Witam
Założenia prze zakupem auta:
-320d
-sedan
-lakier jak najbliżej 100% oryginału
-oczywiście ideał:)
Po długich poszukiwaniach wreszcie się udało:)
21.11.2014 dokonałem zakupu
Zdjęcia przedstawiają obecny stan auta





---------------------------------------------------------------------------------------------
Silnik 2.0L (M47TU)
Moc maksymalna 148 KM (110.0 kW)
Skrzynia Manualna
Kolor STAHLGRAU METALLIC (400)
Wnętrze STOFF FLACHGEWEBE LEINENANTHRAZIT (E4AT
Data produkcji 2002-01-08
VIN WBAAS************ (*****)
Wyposażenie BMW
S240A Kierownica skórzana z pod.pow.
S473A Podłokietnik przedni
S534A Klimatyzacja automatyczna
S403A Dach przesuwno-uchylny, elektryczny
S428A Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431A Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S481A Fotel sportowy
S520A Lampa przeciwmgłowa
S521A Czujnik deszczu
S411A Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny
S210A Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy
S494A Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S508A Park Distance Control (PDC)
S650A Odtwarzacz CD
S661A Radio BMW Business (C43)
S288A Obr. BMW, st. le. spr. krz. 29 [Aluminiowe obręcze BMW wzór 29]
S423A Dywaniki podłogowe Velours
L801A Wersja krajowa Niemcy
S863A Spis dealerów, Europa
S879A Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki
S550A Komputer pokładowy
S465A System załadunku
P972A Pakiet komfort
Co odróżnia go od ideału:
-12 lat eksploatacji;p
Stan auta po zakupie:
-192 kkm przebiegu
-malowana maska
-łączniki stabilizatorów do wymiany
-drgania auta przy mocnym przyśpieszaniu w zakresie obrotów 1,8-2,3tys.
-niewielkie oznaki korozji na listwie przy lewym kole
-uszkodzony zamek klapy bagażnika
-drążek zmiany biegów trochę wiejski
-felgi to kompletna wieś - od e38 czyli et20
-oryginalne pomarańczowe kierunkowskazy przednie i boczne wymienione na DEPO
AD.1 Auto posiada książkę jednak tylko do 6 roku eksploatacji, stan licznika wtedy około 120 kkm. (później poprawię).
Mało prawdopodobne, żeby przez kolejne 6 zrobił niewiele ponad połowę tego.
Dobra wiadomość jest taka, że sprawdzając przebieg za pośrednictwem jednego Pana z allegro, potwierdziła się autentyczność książki (posiadam jeszcze maila od tego Pana), niestety nie dowiedziałem się o przebiegu niczego więcej niż jest w książce.
AD.2 (później dodam dokładne wyniki pomiarów czujnikiem)
AD.3 SWAG, wymieniłem od razu przy wymianie filtrów i oleju
AD.4 Przeszły częściowo po wyważeniu kół, a zupełnie po wymianie sprężyn tylnych
AD.5 Mała zaprawka i po problemie
AD.6 Sprzedający twierdził, że otwieranie bagażnika jedynie z kluczyka jest celowe, w rzeczywistości styki ‘klamki’ były zaśniedziałe i nie łączyły
Założenia:
-wymiana tylnych lamp/kierunkowskazów na przeźroczyste ZROBIONE
-wymiana kierownicy na multifunkcyjną ZROBIONE
-wymiana felg ZROBIONE
AD.1 Po namyśle wybrałem używane, ale oryginalne. Nie przez oszczędność, bo kosztowały 10zł mniej niż nowe DEPO
AD.2 Udało mi się kupić taką z plastikiem w kolorze nadwozia, starą oczywiście zachowałem na wypadek gdyby przyszły kupujący chciał obejrzeć.
Pozostałe inwestycje:
-Naprawa sterownika świec żarowych
-Wymiana akumulatora na BOSCH
-Wymiana przepływomierza
-Wymiana wahacza na MEYLE
-Naprawa mechanizmu podnoszenia szyby od str. Kierowcy
-Podklejenie maty drzwi
-Wymiana spręży na KAYABA
-Zamontowanie SBH-20 od SONY +jack
-Wymiana żarówek kierunkowskazów na LED
-Naprawa ręcznego
AD.1 Typowa wada modeli: Przy -14 odpalał bez problemu, przy -16.5 długo kręcił ale nie chciał zaskoczyć. Komputer wykazał błąd 2 świec żarowych, mechanik stwierdził uszkodzony sterownik tych świec.
AD.2 I chyba wtedy wykończyłem akumulator. Kiedy przy -14 odpalał bez problemu, później miał problem z odpaleniem 4 raz z rzędu bez przejażdżki. Nie chcąc lipy kupiłem BOSCH S* (później uzupełnię). Coś dobrego: auto musiało być dobrze traktowane bo wymieniłem oryginalny akumulator BMW (najprawdopodobniej 12letni). Coś złego: mimo większego akumulatora ( A i V) odpala dobrze, ale nie tak rewelacyjnie jak przy poprzednim, w 1 na 10 przypadków potrzebował więcej niż jeden obrót silnika.
AD.3 Po zakupie irytowało mnie, że auto jeździ dobrze jedynie na obrotach +2tys, ktoś mi powiedział, że te auta tak mają, więc uznałem, że to normalne. Zmieniło się to kiedy brat kupił identyczne auto i jego chodziło o niebo lepiej. Gdzieś wyczytałem i tak zrobiłem; zamieniłem przepływki i silnik przestał potrzebować 2tys.obr. żeby ruszyć bez szarpania;) Jednak czegoś mu jeszcze brakowało, do 2tys.obr. nie chodziło tak ładnie jak u brata. Rozwiązanie później, niżej.
AD.4 Wibratory na przeglądzie nie pokazują wszystkiego, dowodem jest mój wahacz. Po jakimś czasie tłukł się strasznie, jednak jedynie na dziurawej drodze przy skręcie. Rozwiązaniem było: wahacz MEYLE za 400zł lub wprasowanie sworznia za 60zł. Nie lubimy lipy więc kupiłem wahacz. +tuleja prewencyjnie + zbieżność naturalnie.
AD.5 Typowa wada modeli: mechanizm podnoszenia szyb. Powodem był uszkodzony ślizg. Kupiłem porządny plastikowo-metalowy (jak oryginał)
AD.6 Zaobserwowałem mokre dywaniki prawe przednie i prawe tylne. Rozwiązanie jak zwykle znalazłem na forum;) Pokleiłem matę w obydwu drzwiach i problem więcej nie wystąpił.
AD.7 Typowa wada modeli: pęknięte sprężyny tylne. Nie lubimy lipy więc kupiłem firmowe KAYABY. Okazały się lipą;) Tył wcale się nie podniósł. Podwyższyłem go wkładając pod sprężyny gumy o zwiększonej grubości i wtedy zauważyłem, że sprężyny KAYABA wygięły się przy końcach. RX6200 gdyby interesowało kogoś czego nie kupować;)
AD.8 Krokiem pierwszym było domontowanie JACK do mojego radia, niestety kość z allegro nie pomogła, czytałem bardzo dużo i tylko jedno rozwiązanie było skuteczne przy moim radiu (później dodam model), podlutowanie się pod CD. Efekt jest zadowalający. Płyta z mute-mp3 i nie słychać absolutnie żadnych szumów, kiedy puszczam coś przez jack.
Kolejny krok SBH-20 od SONY. Posiada bluetooth, NFC, pilot do sterowania odtwarzaczem i wbudowany mikrofon, który wyprowadziłem na słupek drzwi. Efekt: odtwarzanie mp3 z telefonu, sterowanie bezpośrednie z panelu pod radiem i zestaw głośnomówiący. Widać go na zdjęciach.
AD.9 W pomarańczowych lampach są białe, żarówki. W przezroczystych powinny być żółte. U mnie tak nie było, więc dokupiłem LED SMD z allegro. Efekt zadowalający choć bez szału (chyba 18smd, później poprawię).
AD.10 Typowa wada modeli: kto ma e46 ten wie, ręczny to porażka. Po wyregulowaniu materiał ścieralny zaczął się kruszyć ze starości. Zestaw naprawczy wraz ze szczękami załatwił sprawę.
A ta antena jest od CB. Mała, dyskretna President Virginia.
Przy okazji wspomnę, że podłączyłem CB tak, żeby zasilanie dochodziło do niego jedynie w momencie przekręcenia kluczyka.
Jakiś czas temu wyczyściłem zawór EGR. Auto zdecydowanie lepiej zaczęło zachowywać się w zakresie obrotów 1tys. do 2tys. Co skłoniło mnie do wyczyszczenia całego kolektora ssącego.
Tego ostatniego dokonałem przy okazji wymiany filtrów w ostatni weekend, ponieważ licznik wybił 206kkm.
Wymieniony został:
-Olej – Castrol EDGE 5w40
-Filtr powietrza - Mann filter
-Filtr oleju - Mann filter
-Filtr paliwa - Mann filter
-Filtr odmy (o dziwo nie był to separator, a filtr starszego typu)
Wracając do kolektora, czyszczenie go to brudna robota, przez nieostrożność uszkodziłem go w miejscu przy kanaliku na uszczelkę. Dodam zdjęcie. Nie robimy lipy więc kupiłem drugi kolektor, nie będę ryzykował uszkodzenia silnika, kolektory nie są drogie.
Przy okazji polecę do jego czyszczenia preparat do usuwania sadzy w kominkach no i karcher. Za głupotę uznaję opinię, że ciężko później pozbyć się z niego wody. Mnie uspokoiło przepłukanie acetonem i jego na 12h na świeżym powietrzu.
Auto chodzi zdecydowanie lepiej.
Nawet nie wiedziałem, że tak dużo zrobiłem przez te 10 miesięcy;)
A ten wpis to tak dla przyjemności;)
A jak będę kiedyś sprzedawał to ktoś zastanowi się dwa razy czy przyjeżdżać.
Bo napisałem tutaj o każdej wadzie, naprawie itp.
No, z wyjątkiem rysy na prawym błotniku;) z tym, że nie jest ona głęboka!;p