BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 16:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 22:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
KrisC, m57n ma tyle wspólnego z n57s co m50b25 z s54b32 - już nie mówiąc o skrzyni 6b getrag i 8hp od zf :rotfl:
Ale niech Ci będzie : fajnego zrobił kapsel swapa :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 26 czerwca 2019, 06:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Moje BMW: E34&E39
Kod silnika: M50B25
///david napisał(a):
KrisC, m57n ma tyle wspólnego z n57s co m50b25 z s54b32 - już nie mówiąc o skrzyni 6b getrag i 8hp od zf :rotfl:
Ale niech Ci będzie : fajnego zrobił kapsel swapa :ok:



Trzy litrowy diesel to trzy litrowy diesel, nie było mowy o m57 czy n57... Aczkolwiek jest dodatek, że na jednej turbinie, a to wiele zmienia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 26 czerwca 2019, 11:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 364
Lokalizacja: Warszawa
Szybkie kombi :)

deadlift4life - gratuluje fajnego Turasa

_________________
///M2 Competition @ by Akrapovič


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 26 czerwca 2019, 13:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 28
Posty: 101
Moje BMW: E46 330D Touring
Kod silnika: M57N eu4 470/937
maron71 napisał(a):
Witam mam pytanie gdzie to takie przemiany w silniku robia i jakie koszty?

deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw A koszta... Ja bym drugiego turasa na pewno kupił za samą część mechaniczną :P

alduwiel, Moment jest ważny ale tylko do "robienia" mocy. Jak dla mnie liczy się przedział obrotów w jakim utrzymuje się moc zbliżona do maksymalnej. Np jak ja mam średnio np 420 koni w przedziale 3000-5000 a ty 420 koni od 6000-8000 to zakładając podobną wagę powinny iść podobnie. Ale to tylko moje zdanie :P

KrisC, ///david, Sifacil 3 litry diesel to 3 litry diesel, nieważne czy m57 n57 b57 czy nawet om606 :cwaniak: Natomiast to chyba normalne że lżejsze, mniejsze i z szybszą skrzynią auto będzie robiło lepsze czasy. Można też napisać że ta jedynka koło e30 Maćka Grabarza, która robi ćwiartkę w 10.3 "nie jedzie", ale po co. Auta o innym przeznaczeniu. A ile turbin siedzi tam w tej 1er? Bo w tytule jest n57s 140d, czyli jakby sprzeczność. Bo n57s to 3 turbawki, a ...40d to były 2 turbinowce :hyhy:
PS. Swoją drogą to musiał ktoś mieć ciśnienie na wynik, zasięg 45km, ciekawe czy się do orlena po pomiarach dotoczył :rotfl: Jazda na rezerwie nie jest też zdrowa dla układu wtryskowego :hyhy:

Ktoś tam napisał o turasie że najmocniejszy, chodziło chyba o 1 turbinowe... Ja bym też polemizował, bo morphi już rok temu pisał że ma 500+ u siebie w coupecie. Ogólnie to u mnie nigdy nie było parcia na wyniki z hamowni czy racelogiki. Na koniec w tym wszystkim chyba chodzi o to że jak parkujesz auto pod domem to nie dojdziesz do niego póki się nie obejrzysz za swoim bolidem. Ja tak mam więc jest chyba ok, a przy okazji jak mu dam po garach to zostawia 99% aut w tyle i do tego wszystkie zasmolone :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 26 czerwca 2019, 13:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Moje BMW: E34&E39
Kod silnika: M50B25
No i właśnie o to się rozchodzi, a nie o klepanie sztucznych rankingów ;) Najważniejsze, że jesteś zadowolony, że auto podaje jak trzeba i, że większość, łącznie z seryjnymi emkami może się zdziwić :) Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 26 czerwca 2019, 14:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 53
Posty: 187
Lokalizacja: Gdansk
Moje BMW: e 46
Kod silnika: m47
Prawda jest tak ze silnik który dysponuje 300 Nm momentu obrotowego przy 6000 obr./min a silnik o momencie obrotowym rzędu 450 Nm przy 4000 obr./min Maja taka sama moc ale inna chrakterystyke,To taki przyklad tylko wiec co do auta Alduwiela i Deadlift4life tylko wyscig i bedzie wszystko jasne.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=_CRkFCQqakg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 26 czerwca 2019, 20:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 174
Lokalizacja: SPS
Moje BMW: f36 435d
Kod silnika: n57z
KrisC,
twoja bmka zapina naprawdę bardzo fajnie tylko zauważ że wiekszość projektów to auta bazujące na m57 silniku leciwym tanim z tanim osprzętem
twój projekt jest o całą epoke nowszy, ale i koszty modów napewno spore
Dlatego biorą pod uwagę ilość zainwestowanej kasy do czasów jakie robi auto, to ten bilans u Ciebie wypada mizernie :D i zapewniam nikt sie tu nie klepie po plecach tylko cieszy się z swojego zapierdzielacza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 26 czerwca 2019, 21:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8230
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Masz najszybsze e46 z 3.0d i to trzeba przyznać. Ja o szybszym nie slyszalem, tak wiec wielkie gratki jeszcze raz i wyrazy szacunku dla Przemka i Lukbmw za pomoc :padam:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 27 czerwca 2019, 04:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 28
Posty: 101
Moje BMW: E46 330D Touring
Kod silnika: M57N eu4 470/937
alduwiel napisał(a):
Masz najszybsze e46 z 3.0d i to trzeba przyznać. Ja o szybszym nie slyszalem, tak wiec wielkie gratki jeszcze raz i wyrazy szacunku dla Przemka i Lukbmw za pomoc :padam:

Dzięki, ale to nieprawda. Najmocniejszy ≠ najszybszy. Oficjalnie najszybszy na forum jest Patada (8.5 RL 100-200), a mój turas niech po prostu zostanie szybkim kombi w dieslu i tyle ;) Zostawiając nieprowadzące do nikąd wywody o czasach i ciągłe porównania aut od siebie życzę wszystkim posiadaczom podkręconych na ponad 200% serii diesli bezawaryjnego użytkowania naszych klekotów :D

Zamierzam kupić sobie urządzenie do pomiarów, posprawdzam ile daje metanol, jakie różnice robi temperatura itd i na pewno się podzielę wynikami i obserwacjami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 27 czerwca 2019, 06:06 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Moje BMW: E34&E39
Kod silnika: M50B25
alduwiel napisał(a):
Masz najszybsze e46 z 3.0d i to trzeba przyznać. Ja o szybszym nie slyszalem, tak wiec wielkie gratki jeszcze raz i wyrazy szacunku dla Przemka i Lukbmw za pomoc :padam:


Najszybsze, najmocniejsze, czarne E46, w touringu, na feldze 18 cali z okolic Elbląga... Nie zapominajcie o paru projektach tu opisanych na forum. Nikt tu nie miał ciśnienia na to by zdobyć szlachetny tytuł jak widać, tylko chodzi o fun i przekraczanie barier, z których właściciel jest zadowolony.


Daj znać odnośnie metki jak to będzie wyglądać, jak to zbije EGT i czy się odważysz zrobić 60/40 :D Bo co spotykam ludzi to 50/50 max. A czasy to liczę, że złamiesz barierę 9 sekund 100-200 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 27 czerwca 2019, 08:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 680
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
metka w dieselu podnosi EGT nie obniża jak beznynie, uważnie patrz na wkaźnik EGT jeżeli masz żebyś przy 250 nie zobaczył 1300st C

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 27 czerwca 2019, 09:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Moje BMW: E34&E39
Kod silnika: M50B25
KrisC napisał(a):
metka w dieselu podnosi EGT nie obniża jak beznynie, uważnie patrz na wkaźnik EGT jeżeli masz żebyś przy 250 nie zobaczył 1300st C



“On street trucks, a water-meth system can be worth 75 horsepower or more, as well as a drop in exhaust gas temperatures of 100 to 300 degrees.”

Albo firmy dystrybujące kłamią, albo użytkownicy z for amerykańskich mają inne definicje. Nie patrzę tu na moc, bo to między bajki. Dasz 70/30 to wiadomo, że może rozsadzić silnik, ale żeby zwiększało EGT? Codziennie coś nowego idzie się dowiedzieć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 27 czerwca 2019, 18:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 680
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
Alkohol to paliwo, więcej paliwa to większa temperatura w ropie i mniejsza w benzynie. Jak będzie psikał samą wodę to spadnie EGT ale tylko wtedy

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 27 czerwca 2019, 21:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 339
to się ciule nie znają i ludzi nabierają :szok:


Wtrysk AEM wody/metanolu wstrzykuje mieszankę wody i metanolu do układu w silnikach turbo diesla. Pozwala to zmniejszyć temperaturę EGT jednocześnie pozwalając w bezpieczny sposób na zwiększenie doładowania. Daje nam to większą moc i większy moment obrotowy znacznie mniejszym kosztem niż modyfikacja silnika diesla biorąc pod uwagę np. wtryski propanu, wtrysk podtlenku azotu, modernizacje IC itp.

Dokładniej – wtrysk mieszanki przyczynia się do zmniejszenia temperatury wlotu powietrza i tłumienia detonacji. Bardzo zatomizowana mgiełka wody/metanolu jest wstrzykiwana do strumienia powietrza wlotowego, gdzie natychmiast zaczyna parować. Temperatura jest gwałtownie zmniejszona poprzez parowanie zimna, następnie płyn po wpływem temperatury zmienia stan i zamienia się w parę wodną. To ‘płynny intercooler”, efekt może zmniejszyć temperaturę zasysanego powietrza aż o 100 °F(~38 °C) lub więcej! Chłodnica dzięki gęstszemu powietrzu dostarcza więcej tlenu, które pozwala spalić więcej paliwa i dać więcej mocy. Chłodnica powietrza także zwiększyć próg knock zmniejszając szansę na przedwczesny zapłon i detonację.

Zmniejszenie knock

Łączenie wody i metanolu może znacznie zwiększyć skuteczność przeciwstukową, co pozwala na wyższe ciśnienia sprężania i zwiększenie czasu zapłonu. Woda pochłania ciepło, które pozwala na zmniejszenie nadmiernej temperatury spalania, co za tym idzie, obniżyć tempo spalania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 27 czerwca 2019, 22:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8230
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Czyli mowisz , ze wrto taki coś ladowac do kazdego auta z turbo?

Ps ja sadzilem , ze ten wynik 8.49 to wlasnie się tyczyl Twojego auta. Sory widać , nie dośc dokladnie czytalem ten temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 28 czerwca 2019, 08:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 680
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
lukbmw napisał(a):
to się ciule nie znają i ludzi nabierają :szok:


Wtrysk AEM wody/metanolu wstrzykuje mieszankę wody i metanolu do układu w silnikach turbo diesla. Pozwala to zmniejszyć temperaturę EGT jednocześnie pozwalając w bezpieczny sposób na zwiększenie doładowania. Daje nam to większą moc i większy moment obrotowy



Na tym można już przestać czytać, moc w dieselu nie bierze się z powietrza. Bardzo ładnie przygotowali opis dla silnika benzynowego a potem zmienili jedno słowo żeby pod ropniaka pasowało.

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 28 czerwca 2019, 11:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 28
Posty: 101
Moje BMW: E46 330D Touring
Kod silnika: M57N eu4 470/937
Nie wiem skąd wy bierzecie te temperatury EGT 1xxx stopni :zdziwko:
W tamtym roku (360 koni) przy hamowaniu na hamowni drogowej przy chyba 24 stopniach na końcu 4ki czyli koło 180km/h było 480 stopni.
Teraz przy bucie 60-235km/h do końca 5tki było 510 stopni (metanol z wodą 50/50 na 2 dysze). Co prawda mam czujkę w zaślepce EGRa ale nie wierze w ponad 2x większą temperaturę na innych cylindrach.
Może jednak ten wtrysk wody z metanolem (pisząc na metanolu mam na myśli zawsze roztwór 50/50 z wodą, raczej nikt o zdrowym umyśle nie zaleje samego metanolu) coś tam daje. A do tego "pojemne kolektory", wydechy i doloty w stylu rynien dachowych, za duże IC i poowijany taśmą DP i kolektor też robią robotę. Ale co ja tam wiem, ja się nie znam :P
A może mam po prostu walniętą czujkę EGT i co drugą przegazówkę ryzykuje spłonięciem tłoków :rotfl:

Sifacil 9 sekund myślę bardzo optymistycznie. Jak nie w tym roku to zawsze można coś na następny sezon poprawić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 28 czerwca 2019, 18:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 680
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
seria po sofcie a koło 630 egt, także masz źle zamontowaną sondę :)

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 12 lipca 2019, 13:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 28
Posty: 101
Moje BMW: E46 330D Touring
Kod silnika: M57N eu4 470/937
Przyszło mi wczoraj urządzenie pomiarowe DRAGY, taki nowocześniejszy RL, GPS 10Hz, czyli pomiary dokładne. Jutro jadę na 2 tygodnie na wakacje, więc rozsądnie by było poczekać 2 tygodnie i po wakacjach (5000km) pomierzyć, ale że rozsądek już dawno zgubiłem to na szybko coś pomierzyłem.
Metanol lany na 2 dysze, czyli tak jak z pomiaru na 470 koni:
9.36, 9.61, 9.50; wszystkie lekko pod górkę, drugi pomiar zaczęty z 4ki, pozostałe dwa normalnie z 3ki. Z czasów jestem zadowolony, pomimo że wydaje mi się, że biegi zmieniam z prędkością światła to najwięcej traci się na przepinkach, dlatego zaczynam się przekonywać coraz bardziej do dyfra z przedlifta 330d 5biegowego, który chodzi mi od dawna po głowie
Obrazek
PS. Spróbowałem raz 0-100, wyszło 5.89 :rotfl: W skrócie: 1 mielenie, 2 mielenie, 3, trakcja, 100km/h; trzeba pomyśleć o jakiś slickach na pomiar :P
Urządzenie kupowałem w DE za 150 euro, moim zdaniem warte ceny w 100%. Polecam każdemu tylko po sobie widzę że to mega wciągające, bo wczoraj obiecywałem sobie jeden pomiar, a skończyło się na czterech :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 12 lipca 2019, 14:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
deadlift4life, zakładaj dyfer z 330d 5b ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Piter i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL