BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 792 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 40  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kucharz -->> BMW 850i
PostNapisane: 26 marca 2016, 01:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 363
Moje BMW: CS
840 są bardziej kolekcjonerskie - było ich mniej. Najmniej jest CSi i tu cena robi też swoje (conajmniej 2x więcej niż egz. z kilkoma dychami przebiegu)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kucharz -->> BMW 850i
PostNapisane: 26 marca 2016, 07:40 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 30
Posty: 1098
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115032
Obydwie odpowiedzi rozwiewaja moje wątpliwości, wypowiedź Kucharza potwierdza to co kiedyś usłyszałem przypadkiem - brali V8 ze względu na prostsza obsługę :)

Co do porównania do 1.6 e36 to poniekąd się zgodzę - e31 mialbyc wysokiej klasy wozem sportowym, i trochę głupio ze ma pod maską silnik montowany w kilku innych modelach, to tak wg mnie ;)

Druga odpowiedz mnie zdziwiła, ze z jest ich mniej :niepewny:


Co do tego ze jest to never ending story, to może lepiej nie ciągnąć tego dalej, pytam dlatego ze spotkałem kompletny, dosyć ładny ale uwaga - "wrastajacy" model 840CI, rocznik prawdopodobnie 95. Podobno ktoś zapomniał, każdy przejezdny pyta o odsprzedaz, i podobno jest możliwa a cena nie jest tak straszna jak te z allegro, tyle, ze to Angol ;)

_________________


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kucharz -->> BMW 850i
PostNapisane: 26 marca 2016, 09:28 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Kucharz napisał(a):
Potem są wlasnie 840, bo są poszukiwane, ze względu na dużo bardziej przyjazny obsługowo silnik.
Dodatkowo M60 słyną z mocy większej niż deklarowana przez producenta, co w połączeniu z 5-cio biegowym automatem, a nie 4-ro jak w M70 czyni je wyraźnie żwawszymi.


Ciekaw jestem dlaczego M60 jest przyjaźniejszy w obsłudze ? Osprzęt M70 jest tak samo skomplikowany jak ten w M30...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kucharz -->> BMW 850i
PostNapisane: 26 marca 2016, 09:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2737
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Moje BMW: e65 & e36
Kod silnika: N62b44 & M52b20
Kucharz napisał(a):
Przepraszam użytkowników 840, ale dla mnie 840 to tak jak 316i w e36

Widze Kucharz ze humor dopisuje. Ale fakt m70 to hiper nowoczesna, hiper mocna i hiper brzmiaca jednostka :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kucharz -->> BMW 850i
PostNapisane: 26 marca 2016, 10:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Porównanie z e36 trochę dziwne :P Do luksusowego krążownika pasują i V8 i V12, przy czym ten pierwszy brzmi o wiele lepiej, natomiast to co zawsze mnie mega jarało przy v12 to dźwięk rozrusznika przy odpalaniu - od razu słychać, że pod machą siedzi coś konkretnego :). Ja osobiście jak bym szukał e31, to własnie 840i, jakoś bardziej mnie przekonuje ta motorownia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kucharz -->> BMW 850i
PostNapisane: 26 marca 2016, 10:17 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
to ja pogodzę dla mnie do e31 pasuje tylko silnik z CSi reszta jest zwyczajnie za słaba na wygląd tego wozu czy to M70 czy M60 wóz wygląda jak ferrari a jeździ w seri jak nowe 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kucharz -->> BMW 850i
PostNapisane: 26 marca 2016, 10:18 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
CSi też nie jest jakoś szczególnie szybkie w dzisiejszych czasach. Co drugi nowy diesel Cię obskoczy na A4

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kucharz -->> BMW 850i
PostNapisane: 26 marca 2016, 11:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 814
Lokalizacja: WROCŁAW
Moje BMW: e21/3x850/Z3/2xZ4,M3
Kod silnika: M70B50
Kucharz napisał(a):
Dodatkowo M60 słyną z mocy większej niż deklarowana przez producenta, co w połączeniu z 5-cio biegowym automatem, a nie 4-ro jak w M70 czyni je wyraźnie żwawszymi.

Bo M70 kupuje się z manualem, w porównaniu do automatu to dwa różne auta. Jeździłem kilkoma 850 z automatem i tylko jedna zrobiła na mnie wrażenie sporo szybszej niż moja była 840 , o dziwo ta z największym przebiegiem i skrzynią w której nigdy nikt nie wymieniał oleju.

_________________
850i 6b Manual Diamantschwarz
viewtopic.php?f=6&t=167668
850i 6b Manual Rosso Corsa
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166537
Z3 2.8 Roadster M Optik
viewtopic.php?f=6&t=152954&p=2012676#p2012676
Z4 3.0i G Power SK Plus RS
viewtopic.php?f=6&t=164216&p=2171698#p2171698
M3 E36 3.2l SMG
viewtopic.php?f=89&t=167590


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kucharz -->> BMW 850i
PostNapisane: 26 marca 2016, 12:02 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Wojt4S90 napisał(a):
CSi też nie jest jakoś szczególnie szybkie w dzisiejszych czasach. Co drugi nowy diesel Cię obskoczy na A4


Bez przesady


_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kucharz -->> BMW 850i
PostNapisane: 26 marca 2016, 12:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
840i bardziej kolekcjonerskie? Dla mnie 8er to zawsze był top of the best, auto zrobione wg zasady "albo grubo albo wcale". 8 garów to w byle pierdzielu do dupowożenia można było znaleźć a V12 było i w sumie dalej jest czymś, co wyznacza pewien status. O V8 nikt nie mówił, że to królewski silnik, V8 nigdy nie było topową wersją w autach dla najmożniejszych, w jueseju V8 to wół roboczy do targania przyczepy. Nie to żebym umniejszał V8 - sam bym chciał mieć ale w przypadku 8er 4.0 to po prostu trochę "bieda edition", coś jak boxster przy 911, wszyscy wiedzą jak BMW wyszło na e31 i dlaczego nie powstało M8, dlaczego mieli pomysł zbudowania 830i. e31 jakie by nie było - jest super ale tym z V8 brakuje 4 garów pod maską. Ogólnie e31 jest już kolekcjonerskie a jak ktoś chce uber kolekcjonerskie to trzeba szukać Csi albo Alpin a nie 840i ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kucharz -->> BMW 850i
PostNapisane: 26 marca 2016, 13:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
A ja jak kiedyś szukałem 8er to tylko 840i bo uwielbiam V8 i jego dźwięk v8 jest bardziej brutalna od v12 osiagi tez nie przemawiają za v12 trwałość v8 też była lepsza z v12 od zawsze były różne kłopoty spalanie też za v8 więc nie widziałem sensu w takim silniku poza dźwiękiem rozrusznika to mi się w v12 strasznie podoba. Niestety wybór 840i jest zerowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kucharz -->> BMW 850i
PostNapisane: 26 marca 2016, 13:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
--==Mały==-- napisał(a):
A ja jak kiedyś szukałem 8er to tylko 840i bo uwielbiam V8 i jego dźwięk v8 jest bardziej brutalna od v12
Dokładnie, to jest bardziej kwestia gustu - inne brzmienie, inna charakterystyka.

Pisanie o 840Ci jako o 316 jest nietrafne moim zdaniem.

Ja osobiscie tez wole V8, uwazam,ze to najlepiej brzmiące silniki. V12 ma swoje inne, niezaprzeczalne zalety jak wybitna kultura pracy.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kucharz -->> BMW 850i
PostNapisane: 26 marca 2016, 14:21 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
--==Mały==-- napisał(a):
osiagi tez nie przemawiają za v12 trwałość v8 też była lepsza z v12 od zawsze były różne kłopoty


Jakie problemy były z v12 ? Trwałość v8 lepsza ? Patrząc na stopień sprężania m70 8,8:1 jest to chyba jedna z trwalszych konstrukcji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kucharz -->> BMW 850i
PostNapisane: 26 marca 2016, 15:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
ogólnie V12 uchodzą za najżywotniejsze na świecie, M70 miewał głównie problemy z elektroniką ale mechanicznie sam w sobie chyba nie ma żadnych wad a trzeba przypomnieć, że M60 miały choćby odkręcające się pompy oleju. V8 brutalne? Ok, jest. Ale V12 nie? Ktoś kiedyś napisał, że "problemem" 850i było to, że miało silnik projektowany do napędzania limuzyny - miał mieć liniową moc, bez szarpnięć, kopa w plecy, ryczenia i innych kwiatków, które mogłyby przeszkadzać prezesowi na tylnej kanapie. Myślę, że gdyby M8 było seryjnie produkowane to zupełnie inaczej patrzono by na V12 by BMW. Tak można tylko podać przykład McLarena z S70/2.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kucharz -->> BMW 850i
PostNapisane: 26 marca 2016, 15:30 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 10409
trollu napisał(a):
Ktoś kiedyś napisał, że "problemem" 850i było to, że miało silnik projektowany do napędzania limuzyny - miał mieć liniową moc, bez szarpnięć, kopa w plecy, ryczenia i innych kwiatków, które mogłyby przeszkadzać prezesowi na tylnej kanapie

I dokładnie ten silnik najlepiej pasuje do 8er. To jest auto klasy GT, to ma płynąć po autostradzie a nie latać bokami po zakrętach.
Zdecydowanie wolał bym V8 zamiast V12... ale nie w tym aucie :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kucharz -->> BMW 850i
PostNapisane: 26 marca 2016, 16:40 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
trollu napisał(a):
że M60 miały choćby odkręcające się pompy oleju.
Pamietaj ,ze M73 tez miały odkręcające się pompy oleju.

I Kamil, nadal nie widzę nic w M60 czy M62 co przeszkadza płynąć po autostradzie.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kucharz -->> BMW 850i
PostNapisane: 26 marca 2016, 17:03 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 10409
Frank napisał(a):
I Kamil, nadal nie widzę nic w M60 czy M62 co przeszkadza płynąć po autostradzie.

Nie no oczywista sprawa ;)
Ale ja to widzę tak....
Lecę autostradą stałą prędkością i muszę przycisnąć, M60 krzyczy i rwie się do przodu, M70 robi to tak samo skutecznie ale w ciszy i spokoju ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kucharz -->> BMW 850i
PostNapisane: 26 marca 2016, 17:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Kamil_ napisał(a):
M60 krzyczy i rwie się do przodu, M70 robi to tak samo skutecznie ale w ciszy i spokoju
Przy seryjnym wydechu krzyczy ? Chyba delikatnie zamruczy. Nie robmy z innego brzmienia kwestii jakiegos drastycznego skoku poziomu hałasu.

No i spokoj M70 moze niektorym sugerowac 4 biegowa skrzynia, ktora nie redukuje bo juz nie ma na co.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kucharz -->> BMW 850i
PostNapisane: 26 marca 2016, 18:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7543
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Miałem kiedyś okazję pojeździć 840 z manualem - niesamowite wrażenia, silnik wraz ze skrzynia, zawieszeniem sportowy, fotelami , stworzyły z e31 samochód idealny. Wszystko mi w nim pasowało. Jakiś czas później pojeździłem 850 z m70 i 4 biegowym leniwcem i stwierdzam ,że kompletnie mi takie zestawienie nie pasuje...w porównaniu z tamtym 840 auto zamulone, wręcz nudziarskie. Nie chcę nikogo tym wpisem urazić , to moja czysto subiektywna opinia bo akurat mialem okazje porównać takie auta.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kucharz -->> BMW 850i
PostNapisane: 26 marca 2016, 19:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
///david napisał(a):
Miałem kiedyś okazję pojeździć 840 z manualem - niesamowite wrażenia, silnik wraz ze skrzynia, zawieszeniem sportowy, fotelami , stworzyły z e31 samochód idealny. Wszystko mi w nim pasowało. Jakiś czas później pojeździłem 850 z m70 i 4 biegowym leniwcem i stwierdzam ,że kompletnie mi takie zestawienie nie pasuje...w porównaniu z tamtym 840 auto zamulone, wręcz nudziarskie. Nie chcę nikogo tym wpisem urazić , to moja czysto subiektywna opinia bo akurat mialem okazje porównać takie auta.
Dlatego pisałem wczesniej - sa rozne gusta i potrzeby ale robienie z 840i przy 850 jakiejs 316 jest nietrafne i po prostu smieszne. Jeden stwierdzi, ze V12 rowno pracuje a drugi, ze nudno buczy i kompletnie nie brzmi, a na dodatek jest zamulone przez 4 biegowy automat z mezozoiku.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 792 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 40  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL