BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1098 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 55  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 10:55 
Nie ma czegos jak "zdrowe audi" one jsk wyjezdzaja z fabryki to maja wady;) rs4 2.7 biturbo ma potencjal, w serii ok 18,5 s do 200 wiec osiagi ok, po modach leci jeszcze szybciej... Glupie poriwnania robisz;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 10:59 
Ps sprinty na 1/4 i porownanie aut rwd i awd to pomylka jakas... Rwd im predkosc wyzsza tym zyskuje...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 11:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
eminencja jones napisał(a):
335i napisał(a):
No typek z S5 był zdegustowany i wkurzony. Pamiętam jak powtarzał "ku*** mam najwolniejszy samochód z tej trójki" hehe, nastawiał się, że pogoni M3 DKG a pogoniło go 335i po programie z dwoma osobami na pokładzie, gdzie on jechał sam :)


Walduś bo S-ki to jeszcze nie są szybkie auta z palety Audi, są to delikatnie podrasowane zwyczajne auta i nie ma sensu ich porównywać do M. Sprobuj sie ze zdrowym RS5 albo RS4.


No dobra ale auto jest podobnych gabarytów nosi dumny znaczek S5 ma V8 333KM 440NM i wg producenta 4.9s do 100km/h więc powinno sobie poradzić np z E46 M3 343KM 360NM a dostawało wyraźnie.
Audi zawsze tracą a to przez automat a to przez 4x4 i mimo astronomicznych mocy dostają od "słabiaków"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 11:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Ale S5 ma ten piękny wygląd ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 11:33 
356 km, 333 km to nowa wersja v6 turbo;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 11:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
wujekwaldus napisał(a):
356 km, 333 km to nowa wersja v6 turbo;)


A racja racja faktycznie V8 miało 354KM tym gorzej dla niego ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 11:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
wujekwaldus napisał(a):
nowa wersja v6 turbo;)
Kompresor :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 18:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Można by się też zastanowić nad M3 e46 + kompresor. Stosunek osiągi/cena powinien być najlepszy :) Tylko małemu M3 e46 do końca nie pasuje i wiecznie na nie narzeka, więc chyba nie bardzo ma to sens :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 18:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Miałem kompresor w 330Ci i już nigdy więcej spalanie było bardzo wysokie i wg mnie takie auto nie nadaje się na co dzień. A co do M3 e46 lubię to auto jednak na dłuższą metę w szarej codzienności gdzie zmęczeni chcemy tylko dojechać z punktu A do B potrafiło mnie mocno denerwować potrzebowałem czasem odpocząć od tego auta mimo wszystko uważam je za świetny samochód. W takiej szarej codzienności idealnie sprawdza mi się obecne auto nie męczy i nie irytuje jedynie często brakuje mi frajdy z jazdy jaka była w M3 dlatego bardziej skłaniam się ku 335i może to będzie złoty środek choć myślę,że z M3 e92 też był bym bardzo zadowolony jednak tutaj spalanie mocno obciążyło by mój budżet obecnie było by nie do zaakceptowania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 18:19 
A jaki jest koszt zalozenia komprespra w m3 e46? Jak potem wyglada eksploatacja silnika? To tez moze byc ciekawa alternatywa...;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 18:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
--==Mały==--, S8D3 :hyhy: Wygoda A8 osiągi coś jak e46 M3. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 19:02 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
wujekwaldus, wal do kosiniaka:
viewtopic.php?f=6&t=87200

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 20:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Benyy napisał(a):
--==Mały==--, S8D3 :hyhy: Wygoda A8 osiągi coś jak e46 M3. :)


M3 zlałem dwie takie S8 :)
Nie lubię dużych i komfortowych aut musi być twardo i ciasno.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 20:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
--==Mały==-- napisał(a):
Benyy napisał(a):
--==Mały==--, S8D3 :hyhy: Wygoda A8 osiągi coś jak e46 M3. :)


M3 zlałem dwie takie S8 :)
Nie lubię dużych i komfortowych aut musi być twardo i ciasno.

No nie dogodzi, nie dogodzi mu!


PS. Dlatego napisałem, "Coś jak". :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 20:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
--==Mały==-- napisał(a):
Miałem kompresor w 330Ci i już nigdy więcej spalanie było bardzo wysokie i wg mnie takie auto nie nadaje się na co dzień.

Tylko pamiętaj że podobnie jak i dźwięk, tak samo i spalanie mogły być spowodowany tym że wziąłeś strasznie duży kompresor, mimo że nie miałeś zamiaru korzystać nawet z 40% jego możliwości. I on piszczał i miał duże opory.

Ja cały czas śledzę wątek nowych zestawów ESS'a. Są już na rynku dłuższy czas i wyglądają na naprawdę dobry produkt. W temacie spalania ludzie piszą że przy spokojnej jeździe pali im podobnie, a może nawet trochę mniej. Oczywiście sprawdzane klasyczną metodą a nie kompem :) To trochę mniej to chyba dlatego iż ktoś bardzo chciał zrobić niskie spalanie, ewentualnie też piszą że po prostu mniej wkręcają silnik, co może być tego powodem. Oczywiście jak się użytkuje tej mocy to pali więcej, ale przecież takie było założenie :)

Dlaczego uważasz że takie auto nie nadaje się na co dzień?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 22:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Kostek będzie palić około 3-4L więcej nie ma siły. Zresztą pytałem o to też Kosiniaka i Pako kiedyś i też pisali,że około 3L więcej.
A co do użyteczności na co dzień to spada głównie za sprawą spalania i przede wszystkim awaryjności.
Przy moich 30-40tyś rocznie myślę,że awarii było by sporo sam silnik nawet to znosi podobno ale napęd i sprzęgło lubi padać.
Moim zdaniem auta po takich przeróbkach stają się dużo kosztowniejsze w używaniu i dużo bardziej kłopotliwe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 23:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
--==Mały==-- napisał(a):
Kostek będzie palić około 3-4L więcej nie ma siły. Zresztą pytałem o to też Kosiniaka i Pako kiedyś i też pisali,że około 3L więcej.

Przypominam tylko że Pako ma poprzednią generację, a Kosiniak jej kopię. Z tą poprzednią generacją dużo było niedociągnięć. Generalnie chwalone za małą awaryjność, ale mocy nie trzymały itd. Ta nowa generacja wygląda na bardziej dopracowaną. Tym bardziej że użytkownicy w tamtej generacji pisali o wzroście spalania a tutaj nie. Coś musi w tym być. Ciekawe tylko czy bierze się to tylko z różnicy samej sprężarki, czy dochodzi do tego program czy może coś jeszcze innego.

--==Mały==-- napisał(a):
sam silnik nawet to znosi podobno ale napęd i sprzęgło lubi padać.


Wszystko zależy od doładowania. Zestawy na ok 450KM nie powinny w ogóle wpływać na napęd gdyż maksymalny moment nam rośnie o 10-20Nm, ale za to utrzymuje się do odcinki i stąd ta dodatkowa moc. Z wyższymi mocami to trzeba sprzęgło wstawić mocniejsze. Te od HPF'a ponoć są bardzo fajne, ale jakby nie było trzeba iść w coraz większe komplikacje.

--==Mały==-- napisał(a):
Moim zdaniem auta po takich przeróbkach stają się dużo kosztowniejsze w używaniu i dużo bardziej kłopotliwe.

Czy dużo kosztowniejsze? Oprócz spalania koszty specjalnie nie rosną, praktycznie jednorazowy wydatek. Dochodzi nam tylko pasek kompresora. Aczkolwiek kłopotliwe na pewno bardziej ze względu na gorszy dostęp części zamiennych.

W moim wypadku nie są to duże problemy. Spalanie w M3 mnie specjalnie nie obchodzi. Oczywiście cieszę się że jest takie małe, gdyż te "zaoszczędzone" pieniądze mogę wydać na co innego, ale mnie to nie bardzo interesuje. Ten samochód nie musi być oszczędny, od tego mam focusa. To samo z komplikacjami. Moje M3 może być dłuższy czas niesprawne, mam drugi samochód, ale w twoim wypadku faktycznie może to być problem. Chociaż jakby nie patrzeć kompresor to naprawdę minimalna komplikacja. Zmieniamy jedynie dolot, który sam w sobie nam się nie zepsuje. Sprężarka też raczej nie. Jedynie mogą być problemy z paskiem i napinaczem. Wtryski są chyba boscha więc z dostępnością chyba nie będzie problemu większego niż serią. Silnik sam w sobie jak napisałeś wytrzymuje. A dalej z układem napędowym też nie powinno być problemu o ile mamy wszystko sprawne, a ty zawsze robisz na zaś. Mocniejsze sprzęgło załatwia sprawę. Jedynie trzeba będzie częściej zaglądać do elastycznego łącznika wału, gdyż jest to najsłabsze ogniwo, ale jego kontrola i wymiana nie stanowi problemu.

Zakładając że z silnikiem nic się nie będzie dziać chyba nie ma się czego obawiać, w każdym razie nie bardziej niż jakieś mocniejszej 335i, tym bardziej że auto jeździ tylko po ulicy. Takie eMki wytrzymują traktowanie torowe, a tam dużo bardziej dostają w tyłek.

Pytanie tylko jak z tym spalaniem. 3-4L to nie tragedia, a jednak patrząc na osiągi/cena lepszej fury nie ma. 450kone M3 e46 jest sporo szybsze od M3 e92. O wszystkich 335i i tym podobnych nie wspominając. Przy 500KM robi się już potwór, a z 550KM pod maską można startować z najmocniejszymi brykami. Do tego wygląda na to że aktualne zestawy moc trzymają, a nawet lepiej. Ostatnio była jakaś na zestawie VT2-550 z wydechem i większymi przepustnicami która wypluła ok 600KM (nie pamiętam czy trochę więcej czy trochę mniej). Nie mniej jednak na co dzień chyba najlepszy jest zestaw na 500KM. Ma już intercooler, a pod kątem doładowania daleko mu do granicy.

Ale jakby nie było i tak po 2 miesiącach stwierdzisz że za twarde ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 16 sierpnia 2012, 00:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 972
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E91
Kod silnika: n47
Dzikus napisał(a):
--==Mały==--, kup sobie w końcu litrowego sporta i wtedy od nowa zrozumiesz co to osiągi i przyspieszenie :) raz kiedyś wydasz 25k pln, nie będziesz musiał wkładać kasy i grzebać a polatasz tak jak żadna emka czy vetta czy inne cuda wianki Ci tego nie dadzą :D


Polac mu, dobrze gada :D :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 16 sierpnia 2012, 07:00 
Tak tylko jak już kupisz litra to proszę Cię nie zwalniaj z 280 do 180 na głupim zakręciku ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 16 sierpnia 2012, 07:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Dzikus napisał(a):
--==Mały==--, kup sobie w końcu litrowego sporta i wtedy od nowa zrozumiesz co to osiągi i przyspieszenie :) raz kiedyś wydasz 25k pln, nie będziesz musiał wkładać kasy i grzebać a polatasz tak jak żadna emka czy vetta czy inne cuda wianki Ci tego nie dadzą :D


Trochę dziwne ale mnie kompletnie motory nie kręcą. Nie wiem czemu ale nie ciągnie mnie wcale do tego nie interesuje się jednośladami i bardzo mało o nich wiem.
W życiu miałem kiedyś przez rok simsona 50ccm3 i przez kilkanaście dni jeździłem jakimś 125cm3 jednak nie złapałem bakcyla.
Jako pasażer jechałem jakimiś tam 600cm3 i 1000cm3 ale to nie dla mnie jednak.
Zazwyczaj jak kogoś kręcą mocne auta to motory jeszcze bardziej u mnie zostały tylko auta.

Kostek a co do M3 kompresor spalanie na pewno wzrośnie bo musi. Kompresor robi większe obciążenie niż sprężarka klimy a używając klimatyzacji zużywamy około 1-1,5L więcej więc stawiam,że przy kompresorze te 2L to minimum.
Jaka jest aktualnie cena zestawu na 450km lub 500km i jakie wychodzą im wartości na hamowni?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1098 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 55  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL