BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 04:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: kostek_ja -->> e38 750iL
PostNapisane: 4 marca 2011, 19:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Walki z 7emką ciąg dalszy:

Ostatnio nie bardzo miałem czas się zająć 7emką, a jak znalazłem czas to oczywiście wszystko musiało się pokomplikować.

Podjechałem 7emką do mechanika na wymianę dodatkowej pompy powietrza, zaworków, kilku przewodów, odm i filtra paliwa o którym ostatnio zapomniano. Przy okazji tych prac okazało się że potrzebujemy dodatkowych części gdyż blacharz który ją ostatnio robił odwalił niezłą fuszerkę i przewody od tej dodatkowej pompy powietrza (która znajduję się w rogu którym ostatnio dostał) są połatane byle jak, dziurawe, a metalowy przewód pordzewiały i to pewnie rdza popsuła jeden z zaworków powietrza. Przy okazji zauważyliśmy spory wyciek oleju (akurat to mnie ucieszyło bo myślałem że ona tyle go pali :) ) Postanowiłem samochód zostawić i poczekać na części. W między czasie mechanik znalazł wyciek oleju. Ciekło spod pokrywy zaworów, tym razem prawej. Niestety nie jest to problem z uszczelką a z pokrywą, którą w jakiś sposób ktoś uszkodził, albo dostała lekko przy wypadku. W każdym razie został uszkodzony lakier, zaczęła rdzewieć i teraz cieknie, zamówiłem nową. Miałem zamiar zrobić wszystko na raz i odebrać samochód, jednak M3 odmówiło posłuszeństwa, a żeby mieć czym jeździć musiałem poskładać 7emkę, więc na razie wymieniłem tylko ową dodatkową pompę i zaworki powietrza + część wężyków.

Okazało się też że owy prawy róg został źle naprawiony, wygląda tak:
Obrazek
Nie wszystko pasuje tam tak jako powinno (obudowa filtra powietrza wchodzi na siłę). Z faktu że oryginalne części blacharskie nie są jakoś mega drogie (w każdym razie porównując do ceny uszczelki pod kolektory :) ) zostanie naprawiony na nowych częściach. I tak miałem podjechać do lakiernika gdyż w niektórych miejscach wyłazi rdza. Pewnie zajmę się tym w wakacje.

Przyszła nowa pokrywa zaworów. Jak na tak drogą część trochę kiepsko zapakowana:
ObrazekObrazek
A ta folia w jednym miejscu była strasznie brudna:
Obrazek

Wiem że to niby tylko część, ale żeby klientowi BMW dawać części w brudnym opakowaniu...

PS
Znalazłem szperę do 7emki. Quaife robi zestaw właśnie do 750tki. Jak doprowadzę ją do porządnego stanu to będzie pierwsza modyfikacja :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kostek_ja -->> e38 750iL
PostNapisane: 4 marca 2011, 20:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
wow..
jak tak dalej pójdzie to pewnie wszystkie części i koszta pracy przekroczą koszt zakupu 7dem :)

ale potencjał jest na duży plus ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kostek_ja -->> e38 750iL
PostNapisane: 4 marca 2011, 23:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Trochę się nad tym zastanawialiśmy, czy w ogóle jest sens wkładać pieniądze w ten samochód. Przy czymś nowszym tej klasy to samo ubezpieczenie wyjdzie drożej niż te naprawy i też będzie drogie w utrzymaniu. Czemuś oszczędnemu znowu będzie daleko do 7emki z V12. Jakbym się nie zastanawiał zawsze dochodzę do wniosku że lepiej porządnie naprawić 7emkę i jeździć coraz rzadszym klasykiem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kostek_ja -->> e38 750iL
PostNapisane: 5 marca 2011, 10:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4168
Lokalizacja: PSR
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54b25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134731
drogie w utrzymaniu są te 7mki :/

_________________
Obrazek
Cycki, dresy, BBS-y !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kostek_ja -->> e38 750iL
PostNapisane: 5 marca 2011, 11:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Fajne autko, myślę, że nie jest godne zaniedbania, więc nie skreślajcie jej. W końcu to nie pospolite 740 ;)
A co do uszczelek za 2k, to nie dało się jej załątać uniwersalną w paście?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kostek_ja -->> e38 750iL
PostNapisane: 5 marca 2011, 13:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
mroova81 napisał(a):
A co do uszczelek za 2k, to nie dało się jej załątać uniwersalną w paście?

Pewnie się dało, ale ja jakoś niezbyt lubię tego typu rozwiązania.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kostek_ja -->> e38 750iL
PostNapisane: 5 marca 2011, 16:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
7-ema w longu, to jest to :padam:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kostek_ja -->> e38 750iL
PostNapisane: 30 lipca 2011, 11:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Troszke kosztowan w utrzymaniu jednak jest ta v12 :kwasny:

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kostek_ja -->> e38 750iL
PostNapisane: 30 lipca 2011, 12:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1650
Lokalizacja: WT / WPR
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
WOTy :hyhy:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: kostek_ja -->> e38 750iL
PostNapisane: 25 marca 2012, 19:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 472
Lokalizacja: Trójmiasto
Moje BMW: X1 e84 20d
Kod silnika: N47D20
Przepraszam za odkop jakby kogoś to drażniło :)

Ale co słychać u 750 ? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kostek_ja -->> e38 750iL
PostNapisane: 25 marca 2012, 23:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Roberto555 napisał(a):
Ale co słychać u 750 ?

Bez rewelacji. Wolno idzie z powodu braku czasu i trochę szkoda funduszy żeby zrobić wszystko na raz.

Po wymianie wszystkich pierdół od silnika (pompa powietrza, zaworki powietrza, odmy, wężyki, uszczelki i wiele innych pierdół) w końcu silnik pracuje idealnie równo na wolnych obrotach. Na początku nie pomogło, ale najwyraźniej potrzebował czasu aby się zaadoptować. Reszta układu napędowego działa prawidłowo. Bak ma tylko lekkie wgniecenia (chyba po tym dziku :) ) i benzyna się kończy jak komputer pokazuje iż zostało jeszcze 10 km :)

Nawigacja dalej pobiera za dużo prądu. Jak się dłużej nie jeździ to akumulator zdycha, mimo że nowy, najmocniejszy do modeli z webasto. Będzie upgrade na MK4 z ekranem 16:9, ale nie wiem jeszcze kiedy :)

Wziąłem się ostatnio za nadwozie. Naprawiłem szkodę parkingową, wymieniłem pękniętą szybę i zrobiłem to co niezbędne (wybaczcie iż nie jest po kolei):
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

Niestety na chyba każdym elemencie są ogniska korozji, czy jakieś wady lakieru. Na razie szkoda było mi funduszy, a robienie tego taniej byłoby i tak drogie, a efekt wizualny byłby żałosny więc postanowiłem iż za jakieś 2-3 lata zrobię porządnie całe nadwozie.

Jakiś czas temu kupiłem płytę pod silnik i skrzynię których brakowało. Pod silnik zamontowałem, a pod skrzynię nie dało rady gdyż mocowania są uszkodzone, muszę zwalić wydech. Przy okazji wymiany stalowych przewodów hamulcowych które ledwo żyją to zrobię :)

W międzyczasie zepsuła mi się też tylna roleta, ale pewnie nawet do niej nie zajrzę dopóki wszystko inne nie będzie w porządku. Muszę naprawić PDC (za to się wezmę w miarę szybko), coś się zepsuło w mechanizmie otwierania okna kierowcy (przycina się). Coś jest nie tak z prawymi drzwiami, a raczej było na mrozach, teraz się samo naprawiło :) pali mi się kontrolka poduszek, muszę zareklamować w ASO. Naprawiłem składanie lewego lusterka, muszę znaleźć prawe w lepszym stanie, gdyż poprzedni właściciel, Smorawiński, tak ten Smorawiński jak mu się uszkodziło składanie to wkręcił śrubę od spodu. Lewy mechanizm w miarę przetrwał, a prawy nie. Gdyby ktoś miał na zbyciu prawe lusterko w który nie działa jedynie składanie z chęcią je przygarnę :) Muszę też powalczyć z lampami, gdyż kiedyś blacharz oszczędził i wstawił od angola. Reszta elektroniki chyba działa :)

W zawieszeniu mam którąś tuleje przedniego wahacza, oraz te pod obejmy stabilizatorów na granicy używalności. Będę zamawiał Powerflexy i może stabilizatory zmienię na jakieś grubsze, np z pakietu na złe drogi :) Niestety może być tak iż lewy tylny kielich się poddał (sprężyna ociera o nadwozie), ale bałem się rozbierać, gdyż potrzebuje 7er jako samochodu rezerwowego. Zanim się za to wezmę zamówię KW Street Comfort :)

Kierownica pójdzie do obszycia. Na lato będą felgi od M3 + odpowiednie opony, tutaj na za małym profilu:
Obrazek
Ale to dopiero jak do M3 kupię tylne 18tki w tym wzorze :)

Pewnie o czymś jeszcze zapominałem :) Myślę że w przeciągu 3-4 lat doprowadzę ją do stanu idealnego :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kostek_ja -->> e38 750iL
PostNapisane: 26 marca 2012, 15:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
duży szacunek za odratowywanie 7ki :ok: uwielbiam e38, a v12 w longu :oczami:
a co do letnich kół: nie lepiej sprzedać te od eMki (chyba poszłyby za dobrą kasę), a kupić coś bardziej klasycznego do 7ki? np. styling 37 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kostek_ja -->> e38 750iL
PostNapisane: 26 marca 2012, 15:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
graty za włożoną prace i powodzenia w dalszych modach, świetne e38 :ok:
Chycu napisał(a):
a co do letnich kół: nie lepiej sprzedać te od eMki (chyba poszłyby za dobrą kasę), a kupić coś bardziej klasycznego do 7ki? np. styling 37

wszędzie tylko klasyczne e38, 7er może ładnie wyglądać tez na innych felach ;)
te są ok chociaż e38 prosi sie o rant :hyhy: odbiegając troche od tematu, e38 i LM :oczami:
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kostek_ja -->> e38 750iL
PostNapisane: 26 marca 2012, 16:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
trollu napisał(a):
graty za włożoną prace i powodzenia w dalszych modach, świetne e38 :ok:
Chycu napisał(a):
a co do letnich kół: nie lepiej sprzedać te od eMki (chyba poszłyby za dobrą kasę), a kupić coś bardziej klasycznego do 7ki? np. styling 37

wszędzie tylko klasyczne e38, 7er może ładnie wyglądać tez na innych felach ;)
te są ok chociaż e38 prosi sie o rant :hyhy: odbiegając troche od tematu, e38 i LM :oczami:
Obrazek

tak, ale kostek chyba preferuje klasyczny styl :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kostek_ja -->> e38 750iL
PostNapisane: 26 marca 2012, 16:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Chycu napisał(a):
tak, ale kostek chyba preferuje klasyczny styl


A nie podróby LM ;) I chwała mu za to :padam:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: kostek_ja -->> e38 750iL
PostNapisane: 26 marca 2012, 16:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Chycu napisał(a):
duży szacunek za odratowywanie 7ki

Dzięki. Samochód jest u nas długo i nigdy nie szczędziliśmy na niego pieniędzy, więc nie trzeba by było go odratowywać gdyby nie Inschape.
Chycu napisał(a):
nie lepiej sprzedać te od eMki (chyba poszłyby za dobrą kasę), a kupić coś bardziej klasycznego do 7ki? np. styling 37

Nie bardzo. Jedne są naprawiane i kolor jest średni. Jednak do 7er pasuje, a ja lubię len wzór i na e38 też mi się podoba, więc po co kombinować, sprzedawać, dopłacać? Lepsze jest wrogiem dobrego :)
trollu napisał(a):
te są ok chociaż e38 prosi sie o rant odbiegając troche od tematu, e38 i LM

Ja nie znoszę rantu :)

Chycu napisał(a):
tak, ale kostek chyba preferuje klasyczny styl

Klasyczny, stonowany jest zawsze najładniejszy i nigdy nie wychodzi z mody :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kostek_ja -->> e38 750iL
PostNapisane: 26 marca 2012, 22:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Tomek napisał(a):
A nie podróby LM

foto poglądowe, nie dociekałem czy to ori czy nie :P ale skoro
kostek_ja napisał(a):
Ja nie znoszę rantu :)

to chyba wszystko w temacie felg ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kostek_ja -->> e38 750iL
PostNapisane: 27 marca 2012, 08:25 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Rant jest dobry jak nie jest przesadzony natomiast felga od M3 to wielkie nieporozumienie chyba że założysz tam po pół metra dystansu na stronę. Wg mnie te polerowane 16stki co leżą, bardzo dobrze by pasowały ale niewątpliwie styling 37 jest najlepszym rozwiązaniem w e38.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kostek_ja -->> e38 750iL
PostNapisane: 27 marca 2012, 09:03 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
a mi się podobają te od eMki ;) tylko zmień profil opon i będzie gitara :super: :hurra:

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kostek_ja -->> e38 750iL
PostNapisane: 27 marca 2012, 11:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Rafał525 napisał(a):
chyba że założysz tam po pół metra dystansu na stronę. Wg mnie te polerowane 16stki co leżą, bardzo dobrze by pasowały ale niewątpliwie styling 37 jest najlepszym rozwiązaniem w e38.

Mam dystanse 35mm których używam w eMce żeby jeździć na 4 przodach w zimę. W lato mogą jeździć na 7er z przodu i będziemy mieć szerokości i odsadzenia jak w 37, ale będą to 19 a nie 18tki :)

Wojt4S90 napisał(a):
a mi się podobają te od eMki ;) tylko zmień profil opon i będzie gitara :super: :hurra:


Taki jest plan :) Na zdjęciu założyłem je tylko do przymiarki i tylko z tej jednej strony :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL