolektora w swoim turasku :)
P.S masz te klapki czy wywaliłeś? Bo z tego co czytałem to wiele osób je wyłamuje :niepewny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet/// Niespodzianka s.13
PostNapisane: 8 maja 2011, 20:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 550
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: nice one!
Kod silnika: S65B40
Tomsienow napisał(a):
dwa pytania:
1. EGR też naftą czyściłeś?
2. ciężko jest zdemontować w 2.0d EGR? trzeba całość rozbierać, czy można go samego wyciągnąć?
pytam bo w TDSie mogę egr wyciągnąć samego, a chciałbym wyczyścić u matki w e46 i nie wiem na co się nastawić.
pozdro


1. Tak, nafta super daje rade i jest neutralna na uszczelki i plastiki.
2. EGR to dosłownie 5-10 min roboty żeby go wyciągnąć.

barmali napisał(a):
P.S masz te klapki czy wywaliłeś? Bo z tego co czytałem to wiele osób je wyłamuje

Klapki wywalone już jakieś 40 tyś km temu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet/// Niespodzianka s.13
PostNapisane: 8 czerwca 2011, 20:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 550
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: nice one!
Kod silnika: S65B40
Sprawa wygląda następująco. Samochód od jakiegoś czasu zaczął troszkę poddymiać, myślałem że jest to kwestia brudnego egr i w ogóle podciśnienia. Po przeczyszczeniu egr wraz z elektrozaworami oraz kolektorem sytuacja się CHYBA poprawiła ale na krótko, samochód znów czasem przy gazie do dechy puszczał sporego dymka. W zeszłym tygodniu byłem poza miastem i nagle auto straciło moc.
Zatrzymałem się na poboczu i usłyszałem że silnik chodzi na 3 gary. Pomyślałem sobie że to pewnie wtrysk poszedł. Po doczołganiu się na stacje, która była 70 metrów dalej pozostawiłem samochód i poszedłem załatwić co miałem załatwić z buta. Godzinę później wracam zobaczyć co się dzieje i postawić jakąś diagnozę. Na szybko myślałem ze może jakiś waż z podciśnienia się rozszczelnił. Więc zlokalizowałem najbardziej zużyty wąż który wydawał się wadliwy i go prowizorycznie uszczelniłem. Po odpaleniu silnik dalej pracował na 3 gary a po dodaniu gazu turbina zaczęła sama się wkręcać na obroty. Na szczęście, bo to automat, zgasiłem go w porę zanim osiągnął maksymalne obroty i już nic bym nie mógł zrobić. Diagnoza na tamta porę – turbina poszła. Co było dziwne, bo nic na to nie wskazywało. Dzwonie po lawetę i heja do z Zabrza do Katowic do serwisu.
Następnego dnia zabraliśmy się za auto i mechanicy zdiagnozowali że to wina turba. Turbo całe mokre od oleju tak jak i intercooler . Turbina pod pachę i jadę do Garetta w Chorzowie. Tam się o dziwo dowiaduje że turbina jest cała i ze to nie jej wina, gość obstawia ze się odma rozsypała. Myślę sobie że jest to jakąś teoria i może mieć uzasadnienie. Wracam do serwisu, oglądam odme która ma 25 tyś przebiegu a ona calutka i czyściutka- to nie ona. Więc dalej obstawiamy że to turbo. Znowu turbo pod pachę i tym razem do firmy Turbo-Max ze Świętochłowic. Tam facet mówi że sama turbina jest w ładnym stanie tylko uszczelnienie poszło. 1000zł w dupala i na następny dzień odbieram. Złożyli auto wszystko pięknie tylko dalej pali na trzy gary. Po podmiankach i sprawdzankach wszystkie wtryski ok., trzeba ściągać głowice. Dwie godziny później okazuje się że pękł tłok na trzecim cylindrze ;[ Cholernie rzadka i pechowa przypadłość. Aktualnie jestem na etapie wymiany na nowy. Jak się to dalej potoczy, dam znać. Koszty jak do tej pory to ok. 5,5 tyś zł. Po oględzinach wynika że wadliwy tłok.
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet/// Niespodzianka s.13
PostNapisane: 8 czerwca 2011, 20:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1978
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
Garaż: F11 touring http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141609
e46 compact: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140091
byłe e46 touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=87181
o kurde Kolego;/ współczuję Ci na maxa;/ mam nadzieję, że już więcej żadna przykra niespodzianka Cię nie spotka przy tej tzw. "okazji".
Mam nadzieję, że po remoncie autko będzie śmigać jak nowe, no i informuj na bieżąco jak postępy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet/// Nie chuda sprawa s.14
PostNapisane: 8 czerwca 2011, 20:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Jak ma się do tego virus, który masz w aucie?...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet/// Nie chuda sprawa s.14
PostNapisane: 8 czerwca 2011, 20:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 550
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: nice one!
Kod silnika: S65B40
No trochę słaba renta z tym tłokiem, ale jestem dobrej myśli. Po remoncie silnik będzie cacy ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet/// Nie chuda sprawa s.14
PostNapisane: 8 czerwca 2011, 20:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 550
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: nice one!
Kod silnika: S65B40
Vis napisał(a):
Jak ma się do tego virus, który masz w aucie?...
Ni jak, mechanicy mówią ze to nie ma znaczenia. Po prostu tłok był wadliwy, co sie czasem zdarza niestety. Co innego jakbym tu miał 200 km, to można by obwiniac virusa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet/// Nie chuda sprawa s.14
PostNapisane: 8 czerwca 2011, 22:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 1451
Lokalizacja: Siedlce i Wawka
aj współczuje widzę, że kwota podobna do mojej za skrzynkę :(

_________________
http://www.odjazdowenaklejki.pl

Teraz Skoda !!!
viewtopic.php?f=55&t=142675&start=20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet/// Nie chuda sprawa s.14
PostNapisane: 9 czerwca 2011, 00:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Poliftowe 2.0D to niestety nieudane silniki.
Nie zgodzę się,że pękanie tłoku to nietypowa sprawa znam osobiście 3 takie silniki w których było identycznie jak u Ciebie. Dwa z trzech przypadków 320d z uszkodzonym silnikiem jakie znam to auta sprowadzone w takim stanie z Niemiec gdzie naprawa była zbyt droga i sprzedali uszkodzone. We wszystkich trzech przypadkach po naprawie silnika stwierdzono,że przyczyną uszkodzonego tłoka był lejący wtryskiwacz przez co tłok dostawał w dupę więc jak nie chcesz u siebie powtórki proponuje sprawdzić ten wtryskiwacz. Ogólnie jak ktoś ma poliftowe 150km 2.0d warto sprawdzić wtryskiwacze pod tym kątem bo to bardzo częsta przypadłość tych motorów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet/// Nie chuda sprawa s.14
PostNapisane: 9 czerwca 2011, 06:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 308
Lokalizacja: Czaniec k/Bielska Białej
Moje BMW: e46 Coupe
Kod silnika: M57TU
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91676
przemo78 napisał(a):
aj współczuje widzę, że kwota podobna do mojej za skrzynkę


...zkądś to znam :(

_________________
Mrenias


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet/// Nie chuda sprawa s.14
PostNapisane: 9 czerwca 2011, 08:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
--==Mały==-- napisał(a):
Poliftowe 2.0D to niestety nieudane silniki.

A nie przedliftowe?... :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet/// Nie chuda sprawa s.14
PostNapisane: 9 czerwca 2011, 09:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 550
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: nice one!
Kod silnika: S65B40
--==Mały==-- napisał(a):
Poliftowe 2.0D to niestety nieudane silniki.
Na pewno wezmę pod uwagę to, co mówisz i sprawdzę wtryski, dzięki za radę. Jednak wydaje mi się, pomimo tego, co mnie spotkało, że 2.0D jest udaną jednostką, a pęknięty tłok był po prostu pechem. Wczoraj w serwisie pokazywali mi silnik benzynowy r6 z bmw z4, w którym tłok pękł przy 160 na godzinę. Rozerwało pół silnika, jak będę to postaram się zrobić zdjęcie, bo warto. Także jak widać, pęknięty tłok się zdarza we wszystkich silnikach bmw i nie tylko bmw zresztą. Co do opinii, to wystarczy posłuchać takich ludzi jak Roger-Nysa, który widać ma bardzo duże pojęcie o tych silnikach i twierdzi że jest to jedna z lepszych jednostek.

EDYCJA: Oczywiście mowa o poliftingowym 2.0d CR, bo jak wiadomo przedliftingowe 2.0d jest faktycznie mało udaną jednostką.


Ostatnio edytowano 9 czerwca 2011, 09:30 przez prokot, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet/// Nie chuda sprawa s.14
PostNapisane: 9 czerwca 2011, 09:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Faktycznie Roger z Nysy mógłby dać jeszcze jakiś wykład o 2.0D 150KM ku pokrzepieniu serc posiadaczy... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet/// Nie chuda sprawa s.14
PostNapisane: 9 czerwca 2011, 09:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 550
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: nice one!
Kod silnika: S65B40
Wysłałem mu PW, może wtrąci swoje trzy grosze do tematu ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet/// Nie chuda sprawa s.14
PostNapisane: 9 czerwca 2011, 10:44 
--==Mały==-- napisał(a):
Poliftowe 2.0D to niestety nieudane silniki.
Nie zgodzę się,że pękanie tłoku to nietypowa sprawa znam osobiście 3 takie silniki w których było identycznie jak u Ciebie. Dwa z trzech przypadków 320d z uszkodzonym silnikiem jakie znam to auta sprowadzone w takim stanie z Niemiec gdzie naprawa była zbyt droga i sprzedali uszkodzone. We wszystkich trzech przypadkach po naprawie silnika stwierdzono,że przyczyną uszkodzonego tłoka był lejący wtryskiwacz przez co tłok dostawał w dupę więc jak nie chcesz u siebie powtórki proponuje sprawdzić ten wtryskiwacz. Ogólnie jak ktoś ma poliftowe 150km 2.0d warto sprawdzić wtryskiwacze pod tym kątem bo to bardzo częsta przypadłość tych motorów.



Każde zdanie zawiera 100% prawdy.

Vis napisał(a):
--==Mały==-- napisał(a):
Poliftowe 2.0D to niestety nieudane silniki.

A nie przedliftowe?... :hyhy:


Przedliftowych to szkoda nawet komentować.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet/// Nie chuda sprawa s.14
PostNapisane: 9 czerwca 2011, 10:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 550
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: nice one!
Kod silnika: S65B40
W takim razie na 100% zajme się zbadaniem wtryskiwaczy, dzięki raz jeszcze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet/// Nie chuda sprawa s.14
PostNapisane: 9 czerwca 2011, 11:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Ogólnie warto w tych silnika sprawdzić pracę wtryskiwaczy. Silnik pracuje niby pracuje normalnie ale później są przypadki pękniętych tłoków a raz widziałem taki silnik z pękniętym wałem korbowym czego przyczyną również prawdopodobnie był wtryskiwacz i wał nie wytrzymał.
Ogólnie często w różnych dieslach pada osprzęt a w tych 2.0d polifcie często pada sam silnik co jest rzadkością w innych dieslach ten z pękniętym wałem korbowym nadawał się na śmietnik bo zrobiła się dziura w bloku i nie bardzo było co tam zbierać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet/// Nie chuda sprawa s.14
PostNapisane: 9 czerwca 2011, 13:12 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
rybik napisał(a):
Przedliftowych to szkoda nawet komentować.

Nie zgodzę się , uważam że to bardzo dobre silniki tak jak i TDSy. 2,0 2,5 i 3,0d wcale nie są mniej awaryjne od m47 i m51. Jeszcze 2,3 lata i cała rodzina silników m57 pokaże "klasę" właścicielom .:hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet/// Nie chuda sprawa s.14
PostNapisane: 9 czerwca 2011, 14:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 29821
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
współczuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 630 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 32  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL