BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2025, 23:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 398 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 16 marca 2015, 23:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Lincoln co do opon to było Kumho ku39 na nich praktycznie nie dało się zerwać przyczepności w szoku byłem ale auto źle się prowadziło za miękkie boki miały a do tego były szersze niż podaje producent i źle się ułożyły zamiast lekkiego naciągu zrobił sie stożek i to w dużej mierze mogło być przyczyną złego prowadzenia ale bałem się drugi raz kupić ten model opony choc ze względu na trakcje chodziło mi to po głowie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 17 marca 2015, 00:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Dyfer ogólnie dobierasz tak by zoptymalizować czas przyspieszania jaki Cię interesuje np. 0 - 100, 1/4, 0 - 200 itp. Reszta to tylko kwestia tego, czy chcesz się męczyć w trasie bardziej i więcej palić, czy nie.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 18 marca 2015, 22:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 413
Lokalizacja: Białystok / Suchowola (BSK)
Moje BMW: rodzinne
miałem krótszy dyfer w e36 325i (3.45 zamiast seryjnego 3.15) i efekt był pozytywny. stawałem z tymi samymi samochodami przed i po zmianie dyfra i było widać różnicę na plus. oczywiście nie było to nie wiadomo co, ale zawsze mały plusik o który w N/A trudno.
obniżenie prędkości maksymalnej nie było problemem. gorsza sprawa, że w trasie przy prędkości przelotowej obroty znacznie wzrosły. co ciekawe spalanie wzrosło bardzo nieznacznie (nie trzeba było tak często redukować i mocno wciskać gazu żeby wyprzedzić TIRa), a w mieście nawet spadło (o 1 litr!) przez większą elastyczność auta. tylko denerwowało, że od świateł do kolejnych świateł trzeba zapinać wszystkie 5 biegów :D

podsumowując: w moim przypadku mod zdecydowanie na plus. w obecnym 328i też będę zmieniał dyfer na trochę krótszy.

aha, co do czasów. w 325i ani setki nie osiągałem na drugim biegu, ani 200km/h na czwartym, dlatego po zmianie dyfra dalej było tyle samo zmian biegów w tych przedziałach. w 328i robię o jedną zmianę biegu mniej aktualnie, dlatego po zmianie dyfra same te suche czasy mogą wyjść nawet gorsze

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 26 marca 2015, 12:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 319
Lokalizacja: Dęblin
Moje BMW: E36 sedan '96
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 82&start=0
a co ta za E39 w którym Cię widziałem ostatnio na nadwiślance??

_________________
Obrazek
Oceń moje E36 : viewtopic.php?f=6&t=79882 E36 Aero


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 26 marca 2015, 16:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Brata 540i ale już nie długo bo będzie na sprzedaż.
Zdarza mi się nią jeździc bo bardzo lubię rewelacyjny samochód.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 28 marca 2015, 15:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 319
Lokalizacja: Dęblin
Moje BMW: E36 sedan '96
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 82&start=0
własnie rzuciło mi się w oczy, bo bardzo fajnie wygląda. A 6 widzę praktycznie za kazdym razem jak stoi na stacji w forcie. Na obecnych felgach jest rewelacyjnie.

_________________
Obrazek
Oceń moje E36 : viewtopic.php?f=6&t=79882 E36 Aero


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 28 marca 2015, 18:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Dzięki za opinie dziś widziałem twoje e36 też mocno rzuca się w oczy :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 9 września 2015, 10:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Dawno nic nie wrzucałem auto jeździ całkowicie bezawaryjnie i ma się dobrze.
Były plany sprzedażowe w wyniku znudzenia ale ciężko mi się rozstać z tym autem wyjątkowo długo jest u mnie a nadal je lubię.
Wcześniej z tyłu robiłem tylko tuleje wózka, poduszki amorów i łączniki teraz w wolnej chwili zdecydowałem się zrobić resztę tuleje pływające, tuleje wahaczy, tuleje dyfra itd.
Wszystko lemforder zeszlifowane oryginały plus jedna tuleje do mocowania dyfra z ASO.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 9 września 2015, 11:33 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 3719
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 92&start=0
Serwis :ok:

_________________
Zapraszam do komentowania
Moje E46 330Ci
viewtopic.php?f=6&t=160792&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 9 września 2015, 12:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 7178
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: M3
Kod silnika: S58
Garaż: BMW G80
viewtopic.php?f=89&t=173760
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
S128 zalozyles ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 9 września 2015, 13:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8594
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Kapitalna kolorystyka. Nie wiem dlaczego się ludziska czepiają :ok: Czarny środek najlepszy ze wszystkich, a srebrny fajnie kontrastuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 9 września 2015, 14:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Hakelbery napisał(a):
S128 zalozyles ?


Tak już jakiś rok temu Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 9 września 2015, 16:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 7178
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: M3
Kod silnika: S58
Garaż: BMW G80
viewtopic.php?f=89&t=173760
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
:super: Jeden z lepszych oem'ow do seri 6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 9 września 2015, 19:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 8590
Lokalizacja: Lublin
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028

04' C200 Kompressor Polift
Bardzo fajne GT i widać, że zadbana. Ogólnie ten model wygląda "wielorybowato " natomiast Twój w moim odczuciu wygląda tak jak powinno wyglądać E63.

Ps. Jedyny słuszny silnik do tej budy!

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 9 września 2015, 20:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 249
Moje BMW: M2 comp.
Kod silnika: S
Widziałem Cie kiedyś w okolicach chyba Mławy albo Ostrołęki i w ruchu jest przekozak :) rzuca sie w oczy mega concave kół i jeśli ja miałem taki sam to żałuje ze sprzedałem e60 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 10 września 2015, 09:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
--==Mały==--, Serwis i dbanie o szczegoly jak zawsze na poziomie ! :) Masz podobny 'problem' z e63 jak ja :P Z jednej strony chcialbym juz cos innego, a z drugiej to auto spelnia wiekszosc moich oczekiwan (oprocz mocowych oczywiscie w moim przypadku) oraz w tej kasie nie dostane raczej nic fajniejszego.


Dżordż, mala gleba i wieloryb juz sie tak nie rzuca w oczy :P V8 jest fajne jak jest z pewnych rak. 635d + jakis wirus i to auto rowniez daje rade przy czym pali polowe tego co 650i.

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 10 września 2015, 09:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Też zwykle kupuję Lemy zeszlifowane, najlepsza opcja.

Ponadto auto super, a 635d... no cóż jak ktoś kupuje takie auto, żeby słuchać klekotu spod maski i kręcić do 4 tysięcy to jego wybór... o wiele lepiej zagazować 645/650i.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 10 września 2015, 15:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 8590
Lokalizacja: Lublin
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028

04' C200 Kompressor Polift
blademan89 napisał(a):
635d + jakis wirus i to auto rowniez daje rade przy czym pali polowe tego co 650i.

jiGsaw napisał(a):
Też zwykle kupuję Lemy zeszlifowane, najlepsza opcja.

Ponadto auto super, a 635d... no cóż jak ktoś kupuje takie auto, żeby słuchać klekotu spod maski i kręcić do 4 tysięcy to jego wybór... o wiele lepiej zagazować 645/650i.

Dokładnie.
Mało kiedy mamy wspólne zdania z jiGiem, ale tu absolutnie się z nim zgodzę.
Ktoś kto kupuje takie auto wie czego chce od życia i bierze 650i.
Diesel w przypadku bawarskiego GT brzmi dziwnie.
Owszem moc pewnie fajna przy czym spala mniej ale klekot w takim aucie? Hmm nie wypada...

To Jeszcze nic. Największą profanacje marki jaką zaobserwowawałem jest najczęściej E93 praktycznie zawsze na maksymalnej opcji wyposażenia włącznie z M Pakiem itp wszytko pięknie, ładnie a podjedzie takie piękne lśniące cabrio bliżej - na klapie 320d, nóż się w kieszeni otwiera.
Pomimo tego, że sam mam teraz diesla to nigdy nie byłem, nie jestem i nigdy nie będę fanem ropy.

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 10 września 2015, 15:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2720
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Dżordż napisał(a):
najczęściej E93 praktycznie zawsze na maksymalnej opcji wyposażenia włącznie z M Pakiem itp wszytko pięknie, ładnie a podjedzie takie piękne lśniące cabrio bliżej - na klapie 320d, nóż się w kieszeni otwiera.


Nie ma się co dziwic, twardy dach da rade zimą. Jak dupowóz to i niech będzie oszczędny czyli 320d.

Może forum czytaja i wiedzą co te 320d+++++ potrafia robić w dziale Kille :rotfl: :rotfl:

Wracajac do tematu to E63 jak zawsze wychuchane :ok: Kiedyś chciałbym od Ciebie --==Mały==--, kupić samochód. Nie jechałbym na ogledziny przestraszony co mogę zobaczyć :rotfl:

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 10 września 2015, 16:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Moje e63 to nie pomnik tylko codzienne auto robiące kilometry dlatego od ponad roku jeździ na instalacji od tołdiego ;) pisałem o tym gdzieś w temacie instalacji LPG.
Pali w zakresie 15-20L przeważnie 17-18L koszt przejechania 100km +- 30-35zl tyle co 320d.
W tym czasie zrobiłem ok 40tyś km koszt ich przejechania na lpg ok 14tyś zł na pb było by to ok 30tyś jeszcze połtora roku i kolejne ok 50tyś i na pb wydał bym tyle co wartość auta a na LPG ok 35tyś.
Jeździłem ponad pół roku na PB i koszt był około 3000zl miesięcznie to sporo.
Dla mnie jazda na pb była by bezsensu.
Instalacja sprawuje sie idealnie zero problemów czy awarii kompletnie tak jak by w aucie nie było instalacji jednie przy serwisie olejowym dodatkowe filtry do wymiany. Regulację mogę zrobić sam do tej pory ra sprawdzałem i nie było potrzeby. Czasy 100-200 na lpg gorsze średnio o 0,2s tyle co nic kompletnie jest to nie wyczuwalne.
Toudi zakładał nam instalaje do e39 540i, A8 d2 4.2, A8 D3 4.2, new beetle 1.8T, moj 650i, kolegi e60 550i, kolegi e46 328 wszystkie auta latają bez zarzutu ja jestem mega zadowolony.
Warunek auto przed instalacją musi chodzić perfekcyjnie.
O auto dbam, motule, lemfordery ,przynajmniej 50% cześci zmieniam na zapas teraz mechanik też marudził,że zmieniam dobre tuleje ale ja chce nowe i już a że jeździ na LPG może dla wielu wstyd dla mnie czysta kalkulacja i 1500zl miesiecznie w kieszeni.
Niemcy gazują m5,m6, maseratti i inne wynalazki.po 50tys euro plus ja nie mam z tym problemu.
Brat ma 550i z DE i przyjechało z Prinsem od Niemców też chodzi bdb na LPG.
Ja akurat ubolewam nad rozpowszechnieniem bezpośredniego wtrysku bo wiele jest fajnych aut ale z LPG lipa a diesla nie chce nie lubie kupie w ostateczności.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 398 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL