BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 11:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1098 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 55  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 12 lipca 2012, 17:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
--==Mały==--, wywal te klapki, kolektora nie kupuj. Kup zaślepki , bedziesz miec zrobione to profi (koło 160-200zł koszt ) i tyle.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 12 lipca 2012, 19:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Deejeys w N47 nie trzeba zaślepek nie ma dziur w kolektorze ośka i klapki są w środku.
Wywaliłem je póki co i potestuje jak się jeździ. Kawałek jeździłem to nie wiem czy z dołu nie jest gorzej ale może mi się wydaje a druga sprawa chyba słychać więcej dźwięków przy gaszeniu silnika.
Pojeżdżę kilka dni ale chyba docelowo kupie używany kolektor w dobrym stanie chociaż może być ciężko bo mój po 110tyś ma już luz więc musiał by mieć bardzo mały przebieg i muszę szukać blisko,żeby osobiście odebrać i sprawdzić dokładnie bo ktoś na pewno wyśle lipę.
Chciał bym wiedzieć na 100% jaką dokładnie rolę mają te klapki bo dźwięk przy gaszeniu przeżyję jak motor będzie bezpieczniejszy ale jak coś ma być gorzej, ma gorzej jechać to wole żeby klapki były.

edit:

Pojeździłem potestowałem z porównywalnym A8 i żadnej różnicy nie ma po wywaleniu klapek jak jest to na +. Przy gaszeniu też nie ma żadnych dźwięków wydawało mi się, bo gasiłem w garażu i echo robiło takie wrażenie. W N47 za wyciszenie dźwięku przy gaszeniu odpowiada przepustnica klapki nic nie mają do tego.
I teraz mam rebusa co zrobić.

edit: edytuj posty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 12 lipca 2012, 21:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
Mały zdnań i tematów w necie jest masa, jedni wywalają drudzy nie..o ile sie orientuje nie ma to wpływu na osiagi raczej, a bardziej jest to związane z ekologią. BMW toche to poprawiło w nowszych modelach i ponoć rzadziej wypadają...ale jeśli już wywaliłeś to nie szukalbym nowego kolektora na siłe ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 12 lipca 2012, 22:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Ja Ci mały powiem że zarówno w starych jak i nowych kolektorach klapeczki odpowiadają za nic innego jak za elastykę silnika z dołu, po prostu sterują sobie krótkimi i dlugimi kanałami powietrznymi i tyle. Nie jest to ani ekologia ani dodatkowa moc tylko zmienna geometria kolektora ssacego ;)

jak wywaliłeś to rób program i nie przejmuj się klapkami :)

kolektor ten co prawda został w czerwcu 2008 roku poprawiony ale co w nim zmieniono to trudno powiedzieć ;)

Ps ostatnio wyciągałem taki kolektor i miałem go w ręku z 123d gdzie klapka na 4 cylindrze praktycznie wisiała a cała ośka (główna) latała na boki ze sporym luzem, auto miało nie dużo więcej najechane jak twoje ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 12 lipca 2012, 22:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
U mnie te wszystkie klapki chodziły razem więc nie bardzo wiem jaki to mogło mieć wpływ na elastyczność z tego co zauważyłem raczej pracowały na zasadzie otwarta zamknięta ale mogę się mylić. Co innego w M54 gdzie kolektor jest przedzielony na pół i jego długością steruje disa.
Elastyczność również dziś testowałem z autem które wcześniej jechało tak samo jak mój diesel i nie ma różnicy. Pojeżdżę jeszcze i poobserwuje ale jak po 100k kolektor ma luz to mala szansa na znalezienie używanej igły stawiam,że u mnie wytrzymał by gdzieś do 150k i coś by się urwało bo luz był spory.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 12 lipca 2012, 22:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
piszą, że min 200tyś ale są tacy co twierdzą, że 150 cofniete :] )..i wtedy pojawia sie ryzyko...ale nie martwił bym sie odgłosami po gaszeniu...ciekaw jestem jak po twardym sofcie Ci wyjdzie :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 12 lipca 2012, 23:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Mały policz sobie ile masz kanałów na głowicy<->kolektorze i przeczytaj jeszcze raz co napisałem ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 12 lipca 2012, 23:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
No to piszą bzdury bo u mnie auto jest z ASO PL nie żadne kombinowane sprowadzane itd. Miało tylko jednego właściciela drugim jestem ja. Jest kupa dokumentów potwierdzająca przebieg więc tego jestem pewny. Jak widać nie ma reguły u mnie do 200tyś wątpię,żeby wytrzymały stawiam na max 150tyś.
Twardego softu nie będzie bo chce zostawić DPF nie chce kopciucha więc myślę,że wiele nie poprawię tego co mam jak będzie zobaczymy. Pojadę chyba do ECU performence na program.
Wracając do kolektora powałkuje temat jak wyjdzie,że faktycznie ma wpływ na elastyczność a nie ekologię to założę drugi ze sprawnymi klapkami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 12 lipca 2012, 23:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Leo już czaje ;) Dzięki zaoszczędziłeś mi sporo czasu.
Mała pojemność dolotu klapki zamknięte duża klapki otwarte.
Jednak poszukam i kupie drugi sprawny kolektor.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 13 lipca 2012, 00:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
--==Mały==-- napisał(a):
Witam
Powoli przygotowuje auto do mocniejszego programu

to olej, filtry i hamowanie....... :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 13 lipca 2012, 08:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Hipek na poprzedniej stronie pisałem auto miało serwis olejowy 800km temu i wymieniłem wszystkie filtry w tym powietrza i paliwa.
Kolektor wyczyszczony choć i tak nie było źle więcej pomysłów nie mam.
Zrobiłem też wypalanie DPFa choć był praktycznie czysty nic się bardzo nie wypaliło.
Jeżdżę głównie w trasie i ma okazję się wyczyścić.
A hamownie robiłem po kupnie auta wyszło jakoś 195km/395nm coś koło tego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 13 lipca 2012, 09:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 596
--==Mały==--, jestem pewny, że nie znajdziesz używanego w lepszym niż Ty masz. Rozumiem, że 2200zł to sporo, ale nie warto ryzykować na części, na którą nie będziesz mieć gwarancji, a która może spowodować ewentualną lawinę kosztów po urwaniu klapki. Leo bardzo fajnie opisał, że odpowiadają za elastykę silnika z dołu. BMW daje gwarancję na 150tys km. po zakupie nowego kolektora. Oczywiście tylko dla osoby na fakturze, w tym wypadku byłbyś to Ty. Z tego co zauważyłem prędzej sprzedasz samochód, niż zrobisz nim 150 tys km. Warto się zastanowić nad nowym.

Pozdrawiam
Emcebre


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 13 lipca 2012, 09:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Wszystko da się znaleźć kwestia obejrzenia osobiście i będę widział czy jest ok czy nie. Dzwoniłem do ECU Performence i pytałem również o klapki.
Dominik mówił,że po ich usunięciu auto może mieć trochę słabszy dół aczkolwiek nie koniecznie nie ma na to reguły. Do auta na ulicę polecał raczej kolektor z klapkami do jakiś ekstremalnych grzebań wywalić klapki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 13 lipca 2012, 13:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Po chyba ze 30 telefonach udało mi się kupić w 100% sprawny kolektor z auta o przebiegu 20tyś km. Chłopak sprzedaje części ze swojego rozbitego 2lata temu auta. Samochód był z końca 2008r wysłał mi skany dokumentów na przebieg i zapisu z ubezpieczenia odnośnie kolizji więc przebieg mam potwierdzony.
Dodatkowo nagrał film i faktycznie kolektor igła czyściutki w środku i żadnego luzu.
Koszt 500zł.
Ostrzegam użytkowników N47 problem z klapkami okazuje się nagminny w tych silnikach.
Obdzwoniłem wszystkie aukcje z allegro ceny średnio od 150 do 300zł a są i po 400 każdy mówił,że kolektor igła malutki przebieg a jak mówiłem co mają sprawdzić bo nie chce odsyłać to się okazało,że wszystkie mają luz na tej ośce więc warto sprawdzić jak to u was wygląda. Dwa niby miały minimalny ale to już bym musiał osobiście ocenić bo kota w worku nie chciałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 16 lipca 2012, 19:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Dziś przyszedł kolektor, który od razu zamontowałem.
Na szczęście kontrahent okazał się słowny nie zawiodłem się kolektor jest w idealnym stanie zero luzu mój przy tym to był szrot a miał tylko 110tyś przebiegu.
http://www.youtube.com/watch?v=WiyGuR2x ... e=youtu.be

Faktycznie jak teraz wiedziałem na co zwracać uwagę to czuć różnicę z niskich obrotów. Auto lepiej jedzie w przedziale 2000-2500obr ma większy "strzał" za to bez klapek przyspieszało płynniej.
W środę prawdopodobnie wizyta w ECU Performence najpierw hamownia a jak wszystko będzie ok spróbujemy coś poprawić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 17 lipca 2012, 21:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Prawie V max chwilkę później było te 245km/h ale wtedy auto wchodzi już w obroty na których nie ma mocy a,że jest to 6 bieg więcej nie da rady.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 17 lipca 2012, 22:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3235
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
--==Mały==-- napisał(a):
Prawie V max chwilkę później było te 245km/h ale wtedy auto wchodzi już w obroty na których nie ma mocy a,że jest to 6 bieg więcej nie da rady.
Obrazek


I spalanie przy tym 17litrów :przestraszony: mega oszczędne są te 320d. Kumpel przy ostrej jeździe miał 6,7 gdzie ja w Audi miałem prawie 9 :)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 17 lipca 2012, 23:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
--==Mały==--, w tym momencie był gaz w podłodze?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 17 lipca 2012, 23:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 7180
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: M3
Kod silnika: S58
Garaż: BMW G80
viewtopic.php?f=89&t=173760
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Ladnie jak na kaszla :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 17 lipca 2012, 23:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
kostek_ja napisał(a):
--==Mały==--, w tym momencie był gaz w podłodze?


Nie powiem Ci na 100% bo musiałem na chwilkę odpuścić ze względu na ostrzejszy zakręt dopiero za nim było v max czyli licznikowe 245km/h ale w którym dokładnie momencie zrobiłem zdjęcie to nie wiem ale raczej było na max.
Wiem do czego zmierzasz pewnie chodzi Ci o wskazania ekonomizera to już się obronie przepływka 100% sprawna w 320d podczas maksymalnego przyspieszania ekonomizer pokazuje na max na wszystkich biegach poza 6.
Przejrzałem sporo filmów i wszystkie tak mają.
http://www.youtube.com/watch?v=6A1pmI65pbs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1098 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 55  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 115 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL