Dawno się nic nie działo więc jedziemy z tematem i nadrabiamy zaległości :

No i pierwsze 300 000 przejechało.

a było to 8 czerwiec 2014r ( na dzień dzisiejszy 14.03.2015r autko ma 311 tyś km )

Puki co niebawem będą drobne zmiany stylistyczne a właściwie jedna

Dokładka Alpina.

Generalnie z czasem ma być taki efekt końcowy :
_mp233_pic_63127.jpg)

Puki co małe odświeżenie co do wyglądu autka i jakieś tam drobne naprawy.


A poniżej sprawca ostatniego "Stefana Batorego" który się wydostawał z wydechu mojego auta.

Po ostatnich wojażach, zebrało się troszkę do ogarnięcia tak więc :
Wymienione klocki tylne z czujnikiem - kpl. TRW
oraz wyczyszczony jak co roku EGR i do tego nowy przewód elastyczny do IC.
( batorego już nie będzie a przynajmniej nie tyle. )
Autko wreszcie śmiga z dokładeczka Alpina z czego jestem bardzo zadowolony.



Dziś biorę się za zdemontowanie nieszczęsnego sterownika ABS
Niestety tak jak większość tak też i moje autko dopadła ta przypadłość.
Sterownik daję do naprawy w Redzie do firmy Elektro-BIP.
Jak zrobią i troszkę po śmiga to dam znać jakie odczucia po naprawie itd.
i.....
po naprawie w Elektro-Bip jestem mega zadowolony, działa ABS idealnie oraz ASC_T działa teraz bardziej precyzyjnie.
Renowacja całego sterownika 400zł
Z braku czasu na większe przemiany itd. ostatnio weszła w życie jedynie drobna odmiana mająca na celu poprawę świateł mijania.
Zmieniłem palniki z Philips 4300K
na
Bosma 6000K
Po lewej Philips a po prawej Bosma
Wydawało by się że rużnica prawie żadna ale w czasie jazdy jest znacznie lepiej na 6000K

Poniżej jeszcze link do filmu po założeniu już Bosma 6000K
( nagrywane komurczakiem HTC ONE M7 tak więc sorki za średnią jakość )
https://www.youtube.com/watch?v=L-KmunEQYRoCzas i km lecą więc coś tam czasem się dzieje


Ogólnie czas zrobić serwis olejowo filtrowy no i przy okazji regeneracji alternatora, wymieniam kilka rolek itp. bo stare już mają swoje lata.
Za jakiś tydzień ogarnę też kpl. serwis klimy włącznie z wymianą osuszacza bo i on już ma swoje lata.
Przy okazji wymiany filtra paliwa zaaplikowałem bezpośrednio na wtryski środek LM.
Teoretycznie ma tam jakieś cuda poczynić i wyczyścić końcówki wtrysków + komorę.
Wymieniałem dziś między innymi rolkę napinacza paska wieloklinowego i org. jest produkcji MUB, ja dawałem popularnego pakowacza czyli Febi a w jego kartoniku był właśnie MUB.
Różnica taka że org. BMW kosztuje 389 zł a ta sama część w kartoniku Febiego kosztuje 130zł.
Same łożyska w rolkach co do BMW to za zwyczaj FAG lub ewentualnie INA.

Czas na kolejne małe zakupy.
Tym razem wpadł nowy intercooler Behr Hella

Klekot z doładowaniem jednak potrzebuje mieć pod dostatkiem chłodnego
( troszkę już km zrobione na nowym IC i powiem że warto było bo różnica masakryczna między nowym org. IC vs stare IC po czyszczeniu )
E39 Touring jak wiadomo ciężka bestia tak więc po piętnastu latach dziś nadszedł dzień ingerencji w zawieszenie.
Autko już na podnośniku i można działać.
Przednie zawieszenie mimo upływu lat nadal spisywało się bdb. a jedynie na jednym sworzniu pojawił się luz, jednak że nienawidzę wracać do już raz rozgrzebanego tematu tak więc z przodu robię kpl. : wahacze, kpl. drążki kier., łączniki i gumy stabilizatora.
W tylnym zawieszeniu również sporo się zmieni a konkretniej : łączniki i gumy stabilizatora, tuleje pływające, łączniki wahaczy, duże tuleje wózka.
Po całej pracy pozostanie ustawić już tylko geometrię kół a potem już tylko "radość z jazdy"
Zastosowane marki produktów to :
Lemforder
MOOG
TRW
Mayle HD

No i kolejny drobny zakup.
A mianowicie po raz już xxxxx czeka mnie wymiana klocków hamulcowych przednich które muszą przechodzić katusze w zestawie z nacinanymi tarczami

Testowałem już różne marki i generalnie od jakiegoś czasu ścierałem markę TRW która mi osobiście do nacinanych tarcz bardzo pasowała.
Tym razem jednak znowu mały test jakości/producenta, i teraz zawitają klocki Valeo dedykowane do E39 530d. ( i tak w tym roku będę budował inne większe hamulce więc na starych tarczach mogę po testować )
Jest też opcja zwykłych uniwersalnych Valeo ale tego jednak wolę nie próbować jeśli producent sam przewidział inne dedykowane do konkretnie tego modelu z tym konkretnym silnikiem.
Z ciekawostek dodam że ponieważ miałem okazję fizycznie porównać zarówno dedykowane klocki Valeo do mojej E39 jak i ich tańsze zamienniki Valeo uniwersalne, to w przypadku dedykowanych są one na brzegach okładziny leciutko nacinane ukośnie oraz wzrokowo można zauważyć inny rodzaj okładziny ciernej w porównaniu z uniwersalnymi klockami które dla odmiany np. nie mają ściętych rantów okładziny.
Dedykowane klocki mają też dodatkową nazwijmy to podkładkę pomiędzy płytką klocka a tłoczek w zacisku, a w tańszym odpowiedniku tego nie ma.
Najbardziej mnie zaskoczyły informacje dotyczące taśm produkcyjnych.
Dedykowane klocki pochodzą z grupy Continental
Natomiast ich tańsze zamienniki są z grupy ATE-Teves
I jeszcze jedna mała sympatyczna modyfikacja a dokładniej to podwójnie mrugające światła awaryjne.
Taki drobny M-Tuning
https://www.youtube.com/watch?v=u60oV_K ... e=youtu.be

To tak na tyle co się działo ostatnimi czasy.
Nowy zawias lata już u mnie tydzień i jestem z niego mega zadowolony.
Plany na ten rok to kpl. porządnych nowych oponek letnich na 17"
do tego kpl. nowych zimówek na 16" oraz do tego org. aluski BMW
dalej do tego większe hamulce od po-lifta
no i wisienką na torcie będą sprężyny od Eibach lub AP
Po za tym też planuję odrobinę oczyści lakier itp. dopracować.