BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 13:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: AdamDMI -->> E36 325 TDS
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 08:13 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1076
Moje BMW: / Chevrolet Evanda
Kod silnika: T20SED
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=171130
AdamDMI napisał(a):
kryst16 nie wiem co powiedzieć - dziękuję za komplementy i dbać obiecuję :D
:-({|= :08: :08: :08:
i filmy wrzucać i zdjęcia, tylko niech aura dopisze...


No czekamy na zdjęcia jak tylko będziesz miał możliwość i pogoda się poprawi :ok:

TDSów w dobrym stanie jest naprawdę coraz mniej, większość nie lubi tego silnika z tego co wiem, po sieci też krąży wiele negatywnych opinii, ale to może dlatego że u nas mało kto dba o TDSy i te które są na rynku w wielu przypadkach są mega zajeżdżone. (Problemy z układem wtryskowym z odpalaniem na ciepłym itp).
Jak nie jestem za dieslem (jestem zwolennikiem benzyny+LPG) to do takiego TDS-a jak Ty myślę że bym się przekonał :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: AdamDMI -->> E36 325 TDS
PostNapisane: 3 lutego 2016, 18:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 306
Moje BMW: E36
Kod silnika: M51D25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153947
Kryst16 dziekuje :D

no właśnie coś w tym jest. fakt, ekonomia i łatwość podkręcania mocy jest na korzyść nowszych 4 cylindrowych serduszek diesla plus to że o wiele trudniej jest je zajeździć, więc pewnie to właśnie jest powodem wymierania już powolnego bestii z serduchem M51D25. no coś w tym jest, że na internetach i w wielu okolicach tadzia opluwają, psy wieszajo i inne takie tam. a mowa tu zwykle o zarżniętych egzemplarzach...

tymczasem ostatnimi czasy z modów to dolałem trochę diesla dynamic :P i xeramic diesel. i co ? no i teraz będę to już chyba stosował regularnie. nie wiem, czy to placebo, czy też nie, ale myślę, że na bak zawsze to wleję. po wlaniu i odpaleniu na stacji, bestia puściła lekkiego siwego dymka a później było już tylko fajniej :viva:

zastanawiam się czy ktoś z Was przy wymianie oleju ( Motul full syntetic u mnie ) stosował może płukankę Liqui Molly przed zmianą oleju ? http://oil-land.pl/pl_PL/p/Liqui-Moly-E ... L-2662/596 jeżeli tak to poproszę o opinię poradę. a może jakąś inną ? rety jaką setkę pytań dziś Wyznawcom Diesla zadaję :piwo: :piwo: :piwo:

kolejne pytanko co mi głowę drąży -
czy ktoś z Was Panie i Pany stosował w swoim Tadeuszu może
https://www.parys.pl/166,115,produkt,do ... 0_ml.xhtml
taki oto dodatek do nowego oleju ?
tak się właśnie zacząłem zastanawiać a może by tak... :D :zdrowko:

_________________
BMW Diesel <3


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: AdamDMI -->> E36 325 TDS
PostNapisane: 3 lutego 2016, 19:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Widać ,że idzie do przodu ,ładny seryjny turas ;) Wrzucaj więcej zdjęć chętnie pooglądam :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: AdamDMI -->> E36 325 TDS
PostNapisane: 3 lutego 2016, 21:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 306
Moje BMW: E36
Kod silnika: M51D25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153947
a dziękuję dziękuję za dobre słowo :piwo:
przegonię deszcz przy którymś weekendzie, odpalę starą lutownicę do zdjęć i zabiorę się za foty :D

_________________
BMW Diesel <3


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: AdamDMI -->> E36 325 TDS
PostNapisane: 4 lutego 2016, 13:07 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1076
Moje BMW: / Chevrolet Evanda
Kod silnika: T20SED
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=171130
Hm...
Co do płukanki stosowałem w silnikach benzynowych, w dieslu nie miałem okazji, silniki się trochę wyciszyły, żadnych negatywnych skutków (wycieków, rozszczelnień) nie zauważyłem, a jednym z tych aut od wypłukania przejechałem już ponad 40 tysięcy kilometrów.

Ja stosowałem valvoline engine flush.

PS. No tak masz rację, w nowszych dieslach łatwiej podnieść moc, ale dźwięk 2.5 TDS :hyhy: jest super w porównaniu z czterocylindrowym 2.0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: AdamDMI -->> E36 325 TDS
PostNapisane: 4 lutego 2016, 14:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Ja ostatnio zastosowałem płukankę Penrite ,dosyć droga jest ,ale chyba robi robotę ...Na pewno nie zaszkodzi ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: AdamDMI -->> E36 325 TDS
PostNapisane: 4 lutego 2016, 17:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Po płukance można próbować lać pełen syntetyk?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: AdamDMI -->> E36 325 TDS
PostNapisane: 4 lutego 2016, 18:17 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
kryst16 napisał(a):
ale dźwięk 2.5 TDS :hyhy: jest super

Najlepszy jaki słyszałem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: AdamDMI -->> E36 325 TDS
PostNapisane: 4 lutego 2016, 19:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Jeżeli chodzi o płukankę to na pewno warto. Tą którą wymieniłeś z liqui moly jest dobra. Jakiś dobry olej np. Liqui Moly 5w40 Synthoil diesel lub budżetowo Shell 5w40 Helix Diesel ;)

Następna sprawa, ze sprawdzonych dodatków np. archoil 9100 obniżający tarcie oraz podbija TBN oleju, archoil 9200 lub 9300, ceratec liqui moly, ceramizer, oraz xado i to by było na tyle :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: AdamDMI -->> E36 325 TDS
PostNapisane: 6 lutego 2016, 11:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 306
Moje BMW: E36
Kod silnika: M51D25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153947
Rafał napisał(a):
kryst16 napisał(a):
ale dźwięk 2.5 TDS :hyhy: jest super

Najlepszy jaki słyszałem


Rafał - dźwięk niesamowity i jaram się strasznie :D dziękuję za wrzucenie tego filmiku :zdrowko: :04:

Moja co prawda na przelotowej od turbo do końcowego polmostrów z kranem tak nie chodzi, ale i tak sprawia mi nieziemską frajdę. Często mamy z Pomarańczą tak, że wracając z restauracji / zakupów, zamiast do domu, to lecimy jeszcze jakieś 20 -30 km. :hyhy:

_________________
BMW Diesel <3


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: AdamDMI -->> E36 325 TDS
PostNapisane: 6 lutego 2016, 11:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 306
Moje BMW: E36
Kod silnika: M51D25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153947
kamilos_13 napisał(a):
Jeżeli chodzi o płukankę to na pewno warto. Tą którą wymieniłeś z liqui moly jest dobra. Jakiś dobry olej np. Liqui Moly 5w40 Synthoil diesel lub budżetowo Shell 5w40 Helix Diesel ;)

Następna sprawa, ze sprawdzonych dodatków np. archoil 9100 obniżający tarcie oraz podbija TBN oleju, archoil 9200 lub 9300, ceratec liqui moly, ceramizer, oraz xado i to by było na tyle :)


Dzięki za podpowiedź, właśnie w tym kierunku będe chciał iść.
teraz auto jest zalane full syntetykiem Motul 5W40 specific 505 01 502 00. chwalę go sobie, bo jako użytkownik czuję, że motor dobrze na nim pracuje.

ten archoil 9100 - to dałeś mi Kamilos_13 teraz zagwostkę. cały weekend będę łaził po chacie i myślał, jak to będzie jak to będzie po wymianie na majówkę :P :D

Panowie WitoM, Kryst16, ZuchLCT, Kamilos_13 , dziękuję za odpowiedź i sugestię... :zdrowko: no to teraz nic tylko nawijać kolejne km :D

_________________
BMW Diesel <3


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: AdamDMI -->> E36 325 TDS
PostNapisane: 11 lutego 2016, 22:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 306
Moje BMW: E36
Kod silnika: M51D25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153947
tymczasem nie od dziś na motortalk.de i podobnych stronach już dłuższy czas wrze dyskusja , czy stosować do ''jelczy'' :) dodatkowo kilka kropel oleju do dwusuwów jako dodatek do ON - liqui molly czy też czerwony orlen oil 2T semisynthetic...

i że podobno gładsza praca silnika, lepszy rozruch, lepiej dba o podzespoły typu wtryski i pompa i to nawet w ''delikatnych na kiepski ON'' serduchach gwiazdy 270 i 320 cdi ... hmm...

Czy ktoś coś mi podpowie na ten temat ?

Najbardziej interesowałaby mnie opinia, jeśli Ktoś z Was Kochani tego typu manewry ewentualnie stosuje / stosował w swoim TDS, lub też jakieś powódki ku temu, że do TDS'a nie wolno takich manewrów przeprowadzać, jak grono ludzi z sercami w ''jelczach'' cdi merca czyni...

:zdrowko: :zdrowko: :zdrowko:

_________________
BMW Diesel <3


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: AdamDMI -->> E36 325 TDS
PostNapisane: 18 lutego 2016, 21:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 306
Moje BMW: E36
Kod silnika: M51D25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153947
dobra, powyższego pytania nie było :P żadnych tego typu wynalazków nie będę stosował.

drugi bak wyjeżdżam dynamica z dodatkiem xeramic diesel i zadowolony jestem. i tak będę robił.
dziś zaskoczył mnie ekonomizer strasznie, koło 130 km/h przy 2 tys obr i wskazówka ekonomizera na wysokości 6 :) hehehe :)
tymczasem zbliża się czas na wymianę łożyska w prawym tyle.
czekam także z utęsknieniem na lepszą aurę aby myjnię w końcu zaliczyć :zdrowko:

_________________
BMW Diesel <3


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: AdamDMI -->> E36 325 TDS
PostNapisane: 18 lutego 2016, 21:50 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1076
Moje BMW: / Chevrolet Evanda
Kod silnika: T20SED
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=171130
Dla TDS-a 130km/h i 2 tysiące obrotów to chyba oszczędna jazda "w trasie" więc mało spali :-)

Z tym olejem to myślę, że pomoże to na gładszą pracę silnika, ale lepiej tego nie stosować gdyż nie wiadomo jak to naprawdę wpływa na silnik na dłuższą metę. (Jakieś negatywne skutki długiego stosowania).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: AdamDMI -->> E36 325 TDS
PostNapisane: 19 lutego 2016, 19:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 306
Moje BMW: E36
Kod silnika: M51D25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153947
kryst16 napisał(a):
Dla TDS-a 130km/h i 2 tysiące obrotów to chyba oszczędna jazda "w trasie" więc mało spali :-)


no raczej. aż sam byłem zdziwiony :) :super: :cwaniak: właśnie ten silnik strasznie mało pali pod warunkiem stałych obrotów. wszelkie przyspieszanie zwalnianie i inne gimnastyki zaraz odbijają się na zużyciu ON. i lepiej jest mi lecieć te chociaż 130 niż 80 - przy 80 wyświetlał mi dziś jakieś 8 . = czeba szybko szybko :P :zdrowko:

tak - z tymi dodatkami do ON nie zamierzam szaleć, choć na pewno trochę jeszcze potestuję i zdam relację dla potomnych. może komuś się przyda. ja widzę plusy. zobaczymy na dłuższą metę.
:zdrowko:

_________________
BMW Diesel <3


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: AdamDMI -->> E36 325 TDS
PostNapisane: 23 lutego 2016, 17:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 306
Moje BMW: E36
Kod silnika: M51D25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153947
ZuchLCT napisał(a):
Po płukance można próbować lać pełen syntetyk?

i to jest dobre pytanie :) no chyba tak, się okaże w praniu :P

_________________
BMW Diesel <3


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: AdamDMI -->> E36 325 TDS
PostNapisane: 23 lutego 2016, 19:06 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1076
Moje BMW: / Chevrolet Evanda
Kod silnika: T20SED
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=171130
Ja miałem w Corsie Lotos 10W40 (półsyntetyk) ktoś jeździł na nim pewnie już z 50-100 tysięcy kilometrów bo było dużo naklejek pod maską, producenta zaleca tylko i wyłącznie pełen syntetyk do tego silnika który jest w tym aucie, wypłukałem, zalałem pełen syntetyk i zrobiłem już ponad 50 tysięcy bez problemów, nie pojawiły się wycieki, zużycie oleju nie zwiększyło się, no może minimalnie, ale to normalne przy tych silnikach (norma przy ostrej jeździe to ponoć do 0.7 litra na tysiąc kilometrów), u mnie dużo dużo mniej, także nie zauważyłem żadnego negatywnego skutku płukania i wymiany na pełen syntetyk.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: AdamDMI -->> E36 325 TDS
PostNapisane: 23 lutego 2016, 19:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 306
Moje BMW: E36
Kod silnika: M51D25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153947
Corsy fajne bestyje :) zacne, jeżdżą zawzięcie twardo i działają i się nie psują, szacunek :padam:

dokładnie - zużycie oleju do 0.7 l oleju na 1000 km przy ostrzejszym traktowaniu, potwierdzam na własnym przykładzie. :D

co i jak z płukanką i zalewaniem syntetykiem dam znać, jak wymienię olej przy kwietniu / maju i nawinę kilkaset poważniejszych km w ostrzejszym tempie :zdrowko:

_________________
BMW Diesel <3


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: AdamDMI -->> E36 325 TDS
PostNapisane: 23 lutego 2016, 19:55 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1076
Moje BMW: / Chevrolet Evanda
Kod silnika: T20SED
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=171130
AdamDMI napisał(a):
Corsy fajne bestyje :) zacne, jeżdżą zawzięcie twardo i działają i się nie psują, szacunek :padam:

dokładnie - zużycie oleju do 0.7 l oleju na 1000 km przy ostrzejszym traktowaniu, potwierdzam na własnym przykładzie. :D

co i jak z płukanką i zalewaniem syntetykiem dam znać, jak wymienię olej przy kwietniu / maju i nawinę kilkaset poważniejszych km w ostrzejszym tempie :zdrowko:


Ja mam ze słabym silnikiem bo tylko 1.2 75 KM, ale tania w eksploatacji i naprawach, pochłania kolejne tysiące kilometrów.
Jak zrobiłem trasę nad morze i z powrotem (1800-1900 kilometrów) to musiałem dolać 0.5-0.7 litra :-) Ale wysokie obroty (przy tym silniku to nieuniknione na autostradzie) pochłonęły trochę oleju, ale ogólnie jeżdżąc do pracy (350-400 km tygodniowo) rzadko dolewam, może raz w miesiącu 100-200 mililitrów zależy od tego jak mocno wkręcam ją na obroty.
No i utrzymuje poziom oleju na wysokim poziomie, powyżej 3/4 miarki na bagnecie ze względu na trochę zużyty już napinacz łańcucha rozrządu (wada tego modelu).

Także myślę, że ktoś na półsyntetyku przejechał 50-100 tysięcy kilometrów, wymieniłem uszczelkę misy później zrobiłem płókankę (Valvoline) i zalałem pełen syntetyk (tak jak zaleca producent) silnik trochę się wyciszył i tak lżej zaczął pracować, mimo ponad 218 tysięcy na liczniku (myślę że realnie ma więcej) - wszystko na LPG nie zauważyłem jakiś negatywnych skutków tej operacji.

Także warto próbować, jestem zdania że producent po coś zalecał olej lepszej klasy, a czy z czasem i rosnącym przebiegiem powinno się pogarszać jego jakość (czyli wlewać coś gorszego--->półsyntetyk) sam nie wiem, pewnie przy dużym zużyciu oleju i unikaniu remontu tak bo z doświadczenia wiem że zużycie oleju jest mniejsze przy półsyntetyku niż na pełnym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: AdamDMI -->> E36 325 TDS
PostNapisane: 17 marca 2016, 16:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 306
Moje BMW: E36
Kod silnika: M51D25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153947
ostatnio przyszły spinki / uchwyty do chłodnicy na górę, fajna sprawa.
maszyna dostanie niebawem nowy olej + łożysko tył, a ja nie mogę się już doczekać, aż zacznę dalej jeździć i testować dodatek Milers Oils Diesel Power Ecomax. :piwo: jak pojadę w trase, to zabiorę także aparat :)

Ostatnimi czasu po stosowaniu ( jakieś 1000 km) Xeramic Diesel jestem miło zaskoczony, ponieważ styl jazdy nie uległ zmianie, a auto spaliło prawie litr mniej, co średnio dało 9.0 l/100 km.
Zamiast dotychczasowych 10.2 l/100 km. ( nie żeby spalanie jakoś specjalnie mnie interesowało, ale zawsze daje to jakiś komentarz co do skuteczności samego dodatku do ON).
:piwo: :cwaniak:

_________________
BMW Diesel <3


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL