Witam wszystkich i chciałbym po krótce przedstawić mój nabytek ze stycznia 2014r. – E46 coupe z 2004r. 320Ci. Wcześniej podczas poszukiwań jeździłem MINI Cooper’em z 2005r. (polift) 1.6 116KM, małe zwinne, ale jednak po dwóch latach zaczałem szukać E46 coupe. Natrafiłem na jedną mało zadbaną E46 coupe przejazdem koło mojego miejsca zamieszkania i początkowo podchodziłem sceptycznie, lecz po świętach wziałem brata i pojechaliśmy na dłuższe oględziny. Auto na podnośnik i zaczeliśmy sprawdzać. Mechanika nie była zła, skrzynia, most wszytko suche i bez wycieków, lało się jedynie spod uszczelki pokrywy zaworów, ale słyszałem, że to częsty przypadek w E46, stan podwozia określam na BDB. Po kilkudziesięciu km i godzinach namysłu kupiłem i wziałem się za robotę. Auto nie jest bezwypadkowe, lecz widziałem jego zdjęcia podczas naprawy. Kupione od kobiety z DE która prawdopodobnie wjechała gdzieś pod naczepę czy coś, co spowodowało wymianę maski na nową i pomalowaniem przednich błotników – efekt mało zadowalający, stąd planowana polerka - soon. Poza tym śladów rudej póki co brak – na rantach drzwi, klapy, maski, nadkolach i innych. Dlaczego kupiłem? Cena dość okazyjna lecz auto na pierwszy rzut oka nie powalało, stało na 15’ zimówkach, brudne, zabłocone w środku, zakurzone itp. Postanowiłem że zwrócę jej życie
VIN:Art. Wartość
Numer podwozia WBABD11010*******
Kod typu BD11
Typ 320CI (EUR)
Typoszereg E E46 (2FL)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji COUPE
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M54
Pojemność skokowa 2.20
Moc 125
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor ORIENTBLAU METALLIC (317)
Tapicerka STOFF TEX 2000/ANTHRAZIT (J1AT)
Data prod. 2003-08-01
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S167A ABGASNORM EU4 Norma spalinowa EU 4
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S650A CD-LAUFWERK Odtwarzacz CD
S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)
S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy
S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER Główny wyłącznik akumulatora
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.
Wyposażenie seryjne
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy
S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S2AAA LM RAEDER ELLIPSOIDSTYLING 46 Obr. BMW, st. le. styl. elips. 46
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy
S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki
Rzeczy którze wymieniłem do tej pory:- tuleje tylnego wahacza – łącznie 4szt. – LEMFORDER
- tuleja wahliwa – 2 szt – LEMFORDER
- sprężyny tylne – KYB
- zalany olej 5w40 Valvoline MaxLife
- filtry powietrza, oleju itp.
- rura dolotowa przepustnicy (stara miała dziurę i był lekki gwizd) - ORI BMW
- nowy alu Bosch'a
Później ogarnięcie wnętrza i:- wywaliłem folie z tylnych szyb i tylnej szyby (nie podoba mi się to)
- dołożyłem inną-nową tylną kanapę z 3 zagłówkiem (stara miała dziury po petach)
- nowe dywaniki welurowe z alledrogo (ale idealnie dopasowane, włosie dość grube i podgumowane)
- wyciszyłem tylną półkę, a w zasadzie wywaliłem plastikowo-gumową osłonę jej gąbczastego wygłuszenia + wyciszyłem tylni plastik przylegający do półki. Zastosowałem zwykłą matę wygłuszającą + stopery z ikei do mebli

(idealnie się nadawały pod plastik z tyłu). Teraz wreszcie nic w niej nie stuka.
- okleiłem listwy deski folią 3M na pseudo-carbon (zmiana będzie wkrótce)
- zmieniłem kierownice na M wraz z nową gałką M + dołożyłem multifunkcję
- przykręciłem szybę od kierowcy bo miała luz i strasznie latała w prowadnicy. Trochę ją też nachyliłem do karoserii auta bo powyżej 120km/h był lekki gwizd.
- oddałem do firmy rączki drzwi przednich + tylne w celu ich odnowienia transferowym drukiem wodnym + listwę wokół drążka zmiany biegów. Efekt dla mnie fajny, lekko ożywiło ciemne wnętrze. Dół rączek oczyściłem i zastosowałem spray marki BOLL. Później tym preparatem potraktowałem cały tunel środkowy (wcześniej usuwając całą podgumowaną warstwę). Zastanawiam się nad listwami deski, które póki co mam w folii 3M czy nie dać ich do pomalowania, lecz nie wiem, czy nie będzie za pstrokato. Efekt na zdjęciach.
Chyba to wszystko póki co, jak przypomni mi się więcej to napisze.
Rzeczy które jeszcze muszę zrobić:- wymiana podpory wału (plan po weekendzie majowym)
- wymiana tulejek, elementów drążka zmiany biegów – strasznie mnie denerwuje jego luz (plan po weekendzie majowym wraz z wymianą podpory)
- polerka całego auta (koniec maja)
- dystanse? - kto wie...
- zakup innych-używanych przednich lamp. Mam czarne z białymi kierunkami, lecz są troche porysowane i mają niektóre zaczepy ułamane. Właściciel mówił mi sam o nich i upuścił trochę $ na nie. Szukam i poluje na komplet.
- marzy mi się el. roletka z tyłu – czas pokaże kiedy wleci
- pomalowanie tylnego zderzak – woła o pomoc gdyż ma jedną dziurę! i generalnie jest cały porysowany.
- flok na przednich słupkach – materiał odchodzi od ich rantów i strasznie to boli oczy, flok w kolorze górnej podsufitki i będzie jak oryginał.
More will come..
Liczę się z krytyką i negatywną opinią, lecz nie wiem czy na ten czas będę przeprowadzał dodatkowe modyfikacje bo ona strasznie podoba mi się w wersji fabrycznej, ale kto wie

Pamiętam ile wysiłku i czasu włożyłem w MINI i zamierzam tak samo postąpić z moją coupe’tą

Dzięki!




















