BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 kwietnia 2024, 11:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 331 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 27 lutego 2012, 01:09 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Dokładnie. Moja tez chodzi na 80-81 'C KTMP.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 27 lutego 2012, 01:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
O właśnie zapomniałem o tym napisać :)
M3 E46 też tak ma a to wszystko za sprawą dokładnego wskaźnika temperatury.
W normalnych BMW wskazówka jest na środku kiedy płyn ma jakoś +- 75-90 stopni
W emkach E46 i E39 wskaźniki są dokładniejsze dlatego przy spokojnej jeździe w trasie i w chłodne dni można zauważyć spadek wskazówki od pionu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 27 lutego 2012, 01:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Piękna :serce:
Nerki zdecydowanie na plus!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 27 lutego 2012, 09:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Panowie skoro tak mówicie to tak musi być widocznie, a myślałem że coś jest nie tak bo wraz z temp. silnika spada też temp. oleju i gdy trzeba było depnąć na trasie to nie miałem sumienia jej wysoko kręcić.
Przyzwyczaiłem się po innych BM-kach że wskazówka zawsze sterczy w pionie i nie ruszy się choćby nie wiem co :) W 540i jak włączałem podgląd temp na BC to przy spokojniej jeździe w trasie było coś chyba pod 110, przy szybszej spadała poniżej 100 ale wskazówka pion trzymała.
Skoro tak ma być to nic innego nie pozostaje jak zabrać auto od mechanika.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 27 lutego 2012, 09:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
A jak nisko spada temperatura oleju?
Bo chłodnica oleju też ma swój termostat i może on szwankuje.
Ogólnie olej nie powinien schodzić poniżej 75-80 stopni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 27 lutego 2012, 10:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Poniżej 80 nie schodzi, spada tak do 80-ięciu kilku.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 27 lutego 2012, 10:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
No to wszystko jest prawidłowo możesz spokojnie ostrzej jeździć jeżeli olej jest powyżej 75 stopni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 27 lutego 2012, 12:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Cobi napisał(a):
W 540i jak włączałem podgląd temp na BC to przy spokojniej jeździe w trasie było coś chyba pod 110


Cobi, ale w 540 termostat sie otwierał przy 105, a tu przy 79 !!! to prawie 30 stopni róznicy.... ten silnik tak jest skonstruowany.
A jakbyś w zimie wyjechał od razu na trase, zimnym autem, i spokojnie w miare jechał, to mozesz przejchac setki kilometrów, i nawet termostat Ci sie nie otworzy, temperatura bedzie w okolicach 75 stopni caly czas.
Patrz na olej jak chcesz pałować, jak sie zblizy do pierwszej kropki dla spokoju, bo diody gasna przy 61 stopniach, to spokojnie mozesz dawac w palnik.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 27 lutego 2012, 15:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 934
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116731
Śliczne autko, ale nerki bym nie zmieniał :cwaniak:

_________________
e46 330Ci Cabrio
Obrazek

Byłe e46 320d - >>KLIK<<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 27 lutego 2012, 16:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 167
Moje BMW: M3 F80 LCI
Kod silnika: S55B30
Gratuluję super emki. Wnętrze w bardzo fajnym stanie, fajnie, że jest duża navi. Zmiana nerek na duży plus - auto znacznie odmłodniało :!:

_________________
///M3


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 27 lutego 2012, 18:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Boogie napisał(a):
Cobi napisał(a):
W 540i jak włączałem podgląd temp na BC to przy spokojniej jeździe w trasie było coś chyba pod 110


Cobi, ale w 540 termostat sie otwierał przy 105, a tu przy 79 !!! to prawie 30 stopni róznicy.... ten silnik tak jest skonstruowany.
A jakbyś w zimie wyjechał od razu na trase, zimnym autem, i spokojnie w miare jechał, to mozesz przejchac setki kilometrów, i nawet termostat Ci sie nie otworzy, temperatura bedzie w okolicach 75 stopni caly czas.
Patrz na olej jak chcesz pałować, jak sie zblizy do pierwszej kropki dla spokoju, bo diody gasna przy 61 stopniach, to spokojnie mozesz dawac w palnik.


Teraz już wiem :) Tylko tak jak pisałem zmylony doświadczeniami z innymi, bardziej cywilnymi BM-kami myślałem że u mnie coś jest nie tak. Swoją drogą tak zaawansowana technologia silnika, a problem z trzymaniem stałej temp. Dziwi mnie trochę że nie rozwiązali tego stosując jakiś dodatkowy elektrozawór lub drugi termostat, jednak mimo tej drobnej niedoskonałości auto i tak jest bajka :D

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 27 lutego 2012, 19:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 126
Lokalizacja: lubelskie, Biłgoraj
Moje BMW: 523iA
Kod silnika: M52B25
istne cudo :padam: :padam: :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 27 lutego 2012, 20:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Cobi napisał(a):
Boogie napisał(a):
Cobi napisał(a):
W 540i jak włączałem podgląd temp na BC to przy spokojniej jeździe w trasie było coś chyba pod 110


Cobi, ale w 540 termostat sie otwierał przy 105, a tu przy 79 !!! to prawie 30 stopni róznicy.... ten silnik tak jest skonstruowany.
A jakbyś w zimie wyjechał od razu na trase, zimnym autem, i spokojnie w miare jechał, to mozesz przejchac setki kilometrów, i nawet termostat Ci sie nie otworzy, temperatura bedzie w okolicach 75 stopni caly czas.
Patrz na olej jak chcesz pałować, jak sie zblizy do pierwszej kropki dla spokoju, bo diody gasna przy 61 stopniach, to spokojnie mozesz dawac w palnik.


Teraz już wiem :) Tylko tak jak pisałem zmylony doświadczeniami z innymi, bardziej cywilnymi BM-kami myślałem że u mnie coś jest nie tak. Swoją drogą tak zaawansowana technologia silnika, a problem z trzymaniem stałej temp. Dziwi mnie trochę że nie rozwiązali tego stosując jakiś dodatkowy elektrozawór lub drugi termostat, jednak mimo tej drobnej niedoskonałości auto i tak jest bajka :D


To nie jest niedoskonałość ale ogromny plus. Wiele sportowych aut ma tendencję i duże problemy z przegrzewaniem czego w ///M zazwyczaj nie ma i to ich ogromny plus.
To,że wskaźnik spada spowodowane jest jego dokładnością a nie wadą silnika w większości BMW wskazówka stoi w pionie w zakresie około 15-20 stopni i nie widzisz,że płyn się wychłodzi a emki po prostu pokazują dokładniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 27 lutego 2012, 20:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
--==Mały==-- z tą dokładnością wskazówki masz racje, dobrze że pokazuje każde wahania temperatury, a nie tak jak w normalnym aucie gdy np. temp przekroczy jakąś tam granicę to nagle wskazówka leci w prawo albo w lewo. Mnie bardziej chodzi o trzymanie mnie więcej stałej tem. silnika, np. w mieście potrafi utrzymywać się koło 100, również olej idzie pod 100 i fajne by było gdyby te wartości trzymały się również w trasie bo jak wiadomo dobrze rozgrzany silnik i olej to lepsze osiągi, mniejsze zużycie silnika i spalanie też mniejsze.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 27 lutego 2012, 21:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Cobi, gwarantuje Ci ze w korku w lecie temperatura wody nie zblizy sie nawet do 100 stopni, bedzie stac w pionie - w 2010 w lato bylo dwa tygodnie bardzo upalne, temperatura ponad 40 stopni w miescie, fotke mam jeszcze z 38,5 z godz. 18.30 :) , I wtedy nawet nic silnik I calosc ukladu ani troche sie grzala.
Kolega jezdzil Mka e39 bez wiatraka elektrycznego, I co ciekawe auto sie nie przegrzewalo.... Klima nawet dzialala, a nie byla to zoima tylko wiosna jakos.
Ogolnie ten silnik w tym wzgledzie jest dobrze pomyslany.

Z Lesiem ostatnio zesmy sie wloczyli lajtowo Mka I zrobil wieczorkiem spalanie po miescie 13 l na 100km, mroz byl niezly, ledwo sie termostat otworzyl hehe

Ta niska temperatura pracy ma dobry wplyw na zuzycie osprzetu...
...... Ale olej nagrzewa sie swoja droga, tak jak powinien, I jest goretszy niz woda.
Ogolnie coraz bardziej widze, jak np. BMW odstawilo tym modelem technologicznie Audi I RSa

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 27 lutego 2012, 21:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Boogie jedyną największą wadą M5 są niestety vanosy, które słychać chyba w każdej a w niektórych jest to już niestety dźwięk jak w dieslu. Druga wada to branie oleju niby po lifcie poprawili ale 1/3 poliftowych również bierze spore ilości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 27 lutego 2012, 21:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Boogie napisał(a):
Ta niska temperatura pracy ma dobry wplyw na zuzycie osprzetu...
...... Ale olej nagrzewa sie swoja droga, tak jak powinien, I jest goretszy niz woda.
Ogolnie coraz bardziej widze, jak np. BMW odstawilo tym modelem technologicznie Audi I RSa

Skoro tu się popisali, to w M62TU dali dupy na to wychodzi.
No i niezależne nagrzewanie oleju i wody mamy w każdym silniku. W każdym też temperatura oleju jest wyższa niż wody. Być może S62 odstawiło technologicznie resztę świata, ale na pewno nie dla tego, że zamontowali termometr w misce (patrz moje ex A4 z 2zaworami/cyl)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Ostatnio edytowano 27 lutego 2012, 21:39 przez mroova81, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 27 lutego 2012, 21:22 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 20
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
zadbany egzemplarz, gratuluje koledze!!

_________________
Jarek[color=#008040][/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 28 lutego 2012, 09:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
--==Mały==-- napisał(a):
Boogie jedyną największą wadą M5 są niestety vanosy, które słychać chyba w każdej a w niektórych jest to już niestety dźwięk jak w dieslu.

może w prawie każdej przedliftem, bo w poliftowych nie słychać..
Co do brania oleju, nie ma reguły, ale na pewno jest to maszyna w tym wzgledzie bardziej ucywilizowana niz wiekszosc cywilnych R6 z BMW. POmijam juz, jak sie to ma, do aut typu powiedzmy supercar, porszawki, czy jeszcze bardziej topowe marki sportowe, gdzie nie mozna sobie ot tak pojezdzic, bo co chwila musisz cos dolac, ostudzic etc.
Dochodzi tez kwestia serwisu, o ktorym u nas ludzie raz ze nie maja zbytnio pojecia, dwa ze szkoda im kasy na pewne wymiany gwarantujące właśnie nizsze wciąganie oleju...

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 28 lutego 2012, 10:51 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 46
Posty: 791
Lokalizacja: ostroleka
Moje BMW: e 30 i e46
Kod silnika: m40b18 i m47n
niesamowite autko!!!!

_________________
tomaszzebrowski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 331 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 96 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL