BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 11:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E36 316i 1.9-Update 07.2017. Następca kompakta
PostNapisane: 13 czerwca 2017, 09:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Gdyby ktoś miał wątpliwości jakiego rodzaju przewody hamulcowe wleciały, to poniżej 3 zdjęcia :) Wyglądają na miedziane ;) Na pierwszym zdjęciu widać pompę ABS (do której lecą wszystkie przewody). To urządzenie mi padło parę lat temu. Ciekawostka: nowa oryginalna kosztuje 7,000 zł :D Na szczęście kupiłem 30x taniej :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E36 316i 1.9-Update 07.2017. Następca kompakta
PostNapisane: 13 czerwca 2017, 09:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2702
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
MatiKosa napisał(a):
Otrzymał nowe przewody sztywne, bodajże miedziane. W tym modelu już do każdego koła idzie osobny przewód. Będzie tego około 10-12 metrów. Do tego 2 z 6ciu przewodów elastycznych. No i oczywiście robota. Tanio nie bylo, bo ok. 1000 zł


W E36 przewody miedziane ida ponad bakiem, ale i tak koszt wymiany to jakiś kosmos dla mnie. Może lepiej rozejrzeć się za równie kompetentnym mechanikiem a troszkę tańszym ?

Daj więcej zdjeć nowego samochodu, zapowiada się ciekawie.

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E36 316i 1.9-Update 07.2017. Następca kompakta
PostNapisane: 13 czerwca 2017, 10:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Tak jak pisalem, jako iż ten samochód jest w wersji z kontrolą trakcji, to do każdego koła leci osobny przewód, więc roboty jest trochę więcej :) Co do reszty: wyjaśniałem to już w temacie kosztów swojego auta. Naprawy są przeprowadzane w warsztacie specjalizującym się naprawach BMW, mechanik ma już ponad 20-letnie doświadczenie i choć ceny faktycznie nie są niskie, to efekt jest taki, że obecnie kompakt jest jedną z najlepiej utrzymanych E36 w Polsce i naprawdę bardzo dobrze jeździ :) Sam mechanik jest potencjalnym zainteresowanym za rok gdy przyjdzie czas sprzedaży kompiego :) Dodam jeszcze tylko, że mam gwarancję na to co jest robione, więc w razie gdyby się okazało, że coś zostało źle zrobione, to części i robota wszystko za darmo ;)

Jak będzie okazja to porobię foty E90, aczkolwiek jeszcze ciężko ją nazwać nowym samochodem, przez rok wiele się może wydarzyć, ale jest to już coraz bardziej prawdopodobna opcja, na pewno porobię sporo testów :)

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E36 316i 1.9-Update 07.2017. Następca kompakta
PostNapisane: 15 czerwca 2017, 12:47 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
Mateusz118 napisał(a):

W E36 przewody miedziane ida ponad bakiem, ale i tak koszt wymiany to jakiś kosmos dla mnie. Może lepiej rozejrzeć się za równie kompetentnym mechanikiem a troszkę tańszym ?

Daj więcej zdjeć nowego samochodu, zapowiada się ciekawie.


w compacie przewody nie idą pod bakiem jak w reszcie e36, co znacznie ułatwia wymianę, ja robiłem, ale tylko tył (od pompy do bębnów, bez elastycznych) i zapłaciłem 80zł, płyn miałem swój

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E36 316i 1.9.Następca kompakta E90 318i N43B20
PostNapisane: 18 czerwca 2017, 14:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Mateusz118 napisał(a):
Daj więcej zdjeć nowego samochodu, zapowiada się ciekawie.


Proszę bardzo. Zrobione na szybko w garażu komórofonem, więc jakość jest jaka jest, ale niech posłużą jako pogląd na to czego można się spodziewać :)

Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Moje ulubione :serce:

Obrazek


Przydałby się kurnik z nawigacją, auto wygląda od razu dużo nowocześniej. Ale przynajmniej będzie się mniej miało co psuć :) Jedynie dachu będzie mi brakowało.

Obrazek

Przelot 80k km, powiem żeby na przeglądzie zobaczyć napinacz łańcucha, kosztuje to ok. 100 zł. W ten sposób dbany i dopieszczony N43B20 z regularnie wymienianym olejem powinien dobrze działać.

Obrazek


Spalanie potrafi oscylować wokół 7.9-8.2, w zależności ile trasy. Tu też są krótkie dojazdy na zakupy etc., więc wydaje mi się, że wszystko w normie, wiele mniej już nie spali. Zalewany od początku Pb95 z BP. Nie wiem czy Pb98 coś by pomogło, ponoć do bezpośredniego wtrysku tak, aczkolwiek w instrukcji oraz na klapce wlewu wyraźnie jest napisane: zalecane paliwo to Pb95. Z reguły Vavg jest 40.7 km/h, teraz po trasie nieco wyżej. Auto eksploatowane w chyba najlepszy możliwy sposób, czyli biegi zmieniane przy 3000, bez zamulania na 1500 pseudo eco driving, a zarazem dostaje od czasu do czasu buta na 5000, więc te wszystkie związki siarki i NOx mają szansę się nieco wypalić. Chociaż i tak czasami przy przekroczeniu 2000 potrafi się jakby "zastanowić" przez ułamek sekundy i potem już ciągnie jak należy. Pewnie błąd czujki NOx do skasowania, muszę zupdate'ować swoją INPĘ i wtedy się zobaczy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


A tu dźwięk jak ładnie cyka N43B20 :)

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E36 316i 1.9.Następca kompakta E90 318i N43B20
PostNapisane: 18 czerwca 2017, 21:44 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Gratki nowego nabytku ;) Fajnie wygląda, pomimo że golas, ale sam wolałbym się kierować stanem jak wyposażeniem. To drugie zawsze można dołożyć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E36 316i 1.9.Następca kompakta E90 318i N43B20
PostNapisane: 19 czerwca 2017, 20:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Nie ma jeszcze za co dziękować, to jeszcze nie jest mój samochód :) Przymierzam się do niego i jeśli wszystko pójdzie jak należy to go nabędę za rok, to była tylko mała zapowiedź tego, czego najprawdopodobniej można się będzie spodziewać, a jak wyjdzie w praktyce to zobaczymy :)

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E36 316i 1.9 Jesienna sesja str. 7
PostNapisane: 16 października 2017, 18:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Ostatnio został zmieniony wydech, już po raz drugi zresztą. Tamten (też nieoryginalny) wytrzymał 4.5 roku i 50,000 km. Oryginał zapewne bardziej wytrzymały, ale i jego cena jest 6-7x większa niż to tego, więc można przeżyć ;) Kilometry dalej lecą, auto ogólnie niezawodne i trzyma się naprawdę nieźle jak na swój wiek i przebieg.

Porcja jesiennych zdjęć.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E36 316i 1.9 Jesienna sesja str. 7
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 19:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
I oto koniec tej ponad 7-letniej przygody z kompaktem, auto sprzedane :)
Obrazek


Dla tych, którzy chcą śledzić losy jego następcy, zapraszam serdecznie pod ten link:
viewtopic.php?f=6&t=165190

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL