BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 08:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 1 grudnia 2017, 14:47 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1076
Moje BMW: / Chevrolet Evanda
Kod silnika: T20SED
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=171130
Myślę, a wręcz jestem pewny że w E39 jest to zabudowane z przegubem, bo jakim cudem miało by to z niego zejść :-)

Nie próbowałeś przeczyścić/pogłębić rowka/lekko poszerzyć?
Kiedyś w innym aucie spotkałem się że minimalne poszerzenie i pogłębienie pomogło (dosłownie minimalne).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 1 grudnia 2017, 19:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Magnesem zebrałem z koła magnesowego na przegubie wszystko co się chciało do niego przyczepić.
O jakim rowku mówisz?

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 28 marca 2018, 13:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Zdecydowanie koło magnesowe jest na łożysku i nawet po demontażu półosi z samochodu ABS będzie pracował jakby nic się nie stało.

Obrazek

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 13 sierpnia 2019, 12:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Dla potomnych.
Temat dotyczący ciężkiej batalii z wypadaniem zapłonu. Najczęściej na 5 cylindrze, ale też zdarzało się na pozostałych.
Powodem była nieszczelność uszczelki pod głowicą.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 13 sierpnia 2019, 14:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
A ogolnie jak tam projekt, fura smiga?

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 13 sierpnia 2019, 17:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Noo dokładnie, jak tam furmana. Ostatnio się zastanawiałem dlaczego ucichło. Zawsze zaglądałem z zaciekawieniem a już a galeria zaginęła w czeluściach. Hamownia w końcu była?

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 18 sierpnia 2019, 11:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Dziękuję za zainteresowanie projektem. Miałem duże aspiracje, jednakże naprawy bieżące zajmują tyle czasu, że brakuje go na wprowadzanie modyfikacji.
Przejechałem ponad 10 tys. km. wiedząc, że mam nieszczelność uszczelki głowicy (brak czasu). Na co dzień naprawiam motocykle wyczynowe.

Podam Wam jeszcze ciekawostkę.
Usunąłem całkowicie połączenie odmy z kolektorem dolotowym (opis w poprzednich postach) i po przefiltrowaniu mgły olejowej spaliny trafiają do atmosfery. Miało to na celu wyeliminowanie zużycia oleju.
Zalałem Castrol EDGE FST 5w40. Konsumpcja oleju była nadal istotna. Trzeba było dolewać między wymianą.
Przypadkiem trafiłem na ciekawy test olei. Kto jeszcze nie widział to polecam:
https://www.youtube.com/channel/UCLQb2U ... Tzaz4Ua1IA

Facet wykonuje proste i znane od dawna w świecie trybologii, badania zużycia.
Tutaj jest zestawienie wyników badań:
https://uszlachetniacze.blogspot.com/20 ... stkie.html

Widząc bardzo obiecujące wyniki kilku olei, zdecydowałem się na zalanie silnika Liqui Moly 0w40.
Silnik pracuje poprawnie. Z racji takiej klasy lepkości, w zimie bardzo łatwo odpala. Olej nie stwarza odczuwalnego oporu.
I teraz miła niespodzianka. Po przejechaniu 11 tys. km nie ubyło w ogóle oleju na bagnecie. Także jest to potwierdzenie, że model oleju ma wpływ na stopień konsumowania go przez silnik.

Po wymianie pierścieni na Prima, uszczelniaczy zaworowych Erling, modyfikacji układu odmy i zalaniu odpowiedniego oleju, mogę śmiało powiedzieć, że rozwiązałem problem z konsumpcją oleju w moim silniku. Stwierdzam, że to wymagało trochę dużo pracy.

Pojawiły się też standardowe usterki: Bicie przedniej lewej tarczy, uszkodzony wentylator klimy.
Niedługo pokażę Wam jak wyglądał moduł sterując z wentylatora. Konstrukcyjna kiszka.

Zastosowałem też dwupunktowy wtrysk gazu do kolektora. Po prostu do jednego cylindra idą dwa króćce, wężyki, a później łączą się trójnikiem i prowadzą do jednego wtryskiwacza. Foto niebawem.

Aktualnie zużycie gazu osiąga 10,8 L/100 km przy jeździe na autostradzie z prędkością ok 150 km/h.
Dla mnie jest to bardzo zadowalający wynik. Mimo bieżących usterek, nie poddaję się i będę walczył dalej o dodatkowe KM i mniejsze zużycie paliwa :)

Pozdrawiam serdecznie

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 18 sierpnia 2019, 12:44 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Majster128 napisał(a):
Facet wykonuje proste i znane od dawna w świecie trybologii, badania zużycia.

Które nijak ma się do rzeczywistości. Nie polecam się nim sugerować.
Też oglądałem jego testy, ale trafiłem w sieci na artykuł, w którym tłumaczono, dlaczego taki test jest do bani.
Tu więcej, tak na szybko:
http://sgbikerboy.com/2017/02/11/exposi ... tion-test/
Niestety, film został usunięty, ale da się znaleźć info w sieci na ten temat.
Majster128 napisał(a):
Widząc bardzo obiecujące wyniki kilku olei, zdecydowałem się na zalanie silnika Liqui Moly 0w40.

To mogłeś nalać do silnika szamponu Head&Shoulders - w tym teście (robionym przez kogoś w USA) wypadł lepiej niż wszystkie oleje :P

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 18 sierpnia 2019, 16:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Niestety, w internecie można też odszukać filmy jak UFO ląduje, a politycy przemawiają ludzkim głosem, niestety coraz ciężej oddzielić fakty od półprawd i fałszu.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 18 sierpnia 2019, 18:06 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1456
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Obecnie waham się między millers, amsoil i pmo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 19 sierpnia 2019, 08:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Panowie każde badania da się zmanipulować. Nawiasem, ten Piotr badał również szampon :)

Mam jeszcze jedną zagwozdkę.
Chce uruchomić wejście AUX w swoim radiu.
Tak wygląda radio:
https://www.bimmerfest.com/forums/attac ... 1432785888

A tak adapter:
https://allegro.pl/oferta/zlacze-aux-in ... 6827417802

Schody pojawiły się podczas próby kodowania aux. W e60 da się to zrobić stosunkowo łatwo, ale jak to zrobić w E39?
https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=219870

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 31 sierpnia 2019, 11:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Moje BMW: E46 330ci
Kod silnika: M54B30
Niedawno kupiłem m54b30 i już wiem, że ten silnik to śmieć ;D spalanie oleju 1l/1000km. Naprawa jak widać 10k+. Wszędzie niby polecają. Disa, odma, vanosy, pobór oleju, nietrzymanie serii. Jeśli to jest silnik "jako jeden z lepszych od bmw" to nie chcę wiedzieć jaki jest ten najgorszy :D. Szanuję za ogrom pracy ale prawda jest taka, że nie było to raczej warte, auto w porywach pewnie ma cenę z 10k o ile ktoś tyle za to da. Jedyna opcja to jeździć póki nie zgnije o ile już tego nie robi ;). Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 31 sierpnia 2019, 11:47 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Kupiłeś śmiecia, to masz śmiecia, proste.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 31 sierpnia 2019, 11:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Moje BMW: E46 330ci
Kod silnika: M54B30
maaaad napisał(a):
Kupiłeś śmiecia, to masz śmiecia, proste.

W tym problem, że nie ;) Auto ma moc, zero błedów, wszystko zrobione jak trzeba, po prostu pali olej. Zresztą tutaj widać po tym temacie, włożona kupa pracy doświadczonego i mądrego gościa a silnik dalej ma swoje fochy. Czy to normalne po włożeniu worka pieniędzy? Nie bądźmy zaślepieni, z opla ludzie cisną, że żre olej a jak ktoś coś napisze o m54 to oburzenie. M52TU miażdży konstrukcję m54, głównie dlatego, że jacyś "mondrzy" ludzie wstawili tam pierścienie z cebuli. Które m54 bez remontu nie bierze oleju? Każdy ma z tym problem, druga sprawa, ile M54 nie faluje na jałowym, nie gaśnie pod światłami ? U mnie poza paleniem oleju nie ma innych problemów, auto mam pewne sprawdzone przez konkretnego gościa ale pewnych rzeczy się nie przeskoczy niestety. Chyba, że w bmw wsadzenie 8k w remont po kupnie auta to normalne to spoko. Nie mówię już nic.

Wolę dolewać olej co miesiąc mimo wszystko, bo najlepsze jest to, że zrobisz remont i może być jeszcze gorzej ;) co widać tutaj doskonale.




Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 4 lutego 2020, 16:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 379
Lokalizacja: Górny Śląsk
Moje BMW: E46 330CI / E39 520i
Kod silnika: M54B30
eleir napisał(a):
maaaad napisał(a):
Kupiłeś śmiecia, to masz śmiecia, proste.

W tym problem, że nie ;) Auto ma moc, zero błedów, wszystko zrobione jak trzeba, po prostu pali olej. Zresztą tutaj widać po tym temacie, włożona kupa pracy doświadczonego i mądrego gościa a silnik dalej ma swoje fochy. Czy to normalne po włożeniu worka pieniędzy? Nie bądźmy zaślepieni, z opla ludzie cisną, że żre olej a jak ktoś coś napisze o m54 to oburzenie. M52TU miażdży konstrukcję m54, głównie dlatego, że jacyś "mondrzy" ludzie wstawili tam pierścienie z cebuli. Które m54 bez remontu nie bierze oleju? Każdy ma z tym problem, druga sprawa, ile M54 nie faluje na jałowym, nie gaśnie pod światłami ? U mnie poza paleniem oleju nie ma innych problemów, auto mam pewne sprawdzone przez konkretnego gościa ale pewnych rzeczy się nie przeskoczy niestety. Chyba, że w bmw wsadzenie 8k w remont po kupnie auta to normalne to spoko. Nie mówię już nic.

Wolę dolewać olej co miesiąc mimo wszystko, bo najlepsze jest to, że zrobisz remont i może być jeszcze gorzej ;) co widać tutaj doskonale.




Piszesz bzdury poprzedzone frustracją i brakiem możliwości. Autor tematu:

"Po przejechaniu 11 tys. km nie ubyło w ogóle oleju na bagnecie. Także jest to potwierdzenie, że model oleju ma wpływ na stopień konsumowania go przez silnik.

Po wymianie pierścieni na Prima, uszczelniaczy zaworowych Erling, modyfikacji układu odmy i zalaniu odpowiedniego oleju, mogę śmiało powiedzieć, że rozwiązałem problem z konsumpcją oleju w moim silniku. Stwierdzam, że to wymagało trochę dużo pracy."

BTW, upg potrafi paść nawet w silniku w który jest włożone 100k ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 8 lutego 2020, 22:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Nie rozumiem jednego,czemu beemiarze tak strasznie bronią tych m54, też uważam, że ten silnik to gówno i tyle, nie znam nikogo kto by był z niego zadowolony, nie kończąca się historia usterek, nie snuje teorii bo gdzieś tam przeczytałem, tylko wyciągam wnioski z własnych/znajomych doświadczeń z tymi motorami.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 9 lutego 2020, 00:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Ja też nie rozumiem odgrzewania kotleta i poruszania tematu awaryjnosci silnika który wyjeżdżał jako nowy dobre 20 lat temu. Nie ma sensu. Bo obiektywność w tym znikoma. Sztuka, sztuce nierówna. Trzeba było kupić w w 2000r taką przedliftową e46 330i i po 5-10 latach użytkowania zgodnie ze sztuką ocenić jego awaryjnośc. Wtedy opinia z doświadczenia miała by sens. A tak to każddy ma swoją rację z doświadczenia po aucie które w momencie zakupu swoje już przeżyło, w niewiadomych tak naprawdę warunkach. Bo książka serwisowa to ułamek z tego co działo się z autem i jak było użytkowane/eksploatowane..
Tak, że dajmy sobie spokój, niech każdy czerpie przyjemność z tego co sam preferuje za najlepsze ;)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 9 lutego 2020, 00:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
JRafal napisał(a):
Nie rozumiem jednego,czemu beemiarze tak strasznie bronią tych m54, też uważam, że ten silnik to gówno i tyle, nie znam nikogo kto by był z niego zadowolony, nie kończąca się historia usterek, nie snuje teorii bo gdzieś tam przeczytałem, tylko wyciągam wnioski z własnych/znajomych doświadczeń z tymi motorami.




JRafal, względem M52 na pewno masz rację ;) Ale czy zadbane M54 jest aż tak mocno problematyczne ? Czy po prostu potrzebuje troszkę więcej uwagi użytkownika tego silnika ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL