Cześć wszystkim!
Jako, że jest to mój pierwszy post oraz temat na forum, może się przedstawię. Mam na imię Kacper, mam 18 lat i motoryzacją pasjonuję się od najmniejszych lat. Swój pierwszy samochód był dla mnie czymś niezwykle ważnym, myślałem o nim już od wielu lat. Przez głowę przewinęły się tysiące myśli. Zaczynając od małej Toyoty Corolli E11 kończąc na Volvo S60. Nigdy specjalnie jednak nie myślałem o BMW. Marka ta zaczęła mnie szczególnie interesować w okolicach wakacji 2017 roku. Dlaczego akurat wtedy? Mój przyjaciel nabył w owym czasie śliczne BMW E34 Touring 520i w którym od razu się zakochałem. Ten aksamitnie mruczący silnik R6, jakość wykonania, prowadzenie, styl, to wszystko po prostu mnie urzekło. Zaczynając przeglądać setki ofert doszedłem do wniosku, że E46 może być dobrym wyborem, mimo że serce ciągnęło do E38. Założenie było jedno. Silnik z sześcioma cylindrami. Na swój egzemplarz trafiłem w lutym bieżącego roku. Nie znalazłem go sam, mój znajomy mechanik dał mi znać, że jego klient sprzedaje auto w ślicznym stanie technicznym nad którym warto jest się zainteresować. Poprosiłem go o telefon do właściciela i zarezerwowanie samochodu. Przed oględzinami wiedziałem tylko tyle, że jest to srebrne E46 Touring z silnikiem M52B28TU. Kilka dni później zobaczyłem wreszcie to cudo na parkingu. Co rzuciło mi się w oczy jako pierwsze? Ładny stan blacharski, ksenonowe lampy oraz śliczne i co najważniejsze, zgodne, pomarańczowe kierunkowskazy. Po oględzinach okazało się, że samochód jest w stanie bardzo dobrym. Zniszczony był tylko nieco bagażnik za co odpowiadał najprawdopodobniej niespokojny piesek

Padła szybka decyzja, samochód biorę i tak się stało. Tydzień później stał już w moim garażu. Wraz z samochodem otrzymałem dwa komplety kół. Zimowe 16” oraz letnie 17” Styling 68 na oponach 225/45 i 245/40 z tyłu. Użytkuję go codziennie od czerwca i jestem zakochany coraz bardziej. Samochód prowadzi się wspaniale, tak samo też przyspiesza. Ma jak na swoje lata świetne materiały wykończenia i jest bardzo wygodne na codzień. Poniżej wykaz wyposażenia z numeru VIN. Cieszą mnie w szczególności sportowe zawieszenie, sportowa, multifunkcyjna kierownica, tylne szyby elektryczne i automatyczna klimatyzacja. Poza tym samochód nie posiada wielu dodatków, ale szczególnie mi to nie przeszkadza. Chociaż nie ukrywam, że zestaw głośników Harman Kardon oraz PDC i fotele z pamięcią bym docenił.
VIN: WBAAR51060JF91368
Type code: AR51
Model: 328I (EUR)
E-F-R series: E46 3
Series: 3
Type: TOUR
Steering: LL
Doors: 5
Engine: M52/TU
Displacement: 2.80
Power: 142 (193 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: 354 - TITANSILBER METALLIC
Upholstery code: E3AT - STOFF FLOCK RAUT
Prod.date: 1999-11-29
S226 Sports suspension settings
S235 Towing hitch, detachable
S256 Sports multifunct.strng whl,cruise cntrl
S273 BMW light-alloy wheel star spokes 43
S320 Deleted, model lettering
S354 Green windscreen, green shade band
S386 Roof railing
S411 Window lifts,electric,front/rear
S428 Warning triangle and first aid kit
S473 Armrest front
S502 Headlight cleaning system
S520 Fog lights
S522 Xenon Light
S534 Automatic air conditioning
S548 Kilometre speedo
S550 On-board computer
S662 Radio BMW Business CD
L801 National version Germany/Austria
S832 Battery in luggage compartment
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German
S915 Omission of outer-skin preservation
Co zrobiłem już dla samochodu?
- Wymieniłem zepsuty silniczek od spryskiwacza szyby przedniej
- Wymieniłem plastik osłaniający głośnik w bagażniku.
- Wymieniłem zarniki ksenonowe na Bosmę 6000K. Nie jestem jednak z nich zadowolony, o ile świecą całkiem ładnie tak często jeden z nich wyłączy się na nierównościach. Gdy wyłączę i włączę światła, wszystko z powrotem działa jak należy. Jako że był to prezent, nie mam paragonu żeby dokonać wymiany. Muszę na razie się z nimi pomęczyć.
Żeby nie było tak kolorowo wymienię bolączki samochodu, którymi trzeba się zająć:
- Najprawdopodobniej kable w tylnej klapie (była wymieniona ze względu na korozję) wymagają przeglądu, ponieważ występuje z nią kilka problemów. Nie działa przycisk do otwierania tylnej szyby, po włączeniu jej podgrzewania radio zaczyna bardzo szumieć.
- Przycisk BC na manetce nie działa, mam nadzieję, że to tylko przetarte kable.
- Czujnik otwarcia drzwi pasażera raz działa, raz nie. Często pryskam na niego kontakt sprayem, ale nie zawsze pomaga.
- Świeci się kontrolka poduszki powietrznej. Myślę, że odpowiada za to emulator maty pasażera, który mógł już przestać działać. Nie mam pojęcia kiedy został założony.
- Trzeba dopieścić wykończenie bagażnika, to jest wymienić poszarpaną roletę, pasek do podnoszenia podłogi bagażnika oraz dołożyć gumowe paski do zabezpieczenia bagażu przed przemieszczaniem się.
A jakie są plany na samochód oprócz czynności eksploatacyjnych?
- Montaż instalacji LPG. Dla jednych grzech, dla innych oszczędność. Ciężko było mi się przełamać, ale dobre opinie o gazownika w okolicy i innych użytkowników BMW utwierdzają mnie w przekonaniu, że będzie to dobry ruch.
- Przyciemnienie szyb na tylnych drzwiach. Na razie całkiem czarne są tylko szyby wokół bagażnika. Całość będzie wyglądać dużo lepiej.
- Wymiana gałki. Obecnie jest tu jakiś chinol udający M Pakiet z E60. Marzy mi się mała, skórzana gałka ///M ze srebrnym pierścieniem. Niestety oryginał nie jest tani.
- Programowanie świateł dziennych i kierunków przy otwarciu. Dostałem nawet kabel, INPE oraz NCS na płycie, ale nie mogę sobie poradzić z ich instalacją. Ale to rzecz na inny temat.
- Wypolerowanie kloszy lamp, ponieważ widać już na nich lekki osad.
- Wymiana żarówek od świateł postojowych oraz oświetlenia tablicy na LEDy lub klasyczne o niego bielsze barwie.
- Paski mocujące oraz siatka do bagażnika, których nieco brakuje.
- Pomalowanie rys na tylnym zderzaku.
- Regeneracja felg Styling 68 i może pomalowanie na Gun Metal.
- Pomalowanie zacisków hamulców.
- Dokładka zderzaka, coś w stylu Alpiny lub innej, którą znalazłem w internecie (zdjęcie będzie poniżej). Niestety jest ponoć ona już nie do dostania.
- Sportowa końcówka wydechu. Samochód ma duży silnik, ale z fabrycznym wydechem jest dosyć cichy.
- Radio z możliwością podłączenia przewodu AUX, czy też jednostka z Androidem. Obecnie używam transmitera wraz ze starszym Business CD.
Jak widać planów i pomysłów mi nie brakuje, ale tak lubię ten samochód, że nieprędko go sprzedam

Następne pewnie będzie dopiero G30/G31
Poniżej wrzucam kilka zdjęć mojego samochodu. Będę starał się utrzymywać ten temat jak najlepiej i uaktualniać go o kolejne zdjęcia oraz zmiany i zabiegi jakich dokonałem w samochodzie

Zapraszam do oglądania oraz komentowania.











