BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2025, 22:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 440 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 22  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2007, 12:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
bierute napisał(a):
Te wszystkie porady innych forumowiczów, typu... "zrób glebę" i tego typu inne głupoty... Ja wiem, że ładnie wygląda auto z wypełnionym nadkolem, ale co innego jazda w USA, czy w Niemczech, a co innego w Wawie i w Polsce w ogóle...


Wybacz kolego ale mówiąc delikatnie mówisz nie do sedna.

Primo - 21" jest znacznie większym kołem niż fabryczne - a to znaczy że auto STOI WYŻEJ niż zostało przewidziane w odniesieniu do standardu. A to oznacza pogorszenie własności jezdzych !!! Podwyższenie środka ciężkości.

Drugie primo - po obniżeniu spód auta będzie na poziomie STANDARDOWYM.

Dlatego Twoje dywagacje mogą dotyczyć tylko uszkodzeń felgi która jest chroniona od drogi małą ilością gumy.
Tak więc obniżenie NIC NIE ZMIENI, a raczej przywróci serie.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2007, 12:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2547
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E92
Boogie napisał(a):
Primo - 21" jest znacznie większym kołem niż fabryczne - a to znaczy że auto STOI WYŻEJ niż zostało przewidziane w odniesieniu do standardu. A to oznacza pogorszenie własności jezdzych !!! Podwyższenie środka ciężkości.


mam 21 cali i profil 35 na przodzie i 30 na tyle. obwod kola zmienil sie o raptem 1% w stosunku do oryginalnego 17 calowego kola z serii. wiec to nie wplywa na podniesienie auta.
poprostu jest wiecej alu i optycznie tak to wyglada

_________________
Obrazek
Proud to be white - galeria białej E92 - zapraszam!
"SPORT I REKREACJA" - zapraszam do udziału w dyskusji!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2007, 12:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Na wielkość kołą mają wpływ trzy zmienne - wielkosć felgi - szerokość opony - profil opony.
Raf zwiększył felgę, zwiększył szerokość, zmniejszając profil czego skutkiem wielkość koła jest taka sama, widać że jest mniej gumy a auto nie stoi wyżej tylko stoi jak stało.

Link do przelicznika opon:
http://www.ostragorka.eu.org/~swietokrzyska/opony.html

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2007, 16:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Boogie napisał(a):
bierute napisał(a):
Te wszystkie porady innych forumowiczów, typu... "zrób glebę" i tego typu inne głupoty... Ja wiem, że ładnie wygląda auto z wypełnionym nadkolem, ale co innego jazda w USA, czy w Niemczech, a co innego w Wawie i w Polsce w ogóle...


Wybacz kolego ale mówiąc delikatnie mówisz nie do sedna. Racja w tym wypadku jest po stronie Puna, Kyo i... mojej skromnej osoby

Primo - 21" jest znacznie większym kołem niż fabryczne - a to znaczy że auto STOI WYŻEJ niż zostało przewidziane w odniesieniu do standardu. A to oznacza pogorszenie własności jezdzych !!! Podwyższenie środka ciężkości.

Drugie primo - po obniżeniu spód auta będzie na poziomie STANDARDOWYM.

Dlatego Twoje dywagacje mogą dotyczyć tylko uszkodzeń felgi która jest chroniona od drogi małą ilością gumy.
Tak więc obniżenie NIC NIE ZMIENI, a raczej przywróci serie.


Kolego Boogie - mówię jednak "do sedna". Racja stoi po stronie Puna, Kyo i mojej skromnej osoby :zawstydzony:

Fabryczny wymiar koła z oponą w E65 750i to 245/55/17, czyli średnica koła wynosi 701,3mm. Pun wstawił 285/30/21 co daje średnicę 704,4mm, czyli różnica w stosunku do serii to 3,1mm czyli 0,44% - co jest dobrym wynikiem (zaleca sie zamienniki nie większe/mniejsze od serii o 2% ponieważ większe odstępstwa powodują przekłamania predkościomierza i ocieranie koła o części zawieszenia lub nadkola).

Reasumując. Auto podniosło sie o 3,1mm, co przy wysokości auta 1490mm daje jakieś 0,2% podwyższenia. Myślę, że po zjedzeniu dobrego obiadu różnice sa większe...

Jeśli chodzi o szkodliwośc tak niskiego profilu dla felgi sprawa wygląda tak:

seria 245/55 daje 134,75mm gumy ponad felgę (w dół trochę mniej, bo opona odkształca sie pod ciężarem). Opony Puna 285/30 dają 85,5mm gumy ponad felgę, co jest wartością mniejszą od serii o około 37%. Przy tej wadze auta... trochę bym się bał o felgi... I tyle

Kolego Boogie. Zalecam zweryfikowac swą wiedzę. :ups:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2007, 16:32 
piekne koła , według mnie jest teraz bardziej sportowy charakter auta.

Gratulacje BIGPUN


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2007, 21:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
Boogie, no teraz to poleciałeś jak pseudo-fachowcy na giełdach :)

Oczywistym jest, że zwiększając średnicę felgi nie można zwiększać średnicy koła, co zresztą przedmówcy wyłuszczyli :)

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2007, 22:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa/ÂŁazy
Jestem pod wrażeniem . Cudo a nie samochód. Musimy się spotkać i muszę sobie na spokojnie spojrzeć. Jak na razie to ja chyba wystawiam swoje autko i może........ GRATULACJE

_________________
Moja niunia http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... ght=#18515
komputry www.awnet.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 06:28 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 45
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
Rafale z tymi sprezynami nie jest tak zle...zobacz znalazlem cos dla ciebie taki lajcik i byloby git..

http://cgi.ebay.de/KAW-Tieferlegung-Fed ... dZViewItem

lub

http://cgi.ebay.de/EIBACH-PRO-KIT-FEDER ... dZViewItem

ewentualnie mozesz sobie wybrac po swojemu... :ok:

http://search.ebay.de/search/search.dll ... category0=

co do felg to zmienily auto bardzo na lepsze,jesli zmnienisz sprezyny to bedzie kozak...ale i tak E38 jest ladniejsza :hyhy: :hyhy: :hyhy: :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 07:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Wreszcie zmęczyłem przeczytanie całego tematu.

Na temat kółek wypowiem się po spocie, mam mieszane uczucia co do wzoru, rozmiar kosmos. Generalnie wolę inne wzory, natomiast wyobrażam sobie Rafała jak jedzie na myjnie z gruba gazetą i czeka 90min na myjni aż mu kolesie wyczyszczą szprychówki... albo jak Rafał w dresie pod blokiem siada na krawężniku z elektryczną szczoteczką do zębów i cifem. :kwasny:

Co do ilości tematów o 7er BigPun-a... Panowie, Panowie, jak dla mnie to może być tyle galerii ile zmian BP zrobi. Każda kolejna będzie dla mnie ciekawa do obejżenia, dlaczego? Dlatego że uwielbiam fotki, fotki BMW i lubię jak się ktoś cieszy z tego co udało mu się zdziałać i bardzo niepopieram ludzi którzy gaszą czyjś zapał - nie mylić z konstruktywną krytyką. A mówię o krytyce za tzw. chwalenie się...o każdym z nas można by mówić że przyjeżdżając na spot się chwali.

Przykład - kumpel zrobił sobie progi i zderzaki pod kolor, przyjechał pokazać, pochwalić się co nowego zrobił w swojej beci. Co mam udawać ze nie widzę zmian, albo powiedzieć: może być, albo bezsensu łądujesz kase? Głupota.

Każdy powinien się tutaj dzielić każdym info o swoim aucie - po to są fora. Jakby Raf nic nie powiedział o kołach - każdy kto myśli o 21 cali by myślał że będzie kicha, twardo i że wogóle nierealne - a tak Rafał podzielił się z nami jak to wygląda, jak to jeździ itp.

Wiemy też jaki jest koszt liftu w ASO i że można było to robić, wiemy o wielu innych ciekaweych opcjach, cenach itp - wiedza to skarb, a możemy się o niego wzbogacić właśnie na forum.

Pozdrawiam i proponuję "nowym" najpierw posiedzieć na forum i poznać się z nami zanim napiszą że BP ma kompleksy... Bo w ten sposób to widać że to nie BP ma kompleksy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Big7er Bigpuna na Bigfelach - fotki nowych kół!!!
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 09:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 263
Lokalizacja: Neverland
BIGPUN napisał(a):
przod 245/35/21 tyl 285/30/21 w tygodniu zakladam na tyl Michelinki 295 :D
jezdzi sie bardzo komfortowo.lepiej niz w e39 na 19. no ale to tez zasluga innej charakterystki zawieszenia.


wyglada powalająco na zywo pewno szczeka opada ale jak na tych felgach a wlasciwie oponach jezdzi sie komfortowo to ja jestem ksiądz. Mój papa ma u siebie w W220 Lang felgi 18AMG 245/45/18 i pneumatyczne zawieszenie z regulacją twardosci i prześwitu - niestety komfort przy takich felgach spada ZNACZĄCO bez względu na ustawienie nie wspominajać o wiekszych rozmiarach takich jak 21'' :zdziwko: ale czegoż my nie zrobimy dla wyglądu naszych aut :hyhy: takie moje zdanie :hyhy:

_________________
do licha them new model cars, we ridin' old school ;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 12:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
a w e39 na 19 jeździ sie lepiej niż w e36 na 16 - tyle z moich obserwacji :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 15:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
bierute napisał(a):
Fabryczny wymiar koła z oponą w E65 750i to 245/55/17, czyli średnica koła wynosi 701,3mm. Pun wstawił 285/30/21 co daje średnicę 704,4mm, czyli różnica w stosunku do serii to 3,1mm czyli 0,44% - co jest dobrym wynikiem (zaleca sie zamienniki nie większe/mniejsze od serii o 2% ponieważ większe odstępstwa powodują przekłamania predkościomierza i ocieranie koła o części zawieszenia lub nadkola).


Czyli predkosciomierz zanizy zaledwie o 0.4%. Wiec dobor wielkosci jest perfekcyjny (prawie) :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 18:13 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 45
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
Boogie napisał(a):
bierute napisał(a):
Te wszystkie porady innych forumowiczów, typu... "zrób glebę" i tego typu inne głupoty... Ja wiem, że ładnie wygląda auto z wypełnionym nadkolem, ale co innego jazda w USA, czy w Niemczech, a co innego w Wawie i w Polsce w ogóle...


Wybacz kolego ale mówiąc delikatnie mówisz nie do sedna.

Primo - 21" jest znacznie większym kołem niż fabryczne - a to znaczy że auto STOI WYŻEJ niż zostało przewidziane w odniesieniu do standardu. A to oznacza pogorszenie własności jezdzych !!! Podwyższenie środka ciężkości.

Drugie primo - po obniżeniu spód auta będzie na poziomie STANDARDOWYM.

Dlatego Twoje dywagacje mogą dotyczyć tylko uszkodzeń felgi która jest chroniona od drogi małą ilością gumy.
Tak więc obniżenie NIC NIE ZMIENI, a raczej przywróci serie.



sorry ale niestety nie zgodze sie z tym..nie masz racji..kolo 21" z opona do e65 jest tej samej srednicy co 17" z opona do e65 ;) nic wyzej znaczaco nie stoii...mowa o aucie oczywiscie.. :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 22:26 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
BigPun, a co Ty na takie 22" ?

Obrazek

ciekawe jakby na 7er wyglądały ;)

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 23:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2547
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E92
kola? ja sie tam patrze na reszte...
430 to mje marzenie... jedno z tych nierealnych...
ale zawsze :)

_________________
Obrazek
Proud to be white - galeria białej E92 - zapraszam!
"SPORT I REKREACJA" - zapraszam do udziału w dyskusji!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2007, 13:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
taka 430, tylko że czarna i coupeja, wycięła mnie wczoraj we frankfurcie....
zanim zdążyłem zredukować to już była za horyzontem hehe

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2007, 15:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 103
Lokalizacja: PoLeN :)
BIG kola bajka :) ale tak jak koledzy mowia tak i powiem ja :P konieczna jest GLEBA bo teraz wyglada jak 735i z dopiskiem 4x4 heh :P a i jeszcze jedno widzialem kilka wrzutek na temat twojego lakieru :cisza: :) ja tam nic do niego nie mam mi sie podoba ale wrazie czego www.ochronalakieru.pl :) oni poprawia twoj lakier :) poZdro ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2007, 16:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
Kubenzy napisał(a):
taka 430, tylko że czarna i coupeja, wycięła mnie wczoraj we frankfurcie....
zanim zdążyłem zredukować to już była za horyzontem hehe


to chyba nie była 430, bo W220 coupe zaczynały się od Cl500

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2007, 18:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
Kucharz, od kiedy ferrari mają takie oznaczenia jak W220? ;)

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2007, 22:07 
jak pierwszy raz ogladalem galerie z serii BIG bylem w szoku, sliczne auto, ale teraz jak zobaczylem 7er na 21` to juz w ogole sliczna.. a goscie, ktorzy pisza o kompleksach.. idioci! oni maja kompleksy, ze jezdza gorszym autem! ja mam e46 i nie zazdroszcze BIGPUNowi 7er, dorobil sie chlopak i ma, po co w ogole poruszac temat i robic OT? a to ze robi zdjecia i wrzuca na forum, nie podobaja sie? nie wchodz i nie ogladaj, taka siodemke to mozna ogladac w nieskonczonosc. mysle, ze jak dorzucisz glebe i tarcze bedzie juz w ogole masakra.. a polerka.. hm..... :).

pozdrawiamm


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 440 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 22  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL