Na wstępie chciałbym powitać wszystkich motomaniaków i amatorów street
racingu, miło was wszystkich widzieć w jednym miejscu!
kilka słów o projekcie . a może kilkaset:
Auto trafiło w moje ręce w listopadzie 2013 roku, byłem świadom ze było
bite , wskazywał na to na przykład czarny dach który nie powiem, dodawał
tez swoistego uroku. Auto zostało kupione od znajomego po krótkim
przeglądzie zawieszenia, karoserii, pracy silnika padła decyzja - BIORE JĄ
Tak naprawdę już przed zakupem miałem co do tego motoru konkretny plan
dołożenia koksu, jednak z racji tego ze miałem pilny wyjazd na miesiąc
czasu , auto po krótkim nacieszeniu się, musiało spokojnie poczekać w
garażu do lutego, wtedy zacząłem sie nią zajmować.
Seria była zdrowa , tak jak fabryka dala na hamowni pokazywało 302 kucyki ,
dawała już wtedy mega dużo frajdy z jazdy szczególnie dla kogoś kto
przesiadł się z land cruisera 3.0 d4d diesla , to tak jak by przestawić się
z roweru na motor, jednak plan był planem i nadszedł czas na:
UWAGA: jak zapewne wszyscy wiecie, hamownia hamowni nie równa, wiec wyniki
mogą się nieznacznie rożnić na rolkach w różnych firmach. stąd wynik w
Białymstoku mógł być faktycznie znacznie mniejszy niż cyferki na monitorze
STAGE 1
po przeczytaniu masy ilości postów na różnych amerykańskich forach mialem
mega dylemat miedzy COBB access port a JB4, decyzja zapadła : JB4! z racji
możliwości zmiany map w trakcie jazdy bez konieczności wyłączania i
włączania zasilania, wszystko było sterowane z poziomu kierownicy, do tego
doszedł downpipe i stożki powietrza które były w zestawie na stornie
producenta, auto po zmianie stage 1 dostało takiego PIERDOLNI**IA ze
urywało łeb, miotało nim jak szatan, to tak jak by dostać zupełnie inne
auto, dla amatorów kórzy chcą mieć fajne daily car bez konieczności
dalszego koksowania i dłubania przy nim co jakiś czas polecam zostanie przy
tym setupie , jest naprawdę warty swojej ceny i mocy
podsumowanie:
JB4 g5
Downpipe Burger Tuning
Stożki powietrza Burger Tuning
hamownia Białystok wynik : 404 kucyki (niutów nie pamietam, ponieważ każda
mapa pokazywała inne wartości)
———
Po krótkim okresie i zajaraniu się tematem, uzależnienie od koksowania
weszło w krew, nieprzespane noce w poszukiwaniu części do auta dały się we
znaki, kto dłubie przy autach to wie w jaki sposób to się potrafi wkręcić
przyszła pora na
STAGE 2
Wleciał za razem intercooler Wagner no i paliwo 100 oktanowe , które robilo
naprawdę swoja robotę szczególnie na mapie 7, auto zaczęło lepiej reagować
na gaz , nie grzało się tak strasznie i doszedł mega fajny dźwiek zasysania
turbin.
podsumowanie:
Intercooler Wagner
Paliwko 100 oktan Shell
Świece NGK iridium
hamownia Białystok wynik: 434 kucyki (niutów jak wyżej, nie pamietam)
———
Pare miesięcy jazdy i temat się powtarza, laptop, net, noce, szukanie
części i koksu do auta i jest on, pojawił się znikąd , coś co daje autu
niezłego kopniaka , powitajcie - METHANOL !
Miałem okazje lecieć do stanów, wiec graty przywiozłem osobiście
wleciał wtedy zestaw do methanolu, charge pipe z otworami na metanol, i
pare pierdół które miale możliwość wziąć, mały schładzacz do oleju i oil
catch can żeby nie uperdzielić auta przy takich ciśnieniach
STAGE 3
podsumowanie:
Zestaw methanol Cooling Mist zgrany z JB4 , sterowany z kierownicy
Oil catch can
Oil cooling (burgertuning, robi robote mimi rozmiarow)
Charge pipe
hamownia Białystok wynik 470 koni niutów było WCH*J koło 750-800
jednak JB4 wykrywał przeciążenia i co chwile rozłączał mape z metanolem,
tak naprawdę nie mialem okazji tego w pełni sprawdzić z racji tego ze auto
nie było przygotowane mechanicznie na taki zestaw , a moja wiedza na temat
dłubania była znacznie mniejsza niż teraz, ciesze się, że nie włączałem
tego często bo mogłoby wypierdzielić silnik w kosmos
———
Auto juz przy stage 3 było potworem ! m3 e90 zostawiało na odległość auta w
tyle bez METHANOLU ! jednak wiadomo apatyt rośnie w miarę jedzenia, a że
byłem wtedy na masie to lubiłem sobie dobrze zjeść.
przyszła pora na kolejny stage, stage, który niestety wyszedł mi bokiem,
BARDZO, ale dał mi niezła nauczkę, dlaczego ?
ano dlatego ,że nie do końca w pewnym momencie wiedziałem co robie,
przyszła pora na rozwiązania customowe i czułem się trochę jakbym błądził w
ciemnościach, tu ktoś coś powiedział, tam ktoś coś doradził i sugerując się
opinia innych nie sprawdzając i nie drążąc tematu za bardzo zamówiłem
części które mnie przerosły, nie byłem po prostu na to przygotowany, w
wyniku czego auto bujało się równo rok i 3 dni od warsztatu do warsztatu w
poszukiwaniu specjalisty który je ogarnie i który przywróci jemu dawny ład,
na szczęście udało mi się znaleść konkretnych ludzi ale o tym za chwile
Behold Panowie i Panie, na chwile obecna aktualny
STAGE 4
Przyszła pora wziąć się za konkretne zmiany, serducho i płucka Beatki
Wleciały hybrydowe turbiny i pełny przelot, auto brzmiało jak … hmmm … nie
wiem do czego porównać, ale nie zdażyło mi się przejechać obok kogoś
niezauważanym, brzmi jak ryk pędzącej bestii, przelot robi konkretna robotę
a i nieraz zdarza mu się puścić soczystą marcheweczkę.
Niestety nie do końca ogarniając temat zleciłem budowę hybrydowych turbin
które w pierwszej fazie okazały się za słabe i wymagały przeróbki , na
szczęście kumaci ludzie i kumaty producent ogarnął temat raz dwa tworząc
wypierdzielone w kosmos hybrydowe turbiny które robią robotę jak mało kto ,
do tego dochodzi przelot idealnie zrobiony na sterowanych klapach
podsumowanie:
Hybrydowe Turbiny x2
Pełny przelot na klapach
Zęwnetrzna pompa ciśnienia (druga)
hamownia Łódź wynik: 471 koni i 602 niuta, po wykresie widać ze jest plaski
jak bilardowy stół , moc jest od samego dołu i robi taka robotę, ze tirowcy
na CBkach jarają się jak małe dziewczynki kiedy ich mijam.

———
Kilka aut wartych uwagi z którymi miałem okazje się mierzyć , bywało różnie
, raz dla nich raz dla mnie, wiadomo ze prócz maszyn liczą się umiejętności
kierowcy, wymienie te które uważam ze zostały przeze mnie złamane
bmw m5 e60
bmw m5 f10
lexus is-f
lexus rc-f (Pan się mocno zdziwił )
bmw m4
bmw m3 e92
mercedes c63
Zacznę jeździć z GoPro przyczepioną na stałe żeby zbierać ewidencje.
————-
Auto na chwile obecna jest na semi slickach przód 225 toyo r888 i tyl 235
toyo r888, na seryjnych oponach bądź nie slickowych, nie ma niestety juz
jazdy.
————
Plany związane z autem:
auto wymaga pewnej kosmetyki związanej z karoseria, uroki młodszego brata,
ale to jest wszystko do ogarnięcia
Zewnatrz
- naprawa poszczególnych elementów karoserii, nadkole, przedni zderzak,
tylni zderzak.
- w ciągu mięsiaca dojdzie customwy body kit, poszerzający nadkola
- stancery na kola żeby wyrównać z nadwoziem
- plastidip bądź folia , kolor turkus z czernią :
[img]https://s25.postimg.org/vnyhh7frj/LOfr_JIW.jpg
[/img]
- front lip
- lotka tyl
- naprawa lampy przedniej (dziadostwo paruje )
Serducho Beatki:
- Zestrojenie methanolu z ECU ( jak ktoś to ogarnie w białym / wawa , walić
jak dym) zestaw jest technicznie sprawny, wszystko działa, jest zamontowany
wtrysk do cylindra, niestety nie działa sterownik który był zintegrowany z
JB4, wiem ze methanol w tym setupie może dodać nawet do 60 kucyków.
- Listwa zasilająca paliwko , pozwalająca wyciągnąć z tego auta jeszcze
więcej (turbiny wytrzymają dużo większe obciążenia, po prostu brakuje
paliwa )
- BOV (choć tu mam dylemat , czy jest w ogóle taka potrzeba ? czy nie
zaszkodzi? )
narazie tyle z modów, chce aby to auto jeździło jeszcze prosto a nie
bokiem, chciałbym się zamknąć w magicznej granicy 500 kucyków aby spełnić
swój założony pierwotnie cel.
————
Podziekowania
Oto lista osób bez których ten projekt by nie powstał, które włożyły swój
czas i swoje serce w prace na Beatka, to dzięki nim ona nie jeździ a wgryza
się w asfalt z każdym depnięciem pedału gazu.
PerunTurbo
m
https://www.facebook.com/perunturbo/?fref=ts m
Hybrydki które wypierdzielają konkurencje w kosmos, na chwile obecna
są oferowane 2 stage do tego auta. Michał jest producentem tych cudeniek,
zrobią z twojej n54 szatana
TC-Performance
m
https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE/?fref=ts m
Panowie którzy grali główne skrzypce ! Bez nich, do dziś bym jeździł
warszawskim metrem do roboty i szkoły ! pomoc, wsparcie, merytoryka,
wiedza, doświadczenie i masa pomysłów które z początku wydawały się z
kosmosu, ale po wprowadzeniu w życie dawały solidnego kicka ! Masz BMW ?
wal do nich jak w dym, ja objeździłem 3 miasta zanim do nich trafiłem, a do
Łodzi trochę mam ! Dodam tylko jeszcze , że TC-Performance jako jedyni
wystroili auto na seryjnym ECU, auto śmiga bez zbędnych świnek typu JB4 czy
COBB. Chyba pierwsi w PL podjeli się takiego zabiegu wiec +1 dla nich.
M A Performance
m
https://www.facebook.com/macomposites/?pnref=lhc m
Czarodziej od plastików, pokazujesz mu film , wskazujesz palcem jak małe
dziecko - „chce to”. Krzysiek bierze markera, karton, robi wymiar, i za
7-10 dni masz element 1:1 jak z filmu bądź obrazka, nie wiem jak on to
robi, ale robi i robi robotę.
to właśnie od niego będę brał customowe poszerzenia progów , lotki i
wszystkie inne pierdoły związane z wizualizacja auta
——
Na chwile obecna tyle w temacie, łapcie trochę fotek 
będę informować o postępach
5 i do zobaczenia na ulicy.
Fotosy:






































